13 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

FE Ç ee 10 Sayfa AA P ÇANAKKALE SON POSYA yemanaR İngiltere Hüktmeti tarafındaa Gaszi Hr. ne hediye edilen eserin tereülmesi. eneral Oglande çe R Ü Sıksık Bombardıman Yaparak Türk- lerin Hazırlığına Mâni Olmak Lâzımdı Ayni zamanda Rusların as- ker çıkarmaları — ihtimaline bi- naen, Türkler haziran sonuna kadar boğazın Karadeniz sahil- lerinde Uç fırka asker bulundur- mıya mecbur olmuşlardı. Jeneral — Hamilton — takviye kıtaatı temin etmiye çalışmasına rağmen, nisan ip'idasında Mısırda yaptığı teftişler onun Ümit ve itimadını kuvvetlendirmişti. 29uncu firkanın 12 taburundan on - biri muntazam — ve terbiye görmüş askerdi. On ikincisi seçme kara taburu idi. Askeri terbiyesi az olan bahriye müfrezesi de nevmit edici bir vaziyette değildi, ara- sında birçok Zenci efradı bulunan Fransız kıtaatı ise, onda gayet iyi bir tesir bırakmıştı. Jeneral Hamilton Avustralya ve Yeni Zelânt ordularının tef- tişine dair Lort Kiçnere gönder- diği bir telgrafta, bunları fev- kalâde iyi bulduğunu - bildiriyor- du. Avustralya) ve Yeni Zelânt fırkası umum! harpte büyük bir şöhret kazanmışlardı. Fakat onlar en ziyade Gelibolu sahillerinde nümune olacak cesare ve kahra- 'manlıklar gösterdiler. Türkler — taarruzdan — vaktile baberdar olmuş olmakla beraber Jeneral Hamiltonun kanaatince her tarafta kâfi derecede kuv- vetli değildiler. Deniz kuvvetle- rinin seyyar bulunuşu — askeri gürprizler yapmıya imkân veri- yordu. -Eğer küçük sandallarla sahile getirilen bütün efrat ka- xaya çıkabilir ve diğer noktalarda düşıman aldatılırsa, düşmanı şaşır- tarak ilerlemek' ve düşmanın ihti- yat kuvvetleri gelmeden maksada varmak mümkündü. 3 Nisanda kıtaatın —gemk- Tere taksimi ameliyesi bitmişti. Arlık — İskenderiyeden — Çanak- kaleyo sevkiyat başlamıştı. Anjak Kolordusunun hirinci — cüz'ütamı ,4 nisanda Kahireden hareket etti. Ve o günden itibaren gece gündüz faaliyete devam olundu. Uğranılan müşkülâtı anlatmak için şu iki misalin zikri kâfidir. Yalnız altı yolcu vapuru vardı. Bunların da yarısı 29uncuj fırkayı İngiltereden — getirmekle meşguldü. Fakat daha mühimmi, son dakikada bir vapurun kap- tan ve mürettebatı sefere gide- miyeceklerini bildirmişler ve sev- kiyatı lâakal üç gün teahhura uğratmışlardır. Bu mânilere rağmen 16 nisa- na kadar 30 Avustralya gemisi, 29 uncu fırkayı hâmil 15 gemi ve birkaç ta erzak ve su gemisi hareket etmiş bulunuyordu. 22 nisana kadar yani 19 günde ha- reket eden gemilerin miktarı TT yi buldu. Mart sonunda ve Nisanın ilk haftalarında Portsait ve İskende- riye sahillerinde böyle hammalı bir faaliyet müşahede edilirken, Modrosta bulunan donanma da daha az meşgul değildi. Yalnız tarihin ilk defa — kaydedeceği bu muazzam ihraç hareketi için berri hazırlık yapılmakla kalmı- 16 Temmuz Taiyeti Milliye Baytamı Türk N — Cemiyeti — rozet — tevzi iskenderiyeden Boğazlara sevkedilmek üzere İngiliz vapurlarına hayvan yükleniyor yor, donanmada Boğazlarda bü- yük bir taarruza hazırlanıyordu. Bir taraftan gemilerden sahile askerleri nakliçin kayık, sandal ve saire gibi küçük vasıtalar te- darik ve temin