28 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

28 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

28 Temmuz 1Y32 Akşam sahife 15 alta karularile mücadele ediniz. Yaralarım hol FAYDA siki, ——— Bütün haşarati ve yumurtala- rını katiyyen öldürür. FAYDA ismine ve markasına dikkat. “Zafiyeti umumiye, iştihsizlık Yök kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen — ——— — Fosfatlı Şark Malt Hulâsası ir senci: satılır. iYi BiR MUJDE | Daima muhterem müşterilerini memnun etmek emelinde bulunan LUVR Mağazaları Müdürü Mösyö Spiro Joanides; müessesesini tevsi maksadile pek yakında şimdiki mağazalarının ittisalinde ve tam Tokatliyan pas- tahanesi karşısında kâin şık ve büyük binaya nakledecektir. Bu münasebetle mağazalarında mevcut bilâmum eşya stoklarını sermayelerinden dun fiatlarla mevkii fruhta vazetmiştir, Bu büyük #edakârlık, mahza muhterem müşterilerini müstefit etmek emelin- den mütevellittir. Muhterem İstanbul halkı; perdeler, misterler, mantarlı muşambalar, duvar kâğıtları vesair tefrişat levazımatının en müntahap çeşitlerini pek müstesna fiatlarla bulacaktır. - Bu, amatörler için cidden kaçırılmayacak hir fırsattır. istanbul vilâyeti Defterdarlığından: İktisadi buhran ve muvazene vergileri müstahdemlere vaki bir İİ aylık tediyat esası üzerine alınır. İstihkakların günlük veya haftalık İ olarak tediyesi bu esası değiştiremez. Binaenaley ücretlerini yevmi İ| veya haftalık olarak alanların bir aylık istihkakları 30 lirayı geç- meyenlerden iktisadi bubran vergisi ve 20 lirayı geçmeyenlerden de İİ muvazene vergisi alınmaz. Fazla izahat isteyenler Defterdarlığa ve ( Baş tarafı 14 üncü sahifede ) » 150 2701 2425 Kumkapıda Muhsinehatun mahalle- sinde Çeşme sokağında eski 13, 13 Mü. yeni 27, 29 numaralı elli arşın arsa üzerinde ( çeşmenin havasıda müştemil olduğundan bina altmış üç arşın terbiindedir) kârgir dör kattan ibaret olup: Birinci kat: Mermer koridor, zemini tahta döşeli önü demir kepenkli adi camekânlı ve bir belâyi havi bir dükkân bunun üze- rinde bir çeşmenin üstüne müsadif diğeri dükkândan kullanılır iki oda, bir sahanlık, üçüncü kat, iki ode, bir sofa, bir helâ, ve bu kattan iti- baren çıkma dördüncü kat: iki oda, bir sofa, bir helâ, üzeri daraçayı ve müşterek kuyu ile beş arşın aralığı havi bir hanenin tamamı. 130 1902 7264 Yeniköyde Mollaçelebi mahallesinde Tekke o sokağında eski 3 yeni 1 numaralı seksen arşın arsa üzerinde ahşap üç kalta ikisi sandık odası olmak üzere altı oda, iki sofa, bir çimento antre, oda, bir merdiven altı, bir ufak taşlık, bir odunluk, bir kuyu, yirmi dört arşın arsa üze- rinde mutfak, ve yüz altı arşın bah- çeyi ve ikinci kattan itibaren çıkmayı havi bir hanenin tamamı. ( Zıra miktarı seneden iki yüz yetmiş sekiz ve mahallen iki yüz on arşındır.) 1350 7581 6557 Kuzguncukta Kuzguncuk mahalle- Emine sinde elyevm Nakkaş sokağında 14, Muzaffer 14/1 numaralı yüz altmış beş arşın H. arsa üzerinde üç buçuk katta ahşap zemin katta ( kârgirdir ) bir mutfak bir gusulhane (hamam şeklinde) bir kiler, bir yemek odası birinci kat: bir çini antre camekânla bölünmüş taşlık bir sofa, dört oda, ikinci kat: beş oda, bir sofa, bir helâ, üçüncü kat: küçük bir oda, çatı arası sek- sen beş arşın arsa üzerinde bir ahır ve bin iki yüz yirmi bir arşın bah- çeyi havi bir hanenin tamamı. ,65 2330 3695 Kartal Yayalar karyesi Derebaşı ma- hallesinde 1 numaralı yüz arşın ar- sa üzerinde ahşap iki kattan ibaret olup birinci kat: zemin toprak bir ev altı bir oda, bir mutfak, bir he- lâ, bir kömürlük, bir şahnış, bir Atiye H. ve Mehmet Halit B. Fatma Resmiza- man H. Hakkı B. çıkma, ikinci