22 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

22 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

21 Ağıntos Bir Hırsızın Başından Geçen Vak'alar : Parasız Milyoner! Sabahleyin İki Sivil Memur Geldi, Rosveli Tuttular, Ellerine Kelepçe Geçirerek Alıp Gâtürdji!er, Şimdi Nerede Olduğu Belli Değildir Sabahleyin mutat saatte yeni vaziyetime göre giyinerek, yani arkama bir siyah ceket ve aya- ğguma çizgili pantolon geçirerek (Rosvel ) in ikametgâhına gittim. Kapıyı çaldım. Cevap veren ol- madı, zili bir daha çektim, yine ses sada çıkmadı. Ensemden aşa- ğgıya soğuk bir suyun indiğini bissettim: — Acaba Rosvel beni aldat- mış mı idi ? Fakat buna pek - ihtimal ve- remedim. Beni dolandırmıya karar verdiği takdirde elbette iki bin | frank ile iktifa etmezdi, daha fazlasını koparmıya çalışırdı. Zili bir defa daha çektikten sonra merdivenlerden aşağı in- dim. Koridorda bir şoför bir hizmetçi — kızla — konuşuyordu. Ehemmiyet vezmiyerek kapıcının odasına girdim ve: — M. Rosvel yok mu? diye sordum. Kapıcı kadın: — Buradan çıktı! yverdi . — Fakat nasıl olur? Daha dün bana bu sabah için randevu işti. YENTİR A ölebi ihtimal o dakikada başına gelecek hâdiseden haber- dar değildi — Nasıl, yoksa bir kaza mı? —E... Öyle denebilir! Doğrusu- nu söylemek lâzımgelirse — can sıkıcı birşey .. Kendi hesabıma müşterimin namuslu bir adam ol- duğundan eminim.* Mâlüm ya polis te Allah kuludur, ara sıra aldanabilir! — Polis mi? Demek tevkif edildi? — Evet, bu sabah saat yedi- del Bir otomobil ile iki efendi geldi, Mösyö ( Rosvel )in odasını sordular, bir müddet sonra bir- likte inip gittiler. Bana anahtarı teslim ederken biçarenin yüzünü görmeliydiniz. Cidden acıdım... Anlaşılan memurlara mukavemet etmişti, onlar da kollarını tut- muşlar, bileklerine kelepçe ge- gçirmişlerdi. Kapıcıdan daha fazla izahat almıya lüzüum görmedim ve bir otomobile binerek otele döndüm. Edith Yüzümün buruşuklu- gundan dışarda fevkalâde bir hâdise geçtiğini derhal anladı, fakat derhal sormiya — cesaret edemedi. Bir müddet etrafımda dolaştı. Sonra gelerek dizlerimin Bzerine oturdu: Cevabını dedi. — Evet! — Sebebi? — Ne olacak, iş yine bozuldu! Uzun bir müddet ikimiz de sustuk. Fakat ben söz söylemiye muhtaçtım. Binaenaleyh üç beş dakika sonra bahsi kendim aç- tım ve herşeyi anlattım. Edith: — Zavallı Rosvel! dedi. Ki- min hatırına gelirdi? Fakat ne yapalım? Çaresiz işe yalnız de- vam edeceksin demektir! — Hangi işe? — Banka tesisi değil mi idi? —Öyle! Fakat ben kendi ken- dime bu işi becerebilir miyim? Bankacılıktan hiç anlamam... — O halde ne yapacaksın? — Ne yapacağımı, yakında gö- rürsün! mevzubahs — Galiba — canın sıkiliyor? — Edith fazla ısrar etmiyerek çekildi, fakat bitişik odada: — E... Keyfimiz yolundadır, diye söylendiğini işittim. Görüyor musunuz: Biraz evvel kadere katlanmış gibidi, çünkü Gmidi vardı, fakat biraz sonra ümidi —sarsildıği zaman tekrar hakikt hüviyetini gösterdi. Fakat şimdi bunu düşünme- mek lâzim. Bu dakikada bütün mesele ilk müşkülâtın içinden | çıkmaktadır. Fakat ne suretle? O dakikaya — kadar - yerleşi; muayyen bir iş güç sahibi olıııt | hatırıma gelmemişti. Fakat ( Ros- vel ) in sözleri gözlerimin önünde yeni bir ufuk açmıştı. Evet, yerleşip muayyen bir iş güç 'sahibi olmak mümkündü, Fakat bunun için de altın damarını bulmak lâzımdı. Evet öyle? Yalnız banka te- sisi artık mevzubahs olamaz, başka bir iş düşünmek mecbu- riyeti karşısındayım! (Edith)i çağırdım: — Eşyamızı hazırlamak lâzım! — Gidiyor muyuz? — Evet, çünkü burası çok pahalıdır. Biz ise şimdilik muk- tesidane bir hayat — geçirmek mecburiyetindeyiz. (Edith) kaşlarını