28 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Propaganda Siyasi fırkalar ve sesli filim Son zamanlarda siyasi propa- ganda hususunda sinemadan çok istifade edilmektedir. Avrupada ve Amerikada bir çok fırkalar propaganda filimleri yaptırıyorlar. Hattâ bazı fırkalar bununla iktifa etmiyerek ayrı stüdyolar vücuda getirmektedirler. Alman faşistleri Münihte büyük bir stüdyo inşa ettirmişlerdir. Burada faşizme ait bir çok propaganda filimleri çevrilecektir. lik filim Almanyada faşizmin ne Suretle doğduğuna dairdir. Diğer taraftan Italya hükümeti de faşizım hakkında bir kaç filim yaptırmağa karar vermiştir. Bu hususta meşhur Alman sahne vazii Pabst'a müracaat edilmiştir. Pabst, mevzulari kendisi tara- fından intihap edilmek şartiyle bu teklifi kabul edeceğini bil- dirmiştir. Italya hükümetiyle sahne vazii arasında bir anlaşma olacağı ve Pabst'ın yakında Romaya gideceği ümit ediliyor. Yeni filimde faşizmin başlıca reisleri de görülecek, bunfarın hi- tabeleri işidilecektir. # Hollivutun en güzel artist- lerinden Jean Harlow'un Ame- rikadaki sahne vazilerinden Paul Bern ile evleneceği haber veriliyor. x» Evvelce Lilian Gishın sessiz olarak çevirdiği “Solmuş zambak,, filmini şimdi Janet Gaynor, sesli olarak çevirecektir. Pariste son zamanlarda “Mösyö, madam ve köpeği, isminde hoş bir filim çevirilmiştir. Filimde bir çok tanınmış artistler, bu meyanda Mari Glory, Florelle, Andr&e Lefevbre ve Jean Dax oynamaktadır. Filim, münekkitler tarafından beğenilmiştir. Resmimiz filimden bir sabneyi gösteriyor, görülen artistler Jean Dax ile Florelledir. > Marlene Dietrich, Tibette ceryan eden bir filim çevirecektir. * Amerikalı artist Al Colson, New - Yorkun kalbi isminde bir filim çevirmistir. Gloria Svanson çalışıyor Gloria Svanson, son zamanda Fransanın cenubunda kendi hesa- bına bir filim çevirmekle meşguldür. Bu filmin bazı sakneleri Ameri- kada hazırlanmıştır. Resmimiz bu filimden bir sahneyi gösteriyor. Senelerden sonra.. Raguel Meller tekrar filim çevirecek Sessiz filim zamanında mühim bir şöhret kazanmış olan Raguel Meller yakında tekrar filim ha- yatına avdet edecek ve ilk defa olarak “Şahane menekşeler, fil- mini çevirecektir. Raguel Meller evvelce bu filmi Henry Rousselin idaresi altında sessiz olarak çevirmişti. Şimdi gene aynı sahne vaziinin idaresi altında aynı filmi sesli olarak çevirecektir. Raguel Mellerin çok güzel bir sesi vardır. Onun söylediği şar- kıları dinlemek için odünyanm dört tarafından Parise binlerce halk koşardı. Sessiz filmde mu- vaffak olan böyle iyi sesli bir artist için sesli filim bulunmaz bir nimetti. Fakat her nedense Raguel Meller sadece bir kaç şarkı söylemekle iktifa etmiş, filim çevirmemişti. Şimdi uzun bir fasıladan sonra tekrar filim hayatına avdet ediyor. Raguel Meller Ispanyoldur. Fa- kat Fransızcayı da çok güzel ko- nuşur. Yeni filimlerini bu iki lisanda yapacaktir. Artistin filim- lerinde şarkı mühim bir kısmı işgal edecektir. Şahane menkşelerin sessiz nüs- hasında baş erkek rolünü Andre Roanne yapmıştı. Bu defa hangi artistin yapacağı henüz malüm değildir. * İçlerinde Duglas, Jobn Barrymore, Richard Dix, Al Col- son bulunan bir çok sinema yıldızları (Oson boks (maçında Alman (boksörü (Schmellingin mağlüp addedilmesi rezalet oldu- ğunu beyan ile şiddetli bir pro- testoda bulunmuşlardır. Yıldızlar bu "protestoyu Hearstın gazete- lerile Amerikanın her tarafında neşretmişlerdir. x Şarlo yeni filmini de sessiz olarak çevirmeğe karar vermiştir. Xx Meşhur köpek Rin - Tin- Tin dört filim çevirmek için angaje edilmiştir. Lilian Harvey Sevimli artist mühim bir kaza geçirdi Berlinde son filmini çevirmekte olan ve yakında Amerikaya kare- kete hazırlanan meşhur filim artisti Lilian Harvey bir kaza geçirmiş ve ağır surette yaralanmıştır. Lilian Almanyada son filim olarak “Sarışın rüya, yı üç lisanda çeviriyordu. Bu filimin almancasını Willy Fritsch, fran- sızcasını da Henry Garat ile çeviriyordu. Filimin fransızca nüs- ası için 'bir (sahne çevrilirken, artist merdivenden düşmüş ve başı taşlara çarpmıştır. . Iptida kazanın pek mühim olma- dığı zannedilmiştir. Fakat ertesi günü şiddetli baş ağrıları başla- dığınden derhal doktora müracaat edilmiştir. Doktorlar bir menenjit olmasından korktukları için mutla istirahat tavsiye etmişlerdir. Şimdi artist yataktan dışar: çıkmıyor. Lilian Harveyin hastalığı yüzün- den Amerikaya hareketinin bir kaç hafta gecikmesi muhtemeldir. k Fransız artisti Prejeanın, Wirlikte bir çok filimler çevirdiği Annabella ile evleneceği söyle- niyor. X Amerikalı meşhur artist Richard Barthelmess İsveçte bir seyahat yapmağa karar vermiştir. 4k Alman artistlerinden Char- lotte Susa ve Dita Parlo, Ame- rikanın Metro Goldvin şirketi tarafından angaje edilmişlerdir. * Berlinde “Halkın sesi,, is- minde bir filim çevrilmiştir. Filim almanca ve fransızca olarak ha- zırlanmıştır. Lily Damitanın son filmi Lily Damitanın son filmi olan “ Gece buna derler ,, çok beğe- nilmiş ve Amerikada çok rağbet görmüştür. Resmimizde artist bu filimden bir sahnede görülmektedir.