2 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

2 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

T LAŞA F eee DAG SADDĞ Nİ eee0 ĞK Hergün ı'lı'underecalımı.ın Çoklu- gundan Dercedilememiş- tir. Posta Vapurculuğu Yeni Bir ıVekâlet Teş- kilinden Bahsediliyor Ankara, 2 (Huıuıl) — Posta vapurculuğunun — devlet — idaresi altına alınması hakkındaki ka- rar — tatbikatlı — neticesi olarak bir Nakliyat Vekâleti ihdas edi- leceği söyleniyor. Bu vekâletin ihdası kabul edildiği takdirde Posta ve — Telgraf — idaresile Demiryolları Umum Müdüörlüğü bu Vekâlete raptolunacaktır. Posta vapurculuğu idaresinin elinde şimdiki halde 150 kadar gemi vardır. Kanun kabul edilir edilmez yeni idare faaliyete baş- hyabilecektir. Terki Teslihat Konfransında Cenevre, 1 — (A. A.) — Hava işleri komisyonun tali ko- milesi sivil tayyareciliğin beynel- milelleştirilmesi nakaşalarına devam etmiştir. Bir Mütehassıs Hayvanat İşleri İçin Bir Mütehassıs Geldi Memleketimizde mevcat - bil- cümle haralarla hayvanat eustitü- lerini tetkik ederek yapılması lâ- zimgelen ıslahat kakkında bir ra- por vermek üzere Ziraat ve İktisat Vekâletleri tarafından celbedilen Peşte Yüksek Baytar Mektebi Rektörü — Profesör M. — Vek man dünkü —ekspresle — şeh- rimize gelmiş ve — istasiyonda kııııiııımııhr M. Velman tetkika- iki zarfında — yaparak Vel(ıletlera birer rapor verecektir. Bir Fabrikada Yangin Kumkapıda Hakkı ve Yusuf biraderlerin ayakkabı — fabrika- sından yangın çıkmış, bir sandık ayakkabı yandıktan sonra söndü- rülmüştür. Millet Meclısınde Bugün Mühim Lâyihalar Müzakere Edilecek Ankara, 2 (Hususi) — Millet Meclisinin bugünkü ruznamesinde buğday, şeker ve. kahve ticareti- nin devlet tarafından idaresi, Sanayi Ofisi teşkili, afyon koo- peratifi lâyihalarının müzakeresi vardır. bitti- Encümenlerde tetkikatı r takdirde posta vapurculuğu Byihası da bugün gâdhülocıkür Yeni Bir Şir Şirket Bazı maruf tacirler tarafından 250 bin lira sermaye ile bir Ta- kas şirketi teşkil edileceği haber verilmektedir. Bu şirket ithalât ve ihracatta takas işlerile meşgul olacaktır. Şehir İçinde Banyo Avrupada olduğu gibi burada da şehir dahilinde mahalleler ara- sında yüzme banyoları vücude getirmek Üüzere bir teşebbüse girişildiği haber verilmektedir. K . Kâtip Mi Pehlivan Mı? Kâmil isminde bir celebin kâtibi Etem Ef. Galatada kasap Yermiyadan alacağı olan parayı istemiş, fakat alamayınca kasa- bi belinden yakaladığı gibi yere savurmuştur. Adamcağızın par- maklari ve kalça kemiği kırılmış- tır. bakkındaki mü- | | — Bir şeye karar vermeden evvel düşünmek, gayeye varınak için Bizımdır. 2 Fakat verilen kararı derhal tatbik ediniz. Karar verdikten sonra yine düşünmek zararınızı intaç eder. 3 — Teemni, sürat ve hüsnüniyet biribirine bağlı üç mübim şarttır. SON TELGRAF HABERLERİ Lozanda Pazarlık Var BuMesele Bitecek Olursa İmza Atmak Hususunda Müşkülât Kalmıyacak Lozan, 1 (A. A.) — Mak Do- nılt ve diğer beş alacaklı devlet nıunhlıaılın bu sabah içtima ederek — tamirat — taahhüdatının bakiyesi olarak Almanyadan ta- lep edilecek tahvilâta dair olan Büyük Britanya projesini tetkik eylemiştir. Paris 1 ( A. A. ) — Nazırlar Meclisinin içtimannı mütecakip M. Heriyo Fransız - İngiliz — itilâfı- nin evvelâ borçlar ve tami- rat bedellerinin