19 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

19 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

tero Hükümeti tarafından Gazi Hz. no hediye edilen eserin tercümeet ÇANAKKALE — İi — Yazan: Ceneral Oglander | SON POSrn Binicilik Hünerleri Tayyarelerle Mücehhez Ağamemnun Zırhlısı Ea mühim cihet, bütün muha- | rebe müddetince Fransız — sol cenahı ile İngiliz sağ cenabı araşındaki irtibatı muhafaza et- mekti. Bunun için de 88 inci liva- nn bir taburanun Fransız - kat'a- tına muvazi olarak Kanlıdere boyanca İlerlemesi ve — Jeneral D'Ameden — kumandasında bu- lunan bahriye livasının da, her- hangi mukabil bir taarruz kar- şisinda Fransız gol — cenahinin ricat etmesl ihtimaline binaen bu cenahın arkasında kademe kademe mevzi alması emredildi. Kirte mabmuzunun pek açık ok | ması hasebile 29 uncu fırka, cep- hesinin bu kısminda ileri kare- ketine geçmiyecekti. 20 uncu firkanın ilk hücumunun sağ ta- rafım Kirte deresi teşkil ede- cekti. suüretle hasıl — olacak açığı kapatmak için de Kirte mahmuzunun bulunan " Bu üzerinde İagiliz ileri siper hattı Jeneral Parisin kumandasındaki fırkanın muhtelit tarafından — işgal edilecekti. Bu fırkanın mütebaki kıtaatı da ihtiyatı teşkil edecekti. Maamfih hücumdan evvel verilen livası ikinci bir emirle, Jeneral Hunter- Westa'un ihtiyaç hâsıl olduğu takdirde bu ihtiyat kuvvetini karargâhı — umumiye kullanmasına müsaade edildi. Hücumun müteaddit safahatı için karargâhı umumi tarafından bir müddet tayin edilmediyse de 6 mayıs günü akşama Abi babayı zaptetmek ümit edi- liyordu. Orduyu himaye etzaek - için donanmaya da 5 mayıs günü icap eden talimat verildi. Harekete iştirak — edecek — olan *“bombardıman gemileri,, ve ce- | tepenin cenup yamaçlarını ve bu | civardaki bataryaları bombardr- î | | ! ; sormadan | doğru man edecek ve bilâhare şimale hareket ederek Ahibabanin şi- mali garbi yamaçlarındaki düş- man — bataryalarını — dövecekti. Spphire kruvazörü söl cenaha yakın bir yerde mevki tutup 4 pusluk toplarile sol cenahtaki Tivanın ileri hareketine yardım | edecekti. Talbot ve Minerva kru- vazörleri de Sarıtepenin - şimalin- de durup Ahibabanın şimal ve şimali garbi yamaçlarını ve açık olan araziden Ahibaba sırtlarına gidecek herhangi düşman kıtaat veya toplarını bombardıman ede- cekti. Jeneral D'amade kendi kıtaa- tına — verilecek talimatı muhtevi olan emirnamesini 5 mayıs günü akşam saat 8 de neşretti. Bu emirnamede Karargâhı umuminin kendisine tahsisis ettiği vezaifim ancak birinci safhasından bahse- dilmekle ve bilhassa artık Türk- | lerin işgal etmekte oldukları an- laşılan Kereviz mahmuzu deki — mihver zapt ve muhafazasına büyük ehemmi- | yet verilmekte idi. Türklerin de- renin Üst taraflarında çok kuv- vetli bulundukları tahmin edik- diğiaden kabil olduğu — kadar derenin ağzına yakın bir mahal- | linde dereyi katetmek lüzumu da tasrih edilmekte idi. 29 uncu fırkanın emirnamesi bittabi daha uzun ve daha mu- | fassaldı — ve livalara dağıdılmak üzere ancak muharebe — günü sabaha karşı saat 4 te - ikmal Özerin- noktasının | edilebildi. O saatte hücuma iş- | tirak gemiler | vah gemileri,, diye iki kısma ay- | rıldi. — Bombardıman Swiftsure, Cornwallis, İmplacable, gemileri | Lord Nelson zıhlılarından ibaretti | ve bunlar vaziyetin icabatına gö- re 138 rakımlı tepeden verilecek işaret mucibince hareket edecek- lerdi. Hedefi tayin etmek için tayyare ile mücehhez olan Ağa- menun zıhl sı da Anadolu - sahi- Hiadeki — düşman — bataryalarının ateşine mdi Cenah gemileri,, bi met- halinde mevki alıp sağ cenahimı himaye etmek dördü de şibihcezirenin Adalar denizi sahilinde bulunmak üzere beş gemiden ibaretti. Buulardan GDublün. kruvazörü 472 ryakımlı olacaktı. Boğazların