5 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Cami Avlusundaki Bina Nasıl Satılır Sultanahmet camil avlusunda Evkafa att bulunan bir binanmm uydurma tapu senetlerile satıl- dığını dün haber vermiştik. Bü hususta balkımız diyor ki: Abmet Kuti B ( Sultanahmet Narin Zade Apartmanı ) — Sultanahmet — camiinin k-->:- larından birisina geçenlerde bir sa- hip çıktı. Tarihi kemerleri yıktı, orasımı baykuş yuvasına — çevirdi. Şimdi de camlin hariminden sayılan bir kısmını bir açıkgöz satılığa çıkars Son zamatlarda böyle hazine- ve milletin mallarına - sahip çık- istiyenlerin adedi çoğalmıştır. Evkaf Müdürlüğü bu gibi mabetlerin ve akarların kayıtlarını çıkararak bunlar üzerinde tetkikat yapmalıdır. * Covat B. (Karagümrük Atikali 88) — Eski sultanlar mabetlerin bir. çok yerlerini azat ettikleri cariyele- rine peşkeş çekmişlerdir. Meselâ Abdülmecit Ayasofya — minaresinin tam altını bir cariyesine temlik etmiş. Nuruosmaniye, Yenicami altındaki dükkânlar da böyle. Cümhuriyet idaresi bunlara nihayet vermiştir. Buna rağmen bazı kimseler Evkaf ve Hazinenin mallarına gözkoymuş- lardır. Sık sık bir cami kapısının ve bir vakfın ııuhgı çıkarıldığını işiti- yoruz. Artık bunlara bir nihayet verilmesi zamanı gelmiştir. * Akil Bey (Kasımpaşada Hacıbüsrev mahalldei ) — Satılığa çıkarılan ev Sultanah- met avlusunun tam içindedir. Bu ada- miın elinde tapu bile olmasa, evin bulunduğu — yer uydurma tapuları filen tekzip edecek mahiyettedir. Bence bu gibi adamlara artık son gdere verilmelidir. * Ethem B. — (Eminöntü sokak ) — Bazı kimseler nasılsa ele ge- dikleri uydurma ve te tapular- İi vikite'sa Hnküüye wit relle şey- leri satılığa çıkarıyorlar. Bence cy- kaf bunlara mahal bırakma valıdır. Çünkü bu adamlar bir saf : anda- şın samimiyetiaden istifade ederek elinden parasını alıyorlar, güya yeri kendisine sattıklarını — söylüyorlar. Sonra da hükümct İşe vazıyet ediyor. Üçüncü vatandaşın elinden bina alımıyor, bu suüretle birçok zararlara uğruyor. Haydut Mu? Dün Şehrimizde İki Şüp- heli Adam Yakalandı Polis memurları evvelki gün Haydarpaşada trenden inen iki adamdan şüphelenmişler, bunları merkeze götürerek isticvap et- mişlerdir. Neticede bunların Ki- gili olduğu anlaşılmış, Üzerlerin- de kendilerine ait olmayan nüfus tezkereleri bulunmuştur. Tahki- kat neticesinde bunların Hüseyia oğlu Hasan ve Derviş oğlu Meh- met isminde iki sabıkalı olduk- ları, — memleketlerinde — birçok baydutluk ve cinayet hadiseleri yaparak buraya savuştukları an- lqılğış, ikisi de tevkif edilmiştir. Şatrektar Son Postanın Resimli Hikâyesi: 1 — Hak nazardan saklasın Hasan Bey.. Gözlük sana pek yaraşmış doğrusu... SON POSTA DAHİLİ HABERLER Aksırıklı B_ir Macera! Erenköyünü Kasıp Kavuran Bir Hırsız Aksırığı Yüzünden Yakalandı Dün Erenköyde garip bir hırsızlık vak'ası ol müş ve bir hırsız aksırığı yüzünden yakayı ele Hâdise şöyle olmuştur: Bağdat caddesinde oturan binbaşı mütekaidi Nuri Bey Akşam yemeğinden sonra ailesile birlikte otururken bir gürültü duymuştur, Nuri Bey eve bir hırsızın girmesinden şüphelenerek, hemen sessizce Sokağa çıkmış ve o cıvarda nokta bekliyen polis İhsan Efendiye vaziyeti