23 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| 4 ( Halkın Sesi | Münakalât Nezareti Lâzım Mıdır ? Dünkü nüshamızda bir münakı Mt nezareti ihdas hakkındaki tasavvur ve tetkiklerden bahset” tik ve nakliyat işlerinin bir el den idare edileceğini haber ver dik. Bu hususta halkımız şunları söylemektedir. Saim Bey — (Kumkapı Nişancası v) —Demiryollarımızın ve Seyrisefain İdaresinin para kazanmadıkları ve- ahut az kazandıkları söyleniyor. unların varidatını arttırmak çare- lerini aramak lâzmdır. Bir Münaka- lât Vekâleti teşkili bilmem bu işleri halleder mi? Benim ihtisasım dahi- linde olmadığı için bu işe şimdiden »e evet ne de hayır diyebilirim. ” Mustafa Remzi Bay (Koska Şark apartımanı 5 ) — Bütün Avrupa (şehirlerinde hatta yakın komşumuz Yunanistan- da bile münakale nezaretleri vardır. Kara ve deniz nakliyat işleri bir baş tarafından idare edilmesi tabii doğru olur. Çünkü nakliyat meselesi ayni zamanda iktsadiyatı- mızı alâkadar eden mühim bir ikti- sas işidir. Hâlâ vapurlarımızda ve şimendiferlerimizde meyva, sebze ve et gibi bozulacak şeyleri nakledecek soğuk hava depoları yoktur. Meselâ şimendifer kum; ası le ae çü EN ER üzüm ve meyva ihraç edebiliriz. İşte bunlarla uğraşacak bir vekâlet ya- pılsa fena olmaz. » Sadrettin Bey ( Sirkeci sancaktar sokak 3) — Bence aynen bir. münahale vekâleti o yapmıya lüzum yoktur. Eğer işlerimizde aksaklık varsa bugünkü teşkilâtla da bunlar pekâlâ ıslah edilebilir. * Fikri Bey (Saraçhanobaşı 73) — Amerika ve Avrupada Ker devletin bir Münakalât (Nezareti vardır. Eskiden bizim demiryolları- mız ve deniz nakil vasıtalarımız az olduğu için bunlar mülbak birer iş olarak idare ediliyordu. Halbuki bugün Anadolumuz demir ağlar ile örülmüştür. Vapurlarımızın ecnebi limanlarına işli; i de söyleniyor. O halde ZA göre e e bir Vekâlete lüzum vardır. » Salih B. (kunduracı Çarşıkapı ) — Azizim ben ne şimendiferden, ne de vapurdan anlarım. Ne söylesem yalan söylemiş olurum. Bu hurunta enim fikrim yoktur. Beni affet, . Bir Çocuk Çiğnendi Dün Çemberlitaşta Diyarbekir kıraathanesi önünde bir otomobil kazası olmuştur. Gedikpaşada Ümmüsinan ma- hallesinde 37 numaralı hanede oluran Keğork Efendinin dokuz yaşındaki oğlu Onnik, şoför İs- mail Efendinin 2537 numaralı otomobili altında kalarak ağır surette yaralanmıştır. Kaçmak istiyen şoför ahali tarafından tutularak polise teslim edilmiş, ezilen çocuk hastahaneye kaldırılmıştır. 1 Hasan Bey — bugün maaş aldım! SON POSTA DAHİLİ HABERLER Kocam Beni Öldürüyor! Dün Unkapanında Genç Bir Kadın Acı Acı Feryat Ediyordu Dün Uukapanında bayli garip ve gürültülü bir hâdise olmuş, neticede polis memurlarınm vazife- sine müdahale ve üzerlerine hücum eden bir kar- puzcu yakalanmıştır. Bu hususta yaptığımız tahki- kata göre hâdise şöyle olmuştur: Dün Unkapanı civarında devriye vazifesi gören, polis memurları seyyar karpuzcu İhsanın evi önün- den geçerken acı acı bir kadın feryadı işitmişler, derhal alâkadar olmuşlardır. Bu feryat şöyle çıkı- yordu: “Kocam beni öldürüyor. götürünüz. ,, Türk İnkılâbı BeynelmilelTalebe Kongre- sine Bir Rapor Gönderildi Riga şehrinde toplanan be; nelmile talebe kongresine bi ekl Vİ sep göieinie tir. Türk Talebe mali el milel talebe mübadelesi için ka- rarlar almak üzere beynelmilel talebe kongresinin gelecek sene İda toplanmasını