4 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Holivutta hususi muhabiri Türk gazetesidir. Ho- haftada iki defa sinema *Son Posta, *Son Pestan yapar. sinema sayıfası vayfalard — dünyanın bulunan — yegâna livut muhabirimiz, her hafta bize mektup haberleri, —a “silerin &lemindeki bahsedilir. en yeni SİNEMA ve sinema sanat gönderir ve sinema üleminin — İçyüzünü hayatı anlatır. ĞÜŞ ŞA ŞA YABLLU NĞD GNG ea aa nn ae ÜÜÜ AD G De G G Ö AMAD GU GF GN LAG DAT GA L AA aa | | İ cereyanlarından Greta Garbo Amerikadan Ayrılmıya Karar Verdi _EşrgrengiszîJı—z. Herkese Kızmış! Garbonun son resimlerinden biri Holivut (Hususi) — Burada en yüksek yıldız. hiç şilphesiz Garbodur. Mensup olduğu kum- panya ona haftada bu buhrana rağmen 12,500 dolâr verir. Şimdi Garbonun bu kumpan- ya ile imzaladığı kontrat bitmiş- tir. Kumpanya tekrar bir yeni kontrat imzalattırmak için bütün kuvvetile çalışmış, fakat muvaf- fak olamamıştır. Garbo teklif edilen — her- şeyi reddetmiş ve: “ Ben birkaç hafta içinde İsveçe döneceğim. Orada kendime bir (Garbo-filim) şirketi teşkil edeceğim,, demiştir. Garbonun hususi kâtibi Mr. Harri Edington bundan — birkaç bafta evvel İsveçe hareket etmiş ve orada güzel — yıldıza bir ev hazırlamaya başlamıştır. Holivudun bitip tükenmeyen dedikodularına nazaran, Garbo Holivuttan, ortada dönen dedi- kodulara artık tahammül ede- miyerek kaçmaktadır. Bu, doğru bir şey olabilir. Çünki hakikaten hergün kulaklarımiza Garbo hak- kında bin türlü yeni şeyler geli- yor. Artistin son ikmal ettiği filmin ismi: “Arzu ettiğiniz gibi,, dir. Bu filim Nevyorkta gösteril- miye başlanmıştır. Halk bilet almak için gişe önünde saatlerce beklemektedir. Bu - filimde Garbo yine büyüklüğünü ispat etmiş oluyor. Şunu da söylemek lâzımdır ki Garba tam manasile, huysuz bir kızdır. Holivudun dedikodu- larından bıkmmasına hak - verme- mek mümkün olmamakla beraber onun huysuzluğunu, geçimsizliği- ni de kaydetmeliyiz. Bu esrarengiz — yıldız geçen- lerde (Mata-Harri) filmini çevir- de | miş, bu filim büyük bir muvaffa» kiyet anmıştı. Garbo en bü- yük huysuzluğunu bu filim çev- rilirken göstermiştir. Sebebi şudur: Filmin bir sah- mesinde Garbonun, diz kapakla- rına kadar çıplak kalması lâzım gelmiştir. Güzel yıldız buna itiraz etmiş ve bu rolün başka bir yıldız tarafından yapılmasını ileri sürmüştür. — Rejisör Garbonun Arzusunu yerine getirmiş, fakat bu suretle filimde ekleme bir vaziyet hasıl olmuştur. Ğlı bu hâdise kumpanya ile Garbo arasında derin bir ihtilâfa sebep olmuştur. Meselenin asıl garip ciheti şudur: Garbu © filimde bacaklarını göstere © sıla, n resim ve isminin duvar ilân.. ada kendi isim ve resminin yanına konulmasını is- temiştir. Gretanın bu garip arzusu kumpanya direktörünü fena hal- de sinirlendirmiş, fakat güzel yıldızın ısrarı karşısında duvar ilânlarına öteki yıldızın ismi de yazılmıştır. İşte bu hâdise kumpanya ile Garbonun arasını hayli açmıştır. Fa- kat kumpanya esrarengiz Gar- boyu elinden kaçırmamak için sesini kısmaya ve Garboya yab- yarmıya mecbur kalmıştır. Fakat Greta İsveçe gitmek hususunda ısrar — göstermektedir. Tahmin edildiğine göre Garbo, memleketi olan te birkaç ay kaldıktan sonra tekrar Ame- rikaya dönecektir. Fakat buradaki bütün yıldızlar Greta Garbonun buradan gitmesine sevinmekte, bir daha Amerikaya dönmemesi için dua etmektedirler. Turan Anitayı Kızdırıp Ağlattılar Artık plâj mevsiml başladı. Bütün artistler Kalifroniya sahille- rine taşınıyorlar. Anita Paj da son — filmini bitirmiş ve plâja gitmiştir. Fakat geçenlerde bir ded- kodu yüzünden zavallı