4 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

4 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

4 Teummur TİMURLEN Kızım Öldü, Eğer Oğlum Da Ölürse > Seni Diri Diri Yakarım | Hintli, Katil “Oluyorsun, Ceza Göreceksin ! Dedi Timur, ağlamakta ve ordu, hükümdara uyup matemini bay- kırmakta haklı idi. Lâkin bu yü- rüyüş, tevkif edilemezdi. Yüz bin muharip, günlerce atıl vaziyette bırakılamazdı. Birçok zahmetler ihtiyar olunarak, dağlar ve ne birler aşılarak oraya kadar g* lişte askeri, siyasi ve hatta mali maksatlar vardı. Bu maksatlar temin olunmak lâzımdı. Kumandanlar, nihayet bu lü- zumu Timura hatrlatlılar, elini dizini öpüp yalvardılar, düşman önünde ordunun perişan olmama- sı için lütufkâr olmasım istediler. Ayni zamanda esirler meselesini de ileri sürdüler, ne yapılmak . İâzmgeldiğini sordular. Teseliyete dair. sözler, Timu- run kulağına girmiyordu. Lâkin esirler meselesi, matemli hüküm- darı birdenbire canlandırdı: — Ha, evet - dedi - ben on- lan unutmuştum. Ve cevap beklemeden şu em- ri verdi. — Aka Beykümün şadetmek için kurban ediniz, bilâistisma kesiniz. Bu emrin nekadar ağir ve İnfaz edilmesinin nekadar müşkül olduğunu — hatırlıyan (o cihangir, Üâveye lüzum gördü: ruhunu Başka bir vakitte böyle bir emir, büyük bir kılükal doğurabi- tlirdi. Lâkin Timurun o andaki vaziyeti, bütün orduyu müteessir ettiği için kimse dedi- kodu yapmadı, birçok menfaat- leri ihlâl eden kahir iradenin bemen infazına girişildi. Timur, matemli Timur, ota- ğının önüne (o çıkmiştı, meş'um haberi haykırdıktan sonra kırılan büyük davulun © enkazi önünde bir iskemleye oturmuştu, gözü- nün alabildiği bir mesafede bo- ğazlanan esirlerin ölümünü sey- rediyordu. Ansızın hatırına çıp- lak Hintli geldi ve onu huzuruna getirtti. Kızının ölümü O hasebile ona kızgın ve kırgın (o olması O icap ederdi. (o Fakat ne tehevvür, ne İgbirar gösterdi. Yalnız bir hınç ahr gibi aleşli bir sesle şu söz- leri söyledi: — Bak, Karaoğlan! © Senin büdalarma yine senin hemşerile- rini kurban ediyoruz. Hintli, omuzlarım silkti: — Katil oluyorsunuz, cezaya liyakat kazanıyorsunuz. Timur o mübimsemedi. Bahsi kendi matemine çevirdi : — Kızım öldü. Eğer oğlum da ölürse seni sağ komam, diri diri yakarım. Hintli elile göğü gösterdi: — Yama, (2) seni de, beni de görüyor. Ben onun yanma kokulu ağaçların gölgelediği yol- ey nilüferlerin içinden, serin ırmakların arayından geçerek gi- deceğim, Fakat sen 7. (1) Zafername - Şerefeddin » 18 - S: 88. Me ei m 2) Yama, Hinduler dininde ölüm ve cehennem ilâkıdır. bütün esirleri | I İ | Timur, Yamayı bilmiyordu. Lâkin Hintlinin ubrevi hayattan bahsettiğini o anlıyordu. Binlerce adamın harıl harıl boğazlandığı bir demde onün yine tecellüt gösterdiğini, tehditler savurduğu- nu görünce âdeta mütehayyir oldu. Habis, dedi, senin Yaman da nihayet şu kesilen uyuzlar