Franmsızların | kendilerine | tutmakta idiler. edecek olan kitaalın va- | ziyetleri şöyle idi: Sol cenahta, * Zigindere mahmuzünün — üzerinde | Lancashire Fusilliers taburu ateş | hattındaki siperleri benüz tesellüm | etmişlere; 125 jnci livanın diğer üç taburu da Zığindere ağzında tahsis edilen konak yerine gitmekte idiler. Çam mahmuzunun | üzerindeki — siperleri 87 inci liva- ait Üç taburu işgal etmekte ve mütebaki iki taburu da bunları hima- ağacı ye etmek üzere arkalarında mevzi Kirte mahmuzu üzerinde 88 inci livanın üç tabu- ru ileri batla ve üç taburu bun- ların arkasında bulunmakta idi | Hintli taburu ise Zığınderenin | | ağzının bir mil cenubu “Resim — Yahtili Kuponu Tabiailalet — Oğranmac Çi 5 adek decıhir iştiyorsasrıt Kupon — ile bir- Rasımiu'tbi #cara ve iade editmva , Mmeslek * san'at? Resim'a klişek BO — kuruplak mukabitinde göndecile. y — — ——mama şarkisin- | de ihliyalla. bulunmakta idi. t (Arkası var ) — Muğlada Büyük Güreş Müsaba- kaları Yapıldı Muğla ( Hususi ) — Hayır ce- | miyetleri menfaatine büyük peh- | ! livan güreşleri binlerce seyircinin huzurunda yapıldı.. Başa Dramalı Hasan ve Davaslı tafa pehlivanlar bir netice ala- madan güreşi bıraktılar. — Ala- | franga güreşlerde Dinarlı Meh- | çıkan | Mus- met pehlivan, Yugoslavyalı Bug- | © danofu — Beş dakikada — şendi. Yusuf pehlivanla Amerikalı Hanri berabere kaldılar, | yakalamış, D öjneu Bayın | pocuk edetiy Geçenlerde Amerikada bini- cilik müsabakaları yapılmış, mü- sabakalara ea meşhur biniciler iştirak ederek — şayanı — hayret marifetler göstermişlerdir. Bura- da gördüğünüz meşhur binici de başlarına şemsiyo tutmuş — dört kişinin üzerinden beygirini maha- retle sıçralıyor. Âzılı Bir Şerir İki Karısını Ve Kayın- pederini Öldürdü ( Baştarafı 1 inci sayfada ) evinde — olduğunu — anladığından derhal kendi evine dönmüş ve o sırada beşikteki çocuğunu emzi- ren birinci karısımın Üzerine atıl- mış, kadıncağızı bıçakla — delik, öldürmütür. Hun- iki kanlı cinayeti deşik ederek har herif bu | işledikten sonra bir solukta, En- se köyüne gitmiş ve köye yak- | laştığı sırada teyzesinin evinden dönen Azime ile karşılaşmıştır. Katil, derhal Azimenin bileğinden ormanın — kuytu bir köşesine kadar sürükledikten son- | ra kızcağızı bıçağile parça parça | etmiştir. Muhitte derin bir nefret ve | istikrahla karşılanan katilin mu- hakemesine yakında başlanacak- tır. — Âhmet Adanada Ynngı_n Maznunu Mahküm Ol&du Adana ( Hususi ) — Bir müd- evvol burada bir. yangın çıkmıştır, yangınlar alâkadar olan maznunların muhakemesi netice- lendi ve maznunlardan Sayıs Ali bir sene altı ay hapise mahküm olmuştur. det Yeni Neşriyat Holivut Hor halfta ravimlk resini hadiye elerek arak bir artişt HoRvut'dn BU inci sayımı intişar setmişlir: Şen çocuk — 501 çoöcağun - (0 çık mıştir. “İçinde €n güzel parçalarile ler, gilelor kati- nin Büzel masal ve hi katürlör, Sehhi Be vo Balre vardır, Boş beşik ve akkuüş — İstan- | Müdürü ve Hulk mümassili Yasat? Ziya Bey bu ham ile Vir kitap çıkâı Yusuf Ziya B. bu ceseri & yörüklerit gezerek topladığı v bul Konservatavarı bilgisi dern arasında senedenberi laca İştinaden ön türkçe ile yazmışlır: Yeni kullür — San'nt ve - ilim si, V inci &ı çıktı. Yenl kan'at hakaış Guharrirlerin Hikirleri, Trosi ve höykölde yöhü Yaracana tahlili. 