etmiştir. Bir İştial Bir Kız Elbise Temizlerken Az Kalsın Yanıyordu Maçkada Birli apartımanında oturan Liman Şirketi Müdürü | Hamdi Beyin manevi kızı Hatice H. bir kaza neticesinde ayakla- rından feci şekilde (yanmışlır. Hatice H. banyo dairesinde elbise- sinin lekelerini çıkarmağa oğra- şırken benzin, yanmakta olan sobadan birdenbire iştial etmiştir. Bu esnada elleri ve ayakları ya- nan Hatice H. Amerikan hastane- sine kaldırılmıştır. İktisat Vekili Geldi İktisat Vekili Mustafa Şeref Bey bu sabah Ankaradan şehri- “mize gelmiştir. Vekil Bey yakım da tetkikat için Avrupaya gide- cektir. Lehistan Başkonsolosu Lehistanın Türkiye Başşeh- benderi ve Ticaret Müşaviri M. Valariyen Lojotko Lehistan Hari cciye Nezareti Müşavirliğine tayin edilmiştir. Kartalda Bir Yangın Kartalda Sıtkı Bey isminde bir zatın evinden yangın çıkmış fakat yetişilerek söndürülmüştür. 2 — Eyvah... Şimdi ne pacağız? Bu suretle bağıran puzcu İhsanın karısı Pembe (Hanımdır. memurları bu feryat üzerine hakiki bir tehlike teklif | i tedirler. muşlar, vaziyeti a giderken -yolda 5 İhsan çıkmış ve istemiştir... Polis mesi söylemişler, lerin üzerine faka Beni karakola kadın okar- ! Polis polis memurları Çok Mühim Bir Kaçakçılık Tahkikatı Gümrük Müfettişleri çok mü- him ve çok mahirane bir şekilde yapılmış bir kaçakçılık hâdisesine vazıyet etmişlerdir. Üç günirük müfettişi hâdiseyi tahkik ve tayin ekmekte ve yeni ip uçları elde etmek ihtimaline binaen büyük | bir ketumiyet muhafaza etmek- Hakkında (tahkikat yapılan müessesenin ticaret âlminde büyük | mevki işgal eden bir müessese olduğu ve bir milyon kiloluk bir maddenin © kaçırıldığı" etafındaki şayiaları kaydetmek kaçakçılığın vüs'at ve ehemmiyetini göstermek için kâfidir. Gümrük mehafilinin gösterdiği alâka ve ketomiyet bunun büyük bir delilidir. Ehemmiyetle devm edilen tah- kikat birkaç güne kadar inkişaf edecektir. Yaramazlık Otomobile Takılan Bir Çocuk Feci Şekilde Ezildi. Kasımpaşada Karanlık çeşme- de oturan Mustafa Efendinin 14 yaşındaki oğlu İbrahim, Bahriye caddesinden geçmekte olan 1886 numaralı o otomobilin (arkasına önkümeştir. Bu srada şoför geri geri götürmiye başlamış ve çocuk otomobil ile bir elektrik direğinin arasında sıkışarak teh- likeli surette ezilmiştir. otomobili 30 Ağustos Türkün ve vatanın kurtulduğu, kurtarıldığı büyük günü unutma! lâzımyelen hücum ileri geri bazı sözler söylemiştir. Bunun üzerine karşısında bulundukları endişesile derhal imdada koşmuşlar ve Pempe Hanımı perişan bir halde buk nlamak için kadıncağızı karakola davet etmişlerdir.PembeH. polislerle birlikte karakola nlerine kadının kocası karpuzcu karısını polislerin elinden almak memurları, ortada tahkik edik bir (Omesele (olduğunu t İhsan söz dinlemiyerek polis- elmiş ve ayni zamanda İhsanı yakalamak ve karakola | gölürmek mecburiyetinde kalmışlardır. Fiatler Evvelki Güne Na- zaran Beş Para Düştü Dün Anadoludan İstanbula 36 vagon buğday gelmiş, sert buğ- daylar altı buçuktan, iyi yum- şaklar da yedi buçuk kuruştan satılmıştır. Buğday dün, evvelki güne nazaran beş para düşmüş- tür. Dün gelen tiftik miktarı üç vagondür. Akşehir afyonu bin elli kuruştan satılmıştır. İlkmektepler Tedrisat Kırk Gün Sonra Başlıyor İstanbul ilkmekteplerinin teş- rinievelin birinci günü açılması lakarrür etmiştir. İstanbul Maarif Müdüriyeti emrine