28 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 12 Dikkat: Bilmece hallini 15 gün zarfında gön- deriniz.İki hafta Sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız | G Başını eğdi yere; Düşündü: derin, derin. Kalbi sızladı bütün, Bu hali görenlerin. Lâkin vali Geslerin Emri yapılacaktı: O zalimliği kadar, Kudurmuş bir alçaktı. Çocuğu götürdüler; Bir meydanın taşına; Koydular elmayı da, . Zavallının başına. Kalpler keder içinde Ahali birikmişti; Vali kanlı gözünü, Giyom Tel'e dikmişti. Giyom Tel kuburundan, Herren iki ok aldı; Biri yayda, diğeri: Yanında gizli kaldı. Bir saniye sonra ok, Çıkar, çıkmaz yayından: Deldi, düşürdü yere, Elmayı ortasından. Şen fikralar O başka. Ihtiyar muallim talebelere bir vaka anlattı ve sonra alay olsun diye : Içinizde benim yaşımda olan varsa bu vakayı görmüştür dedi. Arka sıradan bir ses çevap verdi: — Var efendim... Muallim hayretle sordu: — Sen mi benim yaşımdasın? — Hayır.. Fakat babam sizin yaşınızdadır efendim. Münasebeti var mı? Yazın tatilde yapacakları vapur gezintilerinden (o bahsediyorlardı. biri: — iskeleye çıkmasını hiç sev- mem !. dedi. Ötekinin şairliği tuttu : — Hakikaten.. Rüzgârın ılık esişile okşanan varlığımız denizden öyle hoşlanır ki bu gezinti anla- rında iskeleye çıkmasını hiç istemeyiz.. — Hayır o iskeleden bahset- miyorum.. Ev yapılırken kurulan iskeleler hatırıma gelmişti de! anna | anan om Tel — Geçen nüshadan mabaat — Bir alkış kopmuştu ki.. Sanki yerler yarıldı; Yel gibi koştu çocuk, Babasına sarıldı. Bu zor iş biter, bitmez; Köylünün zaferile; Merak içinde Gesler; Sormuştu Giyom Tel'e — Gizlediğin bir ok var, Onu ne yapacaksın? Susma, söyle, haydi senl Beni çıldırtacaksın. Tel dedi ki: — Eğer ok, Evlâdımı vursaydi; Evlâdımın acısı; Kalbimi kavursaydı: Gizlediğim bu okla, Kalbini delecektim; Bir nefes aldırmadan Seni öldürecektim. Aslan Bey Zade Selma Fuat Talili karilerimiz Gazetemizden hediye alan kari- lerimizden dört kişiye geçen hafta ayrıca iki şekerleme fabrikasının hediyesi isabet etmiştir. Bunlardan 1 - Kızıltoprakta Feneryolunda 25 Aliye H. (Bereket) fabrikasından bir şişe kolonya, 2 - Karaköyde Semiha Zengin H. (Besler)den şık bir ayna, 3 - Bebekte Neclâ Tevfik H. (Bereket) fabrikasından zarif bir el çantası, 4 - Banu Ali Şükrü H. (Besler) den bir kilo çay bisküvisi almışlardır. Rİ i Neclâ Tevfik Ali Şükrü H. H. O Büyükdere Sabâhattin B. — (Ço- cuk Dünyası) çocukların sahifesidir. Oğlunuzun derdini mektep müdürüne söyledik, merak etmeyiniz Çocuk şiirleri Bilmece gibi Yeşil çarşaf içinde, Elâ gözlü al gelin / Sakın açık gezinme, Daha havalar serin ! Uyanırken çiçekler, Gelmeden kelebekler, Çıkmışsın erken erken, Herkesten evvel böyle.. Böyle herkesten evvel Ey güzel, kimsin söyle ? Kimsin söyle ey güzel? Tabiat bahçesinde Sen dikensiz bir gülsün; Yaprakların içinde Sessiz öten bülbülsün / Çok süküt etme öyle / Kimsin, adın ne, söyle? Ettiklerin hep nazdır, Bildim, adın : Kiraz dır / -P.L. - C. Safa İ 5 defa hediye alanlar | Kadıköy Senjozef mektebi Çocukların Dertleri : Bursalıların arzusu... — Bursa Muallimler Birliğinin nazarı dikkatine — Her ay Bursada bir şayia çıkar: Mektep tatilinden sonra