22 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

22 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

KA ANEA | | BÂLKIN GÖZ0 © HATRINSKULAĞI HAEKAN DİLİ Sene 3 — No: 746 Bir Münakalâat Vekâleti Teş- kili İçin Tetkikat Yapılıyor Nakliyat İşleri Yeni Vekâlete Geçecek Ankara, 22 (Hususi) — Kısa bir müddet evvel | gidileceği öğrenilmektedir. Böyle bir vekâlet ihdas deniz ve kara nakliyat işlerinin devlet bizmeti | edildiği takdirde elyevm Gdevlet hizmeti olarak olarak bir elden idaresi maksadiyle yeni bir vekâ- | Umum! Müdürlük şeklinde idare edilen bir kısım let ihdası İâzım geldiği ileri sürülmüştü. Son gün- P daireler yeni vekâlete raptolunacaktır. Erzcümle lorde bu fikir etrafında tekrar yeni cereyanlar | Devlet Demiryolları, Seyrisefain, Posta ve Telgraf başlamıştır. Umum Müdürlükleri yeni vekâletin birer faaliyet Şimdiki halde bir ( Münakalât ) Vekâleti ihda- şubesi olacaklardır. sınım gerek istihsal ve ihracat sahalarında ve ge- Verilen malümata göre, elyevm yapılmakta olan rekse diğer işler üzerinde bir fayda temin edip | tetkikat, Millet Iledııııuı' önümüzdeki içtima dev- etmeyeceği hakkında etraflı tetkikat yapıldığı ha- | resi başlangıcına kadar ikmal edilecek, mütcakı- ber alınmaktadır. Bir müddet daha devam edecek | ben mesele fırka ve hükümet tarafından tezekkür olan bu tetkikatın nasıl bir netice ile biteceği henüz | olunacaktır. Bu müzakereler neticesinde muvafık malüm değildir. Fakat tetkikat müsbet netice verdiği, bir karar çıktığı takdirde derhal yeni vekâletin takdirde bir Münakalât Vekâletinin ihdası cihetine | teşkiline iptidar edilecektir. TicaretMüdürlüğü İhtikâr Çe;”ekil Pasa Mücadelesine Başladı Başvekil İşmet —Paşa dün Kontenjan Vaziyeti karşısmda Muka- Yanı işleri telefenu: İstanbul — 20203 — PAZARTESİ — mühim kararlar ittihaz eden dünkü müzakerelerine riyaset ettikten sonra akşam trenile şebrimize hareket etmiştir. Başvekil Paşa Ankarada vekiller heyetinin bazı yeseli Piyasa Cetvelleri Hazırlanıyor Gümrükte ithal ve ihraç faaliyeti Dün, bütün esaslarını neşret- tiğimiz yeni kontenjan kararna- mesi ithalât ve ihracat meselele- rinde, ticari muvazenenin temini noktasından yeni vaziyetler ihdas etmiştir. Bu cümleden olan geniş bir takas esası kabul edilmiş ve is- tisnai ithalât — şekilleri ortadan kaldırılmıştır. Yalnız bir. kısım tıbbi maddelerle sanayüi alâkadar eden bazı eşya kontenjandan hariç tutulmuştur. Bazı açık gözlerin yeni tahdit vaziyetinden istifade ederek eşya fiatlerini arttırmamaları için Tica- ret Müdüriyeti dünden itibaren faa- yete geçmiştir. Ticaret Komiser- leri piyasa cetvelleri üzerinde mukayeseli tetkikat yapmaktadır- lar. Tahdit vaziyetinden istifade ederek ihtikâr yapmak teşebbil- sünde bulunanlar derhal Adliyeye verileceklerdir. Yeni kararnamenin takas esa- sını ihtiva eden maddesi çok mübim telâkki edilmektedir. Bu madde mucibince ellerinde ihra- cat beyannamesi bulunanlar, bu beyannamenin ihtiva ettiği kıy- metin yüzde ellisi kadar serbest ithalât yapabileceklerdir. Alâkadarlar, bu “madde iyi tatbik edildiği takdirde ihraca- tın tezyidi imkânları bulunaca- ğinı — söylemektedirler. — İhracat beyannamesi sahipleri kontenjan sırası beklemiyecekleri için rüc- han hakkı kazanınış olacaklardır. Balıkesir Yerli Mallar Sergisi Balıkesir, 21 (A. A.) — Millt iktısat ve tasarruf cemiyeti Ba- hkesir şübesi tarafından - tertip olunan ikinci yerli mallar sergisi Balıkesirin kürtülüş gününe mü- sadif 6 eylülde açılacaktır. Şim- diden