22 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

AŞ —"'_ ;.n.-' n DA NTT LAĞ Z ÇİRE L A:VAV SETERN CN A, & U N 10 Sayfa ——— ——— ANAKKALE Türk Kuvvetleri Ric'at Edince, Jenera SON POST Tügiltere Hükümeti tarafından Gazl Hr. ne hediyo edilen eserla tercilmcel, Yazan : 'eneral — Oglande!: < sı — Hare Sahile Doğru İlerledi Zabitlerin arasinda Fusilliers'ler derhal denize atlıyarak kendilerini karaya attılar ve denizin kena- randaki — telörgülerin bombardı- mandan hiç müteessir olmamış olduğunu hayretle gördüler. Üç taraftan ateşe maruz kalan bu ilk kıtaat, telörgüleri kesmeğe çalışırken pek fazla telefat verdi. Maamafih tellerin altından geçen yahut kendilerine birer suretle yol açan küçük gruplar kum te- pelerine vasıl olabildi ve birkaç dakika sonra da bunların üzerin- deki siperler zapledildi. Bu meyanda Euryalus'ün ka- yıklarının az arkasından gelmekte olan Jeneral Hare körfezin ş'ma- lindeki kayalıklara çıkılacak de- recede denizin sakin olduğunu ve buradan da Türk müdafaa cena- hının —arkasına geçilebileceğini gördü. Kendi kayığını oraya tev- cih ettiği gibi İmplocable'den gelmekte olan kayıkların da ken- disini takip etmesi için emir ve- rerek bir müddet sonra hiçbir mukabeleye maruz kalmadan sa- bile vasıl oldu. Birkaç dakika sonra da Jeneral, — binbaşısı ve birkaç — Fusilliers'den mü- rekkep küçük bir kuvvet ka- yanın tepesindeki boş bir siperi işgal ettiler. Burada sahilin şimal tarafını müdafaa eden Türk kuvvetlerinin birkaç yarda mesafesinde ve tam arkalarında olduklarını gördüler. Ve baskın vererek buradaki müfrezeyi ric'ate icbar ettiler. Sahildeki ateş artık gittikçe azalıyor, — hafifliyordu. Telörgü- lerde yeni yeni fürceler açıl- miş ve sağ cenahtaki kuvvet- ler sahilin cenup cihetini müdafaa etmekte olan düşmanın Üzerine atılmışlardı. Fakat henüz her şey bitme- mişti. A bölüğünün sağ kalan efradı tam sırta vasıl olmuşlardı ki müthiş bir infilâk kısmı azamını tekrar sahile fırlattı. İlk evvel bir kara mayini olduğu zannedilen bu infilâkın hakikatte kayalıklara çarpan bir gemi — mermisinden başka bir şey olmadığı bir müddet sonra anlaşıldı. Diğer taraflarda da çetin muharebelerden sonra niha- yet Türkler ric'at etti ve sabah saat 7,15 te, asıl ihraç noktasını ateşten himaye edebilecek bir mevzi tutulabildi. Körfezin şimalinde, kayalıkla- rın üzerindeki Türk kuvvetleri ric'at eder etmez, Jeneral Hare ve binbaşısı yanlarına birkaç muhabere neferi alarak Royal Fotoğraf _Tılı!lll Kuponu Tabiatinizi — öğrenmek — istiyorsanız fotoğrafınısı $ adet kupoa ile bir- | likte gönderiniz. Fotoğralınız sıraya tabidir. ve inde edilmaz. İsim, meslek veya san'at? Bulunduğu memlekot $ intaşar kmi ? Fotoğrafın - klişesi BO kuruşluk Pibom kabilinde gönderilebilir. 25 nisan 1915 sabahı saat sekizde V sahilinin River Fusilliera ile irtibat tesis etmek maksadile X sahiline doğru iler- lediler. Fakat bu tesettür kuvvet- lerinin kumandanının vazifesi hari- | cinde idi. Bu küçük müfreze he- nüz 200 yarda ilerlememişti ki 114 rakımlı tepeden açılan ateşe maruz kaldı ve Jeneral Hare ağır surette yaralandı. Böylece Muharebenin daha ilk safhasında, tesettür kuvvetleri, kumandanla- rından mahrum kaldılar, Frankland - derhal Kolonel Zewenhama ya haber göndererek liva kumandanlığını deruhte etti- ğgini bildirdi ve sol cenahta işle- rin yolunda gittiğine — kanaat getirdikten sonra 138 rakımlı te- peye yapılacak hücumu hazırla- mak ve Fenerde karargâhı tesis etmek üzere 7,30 da sahile avdet etti. Kayıklar ikinci seferi pek cüz'i telefatla ikmal etmişler ve B bölüğü kumandanı kaptan Shaw elinde kalan efradı - toplı- yarak ilk aldığı emir mucibince 138 rakımlı tepeye hücuma ha- zırlanıyordu. A bölüğü kumandanı kaptan Hawortb, sağ cenahta, kayaların dibinde, elli — nefer- den ibaret kalan bölüğünü tan- zim etmekle meşguldü. Frankland, Hanworth'un bu küçük kuvvzetini ve Liva Erkânı Harbiyesinden Kapitan Farmar'ı şiktaş İcra dalresinedn: ende Hamm ile Süleyman Beyin tasarrufunda olup izalol guyuu tılması müukarror bulunan Be- şiktaş Yeni mahalle Bostan üstü atik 18 çedit 40 No, li zö0mini toprak ara- lık üzere üzeri bir mutfak, bir helâ birinci katta küçük bir sofa üzerinde biri büyük biri küçük iki oda ve bir halâdan —ibaret nimkârgir küçük bahçeyi havi mühtacı tamir hane 25/9/089 tarlhine müsadif pazar,gümü sant 10 raddelerinde açık arttırması tera Kılınacağından — talip olanların ve fazla malümat almak İstiyenlerin meşeğin kiymeti mühamminesi — olan dört yüz UÜranın yüzde onu nisbetinde akçasını — Müstahsiben — Beşiklaş DİLLNE No li dösyasına 1 Hlân olunur, pey ierasının müracaat İIstanbul 3 üncü İcra dalre- sinden: Bir borcun ödenmesi için mahcuz — ve pi çerilmesine karar verilmiş olan 0 okka mangal kö- mürü bir ton kok kömürü iki çeki odun 28 ağusto 92 pazar günü saat | onda Bayönitta trumvay caddesinde Malimüulşevketpuşa çeşmesi karşısında Çatal han altında kömüreü dükkânın- da açık arttırma ikici ve son paraya çevrilmesi yapılacağından talip olanlar rın mahaliade memuruüna miracaatları ilân olunur. iyde gemisinden görünüşü yanına alarak ve 138 rakımlı te- peye cenuptan hücum —etmek maksadile kayalıkların himayesin- de Fener istikametinde hareket etti. Burada da İngiliz haritalarının bazı noksanlıklarından dolayı hay- li karışıklıklar -vukubuldu. Bu haritada Helles burnu üzerinde- ki yüksek arazinin bir - tek zirveye yükseldiği gösteriliyor ve burası da fenerin tam şimalinde 138 rakımlı tepe olarak işaret ediliyordu. Jeneral Hare'nin verdiği emirde de yalnız 138 rakımlı tepenin üzerin- deki istihkâmdan bahsediliyordu. Hakikatte ise 138 rakımlı tepe- nin 400 yarda cenubu şarkisinde ikinci ve daha yüksek bir tepe daha vardı. ve bunların her iki- sinde de istihkâm vardı. Hatta haritada — gösterilmiyen tepenin üzerindeki istihkâmat daha büyük ve daha kuvvetli idi. Diğer taraf- tan şurası da nazarı itibara alın malı ki şiphi cezirenin bu noktasında dalgalanan arazi, ilk gelenler için son derece şaşırtıcı idi ve zabit- lerin çoğunun puslaları ile dür- bünleri karaya çıkarken ıslanarak muvakkaten bozulmuş ve saat- leri de durmuştu. ( Arkası var ) İst. Binci İcra dalresinden; Bir deynin temini istifası içla Üş küdarda İsadiyede Çiltebakkal soka- gtnda Bİ No, hi hanede müklin Pazarcı Artin Emirziyan Efendiye yası tahtı hacze alınmıştı. Borçlu bor- cunu tediye etmediğinden maheuz ev 2it ev ep #şyası 28/8/082 tarihinde sant ondan 15 & kadar Üxküdarda Bitpazarı nam pazar mahallinde paraya çevrilm>k için açık arttırma ile satılacağı ve ta- liplerinin mezkâr gün ve saatinde irae edilen pazar mahallinde hanır bulunmaları ilân olunur. ANKARA'DA TÜRK MAARİF CEMİYETİ idaresinde Ana ve İlk Mektebi Yenişehir. Necati Bey cad- desinde tevsian tadil edilen binada 15 Eylülden itibaren tedrisata ve | Eylülden itibaren Cumartesi, Pazartesi ve Per- şembe günleri saat 14 ten 18 e kadar kayit ve tecdidi kayit muamelesine başlıyacaktır. Telefon: 2877 Ağustos 22 Çıplaklık Modası Aleyh- tarlığı Gittikçe Artıyor I| Fransada Bir Kadın, Çıplak Gezen Kocasını Dava Etti Ve Kazandı Vücut için büyük faydalar beklenen çıplak gezmek ve ya- | şamak modası, son zamanda res- mi müdahaleleri davet eden ve hoşa gitmiyen bir “fena hareket,, telâkki edilmiye başlandı. Son Alman siyasl! değişiklikleri Üzerine Prusya Başmüsteşarlığına getirilen M. Brak, bir emirname ile çıplak gezmeyi ve yaşamayı menetti. Fransada da buna benzer hare- ketler görülüyor. Çıplak gerzme ve yaşamanın aleyhinde bulunan- lar, bu