İstanbula bir mektepli tenezzühü yapılacak. Hepimiz hazırlanırız.. Aileleri- miz de muvafakat ederler. Fakat, mektepler kapanınca, bir daha, bu şayiaları çıkaranları koydunsa bul! Her biri bir tarafa dağılır, gider. Biz İstanbul âşıkları da bir türlü Bursadan bir yere gidemeyiz. Ne olur? Bu işi bir kaç mek- tebin omuallimleri bir araya gelseler de, böyle bizim gibi hiç istanbulu görmemiş mektep tale- belerini peşlerine takıp götürseler. Tam üç sene var ki, bu arzu, benim gibi bir çok mekteplinin kursağında kaldı. İstanbulu bu sene de göremi- yecek miyiz? Bursa - O. M. talebesinden Ziya Dikkat! “ Çocuk Dünyası ,, bilmece- lerinden 5 defa hediye kazanan ve hediyelerle beraber verdi- ğimiz beyaz kartlardan 5 tane biriktiren karilerimize ayrıca zarif ve kıymetli hediyeler veriyoruz, 5 defa hediye alanlardan arzu edenlerin resimlerini neş- rediyoruz. 5 kart biriktirdiğiniz zaman, lütfen ufak bir fotografınızı da beraber getiriniz. ( 5 kartın üzerinde de aynı ismin yazılı olması şarttır. ) O Ankara Sıdıka Ali H. — Biriktir. diğiniz beyaz kartlardan 5 tanesi muka bilinde ayrıca bir hediye veriyoruz. EZANA EEE EEE talebesinden Samim Mustafa B. - Yukardaki resimli bilmeceyi okuyunuz! bilmecesi İsim: — Halli ; i 28 Temmuz 932 Bilmecemizi doğru halledenlerden 1 inciye, 1 adet: IŞ BANKASI KUMBARASI ile ayrıca 200 kariimize de şekerleme, çikolata, bisküvi, albüm, kitap, cepdefteri, mürekkep, cetvel,'kartpostal ve bütün bu hediye- lerle beraber birer tane de beyaz kart veriyoruz. Be Verdiğimiz hediyelerin içinde ayrıca: Bisiklet ve gramofon ikramiye kartları vardır. Hediyelerimizi açarken > dikkat ediniz! Kuponları kaybetmeyiniz! Çiçeklerin dili Kahkaha çiçeği Gül Çok gülerim aklım kaçık! Tikenlerdir muhafızım! Arslan ağzı katmerii papatya Benim ağzım durur açık.. Sarıklıyım ben hafızım. Mine çiçeği Sarmaşık Çok kısadır lâkin boyum.. Benim gözüm yükseklerde. Hanımeli Menekşe Az yaşamak benim huyum.. Sürünürüm ben de yerde.. Haseki küpesi Lâle Lâyıkım ben genç kızlara!.. Imcecik sap, koca bir baş.. Yıldız çiçeği Kasımpatı Benzerim çok yıldızlara. Son bahardır bana yoldaş Gece safası Karanfil Güneş doğunca ölürüm... Nilüfer Hep sularda geçer günüm!.. Papatya Kırda yaşarım inan ki.. Şebboy Cildim bir kadife sankil.. Bir bardak içinde birbirine karışmıyan iki madde.. Bir bardağa yarısına kadar bira koyup bardağın ağzını ipek mendille örtünüz.. sonra, bu men- dilin ortasını bardağın içine ve biranın sathına kadar itiniz. Şimdi bardaga yavaş yavaş su koyunuz ve dolduktan sonra men- dili çekip alınız. Bu suretle boşalt- tığınız su biranın üstünde kalır ve karışmaz. Hokkabaz Hem kibarım hem de şıkım. Hercai menekşe Hayalperest bir âşıkım.. Çiğdem Dağlar, kırlar benim yurdum.. Gelincik Tarlaiara ordu kurdum. Küçük muharrir Açık muhabere : O Ankarada Ilhami B. — Mektubu- nuza, açık yazılar koyamayız, diye cevap vermiştik. Sebebini soruyorsunuz! Buna sebep göstermek lâzım''mı ? Açık yazı ciddi bir gazete veya mecmuada yer bulamaz.. O Izmirde Celâ nizin müddeti gi “ O Aydında — «Telli Haseki» romanı Tefeyyüz hanesi tarafından lilmişi kuruştur. rant ttin B. — Hediye Istanbulda sıcaklar devam ediyor Plajlarda çocuklar..