Anita hiç- kıra hıçkıra - ağlamıştır. - Sevimli kızın hiçbir şeyden haberi yokken kıskanç yıldızlardan birisi ortaya bir dedikodu” atmıştır. Güya Anita ile Con Cilbert sevişiyor- larmış. Halbuki Anita Cilbertten hiç boşlanmaz. Bu yalan Anitanın da kulağı- na gelmiş ve fena balde hiddet- lenmiştir. Anita hususi kâtibini derhal Cilberte göndermiş ve bu uydurma haberi zip etmesir bildirmiştir. Fakat Con Cilbert bu şirin yıldıza şöyle bir cevap göndermiştir: “Ben Mis Anitanın #sevgisile daima iftihar ederim. — Böyle bir tekzip yapmıya dilim var- MAZ.,, Bu küstahça cevap Ânitayı çok sinirlendirmiş ve zavallı kız- cağız saatlerce ağlamıştır. Bu hâdise Holivutta günün en hara- retli dedikodusudur. Yeni Moda IMayolar DÖM ALAŞMAR NOT Y SO Size güzel — yıldız ile takdim ediyoruz. Güzel yıldızlarından biridir, 1 Adriyen Doreyi yeni yaptırdığı bir mayo Ad- riyen son senelerin en parlak ı Sarışın Hedda Ho.;;c;r_S—e- vilmek Rekorunu Kırdı Bu Şirin Kız | Herkesle Güzel Geçiniyor HT Y alla H Huaaa rtoperin Son Posta karilerine hediyesi Holivat, (Hususi) — Ameri- kadaki yıldızlar içinde en sevim- lilerinden ve en çok sevilenler- den biri de güzel ve şirin yıldız Hedda Hoperdir. Size cici Heddanın güzel bir resmini gönderiyorum. Bu resmi şirin — yıldız. bizzat imzalayarak (Son Posta) karilerine hediye etmiştir. Yukarda Heddanın çok sevil- diğinden — bahsetmiştim. Derhal haber vereyim ki koca Ho- livutta bu cici yıldızdan da- ha uysal ve daha hatırnaz kim- se yoktur. Küçük veya büyük, kim ne söylerse derhal yapar, kimsenin ricasını ihmal veya red- detmez. Kalbi çok saf ve çok temizdir. Vaktile ciddi bir ter- biye ile büyüdüğü anlaşılmakta- Lili Damita ... dır. Farzediniz ki küçük bir terz rağı ona bir hizmet söylemiş ibirsiz ve — gurursuz Hedda derhal harekete gelir ve onun emrini yerine getirir. Bu sebeple bu kadını herkes sever. Kendisi- nin en çok sevdiği yıldız meşhur cici kız Nansi Karoldür. Nansi ile Hedda âdeta kar deş gibi yaşarlar. Suvarelerde plâjlarda, teniste ve hep berabei vakit geçirirler. Hedda evinde hiç oturmaz. Boş vakitlerinde dalma te mezzüh yapar. Onun güzel bir kotrası vardır. Tatil mevsimlerin- de Heddanın bu kotra ile sakin Kalifurniya sabillerinde bir martı gibi uçtuğunu görürsünüz. ! a Taran Güzel Kuş Önümüzdeki Sene Dörtl! Lilyan Harveyin Ameri- Tane Yeni Filim Çevirecek Şuh ve dilber yıldız. Lili Da- mita en yeni filmini geçenlerde ikmal kederek — istirahate çekil- miştir. Güzel Lili bütün yaz mevsimini istirahatle geçirecek ve kış gelince tekrar stüdyoya dönerek faaliyete başlıyacaktır. Meşhur bir Alman mücllifi Lili için dört tane filim senaryosu yaz- mıştır. Damita kış mevsiminde bu filmlerden ikisine başlayacak ve sadece bu iki filimle meşgul ola- caktır. Amerikanın meşhur mu- ikişinaslarından biri bu filimle- rin sesli kısımlarının notalarını hazırlamakla meşguldür. Lili bu dört filmi bitirdikten sonra Av- rupaya dönecek ve vatanı olan Pariste uzun müddet istirahat edecektir. kadaki İsmi Budur Sevimli İngiliz yıldızı Lilyan Harveyin yakında — Avrupadan Amerikaya — gideceğini, — orada Foks stüdyosu hesabına birkaç filim çevireceğini yazmıştık. Son gelen sinema mecmuaları bu bususta tafsilât ile doludur. Bu haberlere göre Amerikadaki sinema meraklıları Lilyan Har- veyi dörtgözle beklemektedirler. Amerikalılar bu güzel Avru- pa yıldızına daha şitadiden cazip bir isim takmışlardır. Ona “Gü- zel Kuş, ismini vermişler lir. Yeni Bir stüüyo Fransızların meşhur. Gömen kumpanyası 23 milyon frank sarfederek Londrada bir stüdyo vötude getlirmiştir.