kat: bir sofa üzerin- de üç oda, ve ayrıca bir sakaf al- tında ve üç yüz arşın arsa üzerinde bir anbar bir ahır, bir samanlık,bir ocak mahalli, ve üç yüz arşın bah- geyi, havi maa müştemilât bir ha- nenin tamamamı, Yukarıda cins ve nevile mevki ve müştemilâtı yazılı emlâk 61 gün müddetle icra kılınan aleni müzayede netiçesinde hizalarında gösterilen bedellerle talipleri üzerinde takarrür ederek birinci ihalesi icra ve 3İ gün müddetle müzayedeye vazedilmiş 29 Ağustos 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtten itibaren müzayedeye mübaşeret olunarak saat 15 buçukta arttırma bedelleri muhammen kıy- meti geçtiği taktirde kat'i kararlarının çekilmesi mukarrer bulunmuş olduğundan talip olanların mezkür günde saat 15 buçuğa kadar sandık idaresine müracaat eylemeleri ve saat on beş buçuktan sonra vuku bulacak müracaatların kabul edilmiyeceği ve mezkür - emlâke evelce talip olanların kat'i karar esnasında hazır bulunma- dıkları veya başka talip zuhur eylediği taktirde evelki taliplerin en çekilmiş addolunacakları lüzumu ilân olunur. İİ EE KARA DENİZ POSTASI SAMSUN yıpırı. Perşembe 28 temmuz günü akşamı Sirkeciden hare- ketle (Zonguldak, İnebolu, Ayan- cık, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Sürmene ve Rize) ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci hanındaki acentalı- ğına müracaat. Tel. 21515. MUSTAFA CEMAL vapurları Zonguldak pita Postası BURSA Yapı Cumartesi 30 temmuz Galata rıhtımından saat 17 de hareketle Ereğli, Zonguldağa gidecek, ve | ağusto$ pazar- tesi sabahi İstanbul'a gelerek akşam saat 17 de Galata rıhtımından doğru (izmire iri edecektir. Bilet vapurda da alınabilir. Galata Küçük rıhtım han No. 4-5 “Telefon: Beyoğlu 913 TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI a ., Selâmet De Vapuru her N Perşembe saat 17de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. Dikkat: Cuma günü Edremit yol” cularını trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını aynı gün akşamı Ayvalığa çıkarır. Yolcu bileti vapurda da veri” lir. Adres: Yemişte Tavilzade Mustafa bira derler. Telefon 22210 THE TURKiSH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York Ile lima nmız arasında muntazam posta: Her ayın 5, 15, ve 25 inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar: Exarch vapuru 30'temmuza doğru Exmouth 20 ağustosa doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eş ticariye alarak hareket edecek v: Exanthia vapuru 26 temmuza Exarch vapuru 3 ağustosa d Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde Seri p. talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket eden ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los os ile San Fransisko Seattle v tün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler, Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve çeriki müraca el, B. O. 4957-8- 923 BONO Bilcümle bonolarla mazmata vesika- günleri ırlar: e k lar ve senedat üzerine her surette muamele » Balıkpazar, Maksu- diye han N Uğurlu zade M. DER ek 23397 Lİ IDARESİ Umum Emlâk Acentesi tarafından deruhte edilmiş olan KİRALIK APARTIMANLAR e 3 Haydarpaşa: 2-4 odalı APARTMANLAR kiralıktır. Su, elektrik, hava gazı, bahçe. Ehven şerait, Şişli: Tramvay istas- yonuna pek yakın, dört odalı aparlınan. Man İzarası güzel, kirası ucuz. Galata: Tophane ci- varında 3 odalı apar- tımanlar kiralıktır Fiat pek ehven, Ağahamam: Yedi odalık mükenimel apartıman,:su, elektrik, banyo, hava gazı. Beyoğlu Yazıcı sokak: Mobilyalı ve mobilyasız beş ve yedi odalı iki apartıman kiralıktır: Su, hava gazı, elektrik, banyo. Deniz ve bahçeye nazırdır. Fenerbahçe: Yazlık veya bütün sene için kiralık pek mükemmel bir villa: 2 kat, 6 güzel oda, banyo, elektrik, telefon, her türlü kontor. GÜZEL BİR BAHÇE Beyoğlunda Tokatlıyan civarında, istiklâl caddesinde bir apartımanın 2inci katı kiralıktır. 