20 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

a aklini imei 20 Temmuz POSTA Emniyet Sandığı Emlâk Müzayedesi KAT'İ KARAR İLÂNI Arttırma — Hesap Cins ve nerile mevki ve bedeli Na büştemilâtı 2700 7879 Kadıköyünde Zühtüpaşa mahallesinde eski ve yeni Fener caddesi eski 14 ve yeni 80, 80 nu- ' İşten El Çekmiş Bir Hırsızın Hatıraları: Edgar Pip Dirildi İrlândalının Gördükleri - Kaptanın Telâşları - Esrarengiz Yolcularızi İlk Kama- raları - Muhakkak Zabıtanın Elinden Kaçmak İstiyen ale Karşısındayız ! Muharriri! Arnold Golopen —5 Borçlum İsmi Merhunatın Dikkat ettim: Oyuna enfazla merak edenler çinlilerle zenci lerdi, Bunlar yekdiğerlerinin lisa- Bını bilmiyorlar, işaretle anlaşı- yorlardı. Sonra ortada para da yoktu. Fakst İrlândal | tayfadan Öğrendim; söz Üzerine uynuyor- larmış, borçlarını karaya çıktıkla- n zaman alacakları yevmiyeler- den ödeyeceklermiş! Bir aralık bir zenc! ile bir Çinli arasında kavga çıkt. Kısa bir boks müsabakası seyrettik. Zenci Çinliyi çabucak yere serdi, Çinliyi kaldırıp yatağına yalır- dılar ve oyun tekrar devam etti. Yatak komşum İrlândalı tay- faydı. © Arkadaşlarımız & oyunla meşgulken bizde bir taraftan gevezelik (ediyorduk. Bu zatın adı (Solvay ) dı ve bütün vatan- daşları gibi çenesi düşük bir adamdı. Bana sordu: yi Buraya gelmeden evvel hangi vapurda çalışıyordunuz? —Blok Ster gemisindel ceva- bını verdim. — Yük gemisi miydi? — Eveti — Ben Nevkasti, deydim. Fa- kat gemimiz battı, şimdi denizin dibinde istirahat etmektedir. Sordum; — (Marta) da bu ilk seyaha- tiniz midir? — Evet! Esasen bütün tay- falar eynidir ! Fotoğraf Tahlili Kuponu — Amma yaptınız hal. — Temin ederimi Fakat siz bumu bilmiyor muydunuz ? — Hayır! E.. Acaba gemi kimindir ? — Hiç kimsenin! Daha doğ- | | hareketinden evvel kontrol mua rusu bir İngiliz kumpanyasınındır. Kumpanya bu gemiyi iki yolcuya kiralamıştır. Yulcular da kaptan Rosu tutmuşlardır. Kaptan Ros ise bütün mürettebatı. tutmuştur ! — Peki bu yolcular ne çeşit insanlardır ? — Bilmiyorum. Fakat rivaye- te bakarsanız bir Lorttur, metresi ile seyahat etmektedir. Kendisini evvelki gün gemiye binerken gördüm. Garip suratı o bir adamdır | — Ya karısı? — Yüzü gözü okadar örtülü idi ki pek Farkedemedim. — Yanlarında hizmetçi var mı? — Hayır |! — Peki, gemiye (bindikleri dakikadanberi güverteye hiç mi çıkmadılar? — Zannetmem! Herhalde ben görmedim. Anlaşılan mütemadi- yen kamaralarında istirahat etti- ler. Kendilerile temas eden de sadece kaplan ile kamarollur. — Garip şey! İrlândalı tayfa düşündü, başını salladı; — Evet, dedi, garip şeyl Bana öyle geliyor ki bu yolcular fena bir harekette bulunmuşlar ve po- listen kurtulmak için bu gemiyi kiralıyarak denize açılmışlardır. — Mümkün! Fakat geminin melesi yapılmadı mı? — Yapıldı, hattâ ben de hazır bulundum. Fakat bu muamelenin ifasından