8 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Akvam Cemiyetine Girerken Ajans baberleri Cemiyeti Ak- vama davet ve kabul edildi- gimizi bildirdi. Cemiyeti Ak« vam Szaları bizim Cemiyete mizi memnuniyetle kar- gıladı, balkımız bu bususta şu fikirde bulunmaktadır: Hakkı B. (Fatih Çarşamba caddesi 31) — Cemiyeti Akvama giriyo- ruz. Gayesi sulhü uzatmak ve yaşatmak olan bir cemiyete bi- zim de hararetle davet edilmemiz şimdiye kadar tuttuğumuz siyase- tin mantıki bir neticesidir. Beynel- milel siyaset âlemi bizim sulhçu bir millet olduğumuzu geç te ol- sa nihayet Aanlamıştır. İnsanlar harpten çok zarar görmüş ve bıkmışlardır. İnşaallah bu cemiyet arzusu gibi cihaeşümul bir sulh amili olur da beşeriyet te harp belâsın- dan kurtulur, yaralarını sarar ve refaha ulaşır. Farıl Bey ( Cincimeydanı Güngarmez mahallesi 5 ) — Cemiyeti Akvama girmemiz | teklifi kabul edilirken, murahhas- ların söyledikleri sözlerden mem- leketimizin hariçte iyi tanındığını anlıyoruz. Maamafih beynelimilel temasların bir kaynağı olan bu sulh cemiyetinde bizim de bir iskemlemizin bulunması çok ha- | yırlı bir iştir. Mustafa Bey (Gedikpaşa fırın sokalt 3) — İstiklâlimize ve milli bu- dutlarımıza tecavüz — edilmemek şartile biz sulheu bir milletiz. Kendi — hudutlarımız — içinde garp medeniyetini büyütmek ve bunu şarka yaymak istiyoruz. İs- tilâda gözümüz yok. Elverir ki bizi rahat bıraksınlar. Kaybetti- iimiz vakitleri telâfi edelim. * Kemal B. (Şehzadebaşı Emin Nurettin ma- tallesi ) — Cemiyeti Akvama kabul | münasebetile - siyaset dolayısile - dünkü — düşmanlarımızı — te eden azanm bile lehimizde söylemeleri bizi — sevindirecek bir “ şeydir. İnkılâbımız — kurul- duğu gündenberi daima ilerle- miş ve muvaffak olmuştur. Bu pürüzssüz ve fasılasız ilerleyiş bizim beynelmilel mevkimizi sağ- lamlaştır. Şarkın kapısı ağzım da bulunan medeni ve küvvetli bir devleti içine almakla Cemiye- H Akvam çok mübim bir sulh unsuru kazanmıştır. Ali Bey ( ımı.ı—u.:ı-ıııp.ım 1ı3) — Cemiyeti Akvam şimdiye kadar birçok teşebbüslerinde mu- vaffak — olamamıştır. Sebebi de — sulh — âleminde büyük rolleri — olan devletlere aralarında yer vermemeleri idi. Cemiyet — gözünü açmış ve ilk fırsatta da bizi çağırmıştır. Bun- dan sonraki teşebbüslerinde mu- k olaağcı şüphesizdir. 1 : Çocuk — Hasan Bey, aman geçmiş olsun. Nekadar — zayıli böylel. Temmur 8 —t k SERGİLER Son Sergiyi 35 Bin Kişi Ziyaret Etti Ziraat Odası zirat sergiler bakkında İktısat Vekâletine bir rapar varmiştir. Oda bu raporun- da, sergilerin çok muvaffak o duğunu ve meselâ geçen seneki sergiyi on sekiz bin kişi gezdiği bin kişi gezdiğini yazmış, lerin daha muntazam terti çi Vekâlet tarafından bir sergi tali- matnamesi yapılmasını istemiştir. Oda, ziraat odaları hakkında yeni kanun neşri için de uğraş- maktadır. Oda azaları 15 tem- muzdan sonra Topçular, Kartal, | Beykoz, —Maltepe, — Büyükdere ziraat — usulleri ile ıslahi. ve yeni | hakkında köylü | lardır. Tekaütlük Muallimlere Ait Kanun Çıkmak Üzeredir Alınan haberlere göre, mual- limlerin tekaüt kanunu yakında Millet Meclisinden — çıkacaktır. Lâyihaya göre, hizmeti 30 seneyi geçen muallimler, diğer memurlar gibi yüzde yetmiş alacaklardır. Mu- allimler 930 senesi Haziranından itibaren memurin — tekaüt