kadar kavidir. Bütün hemşehrilerin öyle kıymetsiz Hudalara bel bağlayıp yaşıyorlarsa vay hallerine! — Yama büyüktür, ve onu bir gün sen de anlıyacaksın. Timur, şu adama nazik görü- nüp gönlünü almak, Prens Ömer Şeyh hakkındaki istihracı hüküm- den iskat etmek istiyordu. Heri- fin ağır sözlerine tahammül gös- termesi de bu emelden ileri ge- liyordu. Binaenaleyh sesine müm- | kün mertebe halâvet verdi: — Kara oğlan, dedi, boş lâf birak. Bana oğlumun akıbetini müjdele. Eğer bunu yaparsan henüz kesilmiyen esirleri affede- rim, yurtlarına gönderirim. Çıplak adam, başını salladı: — Ben oğlunu bilmem, tanr- mam, Onu sana gösteren “Siva, 63) dır. Elinden geliyorsa Sivayı | bul, oğlunun bahtım değiştir. Timurun dudakları titredi: — Demekki sihrinde israr ediyorsun. Oğlumun da kızım gibi öleceğini söylüyorsun. — Ben bir şey sölemiyerum. Bilmek ve bildirmek ilâhların — Senin ilâhların yerin dibi- ne geçsin. Ben yalnız bir şey öğrenmek isterim Oğlum öle- cek mi, ölmiyecek mi? — Sivanın dediği olur. — Bu mel'un Siva, sözünden dönmez? — Dönmez! Timur, elini bançerinin kab- zasına götürdü. Oğlunun da kızı gibi yakın bir ölüme (mahküm olduğunu © yüzüne karşı tekrar etmekten çekinmeyen çıplak he- rifi yüreğinden vurup öldürmek istiyordu. o Hintli, onun bu kor- kunç hareketinden ürkmedi, sar- sılmadı. Yalnız elini ileriye, elli adım kadar uzaktaki bir çadıra doğru uzattı; — Bak, silâhşor!-dedi- dos- tun ne yapıyor? Mütehevvir Timur, bilâibtiyar, işaret olunan noktaya baktı ve orada Umur Hocayı gördü. Ker- ii ferli Molla, yarı soyunmuş va- ziyette idi, ayakları çıplaktı, kol- ları sıvalı idi, başı açıktı, elinde büyük bir bıçak vardı, adam be- ğazlamıya savaşıyordu. Mollayı o vaziyette kendisine göstermekle Hintlinin neyi kas- dettiğini Timur anlamıştı. Şüphe yok ki o, vukua geleceği evvelce haber verilen bu hâdiseye ken- disinin şahit olmasını istiyordu. Cihangir bu seziş ve bu anla- yış üzerine Hintliyi öldürmekten vazgeçti, beş on adım daha ileri gitti, olanca dikkatile Umur Ho- hiç mi | 4 Temmuz Pazartesi İstanbul — (1200 metre) 18 gramofon, 195 alaturka saz Belkis Hanımu ve Cesari “Asım Beyin İştirak 20,5 ayarı, 21 alaturka saz Saliye Hanım ve arkdarları tarafından 22 orkostra, Bükreş — ( 304 metre ) S0 Salon orkestrası, 20,45 Harf konseri" 2 Kuvartet. Belgrat — (429 metre) 20 Konser, 20,50 şarkı, 21,30 Pragdan naklen senfoni . Roma — (441 metre) 21,45 Hafif konser. Prağ — ( 498 metre) 20 Memlekot haberleri, 20,50 gramofon, 21,10 şarkı konseri. 21,90 Lmeted salonunda ve rilecek olan temsil hakkında birkaç söz ve senloni. Viyana — (017 metro ) 21 Halk 28,15 dans havaları. Peşte — ( 550 metro) 20,15 gru mofon, 21,90 operanın orkestrası, Varşova — ( 1411 metre) 19,20 hafif konser, 20,4ömusahabe, 21 Ame- rika gecesi, 24 dans havaları. Berlin — (1635 metre) Bu hafta” Bin proğramı gelmemiştir. 