28 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Fransız Tenisçilerine Biraz Umit Geldi Amerikalılar Fazla İdman Yaptıkları Düşmüşler . İçin Yorgun Yakında dün- ya tenis şampi- yonasının — nihai maçlarına başla- nacaktır. Bu se- neki Davis kupası H maçı Fransızlar için pek tehlike- H görünüyordu. Çünki Amerika- hlar dehşetli bir şampiyon — bul- muşlardır. Vayns isminde olan bu Amerikan şam- piyonunun Fran- sızları — mağlüp etmesi — ihtimali pek fazla görü- nüyordu. Yıldırım gibi ftopa vuran bu İçetin adamın id- “manlarını gören Fransız'tenis mü- nekkitleri “Fran- sanın en güven- diği şampiyonun Aâııedkıılıı“nrı- İ imdan ezi n iddia ediyorl.ığ:îj- ! W Fakat Fransa- dan son gelen haberler Fransız- lar hesabına ol- dukça ümit vericidir. Çünki hergün saatlerce İdman yapan Amerika- hom son idmanlarında pek fazla yorgun- göründüğü ve bu yüzden hareketlerindeki isabeti kaybet- tiği söylenmektedir. Amerikalının bu hali mahsus yaptığı da varit olabilir. Rakibini avlamak Üzere bu bir oyun da olabilir. Fakat maçlar başlayınca hakikat meydana çıkacaktır. Paris,'25 — Davis kupası mım- takalar finalinin sonunda, Fransız tenis federasyonu teknik komitesi Fransız takımını kat'i surette teş- kil için toplanmıştır. Meşhur te- nisçi Lakostun - ani sarette has- talanması üzerine, Borotranın mü- sabakaya iştiraki rica edilmiştir. Borotra, daha genç birisinin intihap edilmesini tavsiye etmekle Fransada Bisiklet Yarışında Lödük Daima Birinci Paris, 25 (A.A.) — Fruusa bisiklet türunun 15 inci merha- 'lesinin tasnifi neticesi şudul: 1 — Lödük, 2 - Di Pako, 3- Maks Bülla, 4 - Bundüel, 5 « Spayşer. Lödük sarı mayyosunu muha- | faza etmektedir. Strazburg, 26 (A.A.) — Fran« sa bisiklet turunun 145 kilomet- relik 16 ncı merhalesi olan Bel- for-Strazburg arasındaki mesafe 4 saat 4 dakika 30 saniyede Lonk tarafından — kazanılmıştır. - İkinci Spayşeı, üçüncü Kornezdir. Lödük daima umumi tasnifin birincisidir ve sarı mayyoyu ta- gşımaktadır. Amnrikalı Vayns bir idman maçında beraber, kayıtsız ve şartsız ola- rak Fransız takımına iştirake muvafakat etmiştir. Bunun üzeri- ne teknik komite Fransız takı- mımmı Borotra, Bossüs, Brügnon, Koşer ve takım kaptanı Giyyu- dan mürekkep — olarak — teşkil etmiştir. S POR |Atletizm Müsabakaları Sessiz Geçti Geçende Kadıköyünde oturan ahpaplarımızdan biri anlatıyordu: *“Evvelki cuma gideceğim yeri şaşırmış, evimde canım — sıkılarak oturduğum bir sırada yanı ba- şımda İstanbul atletizrm şampiyo- nası oluyormuş ta haberim yok- tu.,, diyordu. Kadıköylü ahpabımıza hak vermemek mümkün değildir. Ha- kikaten Kadıköylülere bile atle- tzm şampiyonası — yapılacağını işittirememiş olan İstanbul mm- takası bu meselede kabahatlidir. Spor teşkilâtının vazifesi, alâka- dar olduğu #spor şubelerinin re- vacını temin etmektir. Bunları temin için de neşriyata ehemmi- *yet vermesi elzemdir. Atletizm — şubesi reklâmsız, kendi kendine yürüyecek kadar teammüm etmiş bir şey değildir. Olsa bile İstanbul atletizm şam- piyonasını bütün İstanbullulara İşittirememiş olan atletizm heyeti ahaliden bir kısmının meşru hakkına hürmet etmemiş addolunabilir. Çünki herhalde şampiyonanın başladığını haber alamış birçok atletizm meraklıları Kadıköyüne gelememekle senede bir kere ya- pılan musabakaları kaçırmışlardır.Bu | iş halkın hukukile alâkadar olduğu gibi sahalarda ter döken atletle- rin haklariyle de münasebeti var- Hiçbir mükâfat görmeden se- nelerce çalışmış atletlerimiz de elbet kalabalık bir seyirci önünde senede bir kere koşmuş olmak isterler. Bu, onların yegâne mü- kâfatıdır. Bunu temin etmek ise yine müsabakaları tertip eden heye- tin vazifesindendir. Neşriyat tarafında iki satırlık kâğıt karalıyamamış olan Atle- tizm heyetinin müsabaka tertibi tarafından olsun