28 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İzmir dün kurtuluş gün lerinin tatlı heyecanını tekrar yaşadı Gazi heykeli 50 bin kişinin alkışları arasında, başvekilin...
 İzmir rıhtım şirketi satın alınıyor Ankara 28 ( Telefon ) — Izmir rıhtım şirketinin satın alınmasına heyeti vekilece karar
 Lüzumsuz bir talep Telefon şirketi depozitö olarak para istiyor Bu hal bir çok kimseleri telefonlarını bırakmağa...

Heyeti vekile Izmir rıhtım şirketinin satıp alınmasına karar verdi. m AKŞAM M. Doumerin katili Sor- gulof mahkemece idama mahküm edildi. Sene 14 — No: 4956 — Fiatı her yerde: 5 kuruş PERŞEMBE — 28 Temmuz 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 İzmir dün kurtuluş günlerinin tatlı heyecanını tekrar yaşadı Gazi heykeli 50 bin kişinin alkışları arasında, başvekilin nutku ile açıldı Izmir 28 (Hususi) — Izmir, dün çok heyecanlı ve o nisbette neşeli ve mesut bir gün geçirdi.. Bütün halk sabah erkenden sokaklara dökülmüştü, Gazi heykelinin bu- lunduğu meydanda, Ismet paşanın oturduğu Gazi konağı civarında, caddelerde büyük bir kalabalık vardı. Her taraf bayraklar, çiçek- ler, yeşilliklerle donanmıştı. Izmirliler, aradan on sene geç- tikten sonra, 922 deki kurtuluş günlerinin (o heyecanlı ve mesut dakikalarını tekrar yaşıyorlardı... Herkes işgal zamanına ait acı hatıralardan, obüyük müncimizin sevk ve idaresi altında kahraman ordunun nasıl birhamlede yetişe- rek bütün fecayie nihayet verdi- ğinden bahsediyordu. Halk, heykelin küşat resminde bulunmak üzere gelmiş olan aziz başvekilimizi görüp alkışlamak için büyük bir sabırsızlık göste- riyordu. İsmet paşanın sevimli çehresile her görüldüğü yerde bir alkış tufanı kopuyordu. Herkes heykelin küşat resmini sabırsızlıkla (bekliyordu. Büyük Gaziyi vakur ve azimkâr çehre- sile, orduya Akdeniz hedefini işaret ederken gösteren abideyi doya doya seyretmek istiyordu. Bu münasebetle başvekilin irat edeceği nutku dinlemek için | — Büyük Gazinin heykeli sabırsızlanıyordu. Küşattan evvel Heykelin küşat resmi saat on sekizde yapılacaktı. Başvekil o zamana kadar olan vakitten isti- fade ederek bir çok ziyaretlerde bulundu. Saat on birde refakatinde İzmir valisi Kâzım, ordu müfettişi Fah- rerldin, kol ordu kumandanı Ali Hikmet ve Mürsel, müstahkem mev: ki kumandani Hüsnü paşalar, fırka vilâyet idare heyet reisi Hacım, Istanbuldan gelen Cevdet Kerim beyler ve Nakiye hanım bulunduğu halde otomobillerle Reşadiye tây- yare hangarını, müzeyi, Buca at koşusu sahasile belediyesini ve fırka merkezini öksüz çocuklara yardım cemiyeti idare heyetini ziyaret etmiştir. Paşa müzede hatıra defterine, gördüğü intizamdan dolayı takdis amiz satırlar yazmıştır. Başvekil öğle yemeğinden sonra bir müddet istirahat etmiş, ko- Başvekilin nutku | Ismet paşa Hz. nin | dün Izmirde irat ettiği ( mühim nutuk dördüncü sahifemizdedir. 