yüzden ahlâkın fesada uğradığı iddiasındadırlar, Ve yine bu noktai nazardandır. ki, bir Fransız mahkemesi, çıplak ger- diği için kocası aleyhine talâk davası açan bir kadına hak ver- miştir. Vaktile bu adam, çıplaklar cemiyetine dahilmiş. Evlenmiş, karısını da bu cemiyete sokmuş. Karı koca, epey zaman, bu minval üÜzere yaşamışlar. Hatta iki de çocukları olmuş. Bir gün, erkeğin aklına esmiş, cemiyetin her hıgı muntazaman çıkan mecmuasına bir resim göndermiş, bu resim de çırıl çıplak bir halde ve iki ço- cuğunu da omuzlarına oturlmuş bir halde bulunuyormuş. Kadın, derhal bu tarzı hare- keti protosto etmiş ve kocasın- dan ayrılmak için mahkemeye müracaat etmiş, — vaziyeti uzun boylu tetkik eden mahkeme ka- dına hak vermiş, ayrıca çocukla- Davayı kazanan zevce mıştır. Mahkeme kararının esbabı mucibesi şu satırları ihtiva ediyor: “Çıplâklık insan — vücudunu kemala erdirecek bir — vasıta olabilir. Fakat bunun icabatı, bir- takım ihtiyat kaidelerine riayet etmeyi ve meselâ hususi ve ka- palı yerlerde çalışmayı âmir bu- kunmalıdır. Aksi takdirde, ayni zamanda cinsi tebiyeye de yar- dim etmek şöyle dursun, bilâkis I ahlâksızlığın genişlemesine vasıta olür.,, ril ini de annelerine bırak- Kıymeti muhammenesi Lira 870 İstanbul Evkaf Müdü iyeti İlânları Eyüpte Bahariyedeki Mevlevi tekkesinin dedegân odalarile yemek- hane, mutfak, hamam kısımlarının ahşap ve kârgir enkazı yirmi gün müddetle müzayedeye konmuştur. İhalesi Eylülün 10 uncu cumartesi günü saat ou beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Mahlülât kalemine müracaatları ilân olunur. Galatasaray Lisesi Müdürlüğühden: Kayit ve kabul eski talebeden İstanbulda bulunan leyli mecca- nilerin 27 Ağustos 1932 Cumartesi gününden ve taşradaki mecca- nilerle umum leyli ve nehari talebenin | Eylül perşembe gününden itibaren kayitlerinin tecdidine başlanılacak ve bu muamele 5 Eylül pazartesi gününe kadar devam edecektir. Tecdidi kayit ancak ücretin verilmesile kabil olabilecek; muayyen müddetin hitamından sonra kayitlerini tecdit ettirmiyen talebenin yerine yeni talebe alı- nacak ve yerleri kapanacaktır. Yeni talebe namzet kayit muamele- sine 5 Eylül 1932 pazartesi günü nihayet verilecek; bu tarihten sonra yeni talebenin duhul imtihanlarile kat'i kabullerine müteallik muamele yapılacaktır. Bu sene neharf alınmıyacaktır. İmtihanlar umum sınıf ikmal ve mazeret imtihanlarile Eylül me- zuniyeti imtihanları Eylülün beşinci pazartesi gününden on yedinci Cumartesi gününe kadar devam edecektir. İmtihanlarla alâkası olmıyan talebenin tedrisata başlamazdan evvel mektepte ibate ve iaşelerine imkân yoktur. Ücretler ilk kısım talebesi için ret kısmı talebesi için 300 liradır. 275, orta, lise ve ihzari ve tica- Taksitler üç müsavi taksitte alınacaktır. Birinci taksit kaydi müteakip, ikinci 1. inci Kânun, üçüncü Mart başındadır. inci ve üçüncü taksitler azami ou gün imhal edilebilir. Bu müddet zarfında taksitini vermiyecek talebenin mektebe nehari olarak dahi devamına kanunen imkân yoktur. Kaydını ilk taksitte leyli olarak yaptırmış olan — talebenin ikinci veya üçüncü taksitler zamanlarında her ne sebeple olursa olsun kaydı nehariye tahvil edilemez . Birkaç kardeş leyli ücretli olarak devam edecek olur ve kardeş olduklarını bulundukları mahal meclisi idarelerinden musaddak kardeş mazbatası ile tevsik ederlerse birincinin ücreti tam ikinci- sinin ücreti yüzde 15 üçüncünün ücreti yüzde 20 tenzilâta tâbidir. 1452 numaralı kanunun yedinci ve daha aşağı derecelerine te- kabül eden miktarlarda maaş alan Devlet memurlarının çocukları pederlerinin bu vaziyetlerini resmi bir vesika ile tevsik edecek olurlarsa ücretlerinden yüzde 10 tenzilât yapılacaktır. Bu vesikanın her taksitte teddi_ şarttır,