17 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

410 Sayfa - SÖON POSTA Çünkü —mukavemete — maruz kalmadan karaya çıkıldığına ve | saatlerce o civarda Türk kuvvet- l lerine tesadüf edilmediğine naza- | ? ran 25 nisan sabahı Y sahilinden pervasızca ve cesurane bir ileri bareketi yapılsa idi herhalde cenup sahilleri o sabah düşman- dan tathir ve 29 uncu fırkaya kat'i bir zafer temin edilirdi. Helles Sahillerine Çıkış Karaya çıkış ameliyatında en gerefli mevkii işgal etmek, bütün kuvvei seferiyede yegâne munta- zam ve muallem efradı havi olan 29 uncu fırkanın tabil bir hakkı idi. Binaenaleley bu firkanın Helles — sahillerine — tahsis edi- mesi de Jeneral Hamiltonun Kilidülbahir -tepelerinin istihdaf eden asıl hücumun şiphicezirenin cenub aksamından vaki olmasına karar vermesinin tabii bir neti- cesi idi. Cenup sahillerinin di- ğer ihraç sahillerinden daha ziyade tuvvetlerle müdafaa edilmesi ihtima- li bulunduğunu, ilk hamlede bun- ların ele geçirilmesi Başkumanda- nın bütün plânının — muvaffak | olmasında büyük bir âmil ola- caktı. Bu maksatla bahriye silâhendaz larından ve Skoç kıtaatından da dört tabur ilâve edilerek Jeneral Hunter - Weston'un — muharip kuvvetleri 12172 tabura — iblâğ edildi ve bunların 7 1/2 taburu tesettür — kıtaatı olarak - tefrik edilerek mütebaki 5 taburu ku- vayı külliye olarak alakonuldu. Tesettür kıtaatı ihraç ameli- yesinde Y, X, W, V, S tes- miye olunan beş sahilden istifa- de edecekti. Karargâhı umuminin emrinde bütün tesettür — kıtaa- tının — kumandası — liva kuman- anı Jeneral Here'e tevdi olunduğu halde bilâhare bu zatin salâhi- yeti 29uncu fırka tarafından an- cak 86ncı İivanin — harekâtını tanzime inhisar ettirilmişti. 2inci Hampshire alayının iki taburile takviye edilmiş olan bu liva asıl tesettür — kuvvetlerini teş- kil etmekte olup X, W ve V sahillerine çıkarılacaktı. Sahillerin sahalarının gayet dar ve mahdut, deniz cereyanla- rının pek fazla olmasıma ve gizli — kayalıkların — mevcudiye- tine binaen Helles te gece ha- rekâtından — sarfınazar — edilerek ihraç ameliyesinin gündüz yapıl- masına karar verilmişti. X, W, V sahillerine ilk ihraç edilecek kuvvetler İmplacable, Turyalus, ve | numaralı j mayn tarama gemisi — vasıtasile ve 18 du- ba ile sevkedilecek, bu üç | gemi de kıtaatı hâmil dubalar yanlarında — olduğu halde gün doğarken kendilerine tahsis edi- len sahillerin karşısında muayyen mahallerde bulunacaktı. Sabah saat 5 te bütün donan- ma tarafından — şiphicezirenin cenup sahilleri sıkı bir bombar- dımana tutulacak ve yarım saat bombardımandan sonra ateş ke- silerek kıtaat karaya çıkacaktı. Cenahi - teşkil etmek üzere S sabiline — çıkarılacak — kuvvetler ise bu sırada Cornwallis gemi- Bi ile birlikte Boğazdan girmiş ve diğer kuvvetlerle ayni zamanda | allimi Vehbi, Kütahya tarih, Ham- | rat, İngiltere Hükümetl tarafından Gaz | Bir Şikâyet: Rahibeler Bir Kızın Dinini Hz. ne hediyo edilen eser'n tarcülmesi. Yazan : İCeneral — Ogğlander, * — — İngilizler Kat'i Kararı Verdi: Sıkı Ve Şiddetli Bir Bombardıman Yapılacak! z ati Türk cephesinde bir istirahat vakfesi Morto körfezinin şimal noktasın- da karaya çıkmıya hazır bulun- muş