19 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa SON POSTA İ:İalkın Sesi İktısat Kurultayı Toplanmalı Mı? Bazı tücoarlar iktısadi vazi- yetlerin tetkiki için bir iktısat kurultayı — toplanmasını — teklif ediyorlar. Ahmet Kuddl B. Üçler Mahallesi ) — Milli mizak bize derli toplu hür ve müstakil bir yatan temin etti. Şimdi bize dünya bulranından muzafferen çıkabilmek için iktısadi bir misak lâzıundır. Bu mizakın ana hatlarını da Ihracatı arttırmak ve dahilde yerli malhmı tercih etmek teşkil eder. Bir tarih, bir dil kurul- tayindan sonra bir de İiktısat kon- gresine lüzum vardır. » ( Sultanahmet Ferit B. ( Aksaray Yenikapı cad- desi 7T) Bir iktısat kongresine hatta fev- kalâde bir kongreye ihtiyacımız var- dır. Bu busustaki teşebbüsleri mem- nuniyetle karşılıyorum. Bu kongrede yalnız ameli ve cerri tedbirler alınmalı, nazariyat yer bul- mamalıdır. Her vatandaş yerli malı kullanmıya ant içtiği 'zaman ihraca- tımız artar ve ithalâtımız Binaenaleyh bizde de bir refah hâsıl olur. * İbrahlm B. (Kadırga meydanı 8) — Bugün bütün dünyada iktızadi kir bubran vardır. Her devlet bu bıhrana karşı tedbirler alıyor. Bizde do bunalar kısmen alınmıştır. Fakat moşbur iktısatçılarımızın fikirlerisi toplamak için bir iktısat köngresin- deri de her halde büyük beklenebilir. azalır. iktisadi faydalar * Thsan Bey (Şehzadebışı Saffetpaya &partuınacı — İstanbuldaki bam tüccarların bir İktısat Kurultayı tekliflerini oku- dum. Bize bir iktısadi plân lâzımdır. Bu plân içinde ziraat, sanaylimizin nasıl ve me şekilde tesbit edilir. ve bu plâna göre yürü- mürse Türkiyenin bu sahalarda daha çok inkişaf edeceği muhakkaktır. Milli Tasarruf Mil'i İktasat ve Tasarruf Cemiye- tinin İstanbul şubesi ayın 22 sinde Halkevinde bir toplantı yapacaktır. Bu toplantıda 29 teşrinievvel Bey. nelmilel Tasarraf günü için yapıla- cak propaganda ve faaliyet şekilleri konuşulacaktır. Cemiyet 29 teşrini- evvelde — herk Bankalara bir Aiktar para — yatırmasım — tavsiye edecekt'r. Likör Fabrikası Bazı gazeteler İnhisar İdaresinin likör fabrikasının kapandığım yaz- mıştı. Dün idarade yaptığımız tahki- kata göre bu haberin aslı yaktur. Bilâkis Wkör fabrikaarmn tevsli ve fabrika yanında yeni ambarlar yapıl- için bazı tasavvurlar vardır. Türkiyeden — kosmşu — memleketlere likör ve şarap ihrac edilmektedir. Bir Handa Kaçakçılık Gümrük Muhafaza Müdüriyeti me- murları dün şarap iskelesinde 18 numaralı Kutu hamında — odabaşı Hristonun dolabında kaçak tütün ve sigara yakılamışlardır. mesi | kat dün “DAHİLİ HABERLER Evkaf İdaresi Tarihi yaları Araştırıyor Bir muharririmiz şehrimize gelmiş olan Evkaf Umum Müdürü Rüştü Beyle muhtelif evkaf ı.leııl bakkında görüşmüştür. Rüştü Bey mubarririmizin evkaf mütehassınmı M. (Leman)ım verdiği rapor etrafındaki tasavvurlar hakkmdaki ilk sualine şu cevabı vermiştir: — Bu sualinize şimdilik cevap veremiyeceğim. kü Vekiller Heyeti muhtelif projeleri ilibara alarak bir evkaf kanunu lâyihası hazırlamış ve meclise vermiştir. Meclisin önümüzdeki içtima- mmda bu lâyiha kabul edildikten sonradır ki banka ve diğer evkaf işleri hakkında yeni bir vaziyet ve Evkaf Bankası teşkili hâsıl olacaktır. Havötim ?ağmrurrîu Varzi- yeti Devamsız Olacak Gerek İstanbul mıntakasında, gerekse memleketin birçok yer- İlk Yağmuar — |Tütün İ lerinde aylardanberi