4 oda, banyo, mutfak ve hizmetçi odası, Beyoğlu: Tunel civarında 1l odaık :pek konforlu bir aparlıman kiralıktır. Asansör, parke, banyo gaz, ölektrik ve büyük bir manzarası vardır. KiRALIK FABRIKA GALATADA deniz kenarında, pek merkezi bir mevkide. Depo veya fabrika için pek elverişlidir. Bina metindir. FABRIKA iÇiN METİN BINA Fener caddesinde ve Haliç kenarında 1200 metro üzerine Fabrika için pek elverişli bir bina Kiralıktır. Altı odalı pek konforlu bir hane de mevdittur. FABRIKA için pek elverişli ve merkezi bir mahalde kâin bir BİNA etrafındaki arsa ile kiralıktır. Arsanın mesahası: 10000 arşın Betonlu bina: 600 metro murabba Fırsattır. OSMANBEY CADDESİINDE Mükemmel ve pek havadar altı odalı bir apartıman kiralıktır. Her taraftan açık - Bol güneşli - Banyo - Hava gazı - Elektrik ve terkos Mütemmim izahat almak üzere Bahçekapı Taş han, No. 20-21-22 UMUM EMLÂK ACENTESİNE müracaat. Telefon: 20307 © Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Kevser H. Mustafa Mümtaz ve Arif Ali beylerin 812 besap nu- maralı borç senedile istikraz eyledikleri meblâğ mukabilinde san- dığımız namına merhun bulunan Kasımpaşada Hacıferhet mahalle- sinde Pirinççi sokağında eski 29, 29 Mü. ve yeni 45, 47 numaralı ve seksen altı arşın arsa üzerinde ve bir çatı altında ahşap üçer katta birinci katlarında zeminleri malta birer taşlık ve 45 numarada bir halâ ve müşterek kuyu ve her ikisinde kömür ve odunluk: İkinci katlarında birer oda birer ufak sofa 47 numarada bir halâ üst katlarında birer oda birer ufak sofayı ve on iki arşın arsa üzerinde iki mutfağı havi iki hanenin tamamı vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarılarak altı yüz lira bedel mukabilinde müşterisi Nihat bey namına kati ihalesi yapılmış ise de muma ileyhin teferruğdan imtina eylemesi üzerine tekrar yirmi gün müddetle müzayedeye çıkarılarak 22 ağustos 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beş buçukta kati ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Hayri beyin 8441 hesap numaralı borç senedile istikraz eylediği meblâğ mukabilinde Sandığımız namına merhun bulunan Kandillide Sıramahalle sokağında eski 29 ve yeni 2 numaralı yüz yetmiş arşın arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta yedi oda ( odaların biri came- kânlı biri sandıkve üçü natamamdır) bir çıkma, bir bodrum, bir sahanlık, bir mutfak, bir su haznesi, ( bahçe dıvarları haraptır ) ve bin dörtyüz otuz arşın bahçeyi havi müfrez bir hanenin tamamı vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarılarak altı yüz elli lira bedel mukabilinde müşterisi Resmiye H. namına kat'i ihalesi yapılmış isede mumaileyhanın mezkür haneyi teferrüğden imtina eylemesine mebni tekrar yirmi gün müddetle satılığa çıkarı- larak 22 Ağustos 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beş buçukta kat'i ihalesinini yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müracaat eyleme- leri lüzumu ilân olunur. İnhisarlar Umumi Müdürlüğünden: 560 Ton: Kok kömürü 60000 Kilo: Mangal , 1500 (o Çeki: Kuru ve birinci nevi Rumeli Meşe odunu Mübayaası mukarrer bu üç nevi mahrukat kapali zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartname ve tevzi listelerini almak için her gün ve münakasaya iştirak etmek için de teklif ve teminat mektuplarını hamilen 13/8/932 cumartesi günü saat ldte Galatada Mübayaa Komisyonuna müracaatları.