2 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

2 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SPOR Okuyunuz... ALATURKA Kadıköyde Yağlı Güreşler Dün Kurbağalıda evvelki haf- talara nazaran daha iddialı ala- turka güreşler oldu. Bolu güreş- lerinden dönen pehlivanlar dört beş çift tutuştular. Desteyi Kara Hüseyin temizledi. Önüne çıkanı yendi. Küçük ortaya üç pehlivan çıktı. Bunlar içinde nazarı dik- kati celbeden — Yıldırım Bekir pehlivandı. Bu pehlivanın kazan başında yağlanişı tavr, hareketleri hep- sini yeneceğine delâlet ediyor- du. Davul zurna çalmıya başladı; küçük orta başlamıştı. Yıldırım Bekirle Arnavutoğlu — tutmuştu. Arnavutoğlu iyi vücutlu usta bir pehliyandı. — Lâkin — Adapazarlı Yıldırım Bekiriki dakika içinde hakikaten ismini yerine getirdi. Arnavut —oğlunu - künde ile yendi. Peşinden meş Avdınlı Mustafa çıktı. Mustafa çok usta ve eski bir peblivan olduğu hab de Yıldırım Bekirin karşısında oda iki dakika dayanamadı ve paça kasnak oyunile yenildi. Bu suüretle küçük ortayı aldı. Sıra başgüreşlere gelmişti. Başa meşhur Dramalı Hasan pehlivanla meşhur Bursalı İbrahim pehlivan küreşti. B. güreşlere meşhur Suyolcu Mehmet - pehli- vanla Cemal pehlivau hakemlik yapıyorlardı. İbrahim pehlivanla Dramalının güreşi üç saat sördü. Üç saat devam eden bu güreş çok ciddi oldu. Abali müteaddit kereler peh- Hvanları ayırmak - istedikleri hal- de - pehlivanlar berabere — lak- mak - istediler. Meşhur İbrahim pehlivan daha ziyade inat ediyor. Dıramalı Hasan pehlivan da genç olduğu halde üstadane hareketlerle mukabele ediyordu. Nihayet aha- linin zorile berabere ayırt edildi. rahim — pehlivan berabere kaldıkları için asabiyetinden ağ- hyordu. Gelecek hafta bu iîi pehlivan iddialı olarak bir inti- kam maçı yapacaklardır. Ortaya uzun boylu - iriyarı bir adam çıktı. Bu, meşhur Bul- gar — pehlivanlarından ( Danço ) isminde bir pehlivandı. Bütün peblivanlara meydan okudu. Önü- müzdeki cuma için pehlivanları alafranga ve hatta yağ güreşine davet etti. Meydanda yüz okkalık direk- lerle bazı hareketler yaptı. Bu Bulgar pehlivanı Deliorman Bul- garlarından imiş. Muallim ve yüz okkalık bir gövde. — Bakalım gelecek hafta bizim başpehlivan- lar bu Bulgarla ne yapacaklar? Bu hafta Bartında güreş olduğu için birçok pehlivanlar Boludan oraya gitmişlerdir. yBol: r':duinde Bursalı İb- rahim pehlivan başaltım almıştır. Dramalı Hasan pehlivanla Uzun- köprülü Hüseyin ipehlivan Üç saat güreşten sonra berabere kalmışlardır. Arifle Tekirdağlı Hü- seyin güreşmişler, bunların da gü- reşleri münazaalı kalmış. Olimpiyat Çıktı Rasing - Fenerbahçe maçının şayanı dikkat tenkidi ve enstan- taneleri, Ankara lik maçları, son Avrupa spor hâdiseleri, mu- tat sayfalar ve hediyeli müsabaka, - Haftada İki Defa Spor Perşembe ve Cumartesi Günleri | Çıkacak Spor Sayfalarımızı Fenerbahçe Fransız Takımile 3 - 3 Bravo F enerbahçelilere Şt j Berabere Kalmıya Muvaffak Oldu Dünkü maçta Venabın bizim kaleye çektiği bir şütü Dün — Taksim stadyomunda Fransanin eski ve tanınmış — ku- lüplerinden — Paris — şampiyonu Rasing Kulüp ile Fenerbahçe takımımız — karşılaştılar ve çok heyecanlı, ayni zamanda zevkle seyredilen bir maçtan — sonra | 3-3 berabere kaldılar. Dünkü maç, tarzı cereyanı ve gösterdiği — değişiklik — itibarile çoktandır. seyretmekten mahrum kaldığımız güzel, seyyal ve süatli | bir maçtı. Bu sebepledir ki bin- lerle fatbol heveskârı maçı kazan- | madımiğız halde stadyomu mem- | nun olarak terkediyorlardı. 