19 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

19 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*Son Posta, Holivuttu hususi muhabiri bulunan lvut muhabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve sinema Gleminin anlatır. Simon Hel;;r Gibi Simön Helyar'ın güzel, çok güzel şarkılar söylediğii yegâne Türk — gazetezlidir. Ho, içyüzünü gici ve şirin bir Fransız yıldızı olduğunu, biliyorsunuz. Bu dilber yıldızın sarışın saçları son günlerde Fransada moda olmuştur. Bütün kibar genç kızlar saçlarını o renkte boyatmıya başlamışlardır. Saçlarını yaptırmak için berberlere giden kadın müşterilerden ekserisi Şo emri veriyor *“ Simon Helyarın saçları gibi olacal — Villi Çekiyormuş! Ortada Birçok Şayia Var Villi Friç için vaktile çok geyler söylendi. Bu güzel erkeğin kendinden biç şüphesiz çok daha güzel olan Lilyan Harvey evlenmek istediği ileri sürüldü, fakat Lilyan bu şayiaları tekzip edince mesele de kapanıp gitti. Fakat şimdi öğreniyoruz ki Villi * Friç iki aydanberi şüh, şen ve çıtir pitir. bir kıza gönül vermiş, Aşık olmuştur. Villi dedikodular- dan korktuğu için sırrını kimseye #öyleyememektedir. Bununla be- raber bu genç kızla Villi arasında bir. nikâh kıymına da inlizar edilmiyor değildir. Bu münasebetle ortalığa dö- külen şayialar çok muhteliftir. Bazılarına göre Villi Friç yeni sevgilisine tam manasile bağlan- mış, yanıp tutuşan bir Aşık vazis yetine girmiştir. Hatta bütün parasım bankaya götürerek kızın hesabına yatırmışlır. Fakat bu kız kimdir, nenin nesidir. Kimin kızıdır? İşte bu suallere henüz kimse cevap veremiyor. Ancak | sinema dedikodusile uğcaşanlar Villi'nin foyasının yakında mey- dana çkacağından ısrar ile bah- vediyorlar. Fakat kimselere bazı göre işin içinde mübalâğa vardır. ve | Villi bu kıza âşk olmuş değildir. Kız Villi'nin uzak akrabasından birinin kızdır. Son zamanlarda umum! buhran - dolayısile fakir ve muhtaç düşmlüştür ve Villi de ile | ona şöyle böyle muavenet et- nektedir. Diğer bir rivayete göre Villi evve'ce kendisinden yüz çeviren Lilyan Harvey'e mukabele için büyük bir macera hazırlamaktadır. Çünki Villi'nin ei altında bulu- | nan genç kız. tıpki. Lilyan'ın tipindedir. Villi Friç şimdi ba olarak yetiş'irmektedir. Günün birinde Villi'nin kızı güneş gibi parlıyacak ve Lilyan'ın papucu dama atılacaktır. Görüyorsunuz ya, rivayetler çok muhteliftir. Bu vaziyet kar- şısında hakikatin kulağını ele geçirmek mümkün olamıyor. Ba- kalım yakında neler öğreneceğiz? Cevap Veriyoruz Sinema meselelerine ve yıl- dıılffı ait olan işler için karile- rimizin soracakları svallera cevap veriyoruz : | 4 “ALA,, imralı sahibine : Jon Cilbert dördüncü —defa | olarak evlenell bir haylı vakit oldu. Jon bu sefer Virjinya Brus ismindeki kızı aldı. X4 Beşiktaşta Celâl Bey: Siz bir defa yazınız, belki bir cevap alabilirsiniz. Fakat buhran dolayısile artistler açıkta durduğu için bizim Bmidimiz azdır. Gürel mektup İ n aa Friç Gizli Sevda kızı gizliden gizliye sinema artisti | SİNEMA Sınema Dünyasından FHaberler Geçen sene şehrimizde gös- terilen Rusların ilk sesli filmi olan “Mustafa,, filmi şimdi Le- histanda Varşova şehrinde göste rilmektedir. Gariptirki Lehistan hükümeti bu filmi geçen sene memlekete sokmamış, fakat bu- sene idhaline müsaade etmiş' 44 Almanyada “yüz bin kişi- lik Alman ordusu,, isminde bir propaganda filmi çevrilmiş ve Berlin sinemalarında gösterilmiyo başlanmıştır. 36 Geçenlerde Holivut ta sesli bir Rasputin filmi çevrildiğini ha- ber vermiştik. Bu filim ikmal edilmiştir çimdi sinemalarda gös- terilmektedir. Yapılan bir hesaba göre bu filim tamam bir milyon dolara, yani bizim para ile iki milyon liraya mal olmuştur. 44 Sırbistanda ilk sesli Filim yapılmıştır. Bu filme “Bebek adası sahillerinde,. ismi verilmiş- tir. münekkitler filmi beyeniyorlar. Şıî Gönül Josselin Gaelin Yeni "ir Filmi Oynayor Josselin Ganel Sinema dünyasının yeni tanı- dığı gözel yıldızlar içinde tebes- süm kıraliçeliğini alan Josselin Gael'in şarkılı filmleri büyük bir rağbet kazanıyor. Son hafta için- de güzel Jossel'in yeni bir Filmini Paris sinemaları göstermiye baş- lamışlardır. Filmin ismi “ Şen gönül ,, dür ve hakikaten bir sa- adet eseridir. Josselin'in bu film- den alınmış bir resmini burada görüyorsunuz. Şirin kız yakında yeni bir film daha çevirecektir. — f Almanca bilmeniz lâzımdır. X4 İhsan Necip Beye: İstediğiniz adresler elimizde- dir. Arzunuz gibi bunu posta ile göndereceğiz. Zabıta dramları çeviren Eddi Polo evvelce Ame- rikada idi, Şimdi Almanyadadır. 4 Adauada Adnan Beye: Sesli filmin icadından sonra sinemada muvaffak olmak için mutlaka ecnebi İisanlarını ana diliniz gibi ve o ahenkle bilmeniz Jâzımdır. Binaenaleyh teşebbünü- nüzden nelice çıkacağını zannet- miyoruz. *Son sayfası en hayatı eereyanlarından Bir Sual: yeni ve Posta,, haftada iki delfa sinema yapar. Bu sinema vayfalarda — dünyanın haberleri, #lemindeki bahsedilir. artistlerin sinama san'at çıldızların Hangisinden Bıktınız? Verilen Ceğapia Tuhaf değil mi, bir Amerikan gazetesi. okuyucularına bu - suali soruyor, onlardan aldığı yüz bin- lerce cevabı neşrediyor. Verilen cevapların içinde çok komik olan- ları mevcut olmakla berar umu- miyetle — sinema — yıldızlarından bıkanlar azdır. Baş — tarafda İşaret ettiğimiz gibi, sual şudur: * Yıldızların hangisinden bık- | tıniz? ,, - Doğrusunu söylemek lâzimge- lirse çok baklı ve yerinde bir ıı_ııl. Öyle ya, hergün baklava bile yenilse bıkılacağı gibi, insan senelerdenberi — yüzlerce — kere seyrettiği — güzel bir — yıldız- dan da usanabilir. Fakat şayanı | dikkattirki Amerikadaki bu anke- tin neticesi hiç dediğimiz gibi olmamış ve yıldızlardan henüz bıkılmadığı — anlaşılmıştır. Topla- nan reylere bakılırsa Nansi Karol Norma Şerer, Ramon Novaro, Duglas, Vallas Beri, Lui, Bebe Danyels bıkılan yıldızlar — arasın- dadır. Fakat verilen cevaplarda yıldızlardan usandığını söyliyenler, umum cevaplara nisbetle yüzde on derecesini geçmiyor. Bu arada şayanı dikkat cevaplar da - var. Meselâ bunlardan birinde şöyle deniliyor: *“Güzel sinema yıldızlarından bıkmak için insanın ya deli, yahut zevksiz olması lâzımdır. Kitabı mukaddeste melek diye okuduğu- muz, fakat yüzleri mediğimiz latif mahlukların yer- yüzündeki gölgeleri hiç şüphesiz sinema yıldızlarıdır. ,, Diğer bir cevapta da yıldızlar arasında şu mütalâalar ileri sürü- Tüyür : *“Ben kazancımın yürde 79 zını sinemaya sarfediyorum. Bu selâ- hiyetledir ki yıldızlar için sordu- ğunuz suali protesto etmek mec- buriyetinde kaldım. Bu güzel kızlardan bıkacak, onları seyret- mekten usanacak bir adam bu- Iailîî Bir AF.'il V Halivut stüdyolarında çok beğeni henüz gör- | Sizi Şaşırtacak lunacağını zannetmiyorum. Şunu da söylemek lâzımdır ki sinema | yıldızlarının hep birden Holivut | da oturmaları büyük bir tehlike- dir, eğer sari bir bastalık çıka« | cak olursa mühim bir kısmı telef Jolur. Amerika hükümetl bu mesele | ile meşgul olmalıdır.., 1 Başka bir cevap daha: “ Karımdan bıkip usandığımı [ için yıldızlarla tanışıp görüşmeli istiyorum. Acaba yıldızlarla ah bap olmak mümkün değil mi?,, Bu cevap|jveren adam Amerikada gemi tayfalığı yapan bir ameledir. Bu cevapları veren kimselerin ne derece samimi olduğunu bile- meyiz. Fakat umumi netice hayli şayanı dikkat değil mi? Greta Garbo Kendi Ağzından Yazılan Şeyleri Tekzip Etti İsveçli yıldız Greta Garbo bir müddet evvel Amerikadan ay« rıldı, Avrupaya geçti. Şimdi Avs rupanın en güzel şehirlerini do« laşıyor. Greta elyevm Paristedir, Meşhur yıldızın Parise geldiğini öğrenen — gazeteciler kendisine müracaat ederek mülâkat talep etmişler, fakat Garbo bu bücum karşısında kaldığını görünce ta« leplerin — hepsini — reddetmiştir. Fakat ertesi gün bazı gazeteler sihirli yıldızın. ağımdan uzun beyanatlar yazmışlardır. Garbo bu yazıları görünce fena halde hiddetlenmiş ve derhal kaleme sarılarak gazetelere bir tekzip mektubu yollamıştır. İsveç yıldızı, bu mektubunda bütün yazılan şeylerin yalan ol- duğunu, hiç kimseye ne hayatı, ne de sinema meseleleri hakkında bir şey söylemediğini bildirmiştir. Bundan da anlaşılıyor kj gezete- ler Garbonun beyanatını. uydu« rarak yazmışlardır. r | ilen Fransız dilberi Klodet Kolber Amerikanın genç erkek yıldızlarından Fredrik Marş ile yeni bir film çevirmiştir. 'arih! bir hâdiseyi canlandıran bu yeni eserde Kiodet çok Mmuvaffak olmuş, sinema akademisi tarafından kendisine müökâfat Verilmiştir. giltömelni ada AA ——Jı.