24 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Matmazel Hoten Rahibeliği Niçin İstedi? Paris, 20 (Haziran) — Resmi Fransız tiyatrosunun en genç, en güzel ve en muvaffak san'at- kârlarırıdan Matmazel “İvon Ho- ten,, kendisine büyük. bir istikbal vadeden tiyatro hayatını birdenbire bıraktı ve ölünceye kadar çıkmamak “1?.'.';1..5" ma nastıra kapandı. , — Niçin? Nedi Bu suali pıpa; 4 efendiye so- | racak olursanız: — Cenabıhakka karşı — kal- binde şiddetli bir iştiyak hissetti ve bu hissin tesiri ile hayatını Allahına hizmet ve ibadete has- retmek istedi, diyecektir. Fakat ayni suali genç kızın muhitinde — yaşıyanlara — tevcih ederseniz : — Kendisinde derin bir kalp ağrısı vardı, unutmayı — dinde aradı. Cevabile karşılaşmanız çok mümkündür. * Bu münasebetle Sen Lüi dö Tampl manastırının. mutaden 145- Sız ve sessiz duran küçük kilise- | sinde genç kızın rahibeliğe ka- bulü için sade bir merasim ya- pıldi. Mabet beyaz çiçeklerle donan- mış, bin bir çeşit mumlarla be- zenmişti. Hıncahınç dolu idi. Pa- risin san'at hayatile alâkadar olan hekes koşmuştu, fakat birçokları yer bulamamıştı. Merasime Paris Başpiskoposu Monseniyor Verdiye riyaset etti: Evvelâ çan seslerini müteakıp rahibelerin — ilâhi sesleri yük- seldi. Bu sırada Matmazel İvon Ho- ten kilisenin manastıra açılan ka- pısından içeri girdi, arkasında beyaz gelinlik elbisesi vardı. İki tarafında resmi tiyatronun en kıdemli kadın azası Sesil Sorel ile tiyatro müdürünün — zevcesi | Amerikad SON POST'A" Bir Milyonerin Cinneti Bir Haftada Tam Üç Milyon Lirayı Yiyip Kül Etti Bunu Baştan Çıkaran Maruf Bir Sinema Yıldızıdır! Meçhul sinema yıldızı Son posta ile gelen Ameri- kan gazeteleri yeni ve çok şaya- nı dikkat bir garibeden bahsedi- yorlar. Hâdiseyi kısaca haber verelim: Bir mirasyedi, bir hafta gbi çok kısa bir müddet zar- fında tamam bir buçuk milyon dolârı yeyip kül etmiştir. Bugün on parası kalmamışlır. Henüz çok genç olan bu mirasyediye — nihayet delilik damgası da vurulmuş, müşuhede altına —alınmıştır.. Bakmız, bu | hâdise nasıl olmuş: Amerikada Kanzas şehrinde Davson Kerçner — isminde — bir adam vardır. Küçük yaşından- beri banka ve borsa — kori- dorlarında dolaşan bu — adam bangerliğe merak sardırmış — ve yirmi beş yaşında bir yazıhane Artık Davson açmıştır. şanlı, şöbretli bir bangerdir. İtibarı, kredisi mükemmeldir. Tek bir sözü üzerine en büyük bankalar bile kendisine istedikleri kadar kredi açıyorlar, bir çırpı da yüz, iki yüz ve hatta beş yüz bin dolâr veriyorlar. Davson çalışkan ve açıkgöz- lülüğü sayesinde milyonlara sahip madam Faler yürüyorlardı. Bunlar: oluyor. Şatolar, sayfiyeler yaptı- müstakbel rahibeye dünya haya- tında refakat eden son iki ka- dın olacaktı. Matmazel İvon Hoten mihra- bın önüne gelince diz çoktü, ilâht ses kesildi ve baş rahibin sesi yükseldi, dini bir mev'ize veriyordu. Mev'izenin hitamını müteakıp bir gümüş tepsinin içinde bir üş makas getirildi.. Matmazel rıyor. Çifter çifter etomobiller, motör ve yatlar, hatta tayyareler satın alarak zengin ve dolgun bir hayat geçiriyor. Şöhreti ve serveti sayesinde Amerikamnın en güzel kadınların- dan birile" evlenen Davsön uzun süren gürültüsüz bir hayat geçi- riyor. Bangerin iki çocuğu ol- muştür. Biri kız, biri erkek.. Elli sekiz yaşına kadar çok şerefli ve mes'ut bir hayat geçiren Dav- (İvon Hoten) e refakat eden iki | son nihayet geçenlerde apandisit dünya kadını genç kızın kolunu kaldırdılar, baş papaz makası al- di ve bir. genç ,, kızıa ;saçlarını kesti. yit abrua İlâhi tekrar başladi. ve genç kız da ayağa kalkarak - manas- tıra çıkan kapıya teveccüh etti, birkaç dakika