3 Bu menuniyet sırf iki takı- mın maçı kazanmak için sarfet- tikleri gayretten doğan güzel ve heyocanlı bir oyunu seyretmek- ten ileri geliyordu. Saat 5,3üda evvelâ Fransızlar ve bir iki dakika sonra da Fener- liler, seyircilerin alkışları arasında sahaya çıktılar. Fransızlar ince ve genişlemesine çizgili mavi beyaz forma ve siyah pautalon giymiş- lerdi. Hakem, yine birkaç zaman- dır ecnebi takım maçlarını idare eden Mister Allen'di. Mutat nu- tuklardan ve bayrak teatisi me- rasiminden sonra takımlar saha- da şu şekilde — yer aldılar. Fransız takımı: Taşsen Nike Meres Bya Gotru Şarvat Deltur Vehap — Venant Lotka Galey Görülüyor ki Rasing takımın- da burtdan dört beş ay evvel Avrupaya giden Vehap ta mer- kez muhacim olarak - oynıyordu. Eener takımı: Hüsamettin Ziya Yaşar Fikret —— Muzafler — Cevat Hadi Niyarzl Zekl Alâ Lâtfi Hakemin tiz bir düdüğü sessiz ve hareketsiz yelerinde duran oyuncuları derhal harekete ge- tirdi. İlk olarak ta Fransızların seri bir hücumunu gördük. Fakat Fenerliler bu akını kesmekte getikmediler. Sağ açık vasıtasile yaptıkları bir hücumla mukabelede bulun- dular. Fransız takımı gerek mü- dafaa ve gerek hücumlarında çok falsolu ve ayarsızdı. Bu da Fenerlilerin üstüste yaptıkları hücumları kolaylaştırı- yor ve Fransız kalesi üstüste teblikeli vaziyetler geçiriyor. Ra- sing oyuncularının bu aksak va- Te ee L Dünkü kaleciter: Tassen ve Hüsamettin muhakkak ki — sahaya alışkın olmadıklarından — ile- ri — geliyor. — Maamafih — Fe- nerbahçenin kurnaz — muhacim- leri bu fırsattan istifade ederek, misafirler kendilerini benüz top- lamadan, gol yapabilmek — için bütün kuvvetlerile - çalışıyorlar. Oyun Fenerin tazyikı altında ve Fransız kalesi civarında oyna- niyor. Sağ açık Lütfi kendisine ge- len bir gol fırsatını kaçırıyor. Bu sırada Fener tazyikı en sıkı dev- reye giriyor ve oyunun gidişin- den muhakkak gol olacağı belli oluyordu. Nitekim soldan gelen uzun bir pası yakalayan Alâ sıkı bir vu- ruşla topu sekizinci dakikada Fransız kalesine sokuyor. Oyun tekrar başladığı zaman Fransız- ları hücumlarını - şiddetlendirmiş görüyoruz. Bilhassa bu anlarda Vehap ziyeti ÜELL S b eirlle gel li ae d gi gi aaşaa geee at yinekemeei aç z d eeei İba aei d eai ei türe üeü Üüt açıklara — verdiği güzel paslarla Fransızların hücumlarını kolaylaş- tırıyor. — Kalemizin önürde bir iki müsait — fırsat — ele geçiren Fıa sızlar maalesef istifade ede- miyorlar. Fransızların birkaç dakika ve üstüste devam eden hücumlar- mı kıran Fenerliler yeniden — iler- lemek istiyorlar. Zekinin bir şütü dışarı gidiyor. Alâ da kalecinin eline atıyor. Bu iki tehlikeyi atlatan mi- safirleri tekrar Fener kalesine sarkarken görüyoruz. Soldan yap- tıkları bir hücumu kornerle dur- | duruyoruz. Fakat göole mâni olamıyoruz. Kornerden - çekilen top kale önüne düşüyor ve Ra- sing sağiçi sıkı bir şütle müsa- vatı temin eden ilk gollerini yapıyor. Oyunun berabere ol- ması takımları canlandırıyor. — İki taraf ta neticeyi lehlerine çevir- mek için canla ve başla çalışı- yorlar. Fakat neticesiz. Bu vazi- yet 43 Üncü dakikaya kadar devam ediyor. 