evvel kaptan iki yolcuyu eşyalarile birlikte ambara sak lamıştı. — O halde kaptan bunlarla ortaktır? — Zannederim. (Kardif) in birdenbire gelişi bu muhavereyi yanda bıraktı. Adam lâmbayı görünce hemen oyuncuların üzerine atıldı. Rast- gelene bir yumruk savurdu, ay- ni zamanda da vahşi bir hayvan gibi bağırıyordu, nihayet bir bay- li yumruk tevzi ettikten sonra lâmbayı söndürerek gitti. * Sabahleyin güverteye çıktığım zaman kaptan beni çağırdı: — Kamarama geliniz. Size söyliyeceklerim var! dedi. Titreyerek kittim: — Kim bilir başımın üzerine nasıl bir kiremit düşecek? Diyordum: ( Arkası var) a Tabiatinizl öğrenmek (İstiyorsanız fotoğrafınızı 5 adet kupon ila bir- likte gönderiniz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir ve iade edilmaz. İsim, meslek veya san'at? Hangi sualleria cevabı ? Fotoğraf intişat edecek mi ? Fotoğrafın klişesi $0 kuruşluk pul mukabilinde #önderiiebitir. Türk Studyosnnun İlk eseri olan (Karım beni aldatırsa) filminin birçok sahnelerini ve güzellik kıralıçesinin büyük kıt'ada resmini ve yeni sinema havadlslerini bavi olarak bugün Jntişar etiniştir. Karaciğer, mide, barsak, taş, İVU va, kum hastalıklarına TUZLA İÇMELERİ Sabahları köprüden 6,30, 8,20, 0,30, 11,40 da Haydarpaşaya bareket eden vapurlarn trenleri ve cuma sab; ahları ilâveten (7) vapurunun treni membalara kadar giderler, İçmelerden son tren 15,55 tedir. YALNIZ KÜTAYA KİREMİDİ KULLANINIZ Ucuz, Sağlam Evsafça Emsaline Faiktir FABRİKANIN ACENTALARI ISTANBUL İZMİR ANKARA KONYA AKŞEHİR ÇANKIRI BALIKESİR BANDIRMA AKHİSAR MANİSA KASABA SALİHLİ MENEMEN maralı iki yüz arşın arsa üzerinde bir buçok katı kârgir bir katı ahşap olmak zere iki bus çuk katta cn üç oda, ( bir banyo odası) bir sofa iki koridor, iki antre, etrafı camekânlı ve üzeri balkondur. Mermer taşlık bir mutfak ve #essen arşın arsa Üzerinde bir çamaşırlık, bir oda, (elyevm mutfak haline konulmuştur) yüz On arşın arsa üzerinde bir asma sofa, iki oda, bir avlu, bir abara müştemil selâmlık dairesini ve beş dönüm beş yüz yirmi bir arşın bahçeyi ve bahçede ufak çapta üstetüler laklı havuz üç kuyu iki sarnıcı bevi eşcarı müsmire ve gayri müsmireyi bavi bir köşkün tamamı. Eleni H. ve Kalafati B£, Erenköy Sahrayıcedit mahallesinde eski Bos- tancı ve yeni Orta cadde sokağında yeni 58, 58 numaralı iki yüz arşın arsa üzerinde bir katı kârgir iki katı ahşap olmak üzere üç katta birinci katta iki oda, mutfak yüz yetmiş beş arşın arsa Üzerinde bir taşlık, bir hamam, (bir kurnalı) ikinci kat: bir sofa, üç oda, üçüncü kat: üç oda, bir sofa, haricen çimento antre, mermer havuz fıskıyeli laklı büyük havuz diğer iki ha- vuz (birinde memba suyu vardır ) ve bir sarnıç haricen haiap odunluk, kömürlük ayrıca bahçe dahilinde zemini çimento bir ev altı, bir oda, birinci kat bir büyük oda, ittisalinde çiçek se- risi