5 Temmuz Salı İstanbul — ( 1200 metre ) 18 gr mofon, 19,5 alaturka saz, 20,5 gramo- fon, Ajans haberleri, saat ayan, 2i alaturka saz Kemul Niyazi Ber ile İ arkadaşları, 22 orkestrası. İ Bükreş — (394 metxe ) 20 orkestra | 20,5 konferans, 20,45 şarkı gecesi, 21,00 orkestra. Belgrad — (429 metre) 20 Konferans, | 20,40 konser, 21,90 Zagraptan nakil i 23,00 akşam konseri. İ Roma — (441 metre) 20,15 Ajans | baberleri, 21,45 (La Rondin ) isimli oporet. Prağ — (488 metre ) 20 Şarlı naklen bir komedi, 22,45 konser. Viyana — ( 517 metre) 10,20 İlmi nücum dersleri, 21 senfoni. Peşte — (550 metre) 20,15 Konferans, 21,15 cazbant, 22.30 piyano kenseri. Varşova — (1411 metre) 20,35 Kon- ferans, Zi konser, 22 edebiyat bahis- 1 leri, 22,10 konser. 6 Temmuz Çarşampa İstanbul — (1900 metre ) 18 Gru mofon, 19,5 Bedayi musiki heyeti ta/ ralından alaturka saz, 20,5 gram Ajans baberleri, saat ayarı, $i Münir Nurettin Bey ile arkadaşları tarafından hakkıdır. canın hareketlerini Oo takibe ko- 8) Siva, harap edici kudret ve | yuldu. en böyük ilâhi lArkası var! konser, 22 cazbant. i 4 Ge Almanyada Çıkan Gazeteler Berlin, 3 — Alman gazete- cilik enstitüsünün istatistiklerine göre, Almanyada 4,703 gazele mevcut ve bunun 976ısı siyasidir. En yüksek tiraj 569,950 ve en aşağı tirajda 55 bindir. Fransız Hükümetile | Maliye Encümeni Arasındaki İhtilâf Paris, 3 — Kahve ve sair rü sumların ilgası hakkında teklifi üzerine maliye encümeni ile hü- kömet arasında bir ihtilâf çık- mıştır. M, Palınad, kendi proje- lerile encümenin metinleri ara snda büyük farklar olduğunu, bükümetin bu hususta bir karar vermesi için vaziyeti M. Heryo- ya bildireceğini söylemiştir. Hügenbergin Bir Beyannamesi Birlin 3 — Rayiştag intihaba- tı dolayısile Hügenberg bir be- yanname neşretmiştir. Beyanna- mesinde, Parlâmentoda mutlak bir muhalefet (o ekseriyetinin teş- kilini borçların bilâkaydüşart il- gasını ileri sürmekte ve Almanya- mn (askeri (osahada (O hukuk hükümranisini yeniden tesis için mücadeleye ( girişilmesini İste- mektedir. Sahık Kral Manel Öldü Londra, 3 — Sabık Portekiz Kıralı Manel vefat etmiştir. 1Müthiş Bir Tren Kazası Prağ 3 — Pazar gecesi Be- | neson ile Dolni Kralaviç arasında müthiş bir tren kazası. olmuştur. 9 kişi ölmüştür. 32 kişi yaralan- mıştır. Firma yözünden hasara ğrıyan (o İşaretlerin o işlememesi kazaya sebep olmuştur. Briyanın Cenaze Merasimi Paris, 3 — Dahiliye Nazın ve hükümet memurlarının huzurile Briyanın cenaze merasimi yapıl mıştır. Cenaze Koşerele nakle- dilecek ve orada resmi merasim yapılacaktır. Kadınların İntihap Hakkı . Ve Mizah © Paris (Hususi) — Âyanda kadınların intihap hakkı meselesi AÂyandan M. dü Plan- tyer kadınların intihap hakkı aleyhinde iki buçuk saat devam eden bir nutuk söylemiştir. Bunun üzerine bütün matbu- at bu zatla alay etmekte, muzik