gözdemi” Kayboldu, sonra — beyaz "“gelinlik — elbi- selerini — çıkariiiş; "Tarkasında Gyali bir Yalip't" elbisesi TT ile tekrar geldi. Yüzünde sakin bir tebessüm vardı. Bilâistisna hepsi de burada hazır bulunan eski tiyatro arkadaşlarını selâm- ladı v> bir daha cıkmamak üzere Manasbra girdi. Matmazel İvon Hoten manas- tıra iki sene evvel girmişti. Fa- kat bu kilise usulü mucibince hastalığına — yakalanıp ameliyat masasına yatirilmıştır. Fakat dok- torların bütün ihtimamına rağ- men yakasını ölümden burtara- mamış ve ölmüştür. Davson öldükten sonra mirası taksim ediliyor. Karısına bir milyon, kızına bir buçuk ve er- kek çocuğuna da keza bir bu- bir düşünme devresi idi. Rahibe- liğe ancak iki sene düşündükten sonra karar verecekti ve ancak ©o vakit kabul edilecekti. Anlaşılıyor ki: genç kızın ke- rık kalbini bu iki uzun sene tamir — edememiştir. Unutması için bütün ömrü lâzımdır. H4 Mister Davson ölüm döşeğinde ve genç milyoner Hüges çuk milyon dolâr miras düşüyor. Yani bizim karamızla üç milyon- dan fazla bir servettir. Bu çocuk yirmi altı yaşında- dır. İsmi Hüges Kerçnerdir. Hü- ges iyi bir tahsil yapmış, darül- fünundan hukuk doktorluğu dip- loması almıştır. Fakat hâkimlik veya avukatlık yapmak istememiş, babası gibi banger olmayı arzu etmiştir. Bu sebeple babasının yazıhanesine devam etmektedir. Çok zeki bir çocuk olan Hü- ges yazıhanenin — müdürlüğünü yapıyor ve buna mukabil baba- sından bin beş yüz dolâr aylık alıyor. Hüges içki, kadın, kumar ve sefahat demilen şeylerle kat'i- yen alâkadar olmamaktadır. Fa- kat bu uslu vaziyet Mister Dav- sonun ölümüne kadar devam etmiştir. —DRB Tel Örgülü Çorapları Geçenelerde yaz mevsiminde çıplak ayakla gezmek moda ol- muştu. Fakat bu moda çok rağ- bet kazanmadı, çabucak - terke- dildi. Şimdi Avrupa ve Ameri- kada yaz modası olarak geniş ajurlu çoraplar tercih edilmekte- dir. Bu çorapların dokuması tıpkı tel örgüleri gibidir. ve ipekten- dir. Tel örgülü çoraplar bu sene çok rağbet görmüştür. | yoktur. Koca banyer — ölüp mirası taksim edildikten sonra Hüges derhal değişmiştir. Birdenbire ve şayanı hayret bir şekilde değişen Hüges ertesi gün yazıhaneyi ka- pamış ve memurlara yol vermiş- tir. Kendisi de ortadan kaybol- muştur. Bu gaybubet bir hafta kadar devam etmiş, genç adam on gün sonra ağlıya ağlıyı annesinin ya- mna dönmüştür. Cebinde on para Babasından kalan üç milyon lirayi bir hafta gibi çok kısa bir zaman içinde tamamen yeyip — bitirmiştir. Fakat bu iş nasıl olmuştur? Hüges babasının ölümünden on beş gün evvel Nevyorka git- miş, orada işlerle uğraşırken tesadüf karşısına genç ve çok güzel bir sinema yıldızını çıkar- mıştır. — Zavallı delikanlı, kızın ufak bir — iltifatından — dehşetle mütehassis olmuş ve ona kuvvetli bir sevda rabıtasile bağlanmıştır. Artık kalbi ve başı aşk ateşile yanan Hüges derhal Kanzasa dönmüştür, fakat artık gönlü hiç rahat değildir. Çalışmaktan lezzet almamaktadır. Nihayet birkaç gün sonra babası ölünce Hüges bütün pa- ralarını almış ve sinema yıldızı- nın yanına gitmiş, onunla bir haftalık bir cennet hayatı yaşa- mıştır. Hüges filimlerde gördü- ğü —hayatı yaşamak uğrunda bütün paralarını yemiş, balolar, bar eğlenceleri, otomobil ve yat sıfaları biribirini takip etmiştir. Tabil gece ve gündüz. mest mahmur gezen Hüges elindekini, | avucundakini saçıp savurmuştur. Yalnız bir gece sevgilisinin siga- rasını yakmak için elli bin dolârlık bir banknot yakmıştır, Yine bir gün sevgilisini eğlen- dirmek için yeni aldırdığı en lüks iki otomobili biribirine çarptır- miş, berheva ettirmiştir.. Daha neler ve neler!.. Hüges şimdi müşahede altın- dadır. Akıllı