5 | kurup. dünya | ıiştir. | ae yeni gülrler, ta- | Toşrinierrel HİKÂYE Bu Sütunda Hergün Nakili : Naci Sadullah Ihtiyar zengin bugün çokasa- | yorgun yüzü ter içinde, elleriti bi idi. Köşesindeki geniş koltu- ğunda ihlayup olliyordu ki hiz- | metçi girdi: — Beyefendi, dedi, doktor B. | yemeğe kalacak mı?.. Kalacaksa #ofraya iskemle koyacağım da?... — Ne bileyim ben.. Artık doktorun sofradaki yeri ile de ben mi meşgul olacağım?... Necmi Suat B. bu sakin say- fiyesine bu sene bir parça din- lemek, asude bir hayat içinde Asabmna, ruhuna, vücuduna mühtaç olduğu istirahati, süküneti bula- bilmek ümitlerile gelmişti. Hal- buki işte en hoşuna gitmiyen şey başına gelmişti... O bhastalıktan, ameliyattan, doktordan, ilâçtan, sıhhatsizliği veya tehlikeyi hatır- latan her şeyden nefret eder, kaçardı. Bugün kızının fena halde ağrısı, sancısı tutmuştu. guruşunda bile başında bulunmak isştememiş | Öyle olduğu halde işte buğun rahatsızlığı buradan uzaklaşama- masına, sevmediği bu şoylere ta- hammül etmek — mecburiyetinde kalmasına sebep olmuştu. Odada damadından ve Fahirden başka kardeşinin çocuğudur. | büyük kardeşi - yirmi sens evvel | veremden ölmüştü. Küçücük ya- şında eline kalmış olan Fahiri Necmi Bey çocuklarile beraber büyütmüş, ona babasızlığını his- settirmemiş, öksüzlüğün ıstırap- larını duyurtmamıştı. Onu evlâdı kadarda severdi. Doktor içeride lohusanın yanında idi. Hepsinin perişan yüzleri endi- şeli, mütemadiyen kapıya bakan gözleri karanlıktı. Nihayet dok- | tor Ragıp Bey beyaz gömleğini, | kolları dımkleıinu kadar sıvalı, ve bulunmamıştı da... | kimse yoktu. Fahir Necmi Beyin | Fethi Suat Bey - Necmi Beyin | | siniz. Fakat... | tercih hususunda tereddüdünüzün Necmi Suat B. karısının do- | | betmiye mal olabilir. Çabuk diü- alkolle uğuşturarak - salonun kar. pısında göründü ; — Ne haber doktor?... Doktor ümitsiz dudaklarım! büktü, omuzlarını kıstı : — Çoök fenal dedi... Ve ailenin söz söylemek salâr ne en fazla sahip olmasi itibarile Necmi Suat Beye döndü Beyefendi dedi, vaziyet çok — tehlikeli... — İkisini birdea kurtarmak imkânı maalesef yok Ancak mucize lâzim. Çocuğu kurtarmak anayı öldürmek, anayi kurtarmak çocuğu gözden çıkar" mak demektir. p b — Vaziyet — tehlikeli — olduğu nispette de naziktir. Kabual edk yorum ki çok müşkül vaziyette- Birisinden birisinl uzun sürmesi ikisini birden kay* şünün ve çabuk karar verin. Han” gisini kurtaralım?! Necmi Suat Bey bu çok mü“ him ve hayat! mesele hakkında karar vermek hak ve salâhiyes tinin kendisinden ziyade dama” dında olduğunu ihsas etti, dok- tora: — Ona sorun! dedi... Doktor bu sefer ona döndüt — Tekrara lüzum görmüyor rum, karar vermekte acele edi- nız... Damat mermer gibi hareket- siz, heykel gibi dim dik duru- yordu. Düşündü, — düşündü ve tereddütten, —ıstıraptan, müşkül vaziyette kalmış insanların şaşkın bakışlarından ziyade kinle hid- detle, intikam hırsile dolu gör lerini ihtiyarın kardeşinin çocur ğuna, — karısının — amcazadesine çevirdi. Doktora :' — Ona sorun!. TE M SÜ ee dedi. Sovyet Misafirlerimiz Şehrimizde bulunan Sovyet muhtelit takımımnı teşkil eden sporcur lar dört memleketin oyuncularından seçilerek gönderilmiştir. Kafi- leye bir reisten başka bir doktor, bir masajcı, ve bir de hakem refakat etmektedir. Oyııııeıılımı on biri Moskovadan, dördü Leningrattan, Öçü Harkoftan ve biri de Kiyeften seçilmiştir. Bunların içinde en şöhretli oyuncular şunlardır: Yelisiyef (sağ iç), Famin (sol müdafi), Pavlof (sol iç), Nikolay Starestin (sag ıçıuı Selin (merkez muavin) - ve Butusof (ıuvk. muhacim). Önümüzdeki cuma yapılacak maç için büyük radyo terti- Vıyaıııdıkı Arbeı!eler Viyana 18 — Simmering te batı hazırlanmaktadır. Resimde bu lolbulcnlırdıı ıçnpn gid)vouun— Bnlucısîan Vııısı Moskova, 16 — Türkistandâ Nazilerle sosyalistler #srasındaki | Gturan Kürt ve Bülüciler için Sor arbedelerde dört kişi ölüm dere- cesinde yaralanmıştır. Başvekilin ( bu gibi - vak'alara mâni olmak için hükümete — bazı — tedbirler 1 teklif edeceği söylenmektedir. yet ittihadı yeni bir alfabe hamf” Bu milletlerde hugüt* aamına — bir Ş7 — lamıştır. kadar yoktu. VAZI