devam eden | vardır. müş- vaziyet çok yağmursuz — bir Bu yüzden çiftçiler kül bir> vaziyette — kalmış- lar, bazı yerlerde tarlaların rülmesi mümkün olamamıştır. Fa- öğle Üüzeri vağmıya başlıyan yağınur herkeste bir ümit uyandırmıştır. Dünkü yağ- mur öğlede akşama kadar devam | etmiş, aylardanberi kupkuru du- | ran tarlaları bir az ıslatmıştır. Fakat Yeşilköy tasat merke- zinden yaptığımız tahkikata gü- re havanın bu yağmurlu variyeti | maalesef devamsız olacaktır. Çüm- | kü rasat merkezi, yağmurun ancak 24 saat kadar süreceğini, bugün öğleden sonra havanın açacağını söylemiştir. Bununla beraber bu yağmursuz — vaziyetin uzun sür- miyeceği, birkaç gün sonra kış günlerine girileceği haber veril- mektedir. Heroin Aynanın Arkasına Heroin Saklamışlar Beyoğlunda Tarlabaşı cadde- sinde Ali ve Ömerin idaresinde- ki kahvede yapılan taharriyat ne- ticesinde duvar aynası arkâsında saklı bir kibrit külusu “içinde 4 paket hercin bulunmuştar. Bacağı Kırıldı Osmanbeyde — olturan — Yuda | tıktan j j tiği | werilen isminde biri Şişli- Tünel hattında | işliyen ve watman Abdurrahman Efendinin tramvaydan düşerek sağ bacağı kırılmıştır. idaresinde Pa *Son B bulunan | | klübe bazı jimmastik takımları da stanın Resimli Hikâye si: siyle İaymetli nazarı Vergileri Kalkacak İnhisar İdaresinde Tütün Ka- nunu projesini hazırlıyan komis- yon son bir toplantı daha yap- hazırladığı projeyi Öğrendiğimize göre projede mühim tötün mantakala- rında tobum aslah — merkerleri açılması, — tütün iskelelerinde alınan yüksek vergilerin kaldı- rılması teklif edilmiştir. İki Maznun Biri Mahküm Oldu, Biri Beraet Etti Dün İhtısas mahkemesinde Ka- ramürselde kahvecilik eden Et- hem — pehlivanın mubakemesine devam edilmiştir. Ethem pehli- vanın kahvesinde kaçak iskam- bil bulunduğu anlaşıldığı için altı ay hapıs ve (25) bira para cezasına mahküm — olmuştur. Kontenjan harici eşya Sevket- için İhtisas mahkemesine Bartin. Gümrük Merkez Memuru Salim Beye isnat edi- len suç sabit olamadığından be- ractine karar verilmiştir. Alyon Va Tiftik ve tiftik Özerine onra biti Piyasada afyon müuameleler — olimaktadır. evzip Mübaşire Hakaret Mi? Adliyede işi olanlardan İsmail | Hakkı B. isminde birisi hakkında hakaret iddiasile tutulmuştar, bir mübaşire zabıt varakası Vefa - Kumkapı Vefa - Kumkapı idman klübü yeniden tamir ellirilmiştir. Ayrıca a| nmıştır. — Konyadan İstanbula gönderilirken kaybolan veyabut çalınan Muhiddini Arabinim tarih! hırka- seccade ve diğer kaybolan tarih yadigürlarile meşgul oluyor musunuz? — Bu tarihi eşya hakkında köikat yaptırıyarum. Bu tarihi eserler Konya Evkaf Müdürü Cemal Beyin O vakltki dasyaları çıkarttırıyorum. Bunların çalın- dığına ve kaybolduğuna pek ihtimal vermiyorum. Belki bir başka yere verilmiştir. Maamafih hakikat tetkikalımız neticesinde meydana çıkacaktır. ehemmiyetle tet- zamanında — kaybolmuştur. Bir Şikâyet Halkın Rahatı Kaçtı Haber aldığımıza göre Kadı- köyünde Yogurtçu deresi sahi- Hinde oturanlar, son günlerde fe- ci bir vaziyet karşısında kalmış- lardır. Yapılan bir şıkâyete göre dere tamamen dolduğu için ev- lerden dereye akan lâğımlar or- talığa çok kerih bir koku saç- makta, bu —yüzden çocukların hastalandığı, evlerde oturulamaz belediyeye de müracaat edilmiş- tir. Belediyenin bu dereyi bir an evvel temizlettirmesi