ol tı. İlk dubalar Y ye vasıl olduk- tan sonra 2000 den fazla askeri hâmil bulunan kömür nakliye gemisi River Clyde ©o sabilde baştankara edecek ve üç çeyrek saat sonra da tesettür kıtaatının mütebaki — kuvvetleri — dubaların ikinci seferile V, W, X sahillerine çıkarılacaktı. Bu suretle, herşey yolunda gittiği takdirde bütün tesettür kıtaatı sabahin saat yedisinde lerinin '[apı List karaya çıkmış bulunacak ve yas pılan gayet ince hesaplara göre kuvayı külliyenin ihracına saat sekizde başlanacak ve öğleden evvel, fırkanın bütün piyade ef- radı, istihkâm kıtaatı, iki ce- bel ve bir Hoyçer bataryesi ve bunları çekecek — miktarda hayvanat öğleden evvel çıkarıl- mış olacaktı. Kuvayı külliyeyi teşkil eden beş taburdan ikisi X sahiline çıkarak 29 uncu fırkanın ihtiyatı olacak, diğer taburlar da V sahiline çıkacaktı, (Arkesı var) polis memuruna göstermek iste- (Baş tarafı | inci sayfada ) günün akşamı,meçbul bir el kızın babasının evine bir mektup | bırakmıştır. Matmazel Anna ba- ba ve annesine hitaben yazdığı bu mektupta hulâAsatan şunları söylemiştir: “ Ne yapayım, beni icbar ettiler. Bu manastıra ka- padılar. Hakka vâsil — olmak için üç yol vardır. Ben de bun- lara sülük ettim. Beni affedin!,, Kızın babası bu garip ifadeli mektubu alıralmaz derhal Kadı- köyündeki manastıra koşmuştur. Fakat — manastırdaki — rahibeler orada böyle bir kız olmadığını söylemişler, baba da polise müra- eaat etmiştir. Bu müracaat üze- rine Kadıköy polia merkezi mü- rettebatından bir memur manas- tıra ıitııı ve kızı görmek iste- diğini haber vermiştir. Rahibeler evvelâ genç kızı memişler, fakat sonra kızın ka- patıldığı odanın önüne gidilmiş, siyah bir perde arkasından genç kızla konuşmak — imkânı hâsıl olmuştur. Genç kiz ilk ifade olarak : — Ben buradan çıkmak iste- miyorum, demiştir. | Nihayet vaziyet Kadıköy Kay- makamlığına aksetmiştir. Fakat Başrahibe, Başpapazın emri ol- | madan kızın hiçbir. tarafa adım atamıyacağını söylemiştir. Yap- Ankara, 16 ( Hususi ) — Mu- allimlerin terfi listesi yarın resmi gazetede intişar ediyor. Listeyi bildiriyorum : 80 liraya terfi edenler: Kadı- köy lisesi riyaziye müallimi Kâ- zım B. 70 liraya terfi edenler: Konya'Kız Muallim Mektebi ted- ris usulü muallimi Mustafa Lüatfi, Pertevniyal Lisesi tarih mualli- mi Edip Beyler. 55 liraya, terfi edenler: Kay- seri lisesi riyaziye muallimi Ca- fer Sadık, Cümhuriyet orta mektep türkçe muallimi Sabri Cemil, Nişantaşı kız orla mektep riyaziye muallimi Necip Nadir, Kırklareli — ortamektep — Fransız- ca muüallimi Süreyya, Kastamu- nu muallim mektetebi tarih mu- di, Kırklareli riyaziye Şevket, Per- tevniyal Türkçe Salâhattin, Adana türkçe Salim, Kadıköy fransızca Salâhattin Beyler. 