20 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Almanya, Nüma- yişlere Karşı Şiddet Gösterecek Berlin 19 — 12 kişimin ölü- müne ve 64 kişinin yaralanması- na sebebiyet veren komünistlerle Hitlerciler arasındaki hâdise mü- nasebetile 100 kişi tevkif edil- miştir. Hükümet, — açık havada yapılan nümayişleri — mennetmiş- tir. Memnu silâhla nümayiş ya- panları kurşuna dizmek için hü- kümetin bir emir vereceği söy- lenmektedir. Hitlerciler, Örfi İdare İstiyorlar Berlin. 19 — Rayiştag, inti- habatına birkaç gün kalmıştır. Şimdiye kadar misli görülmemiş bir derecede fikirlerde galeyan vardır. cenah — mensupları komünistlere karşı şiddetli tod- bir. alınmasını, Hitlerciler, örli idareye müşabih “istisnal vaziyet,, idaresinin ilân edilmesini iste- mektedirler. Hitlerciler bu b susta teşebbüslerde bulunmuşlar- dır. Hitlerin, fırka namına kendi- sini müdeofaa için silâhlanmak hakkını talep edeceği de söylen- mektedir. Ottava Konferansı Heyetleri Kebek, 19 — Ottava konfe- ransına iştirak edecek murahhas heyetler buraya muvasalatlerinde halk tarafından heyecanla karşı- landılar. Bu esnada düdükler ötmekte va Kanada hava kuv- vetlerinden bir fırka uçmakta idi. - M. Baldvin, seyahatin devamı esnasında daha şimdiden domin- yon murahhaslarile iyi —mesai elde ettiğini söylemiştir. Brezilya Kıyamcıları Sao Pola — Brezilya — 19— Kıyamcıların işgal ettikleri 3 şe- hir müttehit bükümet — kıt'a- ları tarafından — geri alınmıştır. Hükümetin bombardiman tayyare- leri buradaki karargâha inmiştir. -— TAKVİM -— ÇARŞAMBA 8 Gün- 20 TEMMUZ - G32 kasır 16 samanr TEFRİKA NUMARASI: 11 ÇOCUK Tahdidi Teslihat Konferansında İki İtilâf Lenevre, 19 -- Tahdidi Tes- lihat Konferansında çok kıymetli iki prensip vazeden nihal karar sureti mukaddemesi Ürerinde bir iilâf teesslis etmiştir. | — Bunlardan birincisi, kara, hava | ve deniz silâhlarında kül halinde esaslı ve ehemmiyetli tahdidat icrasına matuf bulunmakta ve ruri olduğunu ilân eylemektedir. loji ve yangıncılık harbinin ilga- sını ve silâhların müessir salâhis yetlere malik bir komisyon tara- fından — mürakabesinin — icrasını kabul etmektedir. Fransa ya İnız harp sahasın- da istimal edilmek Üzere bom- bardıman tayyarelerinin ipkasını ve sivil tayyareciliğin askerl mak- satlarla kullanılmasının — men'ini istemektedir. K Projenin ikinci kısmı, tatiller- den sonra tekrar mesaiye baş- lanmasına ait hazırlıklara —dair bulunmaktadır. Bu kısımda ka- idel umumiye olarak bütçe mas- raflarının tenkihi suretile silâh- ların tahdidi meselesi muvcuttur. Böyle bir tedbirin tatbikıma Ce- nevrenin bu baptaki Lararlarını beklemeksizin Eransa tara'ından teşebbüs — edilmiş — olduğundan Fransiz heyeti bu notayı muhafa- zaya bilhassa itina eylemektedir. Fransa - İngiltere itilâtı Ve Lehistan Londra, 19 — Lehistan Sefiri Hariciye Nezaretine hükümetinin bir notasımı tevdi etmiştir. Bu notada Lehistanın Fransa - İngiliz itilâfını kabule amade olduğu beyan edilmektedir, Gümrük Manialarına Karşı Cenevre 19 — Gümrük ma- mialarının indirilmesine ait olarak kabul edilen beynelmilel muka- velename Belçika, Felemenk ve Lü ksemburg Hariciye — nazırları tarafından imzalanmıştır. 