12 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

12 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Evlilik Ve Nüfus Meselesi Son senelerde İktımadi buhrana rTüğımen evlenmelerde nlabi bir tezayüt vardır. Bu itibarla nülu- #umuz da gün geçtikçe —çoğal- maktadır. Bu husüsta- balkımız diyor kia Ahmet Bey ( Sultanalmet Firuz- | ağa 34 ) — (30) yaşındayım, bekârım. Baş göz olma zamanım geldi, geçiyor, evlenemedim. Bu gidişle benim ev- lenmem öbür sefere kalıyor galiba... Aldığım para ile ancak kendimi ve validemi geçindirebiliyorunu Ha- yat pâhalı, Bir de yabancı bir. kızın “hayatını üstüme alıp ta bedbaht etmek istemem., * Ali B. (Beyazıt Mithatpaşa mahub Tesi 8) — “Bekârlık sultanlıktır, sözü bugün için biçilmiş bir kaftandır. Eğer bugünkü aklım olsaydı hiç evlenmezdim. Üç çocuğum var. Tahsil çağları geldi. Ayda da yet- miş liralık bir varidatım var. Bu para ile çocuklariımı Tâzim oldüğu veçhile okutmama imkân” yoktur. Çok sıkıntılı bir kayat yaşıyoruz. Varidatlı gençlere evlenmeyi tavsiye ederim. Benim gibi züğürtler varasın “ bekâr kalsınlar daha iyi.. * Murat Bey (Diş Doktoru Sirkeci Bancaktar sokak 5) —Ben yeni evlendiin, çok mes'u: dum ve rahatım. Bazı gençler para- larının azlığından bahsederek evlen- menin aleyhinde bulunuyorlar. Ben tecrübeye İstinaden bu fikri doğru bulmuyorum. İnsan evlenince her akşam evine dönmek mecburiyetinde kalıyor. Bekârken Tokantada yedi- Şim yemek parasından daha arile evde mükemmel yemek yiyebiliyo- rum, Ara sıra hbuvardalık paraları da Mlâve edilirse her halde bekârların evlilerden daha fazla masraf ettikle- rü anlaşılır. * Cevat B. (Atikal! Muhtesip İskon- dor mahallesi 25) — Evlenmek her genç gibi- be- nlm de tatlı 'bir hayalimdir. Fakat bugün 30 lira ücret alıyorum. Ken- dimitor geçindiriyorum. Bu şerait altnda Sevlenmeme İmkân yoktur. Bol kazançlı bir devir gelirse - İnşas allah evleneceğim. 5 * Salthaddin Boy ( Kocamus tafapaşa Cambaâziye sokak 2 ) — Terlikçilik öğrendirm, usta olup evlenecektim. Son zamanlarda ter- Tikçilik memlekelte “geçmiyen bir san'at haline geldi. Ekmek parossını gıkaramaz oldum, Nihayet yine ev- lenmek |kasdile başka mesleklere girdim. Onlarda da muvaffak ola- * madım.Ticarette gansım yaver olmadı. Nihsyet şimdi garson oldum. Bir gürcon ne alır ki evlensin. MAK DA eran iygirn ee Mehmet Bey ( Aksaray tramvay tevakkuf maballi ) —— Bekâr kalan Insan hem şahsına hem de cemiyete karşı Lüyük b'r fenalık yapmaktadır. Evlilik hayatı çok Iktısadidir. Herkes bir an evvel evlenip memlekete çÇocuk yetiştir. DAHİLİ HABERLER Galatada Bir Cinayet Dün Gece İki Amele Birlik Olup Bir Kahveciyi Yere Serdiler Dün gece Galatada yine kanlı çinayet işlenmiştir. Tahkikatımıza göre bu kanlı hâdise şöyle olmuştur: Abbas ve Emin isminde iki amele dün gece Galatada, Hafız Neşet Efendinin kahvesine gitmişler, I Neşet Efendinin ortağı Tahsin Efendiyi aramışlardır. Neşet Efendi, ortağının burada bulunmadığını, nereye gittiğini de bilmediğini söylemiştir. Çok sert konuşan bu iki amele Neşet Efendinin söz- ve küstahça bir Emin de lerine inanmamışlar, suallerini tekrar etmişlerdir. Neşet Efendi sözlerinin doğru olduğunu söylemiştir. Fakat iki amele sözler sarfetmişlerdir. küstah adamdan Abbas ismindeki amele, Ef, nin Üzerine atılarak kollarını tutmuş, arkadaşı bıçağını erinden ağır surette yaralamıştır. Neşet di