26 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Teşrinievvel -— - TİMURLENK Cihangir Timur Ölüme SON POSTA , -Sayfa 9 * Mahküm Bulunuyordu Fakat gökten mi indiği, yerden mi çıktığı bilinemiyen bir e&l, Timurun benüz on yedi yaşın- da bulunan torunu Şahruh Mir- zanın eli, birdenbire ©o ölüm getiren kılıcı karşıladı, kuvvetli bir gürz darbesile Şah Mansuru yere düşürdü, müteakıben kafa sını kesti, hayret ve dehşet için- de bulunan dedesinin önünc ottı, “bütün düşmanlarının baçı böy- lece atının nallarını öpsün,, diye bağırdı! Ne yazık ki burada Şahruh Mirza da yoktu, yalnız kemcat ve yalnız rezalet vardı. Otuz yıl- hk bir şevket, feci bir surette #önüyordu. Cihangir Timur, vsis- kin miskin can vermiyc mahküm bulunuyordu! O, katillerinir vüz- leri gibi kendi inhidamını da gör- mek istemiyormuş gibi gözlerini kapıyordu. Son lâhzede Fazıl Be- yin de yakalandığını ve alelâcele bağlandığını gördü. —Efendi ile köle, ayni vaziyette: idiler ve-ayni akıbete sürükleneceklerdi. Lâkin talik, Aksak Cihangiri henüz terkedememişti, onun :..ç- larma değecek kadar yaklaşan yıldırımları bile müdabalesile ge- riye çevirmek bu İütufkâr taliin vazifesi idi ve şimdi o vazifesini yapacaktı, Timuru çukurdan çı- karacaktı, mağlüp iken galip mevkiine getirecekti, zelil olmuş- ken — şereflendirecekti, - ölürken yaşatacaktı. Bunu da umulmaz bir şekilde yapmak suretile biz- zat Timuru hayrete düşürecekti! Evet; tali hu ağır vaziyette aksak cihangirin yardımına koş- tu, ilkin güzel bir kız şekline temessül etti, Fazıl Beyi devirip Timurun üzerine yürüyen Çerkes- lerin arasına dikildi. Kemendin ucunu kıyıra kıvira haşmetli av- larmin cimler, birdenbire karşılarına çı- kan bu orman perisini ilkin mü- himsemediler, — işlerini -bitirmek hrsile yürümekte devam etmek İstediler. Zaten mesafe, dört beş Metreye inhisar etmişti. Av ve #vcı, biribirlerine tükürecek kadar | Gazale de türkçe yakın — bulunuyorlardı. Peri, işte bu mesafe içinde ve bir ağaçtan söüzülmüş gibi ortaya çıkmıştı. Mahacimler, son adımı atmak Özere bulunurlarken peri, Timu- run bahtımı temsil eden güzel kız, Arapça haykırdı : — Geri, hemen geri, Bir adım ilerliyen ölecektir! Çerkesler, ihtiyarsız, durakla- dilar, güzel kızı şöyle bir süzdü- ler ve ayni dille cevap - verdiler : — Cekil, dişi böcek, er işine karışma ! Fakat bu sözlerin aksi, henüz ağaçların dalları arasında yaşar- ken içlerinden biri, Timura ke- ment atnuş olanı, kollarını hava- ya kaldırdı, acı acı bağırdı, yere yuvarlandı, tam kalbinde — bir hançer saplı idi! Ne Çerkesler, ne Timur, ne vzalıldığı yerden sahneyi seyre- den Fazıl Bey, bu hançerin hangi elle atıldığım görmemişlerdi. Or- man perisi kollarımı — kavuştür- muştü, sakin durüyordu. O halde, kement Lullanmakta Pek büyük meharet Bösleren ve Bzerine yürüyen muha- | | | koca cihangiri kıskıvrak bağlıyan Çerkesi öldüren silâh kimindi ? Bunu, sağ kalah Üç mühacim de | şaşkın şaşkın düşünürlerken içle- rinden biri daha ayni suretle | böğürdü, yere yuvarlandı. O da kalbinden ve hançerle vurulmuştu! Şimdi Çerkesler, bu öldürücü darbelerin bir ağaç arkasından geldi; anlamışlardı. — Orada | saklanan bir kuvvet, çöl usulünde bançer fırlatmak — suretile muha- cimleri birer birer öldürüyordu. | Ayni zamanda Timur, yarı serbest kalmış bulunuyordu. Kemendin ucu, ölünün elinden düştüğü ve | tazyik zail olduğu için kuvvetli | bic çırpınışla ipten kurtulmak | imkânı vardı. Peri, belki Timurdan evvel bu ciheti sezdi, Çerkeslerin şaş- kinlığından istifade ederek koştu, koynundan — çıkardığı — hançerle ipi kecti, Cihangiri hürriyetine kavuş urdu, Artık tehlike, tama- mile bertaraf olmuş — demekti. | Ayakta kalan iki Çerkeze karşı Timur ve peri, tekabül edebilirdi. Daha doğrusu kuvvet, beri ta- | vafta idi. Ellerine ve silâhma | sabip olan Timur için iki Çerkezi tepelemek işten bile değildi. Cihangir, bu vaziyete kavu- şunca arman perisini kucakladı, alnından öptü — Teşekkür ederim, Gazale! dedi, bu iyiliğini unutmıyacağım. Ve hemen şaşkın Çerkesler üzerine saldırdı, ikisini bir ham- lede yakalayıp kafalarını var- kuvvetile — toslattı, sersemleşmiş olan herifleri yere çökertti, sille- lemiye koyuldu. Onlar, perişan- lamışlardı, ne ellerini kımıldatı- yorlardı, no ağızların: açıyorlardı. Gazale tarafından, sımsıkı bağ- lanırken de ayni alık meskeneti mubafaza ediyorlardı. Çerkeslerin bağlanma işi bi- tince Timur, güzel halâskâra şük- ranlarını tekrarlamak istedi. Can- dan, yürekten —ona - teşekkür edecekti, babaca yüreğini aça- caktı. Lâkin arapça bilmiyordu, anlamıyordu. Bu sebeple mütereddit ve müte- essir dururürken güzel hız, güzel | ağzını ağaçlara çevirdi, ( ağırdı: — Taal ya velet, taal! (Arsauı v SON POSTA Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi ; İktanbul? Eski Zaptiyeş İdare: ç © sokağı 25 Telefon: İstanbul - 20203 Posta kutusut İstanbul - 741 Tolgrafh İstanbul SONPOSTA ABOÖNE FİATİ TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Kr. 1 Sene — 27COKr 750 6 Ay 1400 400 , 3 » 800 12060 514 300 , Gelan evrak geri verilmez İândardan — mes'uliyet alınmaz cevap İçin mektupl ara (6) kuruşluk âzamdır. | imesi (20) kuruştar. aha resim ve yazıların mabfur ve gözetemize Billir. Garetemizde bötün haklar ,/ Ki " Cevaba Cevap! Vardı Varan Üç! Alâeddin Beye cevaj Boş kalmış; “oyuncak oyuncak,, diye Çırpınır o imza tüccarı çocuk Dağıldı derneğin “dah, de Niğdeye Geçti artık Borun pazarı çocuk Korkulmaz açıkça karşı alandan (1) Korkulur doğrusu sinsi olandan İğrenir mert olan adam 'Yyalandan Zıplama aşağı yukarı çocuk * Bilirim çocukça şiirlerini Bilirim her şeyi; bilirim seni (Yanlışlar kaynağı) gel üzme benil Okursua yakında bunları çocuk Ne lügatin lügat, ne şiirin şür! Hepsi de yanlıştır; hepsi de bir Bunların topu da iyi bil; gelir > Bilgiden, duygudan