bir adamın böyle bir iş yapamıyacağı ileri asürül- mekte ve Hügesin deliliğine hük- medilmektedir. Eğer bu işi deli- likle yaptığı sabit olursa sinema yıldırı tazminat vermiye mah- küm olacaktır. Fakat — Amerika gazeteleri, bir genci mahveden bu yıldızın. ismini henüz ifşa etmiyorlar. Bilmecemiz Geçen Bilmece- mizi Doğru Halledenler (Dünkü nüshadan devam ) Birer kart alacaklar : İzmir Değirmendağı Ziverağa B0r kak 8$ numarada Muzaffer, Sıvas Hü- kümet caddesinde Osman Efendiden Neşet Nafiz, Ankara Kadastro Tasarruf azası Zoki Bey vasıtasile Fahire, Çor- lu Tapu memurü oğlu Mustafa, Gözte- pe İlkmektep talebesinden 27 Mübec- cel Saip, İstanbul Birinci İlkmektep beşinci sınıftan Müeddep, — İstanbul 'Terzilik mektebi İkinci sınıftan 82 Nocabettin, Düzce Bolu caddesinde Yumurtacı Mehmet Zeki Efendiden Düzceli Nazım oğlu Aziz, Bayezit Kız mektebi talebesinden 69 — Nuruunisa Fevzi, Pertevniyal lisesi birinci sınıf- tan 333 Mehmet, Beyoğlu Vali konak eaddesi Hacı Mensar sokak 29 Nocdet, Bursa Erkek lisesi talebesinden Orhan Ali, Salihli İhsan Bay. kızı Emel, Ada- na Manifatura Tüecarı Mahmut Nedim Bey oğlu Cahit, . Kasımpaşa Maliye memurlarından Kadri Bey kızı Jale Ayten, Salihli Avukat Hayri Bey kızı Muazzoz, Ankara Bozkurt mahallesi Camt sokak numara 6 İbrahim Tür gut, Bursa Kavaklı Burç üstü numara 7 Osman oğlu Muammer, Adana Osmant Bankası karşısında berber Süleyman Re cep, Uzunköprü Halusatın mehallesin- alı Ali Bey kızı — Meliha, Balıkesir, | zade Hasan Basri Ek oğlu Hüs Adana Kasapbekir ma- hallesindi ara Ö2 Salâhattin, Ada- na Yeni İk on caddesinde bakkal Yusuf Ziya, İnegöl Dişçi Hüseyin Sabik B. oğlu Bahaettin, Salihli posta tolgraf Müdürü oğlu Muzaffer, Gaziosmanpaşa ortamektebi talebesinden 301 Mehmet, Davutpaşa — örtamektebi - talebesinden 98 H. Sabri, Davutpaşa — ortamektebi talebesinden 90 Namık Kemal, Salihli Esnal Bankası Memurlarından Nadire, Adana Roşatbey mahallesi 118 sokak 58 numara Müstafa, Beylerboyi İstav- roz caddesi Hamam sokak 8 Şevkiye, Beyoğlu birinci mektep dördüncü sf- nıftan 82 Güzin Hanımlar ve Beyler. Yeni Neşriyat — Bolşevik Âlemi . Sovyetizm Bunlar maruf hukukçularımız- dan Haydar Rifat Beyin son neş- rettiği iki eserdir. Birincisinin muharriri, bugün Fransız Maarif Nazırı olan Dö Manyinin Sovye- tizm hakkındaki tetkikidir. Müte- akıp behisler muhtelif profesör- lerin, doktorların, yeni Rusyada canlı ve hukuk, tıp ve içtimaiyatı alâkadar eden bahislere dair mütalealarıdır. İkincisinde en derin görülmüş olan kısım, bugün dünyanın en meşhur tarihçisi olan Emil Lud- viğin tetkikidir. Her iki kitabınr en büyük meziyetlerinden biri bir görüş, bir mevzu üzerine deği!, meslek- lerinde en mütehaeyyiz kimseterin serleeri olmasıdır. Foto Süreyya — Bu mecmum nin 14 Üncü numarası intişar etmişe tir. Bu ne!is salon mecmuasının — bir- k güzel basılmış — resimleri — var- t. 15 kuruştur. Bolşeviklik âlemi — Haydar Rifat Bey tarafından tercüme edilmiş- tir. Meşhur müverrih Emil Ludviğin esoridir. Fiati 60 kuruştur. Her kü- tüphanede bulunur. lcra ve İfiâs Kanunu — No mi İstikbal matbaası tarafımdan — tabr- dilmiştir. İkılâp Kütüphanesinde sa- tılmaktadır. Fiati 25 kuruştur. Osmanlı Ülkesinde Hristiyan Türkler — 3 kıtımdan mürekkep bir eserdir. Hrigtiyan Türklerin 1rk münasebetleri, siyasi ve içtimat — vazi> yetleri, muhaceret ve — istilâ yolları, Bizansa girenler arasındaki Türkler yvesaireden bâühistir. Fiati 50 kuruştur. Doğum Tarihi — Doktor Beslim Ümer Paşanın — bir eşeridir. Doğuma &it tarihl birçok resimleri ve babisleri havidir. Bu kıymetli eseri ebe - hammr Jara tavsiye ederiz. Fiati 60 kuruştur.