aygın bir balde hastahaneye kaldırılmış, Abbas ve Emin yakalanmıştır. küstahlığa başlıyarak Bu kadarla kalmıyan lmım Neşet çekerek zavallı kahveciyi iki —Muallimler Lüzumsuz Yere Nakil Veya Tahvil Yapılmıyacak Ankaradan şehrimize gelen | haberlere göre, maarif “müdürü | Haydar” Bey' İstanbul —ilkmek- teplerine ait kadroları Maarif Vekâletine vermiştir. Ülk tedrisat Umum Müdürlüğü kadrolar üze- rinde — tetkikat — yapmaktadır. Lüzumsuz olarak — hiçbir nakil veya tahvil muamelesi icra edi- miyecektir. Maarif Müdürü Hay- dar Bey, Ecnebi mektepler hak- kında da orta tedrisat Müdürü Fuat Beye icap eden izahalı ver- miştir. Haydar Bey birkaç güne kadar İstanbula dönecektir. Üfürükçülük Kaşıklara Yazı Yazan Bir Adam Yakalandı Beşiktaşta Dikilitaşta- oturan Mehmet Nuri isminde birsi, kaşık- lara yazı yazmak suretile üfürük- çülük yaparken yakalanmıştır. Vanda İşlenen Bir Cinayet Bir münazaa neticesinde mem- leketinde bir arkadaşını öldüren Van Belediye Reisi Hâlis Bey kendisinde sinir ve akıl hastalığı bulunduğunu iddia — ettiği için Tıbbindli müessesesine göaderik mişti, Şehrimize getirilmiş olan Hülis Beyin müşahedesi bittiği için bugün mahfuzen Vana gön- derilmiştir. Mayi Mahrukat Ticaret Odası mayi mahrukat ithalâtına Mmâni olmak -için bu müahrukatın kömür ve liğnitlerden istihsalini " düşünmekte ve tetki- kat yapmaktadır. Bu usul - birkaç - senedenberi Amerika, İngiltere ve Almanyada tatbik " edilmek- tedir. Vergi Yüksek Mi? Dericiler dün Ticaret Odasına müracast ederek iptidal madde için verdikleri gümrük resminin bu maddelerin fiatından daha yüksek olduğunu bildirmişlerdir. Oda meseleyi Glııqımîyellç tet- 'Terkos Komisyonunda Müzakereler Belediyedeki Terkos Kömis- yonu dün sabah Vali Muhiddin Beyin riyasetinde — toplanmıştır. Bu içtimada Belediye Reis Mua- vinleri Nuri ve Hâmit Beylerle, İktısat Müdürü Asım Süreyya, Fen İşleri Müdürü Ziya, su müte- hassısı Burhanettin, Şehir Meclisin- den Hacı Âdil, ve sabık Mezbaha Idare Meclisi Reisi Tahir Kevp Beyler de bulunmuşlardır. Müza- kere Terkosun Belediyeye geçtiği takdirde ne şekilde idare edile- ceği etrafında cereyan etmiş, herkes mütaleasını söylemişlerdir. İdare şekli henüz kat'i bir sürette tesbit edilmiş değildir. İki gün evvel haber verdiğimiz gibi idare husasında iİleri sürü- len dört şekilden hangisinin da- ha muvafık olacağı etrafında mü- zakereye devam — edilmektedir. Terkos — Şirketile — alâkadar evvelâ diğer komisyonlarda Evs kaftan belediyeye geçen suların Bukuki vaziyeti ve eskidenberi masura hesabile su verilen mü- esseselere Terkos belediyeye geç- tiği ve bütün sular tevhit edildiği tükdirde de meccanen 'su verilip verilmiyeceğini görüşmüşlerdir. İahisarlarda Inbisarlar Umum Müdürlüğünün Ankaraya ne raman nakledileceği henüz malâm değildir. Mektep Ve Aile İstanbul ilk tedrisat müfettiş- leri yakında mımtakalarını teftişe 'çıkacaklardır. Bu sene vilâyeti- mizin bütün mıntakalarında mu- allimlere terbiyevi konferanslar verilecek, mekteple aile arasın- daki münasebetler sıklaştırılı tır. Maarif Vekâleti bu işe fev- kalâde ehemmiyet vermektedir. , Trikotaj Tahdit Meselesi Eheraımi- yetle Mevzubahs Oluyor Trikotaj, deri, ipek mensucat sanayiinde memleket ihtiyacından fazla bir inkişaf görüldüğünden Ticaret Odası bu işi tetkik et- miye başlamıştır. Bu kısım sanayideki inkişafın temadi etmemesi için bu