45 liraya terfi edenler İzmir riyaziye Akif, Elâziz tarih Emin, Silifke riyaziye Zeki, İstanbul tabiiye — Sabri, Ankara Ede- biyat İbrahim — Necmi, — İzmir riyaziye Emin, Sıvas coğrafya Kâzım, Samsun riyaziyeye Adil, Trabzon riyaziye Osman Galip, İzmit riyaziye Beşir Fuat, Kadıköy coğrafya Memduh, Elâziz riyaziye | Bedrettin, Sinop fransızca Niza- mettin, Kadıköy türkçe Sacilt, İstanbul riyaziye İbrahim Hakkı, | Kilis türkçu Zühtü, Erzincan,türkçe Bahaettin, Bolu tarih Yusuf Sabri, Sinop Fransızca Lebip, İzmir beden terbiyesi Nuri, Malatya tarih —Asil, —Tokat — Fransızca Hamit, Kayseri tedris usulü Mu- Afyonriyaziye “Ömer Fevzi, Gazi Osmanpaşa türkçe Munevver H. Eskişehir tabüyye Şemsi, Tokat tabiiye Ali Faik, Davutpaşa tarih Memduh, Kabataş riyaziye Tevfik, Malatya tarih Münir, Erenköy fransızca Mediha, Er- zurum tatbikat muallimi Abdur- rahman, İstanbul tatbikat Hidayet, : — n Kastamonu resim Ahmet, Elâziz fransızca Ahmet Rahmi, İstanbul türkçe Şahap Nazmi, Konya tabiiye —Aziz, Aydın — türkçe Hüseyin Avni, İstanbul riyaziye Fuat, Malatya tabiiye Muammer, Nişantaşı fransızca Muazzez, Edir- ne türçe, Ayşe Naşide, Uşak tür- çe Etem Ruhi, Afyon fransızca Edip Ali, Çankırı tarih coğrafya Saim, Kadıköy tarih Sadri Etem, Kabataş felsefe Hatemi Senih, İs- tanbul — ingilizce M. Nurettin, Adapazar tabiiyat Ali Osman, Gazi Osmanpaşa Türkçe Vehbi Eyup, İngilizce Fatma Nesrin, Ni- şantaşı riyaziye Semine Tevfik, İs- tanbul edebiyat Nihat, Ankara fransıza Muhtar, Tokat tarih Halis Turgut, Cümhuriyet ortamektep riyaziye İhsan, Bolu riyaziye Os- man Nuri, —Aksaray fransızca Seyfettin, İzmir tarih Halit, İzmir edebiyat Esat, İstanbul — fran- sızca — Hatice, Nersin — türk- çe Ali Suat, İstanbul felsefe Nebahat, Bolu tarih ve coğraf- Fakiha Edip, Edirne Saimc, Zonguldak Fransızca — Ali Haydar, Vefa tarih ve — coğrafya — Nesatali, Vefa riyaziye Ekrem, İsparta tabii- ye Hilmi, İzmir tarih Hüzni, Bursa fransızca Vehbi, Antalya fransız- ya tabiiye ca Şerafettin, — Ankara Türkçe | Celâlettin, — Kastamonu, — Nuri, Kastamonu türkçe Zeki, Kay- seri kimya, — İbrahim — Hakkı, Konya — fizik —Mithat, Kadı- köy — tabiiye Ahmet — Nezihi, Fındıklı — türkçe — Rukiye Ali, İzmir riyaziye Hasan İzzet, Per- tevniyal edebiyat Faruk Nafiz, İzmir türkçe Kevser, İzmir fransızca Kâmuran Nejat, Kabataş riya- ziye İhsan, İstanbul fizik Ali Hikmet, İstanbul riyaziye — İh- san, Bursa Kimya Salih Sa- mi, Edirne riyaziye Mehmet Hâdi, Erenköy kimya Kâmran, İstanbul fransızca Nüzhet Servet, Eskişehir fransızca Ferah Şevket, Erenköy fransızca Nezihe, Erenköy Kemal, İzmir tabiiye Rabia, İngilizce Emin Adile, Sivas tabiiye Necmiye, İstanbul tedris usulü Hüviyet Bekir, Edirne fizik Reşat, Yozgat riyaziye , Üsküdar türkçe Mevhibe, Vefa türkçe Nüzhet, Nişantaşı tabiiye Se- miha, Kars tabiiyye Rauf, İzmir fransızca HıııııZe Sıit.l('îııâim OıEıııı- aşa tabiiye ynelâbidin, Eyüp rürlıçe Besim, İstanbul fransızca Sara, Edirne tarih coğrafya Recai, Elâziz fransızca Hikmet, Çamlıca tabiiye —Azize, Antalya tabiiye Mehmet, Adapazarı tabiiye İsmail İstanbul tarih Lütfi, tarih coğraafya Rauf, Üsküdar fransızca Tevfik Bur- sa İngilizce Mehmet Gülbahar Edirne tükçe Fahri, Erenköy felsefe Hatice Felha, — Adana fransızca Abdurrahman, Ankara riyaziye Halime, Afyon tabiiye Fatma Zehra, —Afyon riyaziye Rüştü, Üsküdar coğrafya Şük- rü, Çamlıca fransızca Gülsüm, Kadıköy riyaziye Mehmet, Kan- dilli fransızca Ayşe Bedia, Ka- bataş ingilizce Rıdvan, İstanbul edebiyat Halide Nusret, Bolu ta- büye Hikmet, Erzurum fransızca Cevdet, Erenköy fransızca Emi- ne, Ankara kimya Edibe, Ço- rum tabiiye Hâşim, Kastamonu tarih Şükrü, İzmir fransızca Tah- sin Abdi, İzmir almanca Saim, İzmir kimya Ubeyde, İstanbul ngilizce Hatice, İstanbul -tabiiye Müveddet, Edirne türkçe Hüseyin R. ve Beyler. 