biribirleriyle olan irtibatları ve saniyen — götürü mikdarınin umum! mahiyeti —gibi başlıca esaslı noktalarda vücut | bulmuüş olduğunu ısrarla kaydet- miştir. Lozan, 1 — (A. A.) — Al- man Buşvılu'll M. Fon Papen ve Mnlıye nazırı Kont Fon Kıo- sig M. Makdonald ile görüşmüş- ler ve Almanyanın — gayrı kat'i olacak bir tevziata ve tasfiyeye iştirak etmesinin imkânı bulun- madığımı bildirmişlerdir. Lozan, 1 (A.A) — Dünkü müzakerat hiçbir terakkiyi intaç etmemiştir. Riyaset — divanı dünden beri tediye kabiliye« tinin teessüsünden sonra Almanya tarafından lâzimüttediye götürü bir miktar tesbiti esası Üzerinde bir itilâf teminine çalışmaktadır. Almanya bu prensipi kabul et- mekto, fakat bu — miktarın 2 milyar — rayşmarkı geçmemesini istemektedir. Diğer taraftan da- yinler mütebaki kalan bu pa- ranın 7 milyara baliğ olması icap elhgl kanaatindedir. Almanya bundan maada muh- telif şartlar dermeyan etmektedir. Bunlardan birincisi şudur : Bu tarzı tesviye nihai bir ma- hiyeti haiz olacaktır. Halbuki, dayinler bu tarzı tesviyeyi Amerikanın da iştirak edeceği devletler beynindeki umu- mi tarzı tesviyeye tâbi tutmak istemektedirler. Şartların ikincisi şudur: Fransız heyeti murahhasası borcun umum! ve şamil bir tarz- da tesviyesi meselesinde sarsıl- maz bir halde bulunmaktadır. Bundan başka l"rınıı. tamirat itilâfının Almanya için siyasi tavi- zat istihsaline mevzu teşkil et- mesini hiçbir zaman kabul etme- moktedir. Yunan Hariciye Nazırı Türkiyeyi Akvam Cemiyetine Davet Ediyor Cenevre, 2 (A.A.) — Fransada Havas Ajansı hildinyor M. Mihalakopulos, bütün devletler namına Türkiye- yi Cemiyeti Akvama girmiye davet eylemeyi istih- daf eden bir takrir tevdi eylemiştir. Bu takrir, Türkiye Cümhuriyetinin nizamname- lerle mukayyet olan şartları haiz bulunduğunu müşahede eylemekte ve Türkiyeyi Cemiyeti Ak- vama kıyııe!tır yardımı ile muavenet etmiye davet _ı_ etmesini heyeti Iıqed mekte — olduğu mektedir. İzmirde İmar İşleri İzmir, 2 ( Husust ) — Yarım Askeri Masraflarda Mulıım asırdanberi bakımsız duran şeh- Tenzilât Var Paris, 2 (A. A.) — Askeri masarifat üzerinden 1500 milyon tasarruf yapılmasını teklif eden mali proje, mü: aai milliyeye müteallik bütün nezaretlerin mü- baya-t, ticari ve sınai muamele- lerinin tanzimi ve silâh altına celbe ait nakdi mükâfatlar mik- tınnd.ı ıenıılMı ıhuvı emıektedıı ( Milliyet ) refikimizde okuduk semtinde 4 rimizde — Ballıkuyu | cadde ile sekiz çeşmenin inşa- * Pamuk Fiatleri hakkında malümat almak İstiyen her tacrin İstanbulda müracaat edebileceği Iki yer | vardır: Biri Ticaret Odası, diğeri İbracat Ofisi, Halbu-| gün için arızi bir tenezzül olduğunu ,, ilâve eti ki gazetelerin de, resmi makamlar olmaları - itibarile | neşriyatlarında esaa tuttukları birçok malümat bu | meambalardan alınır. Nitekim pamuk fiatleri hakkında İSTER İNAN, İSTER İNANMA! sına karar verilmiş, küşat resmi yapılmıştır. İzmir Valisi Bursada İzmir, 2 ( Hususi )— Vali Kâ- zım Paşa istirahat için Bursaya gidecek, on gün kadar kaldıktan sonra dönucakhr umumiyeye teklif etmektedir. M. Mihalakopulos, Cemiyeti Akvam teşkilâtı işlerinde Türkiyenin de sebkeden mesaisini hatır- latmakta ve Türk-Yunan bahri itilâfının her iki millet için Terki Teslihat konferansının takip et- hedeflerin büyük bir kısmının tahakkukunu temin eylemiş bulunduğunu kaydeyle- Hitlerciler Almanyada Sefirlere Taarruz Ettiler Viyana 2 — (A.A. ) — 50 ka- Hitlerci, aristokratlar — klü- :ıihefoıbren girererek içerideki- ere fena muamele yapmışlardır. Tecavüze —uğrıyanlar — arasında Romanya ve Arııııhn sefirleri İtalya ataşe militeri ve Yu lavya sefareti kâtibi bulunm. dır. Romanya sefiri elinden yırı— lanmıştır. 