birçok müesseseler cemi- yete müracaat ederek kendileri için yer ayırtmışlardır. Feci Kaza Bir Kamyon Devrildi, Bir Ölü, Beş Yaralı Var Trabzon, 21 (A.A.) — Dün Erzincandan gelen bir kamyonet Hamsi köyünde yuvarlanarak yol- culardan dört kişi yaralanmıştır. Yolcular arasında bulutan iki talebeden biri ölmüştür. Biri ağır yaralıdır. bu sabah şehrimize muvasalat etmiş, merasimle istikbal edil- Ayni trenle Adliye ve İnhisar- lar vekilleri de İstanbula hareket etmişlerdir. Cemal Hüsnü Bey Geldi- İsviçre Sefiri Cemal Hüsnü Bey dün gece mezunen şehrimi- ze gelmiştir. Yakında Ankaraya gidecektir. Gönen, 21 (Hususi) — Kasa- bamızın Altay mahallesi muhtar- lığını yapan Tevfik Ef., çok ağır | Haber aldığıma — göre Tevfik bir iddia ve itham ile Bandırma Ağır Ceza Mahkemesine sevke- dilmiştir. Tevfik Efendi, kendi öz kızına karşı irtikâp ettiği ileri sürülen feci bir suç ile it- ham altındadır. Kız elyeym on yedi yaşında- dır. Kızın davacı mevkiinde bu- lunması, babanın da — maznun sandalyasında oturması, hâdisenin büyük bir alâka ve ehmmiyetle telâkki edilmesini intaç etmiştir. Hâdiseye bundan bir. müddet evvel — vazıyet edildiği zaman Tevfik Efendi, bunun iftiradan ibaret olduğunu, — kendisinden böyle bir cürmün sadır. olmadı- ğgını ileri sürmüştür. Fakat iddia Bandırma Ağır Ceza Mahkemesine intikal ettik- ten sonra merak ve heyecanla neticeye intizar etmiştir. Nihayet mahkeme — tetkikatını — yapmış, maznun Tevfik Efendiyi isticvap etmiş ve neticede kararını ver- miştir. Bu karar, maznun Tevfik OO e— e — — — —— — —e — 22 Ağustos 1932 e— —— ae Posta İdare işlert Hlükeü ldalke < ;Oil)l Fiati 5 kuruş 700 Bin Kişinin İştirak Ettiği Bir Geçit Resmi Bir Zamanlar İstanbulda Vesikalı Hırsızlar Ve Yankesiciler Bile Vardı Eski devirlerde İstanbul: Şehzadebaşından bir manzara Birkaç asır evvelki — İstanbulun | tahta çıkan, ve kılıç kuşanma öyle husuBiyetleri, öyle şayanı dikkat tarafları vardır ki, insaa bunları nraş- tırıp buldukça — derin — ürpsrmolerle ttrediğini hiesediyor. Biz eski devir lerdeki İstanbalun bütün şayanı dik merasimile sünnet düğünü bir arada yapılan Dördüncü Murat, 17 senelik hükümdarlığı esnasında yüz elli bin adam öldürtmüştür. Yaptığı işkence ve cinayetlerle tarihte kanlı bir sayıfa işgal eden Murat, bir gün İş ve nuş meclisinde eğleniyordu. 202 sene evvel Bağdat seferinin hazılıkları yapılıyordu. Murat, içki sofrasın- da şu emri vermişti: (Devamı 8 inci - sayfada) kat taraflarını tespit ettik, Bunları hergün sırasile yazacağız. Bugün, İe- tanbulda iki asır evvol yapılan. bir geçit resminden bahsediyoruz. Yüz binlerce halkın İştirak ettiği bu geçit re&mini burada bir ibret lovhası ha- lindo siz de seyredeceksiniz: Kanlı Bilr Hükümdar İki asır evvel, 11 — yaşında — eee e eee verdiği bu kararı temyiz etmiştir. Şimdi temyiz mahkemesinin vere- ceği karara büyük bir heyocanla intizar edilmektedir. — A, Cevdet Efendinin yo-di E;ık sene hı;ı; mahküm edilmesinden — ibarettir. Efendi Ağır Ceza Mahkemesinin Yalovada Yüzme Müsabakaları K D Ğ Dün Yalovada yüz mehavuzunda muhtelif yüzme müsabakaları yapıldı. Müsabakalara iştirak eden Deniz lisesi talebesi mühim muvaffakıyetler elde etmişlerdir. Galatasaraylılar iştirak etmemiştir. Neticeler şunlardır: 100 metrede Cemal birinci, Celâl ikinci !00 metre sırtüstü; Hüseyin birinci, Kemal ikinci, 50 metrede Cemal birinci, Saffet ikinci, 200 metrede: yüzme muallimi M. Teketef birinci, Şeref ikinel gelmişlerdir. Resmimiz müsabakalardan bir intibadır.