25 liradan 30 1liraya terfi edenler şunlardır: Kabataş resim Muhittin Davutpaşa resim Ziyaetlin, Kandilli resim Mehmet, Eyüp resim Mubittin, Trabzon tatbikal Hasan Fahri, İstanbul tatbikat Cevat, Afyon türkçe Hayrettin, Gazi Osmanpa- şa beden terbiyesi Adnan, Eyüp riyaziye Azmi, Kütahya türkçe Sabaht, Sıvas terbiyeyle ruhiyat Nudiye, Kadıköy fransızca Nadide, Kastamonu türkçe Cevdet, Bolu türkçe Ahmet Refik, Denizli tedris A. Sadi. Gelenbevi türkçe S a SAi FF F CUU Ağustos 17 Değiştirmiş tığımız tahkikate göre — polis meseleyi — ehemmiyetle — tahkik etmekte ve bulunan bazı ip: uçları üzerine tahkikatı derinleş- tirmekledir. ; Söylendiğine nazaran bu genç kız, bir. hayır cemiyeti ismini taşıyan, fakat isminden başka şeylerle uğraşan bir cemiyete aza kaydedilmiştir. Zonguldakta Bir Tenezzüh Zonguldak ( Hususi ) — Halk Evi, cuma günü bir deniz tenez- zühü tertip etti. Tenezzühe Zon- uldak Halk Evi gençleri ve yli sporcuları kiklerle iştirak ettiler. Zonguldak - İnağzı arasın- da yapılan bu deniz tenezzühü .çok samimi ve eğlenceli olmuş- ur. Fotoğraf Tahlili Kuponu Tabiatinizi — öğrenmek — istiyorsanız | Totoğrafınısı S adet küpon ile bir- likte gönderiniz. Fotoğralfınız sıraya tâbilir. ve iade edilmes. Votoğrafın klişesi 30 kuruşluk Pihum kabilinde gönderilebilir. Terfi Eden Orta Tedrisat Muallim- esini Neşrediyoruz Baha Tevfik, Vefa tarih coğ- rafya Turgut, Trabzon tabilyo Ömer Sıtkı, Antalya tedris Rüştü, Amasya türkçe Naim, Eskişehir türkçe Ziya, Antalya türkçe Bahri, Adana tabiiye cmiye, Erzu- rum mektebi terbiyeyle ruhiyat Mustafa, Erzurum tedris 60- man, Gelenbevi türkçe Emin, Trabzon tedris Hamdi, Elâziz, tedris Servet, Erenköy tabiiye Fatma, Niîdı tedris Ziya, Maraş türkçe Ali Avni, İzmir fizik Mubahat, Konya fizik ile kim- ya Arif Ali, Davut tabiiyat Halit, Trabzon fım: Ahmet Necmettin, Yozgat tabii- ye Numan, Çorum törkçe Alişan, Antalya almanca Mustafa Nusret. Ordu tarih coğrafya Yusuf Ziya, Ankara alamanca Mihriban, Konya: tabiiye Meliha, Erzurum tedris Turgut, Kadıköy tarih Sıdıka, Tokat edebiyat Muhlis, Çamlica terbiyeyle ruhiyat Naşit, Kon- ya — riyaziye — Faik, Aydın tabiiye Hurrem, Pertevniyal fek sefe İhsan, Kastamonu tabiiye Şükrü, Galatasaray tükçe Hafız Cevdet, Manisa resim Cemal, Bolu musiki Rahmi, İstanbul beden terbiyesi Naciye H. ve Bayler. 25 liraya terfi edenler: Niğde terbiye Musa Kâzım, İstanbul İngilizce Sabiha, Eyüp tarih ve coğrafya Münevver, Yal- vaç orta, tabüye Hurşit, Balıkesir türkçe Seniha, Sıvas lisesi tabiiye Muhsin Âdil, Galatasaray Esat Mah mut, İstanbul almanca Pridel Hulü- si, Kadıköy türkçe Necip, Kütah- ya tabiiye Safter, Erzincan türkçe Selçuk, Samsun riyaziye Bahri Vedat, Balıkesir tabilye Merziye H. ve Beyler. ,22 liraya terfi edenler: Üsküdar musiki Muzaffer, İstan bul piyano Enise Sabiha, İstanbul tatbikat Rauf, Galatasaray türkçe İsmail Hakkı, Kadıköy musiki Kerime, İstanbul musiki Nüzhet, Cümhuriyet dikiş İhsan, Hanım ve Beyler.