43 üncü dakikada Zeki ani bir sol vuruşile Fenerin ikinci golünü de yapıyor ve dev- re bu süretle 2-1 lehimize biti- yor. İkinci devre ilkine nazaran çok daha seri ve seyyal - ola- rak başlıyor ve belli ki Fransız- lar bu devrede daha güzel bir oyun oynuyorlar ve ne olursa olsun maçı kazanmak - veyahut hiç olmazsa berabere bitirmek istiyorlar.. Bugün cidden güzel bir oyun oymyan Fenerliler de ellerine geçirdikleri galibiyeti bırakma- mak için uğraşıyorlar. Fenerliler yine bir hücum serisine geçiyor- lar. Alâ sağdan aldığı bir pasla önüne gelen hasımları çalımla geçerek — kaleye — kadar — geli- yor ve büyük bir — soğuk kanlılıkla yakin mesafeden üçün- cü defa olaraktopu Rasing kale- sine atıyor. Fenerin galibiyetini tahkim eden bu gol çılgınca alkışlanıyor. Bu gol ları — tahrik ettiği derece! leri de hafif terlip gevşe . Bundan istifade Gazelemli şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak Üüzere haftada İldi spor sayfanı neşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spor hareketlerini, okuyacaksınız. Cumartesi tafailâtını bulacaksınız. ı bir vuruşile ikinci göllerini kaza- | | | İ hücumunda memleket — apor — hüdiselerini sayfasında: — Cuma günkü — maçların KONGRE KUPASI Ankara | İstanbul | Müsabakası Umumi spor koöngresi müna- sebetile, kongre tarafından bir Ankara — muhtelitlerinin karşılaş- malarına — karar verilmişti. Bu müsabakalar, bir ihtilâf den neticesiz kaldı. İzmir - İstanbul maçında çı- kan bu ihtilâf o zaman halledile- medi. Haber aldığımıza göre İzmir oynamadığı için müsabaka Ankara ile İstanbul arasında ta- mamlanacaktır. Bu maç için 15 temmuz tarihi tespit edilmiştir. Bu tarihte An- kara ve İstanbul — muhtelitleri şehrimizde bir müsabaka yapa- caklar, kazanan takım kupayı alacaktır. Denizcilik Hareketleri Artık deniz mevsiminin tam başlangıcındayız. Fakat denizcilik heyeti henüz faaliyete geçme- miştir. Haber verildiğine göre bu faaliyete yakında şahit olacağız. Bu sene geçen seneden daha | zengin bir deniz programile işe başlanacağı öğreniliyor. Program mucibince bu sene kayık ve yüz- me yarışları çok zengin ve ha- raretli olacaktır. İstanbulspor İstanbulspor klübü tarafından bir deniz gezintisi tertip edilmiş- tir. Bu gezinti bu ay içinde ya- pılacaktır. Karayümrük Galip Federasyona — dâhil olmıyan klüpler arasındaki müsabakaların dömi finali dün Çukurbostanda yapılacaktı. | Fakat Sakarya takımı gelme- diği için Karagümrük — takımı galip addedilmiştir. Önümüzdeki cuna günü Bakırköy ve Kara- gümrük takımları bu müsabaka- ların finalini oynıyacaklardır. Kadıköyündeki Maç Dün Kadıköyünde Bursa San- 'atlar Mektebi takımile Galatasa- ray B. takımı arasında bir futbol maçı yapılmıştır. Maç güzel ol- muş, neticede Galatasaray takı- mi bire karşı beş gol atarak galip gelmiştir. l kupa konulmuş, İstanbul - İzmir - yüzün- eden Fransızlar sol içlerinin sıkı nıyorlar. Bu golü müteakıp muhakkalı bir sayı fırsatı kaçırıyoruz. Aka- binde Fransızların yaptığı — bir akın golle neticeleniyor. Fakat hakem ofsaytta telâkki ederek golü vermiyor. Fransızlar sinirle- niyorlar — münakaşalar — oluyor. Fakat hâkem kararında ısrar edi or. ? Bunu müteakıp — Fenerin bir Fransızlar — aleyhine bir penaltı oluyor. Fakat Fener- liler bunu atamıyorlar. Oyun çok hararetli devam etmeğe başlıyor. Oyunun kırkıncı dakikasında Fransız sağ açığının bir vuruşile üçüncü beraberlik golü de oluyor. Bundan sonra)j iki tarafın gayreti de bir semere vermeden oyun 3 - 3 beraberlikle neticele- niyor. *