26 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

26 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

ada Dünya Vatbuatında Çıkan Merak ı Hikâye, Yazı Ve Maka'e'esi Bulacaksınız. Bu Sayfa U MA Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size (Getirir. İNANILMIYACAK ŞEYLER Çinde le 40 gün Japonların Amerikayı — keşfe. den Keristof Kolomp — | dünyanın yuvarlak olduğunu bilmiyor- Pekin sokaklarıvda nilmaylş yap İmıştır. Dünyanın En Garip Adamı - Başkaları İçin Ölüme Giden Adam - İngilterede Şeytana Tapanlar - Londrada Yılan Yemek Moda Oldu Dünyanın En Garip Adamı Sinemalarda, — tiyatro vodvilierde gördüğünüz Ve garip sahneleri, müellifleri mi veya gülünç bulur zannedersiniz ? Hayır, bunu kendisine san'at edinen ve bu sayede yaşıyan adamlar vardır. İşte Mr. Boosber bunlardan biridir. Ve işi sinema- kumpanyalarına garip ve seyirci- leri kahkahalarla güldüren oyun- lar bulmaktır. Harold - Loit'in, Mari Dreslerin veyahut komik diğer bir aktörün yaptığı gü- löünç sahaelerin çoğu bu adam tarafından bulunmuştur. Bu Ame- rikalı bu iş için haftada 4000 lira kall"". Bu işe girişi de garip olmuş- tor. Bu zat bir mücevhberatçı dükkânında satıcı idi. — Artistler buradan hayli alış veriş yaptıkla- Ti için onlarla temasta bulunu- yordu. Bir gün onlardan aklına gelen garip bir sahneyi anlatmış. Bu fikir artistin hoşu- | Da gitmiş ve bir yeni fikir bu- | Ursa para ile satın almıya hazır olduğunu söylemiş. Genç Ameri- | kah bir. saatin içinde beş on gü- lünç sahne daha” bulmuş, derken bunu kendisine meslek edinmiştir. Komiklere gülünç oyun sah- "Şİtri için fikir vermek kazançlı bir iş olmuştur. * Birçok komikler bu adamlar Sayesinde meşhur olmuşlar, bir- tok kimseler de bu sayede servet Yapmışlardır. j Başkaları İçin endini Tehlikeye eyan Adam — Size 100 lira, 1000 İira Vereceğim, şu tayyareye bininiz Ve tayyareyi bir ağaca veya düvara çarparak — parçalayınız deseler — yapar mısınız? — Tabil güler ve teklif edenin aklından Şüphe edersiniz. Balbuki insanlar vardır bi ha- yatlarını bu süretle kazanıyorlar. Taüyyare fabrikalarının böyle tec rübe adamları vardır. Bunların vazifesi tayyareleri bir yere çarp- fırıp parçalamaktır, | land isminde biri hergün böyle birine | "Şu Garip Dünyar İngiliz tayyarecilerinden Mait- bir tayyare parçalamaktadır, fa- kat şimdiye kadar kendisine hiç- bir şey olmamıştır. Bu tecrübe- lerden maksat tayyare kazalarına sebebiyet —verenin makine mi, yoksa pilot mu olduğunu maktır. ala- * Romatızmayı Çay Yaparmış İngiliz “doktorları yeni bir şey keşfetmişler: İngilterede roma- tizma için senede — 170 milyon lira sarfedilirmiş ve romatizma- bin Cen büyük — sebebi — de | çaymış. Çay tiryakisi iseniz bu hava- disi okürken bir iki dakika yut- kununuz ve öyle karar veriniz, x Bir Kap Yılan Veriniz Bir lokantaya gidiyorsunuz. Yanımnızdaki — masadan garsonu çağırıyorlar ve: — Bir kap yılan emrini — veriyorlar. Şaşmayınız. Bu sene İngilte- rede kokantalarda yılan yemeyi moda olmuştur. Yılanların zehir- sizleri Fransada — ve Cezairde yetiştirilmekte ve İngiltereye sev- kedilmektedir. — İngilizler — yılan