muvaffakiyetini tedir. hareketli Perşembe günkü spor Cumartesi sayfasında Gazetemiz perşembea ve cumartesi günleri olaak ünere haftada sayfan meşretmek- saylasında dünya sper leri memleket spor bâdlsslari vardır. İse cuma günkü maç- Yarın tafı Federasyon Otoritesi —. İşte Böyle Olur Fransa Boks Federasyonunun Çok Cesurana Bir Kararı Doğduğu şehirde bir daha şampiyonluk maçları yapılmaması kararının verilmesine sebep olan Marslilyalı Kld Fransis Fransız spor idarecileri yalnız tanzim ve idare etmi- yorlar. Ayni zamanda — halkın spor terbiyesini yükseltmeye ça- lışıyorlar. Geçen ay boksörlerinden Kid Fransis siyahi kalı Al Brovn ile Marsilya- da dünya horoz sıklet şampiyon- luğu için — dövüştül. On beş devrelik maçın devamı esnasında sporları Fransızların en Marsilyalı Ameri- iyi ekserisi Marsilyalı olan seyirciler siyahi aleyhinde müthiş tezahi- ratta bulunmuştur. Neticede ha- kem heyeti siyahinin kazandığını tebliğ edeceği zaman halk ha- görseydik, ses çıkarmıyacaktık. | kem heyetinden olan bir Ameri- | erika RekĞrlariYal;nmışİ Los Anjelos stadında Iki atlet İdman yapıyor Geçen hafta bütün Amerikayı kökünden oyna- tan müthiş bir haberin sarsıntıları Avrupaya kadar geldi. Bu dehşetli baber, Amerikada yapılan ekseri rekorların yalan olduğu hakkında gazetelere verilen resmi beyanattır. Amerika - Olimpiyat etmiştir. son komitesine bir zat evvelki hafta mıntakaları teftişten avdet Mıntakalardaki atletlerin son vaziyetleri ve kırdıkları aylar zarfında Amerikan mensup olan rekorlar hakkında lümat sonran gazetecilere Amerikan hiç beklenmiyen bir şekilde cevap vermiştir. mütehassısı yetiştiren adamların fena ve yanlış bir çığır açtık- larını, -Avrupalıları rekor kırıldığını ilân ettiklerini, hakikatte Amerikan derecelerinin etrafa ilân edildiğinden çok düşük olduğunu resmen söylemiştir kendisinden ma- mütebass'sı mıntakalarda atletleri korkutmak — için hergün bir kalıya hlcum ederek dönmüştür. Bu vak'a Üstüne müstacelen içtima eden Fransız boks fede- | rasyonu feykalâde sert ve çok cesarete bağlı bir karar tebliğ etmiştir. Federasyon bu kararında, Marsilya ahalisinin bir şampiyona maçını Jâyık olduğu kadar yüksek bir sporcu terbiyesile takip et- mekten mahrum olduğuna kana- at hasıl ettiğinden bundan sonra hiçbir. şampiyona maçının Mar- silyada yapılmamasına müttefikan karar — verdiğini ilân — etmiştir. Bu ilân bütün Marsilyalıları tahkir makamında — addolundu- ğu için #Federasyona mütcad- dit protestolar gelmiş ve ka- rarın geri alınması şiddetle talep edilmiştir. — Ayrıca maç tertip edenlerle stadyom sahipleri de bu kararın ticaretlerini körletmek olduğunu ileri sürerek federas- yondan mühim tazminatlar istemiş- lerdir. Federasyon hukuk müşaviri de ticaretin — serbestisini — ihlâl eden bu karardan dolayı fede- rasyonun mahküm olabileceğini söylediği halde boks federasyo- nu kararında ısrar etmekte ve öyle bir muhitte spor yapılamı- | yacağını tekrar ilân etmekten çekinmemektedir, Fransız idarecilerinin bu ka- rarını sair mımtakalar pek haklı bu'muşlar ve bir şampiyonluğun ahali tarafından reğfrit tarafğir- | likle ele geçirilemiyeceğini yaz- mışlardır. Boks federasyonun — dehşetli otoritesini gösteren bu mühim karardan sonra müteaddit dava- lar açılacağı muhakkaklır. Fran- sız efkârı umumiyesi mahkemenin bu husustaki telâkkisini göstere- cek kararları sabırsızlıkla bekle- mektedir. Bir federasyonun bu şekilde bir kararı ilk defa olarak görül- düğü için vaziyesin alacağı son şekil beynelmilel spor muhitinde de ehemmiyetle takip olunmak- | tadır. Yeni Bir Rekor Losanceles, 25 (A, A.) — O- limpiyat yüzgeçlerinden Japonyalı Masji Kiyokava yeni bir (over « arm - stroko) kurbağalamı re- koru tesis etmiştir. Mumzileyh 69, 2/5 saniyede 100 metre yüze müşlür.