kanu- nundan istifade edeceklerdir. Muallimler Birliği lâyihanın bazı noktaları hakkında teşeb-« büslerde bulunmayı düşünmek- tedir. — Beyoğlu Hastanesi Beyoğlu Zükür hastanesinin Kasımpaşadaki eski bahriye has- tanesine nakledilmesi için bir teşebbüs yapılmıştı. Bahriye hastanesinde yaptırı- lan bir tetkikte burasının asri bir hastane haline ifragı için 100 bin lira kadar bir para sarfe- dilmesi lâzımgeldiği anlaşıldığın- dan Sıhhiye Vekâleti bu işle alâkadar olmaktadır. Otobüs Muayenasi Belediye Fen İşleri Müdür- lüğü dün ruhsatiyelerini değiş- tirmiyen 25 kadar otobüsü mua- yene ettirmiştir. Otobüs talimat- namesine muhalif vaziyette olan otobüslere ruhsatname verilme- miştir. ucuzdur. diye 2 — Mutlaka l bol bol yemiş yedin. halde, bu seneki sergiyi otuz beş | mıntakasına giderek tohumların | konuşacak- | | Cinayet Halkalıda Kanlı Bir | Hâdise İşlendi Dün sabah Bakırköyüne tâbi Halkalı köyünde tarla münazaası yüzünden kanlı bir cinayet olb- muştur. 18 yaşında Musa - oğlu Ahmet (55) yaşında Akif ağa isminde bir zati bıçakla birkaç yerinden tehlikeli suretto yarala- mıştır. Akif Ağa Cerrahpaşa hasta- nesine nakledilmiş, Ahmet te jandarmalar tarafından yakalan- mıştır. Evvelsi gün de Ayaza köyünde bir cinayet işlenmiştir. Lâtfi Efendi isminde bir zat giderken Eşref isminde bir sabı- kalı refikasma söz atmıştır. Bu tecavüzden Lütfi Ef. eline geçirdiği bir balta ile Eşrefi üç yerinden tehlikeli bir surette yaralamıştır. Lütfi | Ef. de yakalanmıştır. Konkordato Yapıldı firmasının işleri bozulmuş, mües- sese, otoz beş bin edilen boreu üzerine alacaklıla- rile, yüzde kırk vermek sure- tile konkordata yapmıştır. Krediliyone Bankası Kredilyone Bankası Beyoğlu | ve Galata şubelerinide kapadığı- nı alâkadar makama bildirmiştir. . ... .. Yeni Tütün Bu Seneki Mahsule Ait Tahminler Yapılıyor Bu sene tütün mahsulünün geçen seneye nazaran bir miktar az olacağı tahmin edilmektedir. Alâkadarların tahminleri şudur: Tire ve Ödemişte geçen seneye yakın; Muğla ve Milâsta $4 yirmi Bergama, Çeşme, Torbalı, Gâ vürköyde zeriyat âz, Akhisar, Kırkağaç, Somada yüzde 70- 80; Samsunda yüzde 50; Trakyada yüzde 365 tir. Bursada zeriyat devam etmekle beraber yüzde elliyi geçmiyeceği zannedilmekte- dir. Trabzonda zeriyata henüz başlanmıştır. Roma Bankasının Sermayesi Türkiye de şubesi bulunan Roma Bankası oniki milyon liret- ten ibaret olan sermayesini beş milyon lirete indirmiştir. ©00) VN gi N / '/// // MÜY Hİ üzerine su da içtinse miden adamakıllı bozul- yanında refikasile beraber köye | hiddetlenen | Beyoğlunda Vitoriya Galerini , | lira tahmin | DAHİLİ HABERLER | MÜZELERDE Yeni Salonlar Tesis Ediliyor Haber aldığımıza göre Mü- zeler Müdiriyeti Kadim Şark Şubesinde yeniden dört salon açmıya karar vermiştir. Bu sa- lonlardan - ikisini Mısırlılara di- ğerleri de Himarit ve Partlara Bit eserlerle doldurulacaktır. Ancak bu tesisata, Maarif Vekâletinin bu sene vereceği tahsisatın vürudile başlanacaktır. Diğer taraftan askeri müze idaresi de Abdülhamit — devrine ait yeni mankenler yaptırmağa başlamıştır. Bunlardan 20 kadarı bitmiştir. Bundan başka, Meşrutiyet ve cümhuriyet ordularına ait olmak üzere yeniden mankenler yap- tırılacaktır. Protesto Evkaftan Üç Bin Lira Tazminat İstendi Belediye Su İşleri Müdürlüğü | Yenibahçede Guraba hastanesi- L ün yanındaki bostana akan suyu çen gün kestirilmiştir. 