dışarı çocuk * Öz türkçe sözlerle alay ederdin; “Köy dilinde tezek kokuyr, derdin Eski lisan idi bütün gün derdin Şimdi de öğütme zavarı çocuk (2) Hocam Besim demiş: ben de Atalay Dedim Türklüğümü duyunca; hay ha Duymaz bu duyguyu yavrum şinanayi Yüzün yok isteme astarı çocuk Besim Atalay () Karşı almak, cephe almak (2) Boş lâf etmek, çene çalmak -— RADYO — 26 Teşrinievvel Çarşamba İstanbul — (1200 mütre) 18 alaturka 1045 öorkost 21 alaturka saz. Bükröş —(394 metre) 20 Radyo &a tunu, 20,40 gramofon 21,44 keman saz eigrat — (490 -meire) GA1 Metre) 21 gramolon, 21,45 Bayden'den parçalar, 23 karışık | konser, 28,8) dana havaları. Prağ — (483 metre) 90,05 şen mu- siki, 21,06 örkestra. Viyana — (5IT metre ) 19,90 or- kesira, Viyana gecotl. Peşte — (550 metre) 20,43 konser, 22 gosli filmlerden parçalar. Varşova — C4LL metre ) 21 garkı- kongeri. Berlin — (1633 metre) 20,90 neş'e veren musiki, 22,10 Viyana göcesi. 27 Teşrinievvel Perşembe 's'anbul (1800 metre) — 18 orkestra, 19,> alaturka 21 gramofon ile opera parçaları, Bükreş — (884 metre) 20,90 Domi- nin meşhur Lucia epereti. saz, , veren — bavaler; 10 orkestra. Roma— (441 metre) 21 gramofon, 45 «Cezayir'de bir İtalyan kızı> iş- ndeki öperet Prağ — (483 metre) *20,05 Brüna"- dan nakil, 20,90 Atalye tiyatrosundan 20 Paganini hakkında bir çonfarans, 22,30 örkestra, Viyana — (ÖT metre) 21,40 orkes 15 akşam koönseri Peşte — (550 metre) 20,80 Lulamo isminde bir dram, Varşova — (İALİ metre) 90 konser 20,30 stgdyoda komedi. Berlin — C1636 metre) 20,25 kon- ferans, 21410 ko Aradığınız doktorun Hasta Mısınız?... adresini Kf Son Postanın Küçük Hânlar- K ında Bulabilirsiniz , Pazartasi-Perşemeb 21,30 Zag- | 20,80 Orlando di Lasso, 21 | SİNEMA 4 Haftanın Yeni Filmleri — eeeU ĞÜNR a Bu bhafta şehrimiz sinemalarinda yenl filmler göreceğiz. Bun- ların hemea hepsi de büyük filmlerdir. Gloryada yarın akşamdan itibaren Trader Horn ismindeki büyük film gösterilecektir. Bu güzel film hakkında daha evvel muhtelif vesilelerle izahat ver- miştik. Resimde filmden bir sahne görünmektedir. Majik sineması yarın akşamdan itibaren son senenin en meş- bur filmlerinden olan “Emden,, gösterilecektir. Baştan başa heye- can ve maceradan ibaret olan bu güzel eserden burada canlı bir ıhne görüyorsunuz. Opera sinemasının bu akşamdan itibaren göstereceği Polonya İstiklâli ismindeki film umumi harbin mühim bir safhasını canlan- dırmaktadır. Bu film Avrupa sinemalarında da büyük bir rağbetle karşılanmıştır. Bunlardan başka yine bu hafta Artistikte meşhur Brigit Helmin *“Zafer, isimli büyük filmi ve Melekte de büyük bir ibtimamla hazırlanmış olan “Kocam O acaksın,, isimli güzel komedi in en şiddetli fi T Meşhur Mar- baştan basa gösterilecektir. Elhamra sinemas: da scn se lerinden biri olan “Şanghay Ekspresi,, oyoa len Ditrihin ea muvaffakiyetli olan heyecanlı sahnelerle doludü aklır. ekeri bu film