8 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

“Son Posta, baftada iki defa sayfası — yapar. Bu sayfalarda n yeni sinema hayatı ve sinema eereyanlarından sİneva dünyanın artistleri » n “Son Pozta, Holivukta husuni muhabiri bulunan yeyzine Türk - gazetsildir. Ho Nwut muhabirimiz, her hafta bizş mektup gönderir ve sinema üleminin — içyüzünü anlatır. baberleri, âlemindeki san'a bahaedilir. Kalbini Pazara Çıkarmış! Fransız dilberlerinden Jermen Osse gözel ve yakışıklı Alman erkek yıldızlarından Volfgang Klayn ile yeni bir filmde rol aldı. Bu filmin ismi “ Allo.. Orası Berlin mi ? Burası Paris ., başlığını taşıyor. Dilber Jermen Osse bu filmdeki rolü dolayısile kalbini satmakla itham edilmiştir. Bu dedikudulu itham üzerine Fransız güzeli mahkemeye müracaa! etmek tasavvurunda bulunmuştur. Belki yakında meraklı bir muhakemenin tafsilâtiım okuyacağır. erenîu;eıî Beyaz Yıldızların Perdede Baş Rolîer'ı Banı- mur Kardeşler Oynadılar Meşhur Fraasn Muharviri Moris Löblan'ın yüksek Lu> muvaffaki- yetle yaratıp canlandırdığı kihar hırmız Arsen Lüpen'ın maceraları bir Amerika kumpanyası tıufıı,- dan filme abamışlır. Esasen bir senedenberi bu bususta girişilen faaliyet son günterde tamamlarr mış ve filim bitirilmiştir. Bu filmde en - mühim rolleri Con Barrimür ile - kardeşi — Liyonel Barrimur oynamaktadır. Holivut- taki erkek yıldızların en kudret- Klerinden bulunan bu iki kardeş Arsen Lüpe'nin maceralarını çok güzel canlandırmışlardır. Bethoven Bu İsimde İki Filim Birden Çevriliyor İngiliz kumpanyalar.ndan biri tarafından Bethoven isminde bir film çevrilmiye başlanmıştır. Bu filmde baş rolü meşhur İngiliz yıldızlarından Mur Maryon oyna- maktadır. Fakat Alman kumpan- | yalarından biri bunu işitince o da | bir. film çevirmek | ayni — isimde seydasına düşmüş mışlır. lacak? ve işe başla- Bakalım — hangisi güzel Canlandı’Kürk Modası İçinde bulunduğumuz mevsim | | kilde kıymetli kürk modasımı yenriden canlan- dırdı. Meşhur. sinema yıldızları kürk modasını elbiselere, |hatta T aa Sazamarn Komik Şarlo Yemin Etti Dünya Yerinden Öynısı Sözlü Filim Çevirmiye- cekmiş Bugün dünyanın en meşhur ve en çok para kazanan komiği olan Şarlo, daha ilk gündenberi | eözlü filmlere - düşmandır. Hatta en son çevirdiği “Şehir ışıkları,, filmi de bu düşmanlığın bir şa- heseridir. Şarlo, sinema İle tiyat- ronan - biribirinden ayrı şeyler olduğunu ve Böz tiyatroya —ait bulunduğunu — ileri — sürmektedir. Şimdi Holivutta yeni bir. film yapmakta olan Şarlo, — sinema muharrirlerinin, bu mevzu Üze- rinde yeni suallerine maruz kal mıştır. Şarlo gazetecilere verdiği cevapta diyor ki: “Sinemaya söz giremez. Sinema ile — tiyatroyu biribirinden ayırmamız lâzımdır. Ben yeni filmimi de sözsüz ola- rak çeviriyorum. Dünya yerinden oynasa sörlü film çevirmiyeceğim. Sözlü filmin ebedi düşmanıyım.,, gece - kıyafetlerine ettirdiler. Güzel yıldır. Lilyan Harvey, resimde gördüğünüz şe- kürkdlerle tezyin edilmiş bir gece elbisesi yaptır- mıştır. Kırmızı Saçlı Yıldız Klara Bov Başka Filim Çevirmek İstemiyor Bundan Sonra Hâyâtım Genç Kocasınır Ve Evinin Saadetine Hasredecekmiş Hiç şüpbe etmeyiniz ki Holk vudun en şuh va en çapkın yıldırı. Klara Bovdur. Şöhretini parlak kırmızı saçları seyesinde kazanan gözel Klara geçen sene evlenmişti Klaranın bundan ee velki dedikodulu ve binbir mace- ralı hayatı malümdur. 17 yaşın dan itibaren çapkınlığa başlıyan kırmızı saçlı - yıldız. sinemada büyük bir şöhret sahibi olduktan sonra İşi büsbütün azıttı ve bu yüzden birçok rezaletlere sebep oldu. Nihayet bütün bu dediko- duların önüne geçmek maksadile kendisinden — daha — Genç bir erkekle —evlenen güzel Klara, bundan sonra filim çevirmiyece- gini, ölünceye kadar kocasile başbaşa yaşıyacağını ilân etti. Fakat Kinra #özünde durmadı, aradan bir sene bile geçmeden tekrar beyarz perdeye döndü ve yeni filmler çevirmiye başladı. Klara'nın son filmi tamamlanmış ve sinema salonları tarafından satın alınmıştır. Şimdi hayretle öğreniyoruz ki Klara Bov tekrar sinemadan çe- | kilmek, fakat bu sefer ebediyen | ve tam manasile çekilmek istedi- ğini söylemektedir. Bir gazeteck ye bu kararını ifşa eden güzsel yıldız diyorkl: “ — Holivüt'un iğreti havası günden güne bozuluyor. Sinema çoluk çocuk elinde bir oyuncağa dönüyor. Son filmi çevirdim. Ar- tık beyaz perdeden — ebediyen, ölünciye kadar uzak kalacağım, Kocamın ve benim servetimiz bizi hayatımızın sonuna kadar idareye kâfidir. İnsan yaşı ilerile- dikçe ihtiyarlık günleri gözlerinin önünde canlanıyor, bu gençlikten lstifada etmek lâzımdır. Tabiatın zengin ve rengin kucağında ömür sürmek, Holivodun pis havasını teneffls etmekten dahamı fena- dır? ben sinemanın her şeyinden, debdebesinden, tantanasından vaz geçtim. Evime, kocamın yanına döneceğim. Bundan sonra haya- tımı, evimit ve kocamın saadeli- ne hasredeceğim.., Klaranın bu sözleri Holivod- da bir dedikodu fırtınasının kop- masına sebep olmuştur. Şunu da Have edelim ki güzel yıldız hate ratını yarmıya başlamıştır. Annabella Gülüyor bile sirayet | Yeni yıldızlardan Annabella yalmız güzelliğile değil, ayni zamanda zarif tebessümile şöhret kazanmıştır. Bu güzel kız daima şen gözükür ye daima güler. Annabella'nın buradaki resmi onun Rene Kler ile en son çevirdiği “14 baziran,, isimli filmden alınmıştır.