hollerde dü Plantiye hakkında birtakım şarkılar söylenmektedir. Lindbergin Çocuğunun Kaçakcısı Mı? Nerjersey, 3 — Lindbergin çocuğunu kaçırmakla maznun Ame- rikalı milyoner Kurtis hakkında federal mahkemesi mücrimiyet kararı vermiştir. Askerlik Yoklaması Üsküdar askerlik şubesi riya- setinden: 328 doğumluların son yoklamasına 3 Memmuz 932 cu- martesi gününden İtibaren baş- lanılacaktır. Yoklama cumartesi, pazartesi, salı günleri saat birden 6 ya ka- dar şube dairesinde yapılacaktır. Hangi mahalle veya köyün | hangi gün yoklamaları yapılacağı . ihtiyar heyetlerince (o malümdur. / Bugülerde mezkür mahalle veya köydeki o doğumluların (mutlak yeni nüfus cüzdanlarile beraber gelmeleri, Üsküdar (nüfusunda kayıtlı olmayıp ilk yoklamalarını şu- bemizde (yaptıran © yabancılar bangi mahalle veya köyde otu- ruyorlarsa o mahalle veya köy ihtiyar beyeti ve mökelleflerile beraber gelmeleri. * Beyoğlu askerlik şubesinden: Beyoğlu kazası dahilinde yer- li ve yabanci 328 doğumluların behemehal mahalleleri muhtara- nı veya azadan birisi ile birlikte aşağıda yazılı tarihlerde hekim muayenesi için şubeye mürace- atları lüzumu. Temmuz .5. den 12. ye ka- dar.. Şişli nahiyesi mahalleleri. — .13. ten. 20. ye kadar. stüdyo Trio heyeti,Ajans baborlori, saat | konseri, 20,45 Atelye tiyatrosundan ; | 1 M. Fuat B.: Vakurdur. Kendisi Mi saydırma sını bilir. Bir işte başolarak çalışmak ister, şeref masailin- de mücadeleci olur. o Kadın bahsinde kıs kançlık göste- rir. İğbirarını —buk © unub maz, devam edebilir. 2 M. GevatBs İntizamperverdir. İşlerinde ace leyi 3 ibtiyer eder, herkese kolaylıkla bağ: lanmaz, itimat göstermez, kü- surları görür, işlerinin o bilâ arıza devamı nı ister, müş külât kaşe sında asabi olur. m ; 3 Asım B.: Uysal ve samimidir. Viki mücade epi le, © gürültü 4 vekavgayı icap | »ttiren oişlerr in hazzetmez. nes'uliyetten çekinir. Kadın ve sevgi bü diselerine lâ kayit kalmak wtemez. gi 4 Trabzonda Zeki B.: Zek'dir, menfaat lerine | uygun gelen Fİ kararları sür“ i atle verir. Pek | sıkıntıya gele “mez, şıklığı, © mizahı sever, | " nadiren neşe sini zayi eder. Tasarrufa pek Beyoğlu merkez ve Taksim Na- hiyesi, > — .21. den. 28. ze kadar. Galata nahiyesi mahalleleri © — .29 dan. 7 ağustosa ka | dar. Hasköy Nahiyesi mahalle leri — 8 ağimtostan; 15“ eğe tosa kadar Kasımpasa nahiye- leri, * ş Fatih askerlik (şubesinden; gi 328 doğumlularla geçen se- ne son yoklamaları neticesinde gerek sıhhi ahvalden gerekse tahsilde bulunmalarından dolayı ertesi seneye bırakılmış bulu- panların Oson yoklomalarına 9 i temmuz 932 Cumartesi günün- a den itibaren başlanacaktır. y Hergün öğleden sonra saat on dörite mektebe devam eden- lerin devam vesikası ve mezun olanlar şehadelnime © veya tap eri vw nüfus tersere- ite şubeye mürucaat © yollaız'arımı yaptırman. | ları ilân olmu” abi ğ a “ 5 iü iğ