kısım sanayiciler hükümetin kontrolünü istemekte ve bu sahada müsaade ile fabrika açılmasını temenni etmektedirler. Oda tetkikatını İktısat Vekâletine bildirecektir, Bisikletçiler Adanalı Gençler Bu Sabah Avdet Etti Adanadaki Seyhanspor kulü- büne mensup Bekir Sıtkı, Ahmet ve Neemi isminde Üç genç sporcu Adanadan şehrimize bisikletle gelmişlerdi. Bu gençler bu sabah tekrar bisikletle Adanaya hare- ket etmişlerdir. Gençlar buraya Konya, Afyon, Kütahya, Bursa tarikile —gelmişlerdi. Bu sefer Eskişehir, — Ankara, — Kırgehir, Konya terikile gitmektedirler. ——— K Bir Tütün Mukavelesi Almanya ile Yunanistan ara- sında bir takas mukavelesi im- zalanmıştır. Bu mukavelede tütün için hususi hükümler konmuştur. Almanya tarafından satın alman tütünlerin yüzde 30 miktarı Al- manyada muattal kalan dırahmi ile ödenecektir. Bu mukayelenin Türkiyeye —oelan >tesiri İhracat Ofisi tarafından tetkik edilmek- tedir. —— Çatalcada Bir Ceset. Çatalca- jandarması - dağda ormanlar içinde bir ceset bul- muştur. -Cesedin üç dört gün evvel öldürülerek buraya atıldığı anlaşılmaktadır. Hüviyeti tespit edilmek üzeredir. Jandarma da kıüllerin_ iı_ı'__gıerinde yürüyor. melidir. kik etmektedir. ” So n Postanın rkesı'ın K Hiklğ v5. ilnie dd Pazar Ola Hasan Bey Diy;rki: Reisicümhur Hz. dün akşam otos mobille Mecidiye köyüne kadar git« mişler, akşam yemeğinden sonra da Söğütlü yatile Marmarada bir tener- züh yapmışlardır. Mübadale İşleri Muhtelit Mübadele Komisyonunda Mevcut işlerin tasfiyesi ve intacı için sarfedilmekte olan mesai nihaf safhasına gelmiştir. Evvelki akşam geç vakte kadar bitaraf azanın de« vam eden içtimamda, hakem sıfatile kendilerine mevdu prensip ihtilâfla- rına ait verecekleri kararlar üzerinde götüştükleri anlaşılmıştır. Madenciler Heyeti Son kontenjan kararnamesi etraa finda bazı temennilerde bulunmak üzere madencilerin murahhaslarından mürekkep bir beyet Ankaraya gide- cektir. Sıhhiyo Müsteşarı Sıhhiye Müsteşarı Hüsamettin ve * Hifnssiliha — Umum Müdürü Asım lamail Beyler, Marsilyada toplanacak Beynelmilel — Hıfzıssıha — k iştirak için dün Marsilyaya yitmiş lerdir. Kıptilerin - Kavgası Loncada oturan kıpti Recep, bir kavga neticesinde kıpti Hil- miyi bir demir parçasile başından tehlikeli surette yaralamıştır. Üzüm İhracatı Verilen malümata göre İng liz tacirleri bu sene İzmirden V00 bsin sandık kuru üzüm alacaklardır. Bisikletli Murahhas Sağır ve dilsizler hakkında banı ricalarda bulunmak üzere cemiyetin murahhası Süleyman Sırrı Bey dün bisikletle Ankaraya hareket etmiştir. Sirra Bay perşembe günü Ankarayar varacaktır. 470 Liralık Zarar Şoför Muammerin idaresindek! 1591 numaralı otomobil Galatada Domuzhane caddesinde şekerci Nikolinin dükkânıma - çarparak 470 lira kıymetindeki camı kır- mıştır. Bir Hırsız : Ve Bir Kadın Polis memurları üç sirkat faili olan sabıkalı Aliyi yakalamıştır. Sa- bıkalı Ali Şehzadebaşında — oturan Bilâl Efendinin- evine, pencereyi aç- mak suretile girmiştir. Ali, çaldığı eşya Ile kaçarken bekçiler tarafından görülmüştür. Hırsız eşyayı birakarak mıştır. ea ğ Ali bundan sonra Fatihte Ahme- diye mevkinde oluran Ağkı Beyin ' hilesinin yatak —odasına girerken Aşkı Beyin ailesi bırsızi bacağından yakalamış ve: — Polis, diye bağırmıştır. Bunun üzerine polisler gelerak Aliyi yakalamıştır. Alinin Pangaltı- daki sirkatlerinde fafli olduğu anix- şıilmıştır. gza