4 IBostan Evkaf tarafından ki- rayal verildiği için kiracısı Ramiz Bey dün Evkaf — müdürlüğünü perotesto — etmiş ve sebzelerin kuruduğu iddiasile (3 ) bin lira | taz ştir. Esasen basta- ne, bostan ve su vakıf olduğu için Evkaf Müdürüyeti belediyeye müracaat ederek bostan suyunun akıtılmasını istemiştir. 'Muallimler Kulübü Kız ve erkek muallim mek- teplerinden — mezun — muallimler kendi aralarında bir Mezunlar Cemiyeti teşkil etmeği düşün- mektedirler. cemiyet, tamamen bir kulüp mahiyetinde olacak, Muallimler Birliğinin faaliyet sa- hasile meşgul olmıyacaktır. Şim- diki tasavvurlara göre cemiyetin Anadolu şehirlerinde de şubeleri olacaktır. Ambalâj Mülehassısı Ambalâj — müttehassısı — M. Kühl ambalâjının ihtira beraatini yüz bin marka satmak istemek- tedir. Mütahassısın yapacağı bir- kaç tecrübeden sonra son kararı İktısat Vekâleti verecektir. 4 — Tabü sonra haftalarca yatakta inledin. Günün Tarihi —— —— Dahiliye Ve Adliyı Vekilleri Evvelki gün şehrimize gelen Det biliye Vekili Şükrü Kaya Bey düü Tokatlıyan otelinde baxı ziyaretlet kabul etmiştir. Şükrü Kaya Bey bir hafta kadaf kalarak İstirahat etmek üzere düü akşam Yalovaya gitmiştir. Adliye Vekili Yusuf Kemal de evvelki gün şehrimize gel Vaekil Bey burada bazı hususi rile meşgul olacaktır. Zekâi B. Ankarada Müli Müdafaa Vekili Zekâi B. şehrl! mizden Ankaraya nvdet etmiştir. Vali Muhiddin Bey Geldi Ankaraya gitmiş olan Vali Mus hiddin Bey bu sabahki trenle şehrle mize gelmiştir. Ayni trenle Devlel Bankası Idare Mecllsi relsi Nusral Bey de gelmiştir. Şirkatler Müdürü İktısat Vekâleti Şirketler Müs dürü Cemal Ziya Bey dün İee tanbula gelmiştir. Doktorlar Toplandı Etibba Muhadenet Cemiyeti bu sabah Halk Evinde bir heyeti umu: miye İçtimm yapmıştır. Tasarruf Propagandası Milif Iktısat ve Tasarruf Cemiyetl geniş mikyasla propaganda faaliyes | tine geçmiye karar vermiştir. İ Ihtilâs 118 Bin Liralık Davaya Devam Ediliyor Malüllerin on senelik maaşlarınt verirken (18 bin liralık ibtilâs 'yap- makla maznun 'Bakırköy Malmüdürü Nall Beyle Mehmet Ef, ve diğer arkadaşlarının. muhakemesine — Düdâ | Ağır Cezada devam edilmiş, ban | şahitler dinlenmiştir. Dava, tetkikat | için talik edilmiştir. Sarhoşluk Esnasında İstinyede oturan kazancı Nuri Yüksekkaldırımdan geçergen sarhoşlukla boyacı Jozef ve La« zaro isminde iki şahısla çarpiş* | mış, bu yüzden çıkan kavga neticesinde Jozef ve Lazaro Nu- riyi yaralamışlardır. Viyanalı Talebeler Viyana Darülfünununa mene sup 37 talebe muallimlerile bir- likte 23 temmuzda şehrimize ge- leceklerdir. Parlâmentolar Konferansında Ayın 26 sında ,Cenevrede | topla* nacak — Beynelmilel — Parlâmentolar konferansında Büyük Millet Meclisinl temsil edecek olan heyet azasından Ahmet Ihsan Bey ( Ordu) dün Cenevreye gitmiştir. Diğer murahhaslar Tokat Meb'u- sa Nüâzım, Bursa meb'asu Dr. Rasint Ferit, Elâziz meb'usu Fazıl Ahmet Beyler de trenle Cenevreye gideceke tir. Sıvas meb'usu Necmettin Sadık Bey de tahdidi teslihat konferansi müzakeratına iştirak için Conevrede bulunmaktadır. —a & Fasan B. — Çocuğum senis daha bir şeyden haberin yok, bir gün şeytana uyup ctobüse bindim,; kalabalık içerisinde bu hale geldisi