olunuyor, bir taraftan da — muühtelif — ihraç noktaları inceden inceye tet- kik ediliyordu. Sığlık — yerler ölçülüyor, haritalar muayene olu- nuyor, nakliye gemilerinin yana- şabileceği yerler tesbit ediliyordu. Bütün Yarımadayı itinalı müşa- hede altına almak ve sıksık bombardımanlar yaparak Türk hazırlıklarına mâni olmak lâzım geliyordu. Gemilerden yüzlerce nefer ve zabitin vazifelerinden hariç işlerle meşgul olmalarına Tüzüm hasıl - olayordu. Halbuki övvelce bü - ihti- yaç tahmin edilememişti. Tor- pil temizleme teşkilâtı yeniden tanzim olunuyordu. — Maamafih umumi karargâh Modrosa gek- medikçe bütün bu hazırlıklara bitmiş nazarile bakılamazdı. Ordununda, bahriyelilerle ya- kından teması temin edilmedikçe plânını tatbika muvaffak olma- sına imkân yoktu. Bu zaruretler, umum! karargâhın muhtelif şube- lere ayrılmasına sebebiyet verdi. Gnisanda iptidal hazırlıklar bit- mişti. ( Arkası var ) 282 Kişilik Bir Dün Garbi Trakyadan şehrimize 200 seyyah gelmiştir. Yuna- nistanin muhtelif şehirlerinden gelen bu kafile arasında sekiz tane de gazeteci ve yetmiş kişilik bir Türk kafilesi vardır. Seyyahlar şeh- rimizin muhtelif mahallerini gezecekler vo birkaç gün sonra avdet edeceklerdir. Bu seyahat Yunanistandaki birkaç gazetenin teşeb büsü üzerine yapılmaktadır. Yüksek Mektepler Mü- 'bayaat Komisyonu Ri- yasetinden: Yüksek Muallim ve Mülkiye mekteplerile Güzel San'atlar aka- demisi ve Preventorlum müessesesinin bir senelik mahrukat, iaşe ve saire ihtiyaçları aşağıda gösterilen günlerde teahhüde raptoluna- caktır.Talip olanların eyyamı mezkürede saat 2 de teminat akçele- rile birlikte Fındıklıda Yüksek mektepler mübaycat komisyonuna müracaatları. Cinsi Odun, mangal va kok kömürü Arpa, saman, kepek Et, sadeyağı Pirinç ve saire Ekmek yumuzta, un vesaire Yaş sebze ğ İhale günü 24-7-932 26-7-932 26-7-932 28-7-932 28-7-932 28-7-932 Açık münakasa ile kapalı zarf usulü açık münakasa Kapalı zarf açık münakasa açık münakasa Temmur 13 | Emniyet Sandığı Emlâk Müzayedesi Muhammen İkraz Merhunatın cins ve ven'ile Borçlunun kıymeti No. mevki ve müştemilâtı ismi 16580 — 495 Erenköyünde Bostancı elyevm Suadiye mahal- lesinde Bağdat caddesinde atik 88, 89 cedit 376, 376 numaralı maabahçe bir köşkün ta- mamı, Sanadet H. 46540 2275 Kadıköyünde Toğlacıbaşı mahallesinde atik 42500 1480 2714 611 11000 Erenköy cedit Kayışdağı caddesinde atik 36 cedit 86, 88 numaralı maabahçe bir hanenin tamamı. Emine Rabia H. 2352 Kadıköyünde Hasanpaşa mahallesinde İsmail Hakki Bey sokağında eski 6 yeni 26 numa- ral bir hanenin tamamı. Hamiye H. 3675 Kadıköyünde Hasanpaşa — mahallesinde Kur- bağalıdere ikinci sokakta atik 32, 32 müker- rer cedit 38, 40 numarali maa dükkân bir hanenin tamamı. Mehmet ER 5564 Ramide Cuma mahallesinde Eyup caddesinde eski 6 Mü. 8, 10 Mü. ve yeni 16. 18 numa- ralı maabahçe iki hanenin tamamı Süleyman Ağa 5760 Beykozda Yalıköy mahallesinde İshakağa yo- kuşu sokağında eski 15 Mü. yeni 30, 31 nu- maralı iki hanenin tamamı! 6026 Üsküdarda Aşçıbaşı mahallesinde Arabacılar sokağında eski ve yeni 3 numaralı bir ha- nenin tamamı. 