anlatmıştır. Bunun üzerine polis İhsan Efendi yanında bir bekçi ile eve gelmiş, evi tavan arasından bodrum katına ka- dar karış karış aradığı halde hırsız bulunamamıştır. Bu vaziyet karşında ev sabi Nuri vermiştir. Boksör Kemal Bu Mahküm Tekrar Mü- şahede Altına Alındı Hapisanede bulunan boksör Kemal birkaç defa kendisinde akıl hastalığı bulunduğunu gös- terir hareketlerde bulunmuş mü- teaddit defalar Adli Tıp İşleri Müdürlüğüne ve bir defa da Bakırköy akıl hastanesine gön- derilerek — müşahedeleri altında bulundarulmuş ve kendinde akıl hastalığı bulunmadığı neticesine varılarak hapisaneye iade edil- mişti. Kemal efendi son zaman- larda yene asabi mraz göster- meğe başladığı için tekrar Tıbbı Adliye — gönderilmesine — karar verilmiştir. Paketler Postane — Tarafından Sahiplerine Veriliyor Paket — postanesi, bir Ey- lüldenberi — sahiplerine — verilmi- yen paketleri, - evvelki günden İlbaren muayeneden sonra sa- hiplerine vermeğe başlamıştır. Ancak elde mevcut son kon- tenjan kararnamesine — muhalif olan paketler iade edilmemek- tedir. Ressamlarımızın Eserleri Fransadaki ( Braon ) müesse- si (1931) senesinde Paristeki resim salonunda teşhir edilen ( 4837 ) tablodan (30 ) kadarmı satın alarak bunları bastırmıştır. Bu eserler arasında Türk res- samlarının da bazı — tabloları vardır. 2 — Yalnız, sebebini anlaya- madım.. gözlerinde bir hastalık filân mı var ? söylemiştir. Erenköyünde Polis, bekçi, daki Necatidir. Bey mahcup | başlanmıştır. olmuş ve polis İhsan Efendiye kusura bakmamasını Fakat tam bu esnada polis İhsan Efendi evden ayrılırken, nezleli ve keskin bir aksırık sesi evde uğultularla çınlamıştır. ev sahibi hemen aksırığın geldiği odaya doğru koşmuşlardır. Hırsız arayıcılar oda- yükü açtıkları xaptetmek için burnunu ve ağzını ellerile sıkı sıkı kapatan bir adamla karşılaşmıştır. Bu adam - azılı Necati zaman, ikinci bir aksırığı gece hırsızlarından Eskişehirli tevkif edilmiş ve tahkikata Gürültülü Hadise ,Beyaz Gül Gazi- jmosunda Olmuş / Pazartesi günkü nüshamızda Gül Bahçe gazinosunda Hikmet ve Aleksandr isminde iki kişinin kavga ettiklerini yazmıştık. Ha- berde küçük bir yanlışlık vardır. Vak'a Taksimde Harun Beyin işlettiği. “Gül —Bahçe,, gazino- sunda — olmamış, — Tepebaşında “Boyaz Gül,, gazinosunda olmuş- tür. iltibasa Mmahal kalmamak üzere tavzih ediyoruz. DevletBankasının Hisse Senetleri Devlet Bankasından hisse se- nedi almak taahhüdünde bulun- muş olan memurların isim liste- leri tanzim edilerek — Maliye Vekâletine gönderilmiştir. Ya- kında isme muharrer — olmak üzere hisse senetleri gelecek, memurlara tevzi edilecektir. Me- murlar arzu ettikleri takdirde senetlerini başkalarına ciro ede- bileceklerdir. Bu ciro için de bir şekil bulunmuştur. Memur- ların hisse senetlerini — devlet bankasına, faiz almamak şartile devredebilecekleri şayi olmuşsa da bu haber henüz teyit etme- miştir. Bu senetlerin diğer milli bankalara kırdırılabileceği — söy- lenmektedir. Üzüm, İncir Ve Fındık n Türk güzeli niçin cihan gözeli oldu?) Çünkü Türk güzeli Türk üzümü Türk inciri Türk fındığı ile beslendi. Millt İktısat ve Tasarruf Cemiyeti 3 — Yoksa ıüpp:lîk m;;- kın mı uyandı ? Kokain Kaçakçılığa Karşı Yeniden Tedğir Alındı Şehrimizde — bulunan — eroin ve kokain fabrikaları bir müddet evvel kapatıldığı — halde, bazı komşu memleketlerde bu şekilde fabrikalar — açılmasına müsaade edildiği söylenmektedir. Bu fab- rikalarda imal edilen kokain ve eroinin Türkiyeye sokulması için ecnebi kaçakçıların faaliyette bu- lundukları haber alınmıştır. Öğrendiğimize göre alâkadar makamlar, bu kaçakçılığı kökün- den izale etmek için esaslı ted- birler almışlardır. Bir Ölüm Safra KĞyünâe Yşralnnan Kadın Dün Öldü İki gün evvel Bakırköy civa- rındaki! Safra köyünde bir ha- nimin huüsüusi çobanı — tarafından tabanca ile yaralanarak Haseki Nisa hastanesine nakledildiğini yazmıştık. Haoımın yarası ağır olduğu için dün vefat etmiştir. Cesedi morga nakledilmiştir. Feci Kaza | İki Amele Beşinci Kattan Düşerek Yaralandı Taksimde Talimhanede yeni yapılmakta olan Salim Bey apar- tmanında çalışan amele ail ve Hasan beşinci kattan düşmüş- lerdir. Her ikisi de vücutleri hurdahaş olmuş bir halde hasta- neye kaldırılmıştır. Hayatlarından | ümit kesilmiştir. n 4: Hasan Bey — Hiç biri değil komşu... Dünyayı bir ca? mekân — arkasından — seyretmek hoş oluyor Teşrinievvel » Günün Tarihi İktısat Vekili V Fabrikacılar Şehrimizde — bulunan - İkti Vekili Celâl Bey fabrikacı kabul ederek kendilerile Wf uzadıya görüşmüştür. Sanayit| lerin kendisinden istedikleri çok dilekleri Vekil B., Ankı döndükten —sonra — muntazali” tatbik edeceğini söylemiştir. Fi rikacılar şu temennilerde bul! muşlardır : T — Yakında ihdas ediled? olan sanayi ofisi ve kredi b kası işinden fabrikatörlerimi azami — istifadesi. Bu memleketin dört tarafında, &X şan fabrikalar banka ve ofisi azami teshilât görmüş olacak! dır. Meselâ: ile işe girişmek istiyen müte! bizlere ofis ve banka yard edecektir. Bundan başka, bazı k: muamelelerle —alinan — muattl vergisi —işinin kolay bir konması bu suretle lerin himaye edilmesi de - ist! miştir. Diğer — taraftan — memlek€'l . ithal edilen makine levazıf vesaire gibi eşyanın gümrükt kolayca ithali temenni edilmişt” İktısat Vekili Celâl Bey, raya döndükten sonra bu mes€” ile ciddi şekilde meşgul olacak” Hilâl Klübünde Erenköy Hilâl Spor senelik içtimanı yapmış ve heyeti idaresini seçmiştir. heyeti idarede riyasete İş B kası Hukuk Müşaviri Fethi T sin, umumi — kâtipliğe Mehr Rufat, umumi kaptanlığa veznedarlığa — Celâl Arif, id memurluğuna — Aziz Fahamedt Beyler intihap edilmişlerdir. Çay Ve Kahve Sarfiyatı Bütün Türkiyenin senevi ve ihtiyacı (75) bin çuvald Gümrük!lerde, yolda ve biri ellerde elyevm - (10) bin çu€lu kahve mevcutlur. Senevi çay tiyacı bir milyon kilodur. Mevt'Dii çay miktarı da (93) bin kilod! Terkos Şirketi Ve Belediye Terkos Şirketinin beledi; satılması için müzakereye de' edilmektedir. Belediye tarafından bazırla! projeye göre belediyeye mer” müstakil bir su müdürlüğü * edilecek Şirketin mütehassı! vazifelerinin başında bırakılacâ” , tır. Belediye her sene şirk€ yüz bin lira vermek suretile b cunu ödiyecektir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 5 — Malümya: “ Zevk ©f mirsadı ibretten temaşasındı Az bir sermöfi. . fabrikatöfk” * klöfkomi