etinin pek lezzetli olduğunu iddia ediyorlar. getiriniz, x İngilterede Şeyftana Tapanlar İngilterede son zamanlarda (Şeytana tapanlar) isminde yeni bir tarikat türemiştir. İbadetleri garip olduğu için haylı da rağbet görmüştür. Bunların Londrada bir mabet- leri var. Burada gizli toplanıyor ve gizli ibadet ediyorlar. Her dua- nın sonunda ruhlarla temasa ge- lerek istediklerini yaptırabildikle- rine kanidirler. Mabet karanlıktır. İbadet esnasında bir kız. dans eder. Hulâsa birçok gülünç şeyler yaparlar ve bunlara en çok yaş- hca İngiliz kadınları inanırlar. Dünyada garip şey az mı? nle kurulan bir enezceliada bu Tamin suali- ne cevabı Airerikanın — keşfi M bin Uraya malolmuştar. Bu yekünda müretlebatın ay- hlıkları da dabil olduğu halde bütün musraflar mevcuttur. Şeyler Cep Radyosu Şimdi evlerimizde odalarımıza koyarak kullandığımız radyo ma- kinelerini cebimize — sokup yer- leştirecek boyda — yapmışlardır. Bu makinenin megafonu şapkaya konuyor. Bu suretle yolda, parkta veya her istediğiniz. yerde vad- yonuzu ayar ederek istediğiniz yeri dinlemek İmkânına maliksi- niz. Camdan Kaldırım Bir İngiliz. muhterii, sokak- larda kaldırımların asfalt veya taştan yapılması yerine camdan yapılmasını — teklif — etmektedir. Cam — kaldırımların — Üst kısmı tekerleklerin kaymasına — mani olacak surette tırmıklı — olacak, fakat bütün cadde dümdüz ve dpir piril olacaktır. de aymi boy ve ayni miktarda vasiyet elti. gelecek hafta. üğd eri kalan Üç N3 oğlu arasın — Danlmarka Sanderber, mama elri yadığı için in kenarıı de bir iz çizmiştir. takni mint Cevabı Misiniz Niçin ? |Kuş Nasıl Oluyor Da |Uçuyor ? Kuş havadan ağırdır. Ohalde nasıl oluyor 'da uçabiliyor ? Avcılık edenler - bilir ki, kuş vurulur vurulmaz düşer. Yani bir kuş ölünce o da cazibe kanununa Vuyar ve bir taş gibi, yahut - bir yağmur tanesi gibi aşağı yuvar- lanır. Cazibe kanunu herşey Üze- rine, hatta uçan canlı kuşlar üzerine bile tesir icra eder. Şu halde uçan kuşlarda cazibe kanu- nunun tesirini yok eden bir şey vardır demektir.- Bu kuvvet ku- şun hayatından doğüyor. * Ve onun havada muvazene temin etmesini, — istediği — istikamette uçabilmesini temin ediyor. Ayni kuvveti bir tayyarede veyahut oyuncak bir uçurtmada da yapa- biliyoruz. Yani herhalde cazibe- nin aksi istikamette tesir eden bir kuvvet var demektir. Kuşta bu kuvvet, vücudunda yaktığı şeker ve karbondan, teyyarede motörden çıkar. Yoksa bu uçma- lâar cazibe kanununun tesiri ol madığını gösltermez. ser> İngilterede A mermer böyle da- na daire şekline Fıçı İğrin—dreq İngilterede papazın biri mah- kımı:ıo kaybettiği davasını ka- zanmak için sokakta bir fıçı içinde gezerek halkı topliyor ve onlardan para dileniyor. İyi di- lencilik değil mi? Uyku Sıhhi Müsabakası Yapıldı x Burada resmini gördüğünüz yapılan sıhht uyku uyumak - ve & genç kız, geçenlerde İngilterede yatakta sıhhat kaidelerine uygun olarak yatmak müsabakasında birinciliği kazanmıştır. Bu şekilde yatıldığı ve uyunduğu zaman İnsan hiç rahatsız olmazmış. Aynı zamanda uykudan maksut olan vücudün tam manasile dinlenmesi için bu şekilde yatmak lâzımgeliyormuş.