beklenmek- tedir. Türklüğü Tahkir Davası Dün Birinci Ceza mahkeme- sinde Türklüğü tahkir etmekten suçlu Koçonun muhakemesine başlandı. Tabkikalın genişletilmesi için muhakeme başka bir güne bırakıldı. Esrar! Beykozda Bir Kahvede Esrar Bulundu Beykozda iskele civarındaki Mustafa çavuşun kahvesinde ya- pılan taharriyat neticesinde bir miktar esrar bulunarak müsade- re edilmiş, Mustafa çavuş yaka- laam ştır. Vapurculuk İnhisarı Hususi kumpanyaları hü- kümete benöz beyanmname vermemiş- lerdir. Vapurcular beyanname müd. detinin uzatılmasını istemektedirler, Fakat bu müddet 28 gün sonra bite- cektir. Bu müddet bitülkten sonra vapar — kumpanyaları Türk postacılık — yapamıyacak- vapur huausi sularında | lardır. Kadıköyünde Bir Kısım * olduğu söylenmektedir. Bu hususta Teşrinievvel 1 i ünün Tarih | ümrük Müdür Cevap Veriyol “Kabahat Bizde Deği İstanbul Gümrük Başmüdüri 46 Rihtim Şirketi arasındaki etmektedir. — Başmüdür yedi milyon İirayı şirketten İstem tedir. Dün * şirketin verdiği cei yazmıştık. Buna mukabil Başmü Seyfi Bey dün kendisini gören muharririmize şunları söylemiştir ih devam “— Mevcut nizamname mucibi Şirket antrepolardan kaybolan eş dan müstakillen B mes'uliyetimiz. meyzubahs olam Şirket, bu hususta gümrük ve ; memurları — tarafından müşterek tetkikat yapılmasını teklif etti. teklifi tetkik ediyoruz. İcap eder bu iş müştereken tetkik edilel Hr. Eski istediğimiz para ile şimd İstediğimiz para, sizin — yazdığıt gibi yedi milyon liradır., Belediyenin Bir Davası Dördüncü Vakıf Hanının daki kulei zemin arsasına inşa &« len Hacı Bekir yıkılm: bedeli 3 bin li verilmesi için belediye Hacı Vek veresesi aleyhine bir dava açınışlır Bir Mecmua Hakkında Şirketinden: matbuattaki münı kaşalar dolayisile “Kooperatif,, max muasının Liman Şirketi tarafında neşrolunduğu veya şirketle alâkadı olduğu hakkında gazetelerde ba; yazılar görülmektedir. Ne mezkü mecmuanın ne do şirket memurlar tarafından teşkil edilmiş bir şirke olan Liman Kooperatifinin şirketimi ile bir güna alâkası olmadığının tas hihen neşrini Meclisi İdaremiz karar İle rlca eyleriz efandim. Yeni Müşteriler Amerikahlar likör, İtalyanlar yul ve kepek, Almanlar da diğer b eşya almak için Harict Ticeret Ofi- sine müracaat etmişlerdir. Maarif Tayinleri Silifke Maarif Müdürü Nazif, Sam: sun Müfettişlerinden S Beyli İstanbul Ülk Tedrisat Müfettişliğii tayin edilmişlerdir. Viyanada tahs gören İstanbul Müfettişlerinden Raul Bey kendisinden bu mmtakada di istifade edilmek üzere İzmire nak dilmiştir. Gripten Sakınınız ! Son günlerde İstanbulda — gri; yak'alarına tesadüf edilmektedir. B huzusta kendisile görüşen bir mı harririmize Sıhhat Müdürü Ali Rı Bey şunları söylemiştir: “Sabahları ve akşamları havalar - serinleşmekti dir. Bunun için halkın üşümemiy çok dikkat etmesi âzımdır. Hafi bir soğuk algınbığı hissedenler ken- dilerine işi bakmalıdır Lr. — Grip barı mecburi hastalıklardan olmadı; için bâdiseler bize bildirilmemekti dir.. mes'uldür, yanı hanının veya arsa olarak İstanbul Liman Son günlerde Fazar Ota Hasan Bey*Di ror Ki Havalar bir- 3 — Odun kömür de hak | gelire. 1: Komşu — denbire soğudu. 4 — Bu gidişle bu kış kı- kırdayıp gideceğiz Hasan Bey.. 5* Hasan Bey — Korkma komşu.. Biz parasızlığa, hele karakışa muafiyet kazandık. ı 2 — Ne palto var ne lâstık. |