çamları yoktur yanında bir ahır üti, bir oda, ve bağ kapısının yanında harap bir oda dan ibaret ve terkos dört kuyu etrafı dairema- dar kismen yeni eski duvarla muhat olup otuz yedi dönüm dört yüz yirmi beş arşın bahçeyi havi maabahçe bir köşkün tamamı. Ayşe Sıdıka H. 2000 8934 Beyoğlunda Cihangir mahallesinde Cihangir caddesinde eski 3-5 yeni 9 numaralı yüz otuz beş arşın arsa üzerinde kârşir beş kat- tan ibaret olup birinci katta zemini karsömen döşeli bir antre, bir kapıcı odası ve bir koridor üzerinde dört mağaza, bir çamaşırlık, ( sabit kazan, iki tekne vardır.) bir belâ ve diğer dört katında dört dairesi olup her dairede dör- der oda, birer koridor, birer mutfak, birer termesifonlo banyo, birer helâ, birer balkon, birinci kattan itibaren çıkma elektik ve terkos tertibatı ve tahtında bir dükkânı ve on iki arşın aralığı havi bir apartımanın tamamı, Zihni B. vekili Herant Ef, 1099 Galata Arapcamiişerifi mahal'esine Yelkenciler caddesi ve Karakol meydanında eski 8,127,129, 131 yeni 10,127,129 numaralı yüz doksan arşın arsa Üzerinde kârgir dört kattan ibaret çip zemin katı bir methal (birinin altında rum ve helvacı mermer tezgâhı ve ocağı ile asma bir odayı ve camekânı diğeri önü came- kân ve zemini çimento iki dükkâ (istor ke- 1500 8131 600 penklidir) üstünde bir sahanlık bir tahta kori- dor iki oda, bir sofa, bir helâ, bir kömürlük üçüncü katta bir belâ, sahanlık, dört oda, bir koridor, bir helâ, bir mutfak ( burası apartıman dairesi şeklindedir ) üst katta bir daraca, bir oda, bir helâ, bir sahanlık (dükkânlarda elek- trik iki tulumbalı bir kuyu mevcuttur) ve ikinci katlan itibaren iki tarafa çıkmayı havi iki dük- kânı müştemil bir hanenin altı hisse itibarile üç hissesi Halide, Meliha ve Faika H. ler 560 7135 Beylerbeyinde Bostancıbaşınbdullahağa mahak lesinde İstavroz caddesinde Bostanaralığı 80- kağında eski 9 Mü. ve yeni 4 No. lı harem kısmı yetmiş sekiz arşın arsa üzerinde ahşap üç katta dört oda (biri harap biri sandık oda- sıdır), iki ufak sofa, bir merdiven altı, harap ev altı ( hariçte olan mutfak yıkılmıştır ve bu hane haraptır) selâmlık kısmı 54 arşın arsaüze- rinde ahşap iki katta iki oda, bir ufak sofa, küçük ev altı, merdiven altı ve on arşın arsa Üzerinde bir mutfak ve iki yüz otuz altı arşm bahçeyi ve bahçede tulumbalı kuyuyu havi maabahçe iki kısımdan ibaret bir hanenin ta- Seyfettin ve Hakki Beyler 740 8777 Üsküdarda Altunizade mahallesinde Nişantaşı caddesi eski 2 ve yeni 4 No. iki yüz sekiz n arsa üzerinde birinci kat: Bir taşlık üç la, bir helâ, bir kömürlük, ikinci kat: Bir sofa, üç oda, bir helâ, bir kiler, yüz yirmi arşın arsa üzerinde kârgir bir ahır, ve kırk arşın arsa Üzerinde ahşap bir samanlık, bir mutfak, ve bin iki yüz otuz iki arşın bahçe tl meyva ve zinet ağaçları vardır ). — (Lütfen sayfayı çeviriniz )