verilen mual- limler 1 teşrinievele kadar olan maaşlarını mensup oldukları vi- lâyet bütçelerinden alacaklardır. Galatasarayda Müsamere Galatasarayın Ortaköy şube- sinde bulunan leyli talebeler Günl Müsamerede Ro nunundaki Türk "talebelerden ba- zıları da bulunmuştur. Rana Bey İzmire Gidecek Gümrük ve İnhisarlar Vekili Ali Rana B. yakında İzmire gi- decek, Gümrük vaziyetini tetkik ii İla orga B ettişlerin: ahsi İniieiiğiE Umum Müdürü Hüsnü Beyler refakat edeceklerdir. Nebati Yağ Islihsali Memlekette mevcut yağ fab- rikalarının oiptidai (omaddelerini temin için, susam, ayçiçeği, ke- ten, biotyağı çıkarmıya mahsus ne- batat ziraatinin bazı mıntakalarda tamim edileceği söylenmektedir. Günün Tarihi Başvekil Paşa Ve S. Şükrü B. Dün Ankaradan şehrimize gelen İsmet Paşa akşam üzeri Yalovaya hareket etmiştir. Dünkü trenle OParisten (Ogelen Saracoğlu Şükrü Bey de Başvekil Paşanın re- fakatinde Yalovaya gitmiştir. Şükrü Bey Paristeki Döyunu Umumiye mü- zakeratı hakkında İsmet Paşaya Iza- hat verecek, Gazi Hz. ne arzı. tati- mat edecektir. Müfettişler Toplandı İlk tedrisat müfettişleri kongresi dün saat onda toplanmış, geç vaktâ kadar devam etmiştir. Kongrede ters biyevi meseleler görüşülmüştür. İzmir Yüzücüleri Geldiler Türkiye yüzme O birinciliklerine iştirak etmek özere İzmirden sekiz yüzücü dün şekrimize gelmişler ve Istanbul lisesinde misafir edilmiş- lerdir. Telefon İşleri Posta ve Telgraf Umum Müdürü Fahri B. şehrimize gelmiştir. Posta ittihadı kongresine iştirak için Ave rupaya gidecektir. Fahri B. Istanbul ve Ankaranın bütün Avrupa şehire lerile telefon muhaberesi yapabile- ceğimi söylemiştir. Kontenjan Fabrika Sahipleri İçtima. Yapıyorlar Kontenjan hakkındaki yeni karar- name dün alâkadar makamlara res- men tebliğ edilmiştir. Bu kararname herkesi olduğu gibi, bilhassa iptidai madde noktasından sanayi erbabını şiddetle alâkadar etmektedir. Fabrikz sahipleri bugün Sanayi Birliğinde bir toplantı yaparak yeni vaziyeti görüşeceklerdir. Bu müza- kerenin alacağı neticeye göre Anka- raya bir heyet gönderilmesi çok muhtemeldir. İhtilâs Mahkümları 77 bin lira ihtilâis etmekle maznun Çatalca müstahkem mevki mubase- becisi Şevket Bey dün ağircezada 6 sene hapse paraları ödemiye ve venmedar Şerif Bey 3 ay hapse mahküm edilmişler ve diğer verne- dar Ali Rıza B. beraet kararı almış- tır. Seyrisefain havuzlarındaki 316 liralık ibtilâstan dolayı maznun bu- lunan muhasebec) Sabri Ef. beş sene bir ay, İhsan Ef, 2 sene alti ay hapse, Mustafa Ef. de üç ay hapse mahküm edilmişlerdir. Vekil Bey Tercanda Errurum, 22 — Dal Vekili Şükrü Kaya Bey Vali beyle birlikte —— kasabasına muvasalat ot- mi e Poliste Yeni Tayinler Yeni polis tayinleri hakkında dün malâmat vermiştik. array ar a cik Emniyet memurluğuna tayin len merkez memurlarından Ahmet Bey sıhhi vaziyetinden dolayı istifaya karar vermiştir. taraftan Polis Birinci Şube Müdür Muavinliğine Sadullah, Hkinci Şube Muarinliğine Beyoğlu Merkez Memuru Ismail Rasih, Dördüncü Şube Muzvinliğine Celâl, inei Şube Muavinliğine Üçüncü Şube Müdür Muavini Şinasi Beyler tayin edi mişlerdir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: Son Postanın Resimli Hikâyesi: 3'— Ekmökçi neredeyse bö şeden sökün eder... 4 — Bakkal elinde kapıya balta olur. pasla, 5 — Karı, biz maaş alma dık, başımıza belâ aldık de