6188 Vefada Venikşecaettin ve Darilhadis mahak lesinde Vefameydanı sokağındâ eski 14, 52, 52 Mü, 52 Mü. ve yeni 22, 27, 29 numaralı bir hanenin tamamı, 9695 Fatihte Haraççımubiddin mahallesinde Mıhçı- lar sokağinda eski 36, 38 yeni 98 numaralı bir hanenin tamamı. Muhiddin Ağa Galatada Kemankeş Karamustafapaşa mahalk- lesinde Gümrük sokağında atik 21, 23, 23 Mü. ve yeni 17, 19, 21 numaralı tahtında iki bap dükkâm müştemil fevkani Çeçeyan hanı demekle arif bir bap hanın ancak atik 23 va Mü. 23 numaralı berber gediğinden mün- kalip mahallin tamamının ve — gedikten ari 21 numarali şehriye altmış akçe ica- reli mahallin şehriye elli beş tam ve bir rubu hissesinin ve mezkür altmış akçadan üç ak-« çasının seksen bir hisseden yetmiş beş hisse- sinin ve yine mezkür altmış akçadan bir bucuk akçanın dokuz hisseden yedi hissesinin ve mezkür altmış akçanın dokuz akça tertibile biz buçuk akçanın dört pul hissesinin nısıf hisseleri altı hisse itibarile dört hissesi. 1648 Balatta Hacıisa maballesinde Hacırızaefendi sokağında atik 25 yeni 29 numaralı bir ha- nenin tamamı. Hayim Ef, 1649 Üsküdar Maltepesinde eski Vapuriskelesi so- kağında atik 10 cedit 9 numaralı müfrez maa mutfak ve bahçe bir dükkânın tamamı, Mani zade Hüseyin Ef. 2118 Balatta Mollaaşkı mahallesinde Hançerlikilise sokağında eski 30 Mü. ve yeni G, 42, 44 nu- maralı iki hanenin tamamı. Nafia H. 2189 Balatta Hocaaliefendi mahallesinde Külhan sokağında atik ve cedit 4 numaralı bir hane- nin tamamı., Fatma H. ve Ali Osman Ef, tae- fından bilvasaya Huriye H. ve Fehmi Ef. 2379 Sultanselimde Çırağıhamza mahallesinde Sa- kızağacı sokağında atik 36 cedit 40 numa- ralı bir hanenin tamamı. Hafız Osman Ef. ve Fatma H. 3633 Boğaziçinde Beylerbeyinde Havuzbaşı sokağin- da atik 11 Mü, yeni 36 numaralı müfrez ma bahçe bir hanenin tamamı. Mehmet Hulüsi Ef. 2701 Galatada Kemankeş Karamustafa paşa ma- hallesinde Gümrük sokağında eski 28, 30, 32 ve yeni 8, 10, 12 numaralı iki dükkânı müş- temil bir hanın tamamı. Dimosten ve Yorgi Efendiler 2799 Galatada |Sultanbeyazıt mahallesinde atik Kale cedit Hurma sokağında atik 16 Mü. cedit 15 numaralı aral k mahallini müştemil maa- bahçe kârgir bir hanenin tamamı. Osman Bünyamin B. namına velisi Kemal B. bilvelâye 2817 Galatada Okçumusa mahallesinde Tenha so- kakta atik 8, cedit 10, 12 numaralı tahtında dükkânı müştemil otelin on altı hisse itibarile beş hissesi. Fatma Müyesser H. Nigâr H. Ziya B. Tâhâ Bey 52 Ethem B. Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile G1 gün müddetle satılığa çıkarıldığından — ta- lip ol anların veya fazla tafsilât istiyenlerin Sandık satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Darülfünun Mubayaat den ihale ilân düfü mın lera olunur. Komisyonundan: Tıp Fakültesinin bir senelik odun, mangal, kok ve enva: ma- kömürleri 16 Temmuz 932 tarihine müsadif cumartesi günü edilmek Üzere kapalı zarf usulile münakasaya vazedildiği edilmişti. Yevmi ihalenin Hakimiyeti Milliye bayramına tesa- ve o gün devairin kapalı bulunması hasebile mezkür levam- ihalesi ferdası 17 Temmuz 932 pazar günü saat on beşte edileceği şimdiden alâkadaranın malümu olmak üzere tavzih