çatarak çe- kildi. Ben de garsonu çağırarak hesabı istedim. Geldi, baktım ki çok tuzlu bir şeydir, fakat ne yapılabilirdim, verdim. yo- lunu tuttuk. Ben burasını çok Orta kısmına: türmekte devam etmek İçin Kız ve erkek muhtelit AMELİ HAYAT TİCARET LİSESİ İstanbul, Cağaloğlu - Telefon 23630 Ameli Hayat mektebi Maaril Vekâletinin tasşdikine iktiran ederek 2 devrelii Ticaret Lisesi ölmuştur. fik mektep Vise kısmma: AMELİ HAYAT TİCARET Momleketin iktısadi ve ticari sahasında en muvaffak Unsurları yetiş- kaymet vermiştir. Mektebin yoni derecesine göre mezunları ali ticaret tahsiline devam - edebilirler. ——— Kayıt muamelesine | Eylâl'de başlanacaktır. Kayıt günleri: Cumartesi Pazartesi ve Perşembe günleri saat 10 dan 16 ya kadardır. Hususi Bizim Mektep Ana, İlk, Orta Eenebi Jlsanlarına ilk sınıflardan itibaren — başlanır. Kayıt muamelesine başlanmıştır. Yeni bina HBalk Evi civarındadır. SON POSTA Muharriri: Arnold Galopen .5— severim. Çünkü bana her zaman uğurlu gelmiştir. s Ganneron sokağında temiz ve rahat, fakat ucuz bir otelde pen- cereleri mezarlığa bakan bir oda tuttuk. * Refikamın bu odaya yerleşir yerleşmez yaptığı ilk iş pencereyi açarak mezarlığa bakmak ve: Orada yatanlar me mesut insanlardır, demek oldu. Bu mü- talca canımı sıktı, maamafih mu- kabelede bulunmadım. N muhteşem bir hayat- tan sıkintıli. bir hayata düşen (Edith ) € hak vermiyor da de- ğgildim. Bizzat ben bile yese mü- temayildim. Fakat insanın alışma- dığı şey yoktur. — Aradan bir a geçmemişti ki, muhite inti- bak etmiye başladık. Bununla be- raber fikren rahat değildim, mü- temadiyen: — Ne yapmalı? diye düşü- nüp duruyordum. Kendi ken- dime sorduğum bu sualin ceva- bını günün birinde bir gazetede buldam. Filhakika gazetenin ilân sütunlarında gözüme şöyle bir fıkra ilişmişti : Amede Roussin Sabık Polis Müfettişi A «Sirkat, elnayet, talâk ve miras gibi muhtelif sahalarda bususi tahki- kat yapar, ketumiyete azaml derece- de dikkat eder. , Bu ilâm okur okumaz gendi kendime : — İşte bana muvalık bir mes lek! dedim. Ona mekle? kabul edilir. LİSESİ ve meslek derslerine son derece .. .e Feyziati Liseleri Müdürlüğünden: İlk kısım ve Lise Eylöl devresi mezuniyet ikmal imtihanlarına Eylülün birinden ve sınıf ikmal yoklamalarına Eylülün onuncu gü- nünden itibaren başlanacaktır. Programlar hakkında malümat almak üzre alâkadarların mektebe müracaatları. ça Şehzadebaşı : FERAH SİNEMASINDA 5 Eylül Pazartesi günü gündüz ve gece VEFA - KUMKAPI İdman Yurdu tarafından; tertip olunan BÜYÜK SÜNNET DÜĞÜNÜ #abahâa kadar (era edilecekrir. Kayıt muamolesi başlamışlir. Ferah Sineması mddiriyetide müracaat. B ti EMLÂK ve EYTAM BANKASI İLÂNATI Satılık Hane Ve Arsalar Esas Mevkiü ve Nevi Teminat 318 Çengelköy Kuleli caddesi atik 6 cedit 81 ve BI-I numaralı kayıkhanesi olan harap hane. 7.50 453 Büyükada Ayanikola 180 ada 7 parsel No, 49 m. m. denizden dolma arsa. 5 454 Kocamustafapaşa mahallesinde Hekimoğlu Alipaşa caddesinde A. 240 C. 266 numaralı 55 m. muh- terik karakolbane ankazını havi arsa, 3 455 Beylerbeyi Bostancıbaşı mahallesi Kalaycı sokak 5 No. 148 m. arsa. 4 459 Arnavutköy Çeşme ve Yahudi sokaklarında a. 13 € 21 No. 1S2 m. arsa 15 Balâda yazılı emlâk bilmüzayede peşin bedelle satılacağından taliplerin 27.8.932 Cumartesi günü saat on altıda Şubemize mü- racaatları. * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Beyoğlunda Su Terazisi sokağında 12 No.lı hanede sakin iken elyevm ikametgâhı meçhul Eleni ve Anastasya Hanımlar. Emlâk ve Eytam Bankasından 30 - Haziran - 932 tarihinde borç aldığınız (3075) lira 40 kuruşu tediye etmediğinizden