16 Sahifedir nakta meşgul olmuş ve saat on sekize ou kala küşat resmi için çıkmıştır. Heykel önünde Heykelin bulunduğu meydanda müthiş. bir kalabalık vardı. Bu- rada elli binden fazla halk top- lanmıştı. Heykelin iki tarafında asker, jandarma, bahriye efradı, polis ve bir bando muzika mevki almıştı. Meydanın muhtelif ;yerle- rine, nutku iyi işidebilmek için hoparlörler konmuştu. Heykelin önünde vekiller, me- buslar, vilâyet erkânı, konsolos- lar için yer ayrılmıştı. Burada gazetecilere mahsus bir yer de tefrik edilmiş, buraya masalar konmuştu. » mesi caktır. ödenecektir. Istanbul telefon şirketi son zamanlarda müşterilerine (birer mektup göndermiştir. Şirket bu mektupla bütün müşterilerinden fazla mükâleme ihtimaline karşı depozito parası istemektedir. Telefon - şirketi, omukavelena- mucibince, oabonelerinden cereyan etmesi muhtemel, fazla mükâleme bedeline (mahsuben evvelceden para istemeğe salâ- hiyettardır. Fakat şirket bu güne kadar bu salâhiyeti istimal etmiyor, her müşteriden fazla mü- kâleme parasını senenin sonunda istiyordu. Şirket buna mukalil Ankaraya veya diğer şehirlere telefon etmek isteyenlerden de- pozito parası namile bir miktar para aliyordu. Posta ve telgraf ve telefon umumi müdürlüğü, Ankaradan Istanbula çok telefon muhaveresi olduğn halde Istanbuldan Anka- raya az telefon edildiğini nazarı dikkate almış ve bunun şirketçe depozito parası istenilmesinden ileri geldiğine kanaat getirerek depo- zito alınması usulünün kaldırılma- sını istemiştir. EZER AR (Devami ikinci sahifede ) ni slk şirlesii satın alınıyor Ankara 28 ( Telefon ) — Izmir rıhtım şirketinin OX) İs satın alınmasına heyeti vekilece karar verilmiştir. İY). Yakında hissedarların mümeesili Paristen gele- cek, bu husustaki mukavele imza edilecektir. Keyfiyet, adli takibatın devamına mani olmıya- Kararlaştırılan mübayaa bedeli yirmi bir senede Lüzumsuz bir dölü sie Telefon şirketi depozito | olarak para istiyor Bu hal bir çok kimseleri telefonlarını bırakmağa sevkedecektir Gorgulof idama mahküm edildi Paris 28 (Hususi) — M. Doumerin katili Gorgulofun muhakemesi dün akşam bitti, katil idama mahküm edilmiştir. Şirket gerçe bu usulü kaldı mıştır. Fakat şimdi, başka şel lerle telefon muhaberesinde lunmıyanlar da, dahil olmak üzet bütün müşterilerinden, fazla mir kâleme bedeline mahsuben b miktar para istemiştir. Telefon şirketinin şu dar | manda bu tarzda mürac bulunması, doğru değildir. Şi şimdiye kadar mevcut usulü mamalı, fazla mükâleme ihtimali binaen para istemekten vi melidir. i Çünkü yeni tarzda ısrar çok müşterilerimin nihayet tel: bırakmalarına sebebiyet verece Şirket ancak Avrupa ve şehirlerimizle görüşmek istiyen den fazla mükâleme bedeline mahsuben para talep edebilir. Bu hususta hakkı aşikârdır. Çün- kü bir mükâleme yedi. sekiz lira tutuyor. Bir abonenin Avrupa ile üç dört defa görüşmesi bir senelik. telefon ücretinden fazlaya mal olur. Gerek şirketin gerek hüküme- gi tin bu meseleyi esaslı bir surette tetkik ederek halkı müşkülâttan kurtaracağını ümit ederiz. “Telgrafın tellerini arşınlamalı | Yar üstüne yar seveni kurşunlamalı...,, bir peri...,, | “Çamlar altında uzatmış desti nazın “Evlerinin önü nane, Ben kül oldum yane yane, — Yesari Asım beye — “Ruhumda bahar açtı, onun bülbülğ sendin !...,, ei e >. e a — ———. — Ky İm m | , ,