4 yaralı da hastahane- ye kaldınlmıçlır İSTER İNAN, ISTER İNANMA! | malümat almak için biz de ayni iki membaa müracaat ettik. söylediler. » Baktık ki, Ticaret Odası pamuk “ fiatlerinin tenezzü| etmekte olduğunu bildirdi. Hem de “ Birkaç İhracat Ofisinden de sorduk. Hayretl Orada mük - Fatlerinin bilâkis tereffâ etmekte olduğunu — Sözün Kaısası Acaba Ne Olmak İsterdiniz ? Sekiz, on arkadaşız. Bir yerde hep beraber meclis halinde otu- ruyoruz. Dünün, bugünün ve yarının — birçok — meselelerinden bahsettik. Aklımda iken ilâve edeyim, yalnız edebi mevzu- lara ilişmeyi salâhiyetimiz ha- ricinde bulduk ve edebiyattan hiç konuşmadık. Niçin mi? Bu memlekette edebiyattan ancak birkaç kişi bahsedebilir. İmti- yazı, inbisarı onların üstündedir. Bizim bu işe karışmamız, elinin hamurile erkek işine burnunu sokan kadının vaziyetine benzer, Ne ise, her telden çaldık, her perdeden öttük. Bir aralık arka- daşlardan biri ayağa kalktı. Nutuk irat eden bir hatip gibi söze başladı: — Farzediniz ki, dedi, şamaktan bezdiniz. Fakat tükeninceye kadar sürükliyece- ğimiz bir ömür vardır. Canlı ya- şamayı, cansız kalmıya tercih ediyorsunuz. Ne olmayı kabul ederdiniz? Fikir ve sual yaman, değil mi? Hepimiz türlü türlü cevaplar verdik. Birimiz: — Ben, dedi, apartıman olu- rum. Gülüşmeler, kahkahalar ve saire... Bu arkadaş arzusunun üzünü şöyle izah etti: Z vZ Huwl!ıhmdı bir kiracı oturacak. Bunlardan kimi zengin, kimi orta ballidir. Meselâ yedi katlı bir apartımanım. Tamam yedi ailenin, konturatın müddeti bitinciye kadar — dedikodularını dinliyeceğim. Neler duyacağım neler.. Konturatlar bitecek, başka aileler gelecek ve ben onların dedikodularını da - dinliyeceğim . Çekiştirmeler, çakıştırmalar, kav- galar, karı-koca zırıltıları... O anlattıkça biz gülüşüyoruz. Arkadaş son sözünü söyle! — Düşünün — bir kere... Ne taşkın bir zevk. İçimizde en gencimiz şöyle söyledi: — Apartıman olmak — Fena değil. Birkaç kalpli bir insan l. Hem hepsi de kiralık. Fakat .dedi, yaşamaktan bezsem, lırllı olmak isterim. O vakit bütün müstesnalar benim sinemde yaşı- süren bahtiyar fanilerin türbedari d.:ı*'; Fena değil. Başka bir arkadaş bu bahsi şöyle tamam- ladı : — Ben para olmak istiyorum. Emin olun dün; kendinı rirdim. Hopl.ıılıl,’.’. li '.6. düm. Koca dünyada M kişi kalmazdı. Kavga, gürültü, muharebe, — falan filân... artık :ıuılınıı hiçbiri dikiş tutturamaz- En sonra da — ben ıöylodlı. Dedim ki: — Ben de vergi nlır ud hap ciye yutardım. Ceolâl Bey Avrupada İş Bankası Umum Müdürü Celâl Bey, bankanın Avrupadaki işlerini takip için dün line gitmiştir. Liman Şirketi Müdürü Liman Şirketi Müdürü Hamdi Bey evvelki gün Odesa tarikile M:skeovıyn itmiştir. Hamdi Bey Rusyada tetkikat yapacaktır. Yeni Diş Tabipleri Bu sene Darülfünun Diş Ta- babeti şubesin e ı erkek ve hanım kırk iki genç diploma almı Bunlardan on sekizi Bulgar, | Ronhığyılıdv.