100 Komünist Madrit 19 — Mahrukat ma- gazalarına hücum —etmek üzcre hazırlık yapan — komünistlerden 100 kişi tevkif edilmiştir. LUĞUM Meşhur Rus Edibi Maksim Gorkinin hayat romanı - Büyük babamın zeki, keskin, yeşil gözlerinin dikkatinden kur- talamıyordum. — Bu bakışlar beni k_“'k""f“'ü- Onun gözlerinden gizlenmek ve kaçmak - istediğimi hatırlıyorum. Onu hain bir adam olarak tamyordum. Kalp ku Ci müstehzi bir #sesle lıo:u.u;u_ Teker teker berkesi sokar, taciz ederdi. Ekseriya: “Aah.. Sizlert,, diye Bağırmak Adeti idi. Bu kelimele- Türkçeye Çevirea: Muvaffak ri öyle bir surette telâifuz ederdi ki her defasında ürperirdim. Akşama doğru amcalarım ve ustalarla mutfağa — gelip — çay içerdi, onların böyle — yorgun, elleri sandal ağacının — mavisi ( ile boyan vış, Vitriol'den yan- | mış, soçları ensiz. bir şerille | bağlı oturmaları mutfağın bir | köşesindeki silik aziz resimlerini | andırıyordu. Bu tehlikeli #saaatte, büyük tazyik vasıtalarının tenkisinin za- | İrlânda- İngiltere |Müthiş Bir — İhtilâfı Soygunculuk Tahdidi Tes_l_iat Konferansında İki Prensip Üzerinde İtlâf Edildi - Ü S Burada gördüğünüz resim bir Rus karikatürüdür. Bulranın kemik eli, yöüksek binaları nasıl sarslığını gösteriyor. Bu binaların herbirl bakır, petrol, otomobil gibi iktısadi kırallıkları temsil ediyor. Şaşırdık Kaldık “Üç sene evvel muhbitimde tanınmış bir ailenin kızile seviş- tik. Kızın ailesi bu münasebetten haberdar — olunca — muvakkaten ayrıldık. Komşularımız dedikodu- larile bizi bütün bütün biribirk mizden ayırımak istediler. İkimizin de ailesi birleşmemize muvafakat etmiyorlar. Son defa kızın ailesi- ne tahriren müracaat ettim, Red- dettiler. Halbuki ikimiz de biri- birimizi seviyoruz. Ne yapacağı- mızı şaşırdık. ,, Ankara, M S Ailelerinizin muvafakat etme- mesi, ikinizin de yanlış bir sev- daya düştüğünü gösteriyor. Onların muvafakati olmadan evlenmek te Dublin. 19 — Irlânda kabine- | sinin içtimar sonunda neşrolunan İı:yannımrde, arazi — taksilleri | meselesindeki hattı hareketin kat'iyyen tadil edilmiyeceği bi dirilmektedir. İdânda ile İngilte- re arasında müzakerat cereyanma ait ihtimaller ortadan kalkmış gi- bidir. İthalât rüsumuna ait lâyiha bugün âyan meclisinde müzake- resine — başlanacaktır. — İngiltere kömürlerinin — ithalinin men'ine dair bir resim tatbik edilmesine muhakkak nazarile bakılmaktadır. | Otomobil Sanayii Yüzde 80 Azaldı Nevyork, 19 — Ford müstes- na olmak Üzere otomobil sana- yünin bu senenin ilk 3 ayına ait temettâü 1931 senesinin a; devresine nazaran yüzde 80 — nis- betinde bir tenezzül göstermek- tedir. İsviçre Reisictimhuru Ve Lozan İtilâfı Bern, 19 — İsviçre reisicüm- huru Lozan itilâfi hakkında — de- miştir ki: Lozan Konferınıı_ cihan vaziyetinin salâhına doğru atılmış l ilk adımdır. Biz, sulb zihniyetini milli müdafaanın ilgası addet- mekten ibaret olan meş'um da- lâle düşmeksizin Lokarno, Ce- nere ve Lozan zihniyetlerini her- şeyin feykinde tutmak isteriz. Fikirimizce, —milli müdafaa sulhe hizmet eder. babam karşıma oturur ve benimle hasbıhal — ederdi.. Onün - böyle benimle uzun müddet konuşması diğer — torunların — kıskançlığını uyandırıyordu. Büyük babam ulfak yapılı idi, fakat onda her şey tornadan geçmiş gibi, keskin ve barirdi. Çiçekli, atlas — yelezi — eskimiş, bitmişti; patiska gömleği akmıştı. Pantolonunun dizleri büyük ya- malarla kapalı idi. Buna rağmen ceket ve kolalı göğüslük giyen, ipek boyunbağı kullanan iki oğ- Dindan çok temiz — ve 'tertipli görünüyordu. Geldiğimizden bir iki gün sonra başlıca duaları öğrenmek- liğimi emretti. Diğer - torunları benden yaşlı idiler ve okuma ı l l —HŞ 7 doğru değill Onun için bence ya bu aşktan vazgeçmek veya bir müddet daha sabretmek