birinci dere- cede ipotek tesis eylediğiniz balâda adresi yazılı gayri menkulün açık arttırma süretile satılacağına dair tastir kılman ödeme emrinin ikametgâhınızın meçhuliyeti hesabile ilânen tebliği karargir olduğundan tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında bir itirazımız varsa 932 - 1139 dosya No.sile Memuriyetimize müracaatla der- meyan eylemeniz aksi takdirde —muamelâtı icraiyeye tevessül edileceği ödeme emri makamına kaim olmak Üzere ilânen tebliğ olunur. * Kiralık Konforlu Apartman Nişantaşında Harbiye caddesinde 115- 117 No. Selçuk apart- manının 2 No. dairesi bir sene müddetle bilmüzayede kiralanacak- tır. İhale 29-8-932 pazartesi günü saat on altıda yapılacaktır. Mü- zayedeye iştirak için 30 lira pey akçesi lâzımdır. Taliplerin Şube- mize müracaatları. * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Şişlide Meşrutiyet Mahallesinde atik Kır cedit Mehtap soka- ğında atik 85, cedit 48, 48- 1 No.lı hanede sakin iken elyevm ikametgâhı meçkul Mehmet Emin Beye: Emlâk ve Eytam Bankasından 30 Haziran 932 tarihinde borç aldığınız mebaliğden bakiye kalan (4412) dört bin dört yüz on iki lirayı tediye etmediğinizden, birinci derecede ipotek tesis eyledi- ğiniz balâda adresi yazılı gayri menkulün —açık — arttırma suretile satılacağına dair tastir kılıman ödeme emrinin ikâmetgâ- hınızın meçhuüliyeti hasabile ilânen tebliği karargir olduğurdan tarihi ilândan itiboren bir ay zarfında bir itirazımz varsa 932 1027 dosya No.sile Memuriyetimize müracaatla dermeyan eylemeniz aksi takdirde muamelâtı icraiyeye tevessül edileceği ödeme emri makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ olunur. Mektep İnşası Çatalca kazası İstranca köyü ile Silivri Danamandıra köyünde yaplırılacak mektepler kapalı zarfla münakasaya konulmuştur, Talip olanlar şartname almak ve keşif evrakını görmek üzere hergün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli. Münakasaya girmek için de teklif edilecek bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde temi- nat makbuz veya maktubu ile teklif mektuplarını 25- 8- 932 per- şembe saat ön beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. BRETANIA Korn Flaur Bütün dünyaca marul hâzım, Biçki ve Dikiş Mektebi 1 eylülden itibaren derslere ba yor. Son Fransız üsülünde hendeso üzerine, gayet kolay biçki ve dikiş dörsleri verilir. Az bilen banımlar 3, bilmiyenler 9 ayda her nevi tay- yör, tuvalet, erkek elbisa ve göm- lekleri, beyazlçamaşır biçip dikerler. Şahadetnameler Maarifçe ta . saat 9-12 ve 13-17 2 ye kadar müracant. Ortaköy Akaretler 35 - Matmazel Yetsiman! Karace lezzetli, S bilhassa uklar ve stalar için on iyi gıdadır. Bü- yük — bakkaliye mağa zalarında bulunur. Marka- ya dikkat edinir. PARA arla mazbatalar ve deyi Beyoğlu Tapu Başmemurlu. gundan; Galatada Sultanbeyazıt ma hallesinin — Karanlıklırın — sokağında RÜk ve celit 4 numaralı gediği ber- veçbi mülkiyet mülkü betçi Yusuf hsuvar Bey — vakıflarile - ve esi demekle — Arif gn münkalip dük- Bono' kaydi olmadığından sönetsiz tasarrufata kıyason 18 Eylâl 932 pazar günü saat 9da mahallinde ora kılınacağından bu mabal arraf iddiasında bulunanların morküra kadar Beyöoğlu Tapu Başına" murluğuna 992- 2940 numara :le racaat etmeleri ilân tasarrufiyelerilg birlikte yevmi | Arı ve Kümes Hayvanları Ye- tişlirme Cemiyeti İstanbul Şube- sinden: Cemiyete taallük eden mühim bir meselenin müzakeresi — içi iştimada hazır bulunan zevat mücksislerin ve cemiyeta mukayyet eya gayri mukayyet bilümum alâkar darların 28 ağustos pazar günü saat 1680 da — İstanbul Halkevinde bulun- mül emmiyotle rica olunur.