lâ- zımgelir. Oviedo, 19 — Şehir Banka- larından birinde cür'etkârane bir hırsızlık vak'ası olmuştur. Mücs- sesenin kapısına otomobille ge- len şerirler, iki grupa ayrılmış- * “Ben, Allahın baştan savma yarattığı çirkin bir gencim. Yas şım 22 olduğu halde yaşımın iki misli aylık almaktayım. lardır. - Gruplardan biri cümle | kapısından ve diğeri husus! bir Evelenmek - istiyorum. Fakat kapıdan içeri girmişlerdir. Hır- | beni sevebilecek güzel, temiz sızlar, ellerinde tabancalarla bir- | ruhlu bir kız bulamıyorum. Ne denbire bankanın holünde gö- zükmüşlerdir. kadar şık, kibar görünsem gönük lerini teshir edemiyorum. — Bekâr mı kalayım?,, Kırkağaçı $. Tekin Oğlum, evvelâ 22 yaş evler- mek için erkendir. Saniyen Allah herkese eşini yaratmıştır. Yük- sekten atmaz, küfvünü ararsan kız bulmakta güçlük çekmezsin. * “Ben 18 yaşında bir genelim. Ben yaşta bir kızı çıldırasıya se- Muamele yapmakla meşgul ka- dın müşterilerden birisi bağırmak istediğinden hemen ağzı tıkan- mıştır. Şerirler, herkesi, küçük bir odaya geçmeğe icbar eyle- mişler ve orada birer, birer üzer- lerini araştırmışlardır. Haydutlar- dan biri tabancasile halkı itaate mecbur etmekte, çetenin diğer efradı bütün çekmeleri açmakta ve takriben 100,000 peçetayı a- viyorum. şırmakta idi. 1 — Kıza kendimi sevdirmek Şerirler, bütün bu işleri yap- | için ne yapmalı? tıktan sonra kendilerini getiren 2— Kızın beni sevdiğini nasıl otomobile atlıyarak uzaklaşmış- | anlamalı? lardır. 3 — Kıza kendini sevdiğimi Bankanın bulunduğu — cadde | nasıl söylemeli? a. Kömil Sualleriniz. müphem ve çok iptidal. Seven adam sevilip se- vilmediğini — anlamakta — güçlük çekmez. Seven kimse sevdasım izbar etmesini öğrenmiye muhtaç değildir. Demek ki tanışmadı ğiniz, - görüşmediğiniz bir. kızi Beviyorsunuz. O halde evvelâ tanışıp görüşme imkânlarını te- mine çalışınız. bu sırada gelen, geçen fazla ol- masına rağmen hiç kimse bir şey anlıyamamıştır. Zabıta, oto- mobilin bir tenezzüh için sabah- leyin kiralanmış olduğunu eylemiştir. R Şerirler, yolda şoförü klor- form ile uyutmuşlar ve yolun kenarına bırakınışlardır. Otomo- bil şehir kapıları civarında met- rük bir vaziyette bulunmuştur. HANIMTEYZE ——— a eee aa *“ okadar uzun sorma! Sade benim söylediğimi tekrar et!.. Bizim babamız, sen ki; haydi!,, Ne için sormamaklığım — lâzım- geldiğini anlamıyordum. Sen ki kelimesi kafamda si- hirli bir mana alıyor ve ben ina- dima onu türlü şeklesokuyordum: Sen ki, ben ki, ten ki.. İyi Natalya teyzenin kireç gibi beyaz yüzü yorulmuyor, ince se sile tasbih ediyordu: “Böyle değil canım, sadece sen ki.,, Bununla beraber öğreneceğim şeyler pek okadar kolay değildi. Bana hattâ çok karışık bile gö- rünüyordu. Bu beni kızdıriyor ve bu yüzden duaları bir türlü ha ——— Altın kubbeleri evin pencerelerinden görlünen ki- lisenin bizmetkârı muallimi idi. Beni sakin, —mahçup tavırlı Natalya teyze okutuyordu. Bu ka- dınin çocuk gibi bir yüzü ve öyle şeffaf gözleri vardıki bu gözler- den içini görmek mümkündür diye düşünürdüm, Onun gözlerine gözlerimi hiç çevirmeden, kırp- madan bakmağı severdim. O gözlerini kırpıştırır, başını sağa, sola döndürür. ve bana yavaşça ve âdeta fısıldar gibi rica ederdi: — Şimdi söyle bakayım efen- dim ! Bizim babamız, sen ki.. (* Ona: “Bu sen ki ne dıınelıg.? diye sorunca korka karka odanın öğr;niyorlardı. Vehfnıı göz gezdirir ve derdi ki: | tırımda tutamıyordum. TF Bir duanin Yaşlangici, TArkası varl