2 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfo —— Mallar Sesi Yılbaşı Nasıl Geçti? Yılbaşı gecesi şehrimizin mub- telif semtlerinde muhtelif şeki lerde karşılandı. Bu hususta halkımız diyor ki: Sabri B. ( Aksaray Horbor we hallesi ) — Dün maaş alamadık. Cebimde beş param yoktu. Senebaşının ilk- günü mahrumiyet içinde geçirdim. Ne ise bunun adina da yoktan ta“ #arruf diyerek müteselli Ooldum, Maaş almış olsaydım, hiç olmazsa üç beş İlirammı fuzul!l yere sarfede- cektim. * Şevket B. ( Topkapı Merkez EL. 73) — Dün akşam geçvakite kadar samide kaldım. Teravihten sonra yeni senemizin bayırı ve saadetli olman için dun ettim. İnşallah artık go iktısadi buhran denilen karabulut dünya yüzünden kalkar da Insanlar refah güneşinin ıhk syalarına kavu- derlar. Salih B. mahallesi i) — Ben yılbaşı münasebetile ço- suklarıma kışlık özüm, ineir ve kaysı kurusu aldım. Bu suretle yerli mal- İariaıza ufak bir hizmette bulundu. ğuma kanlim. * Mediha H. ( eski zaptiye nezareti Gearetbane sokağı 29) — Dün akşam çocuklarımla sine- maya gittim. Çocuklara ban ufak hediyeler aldım. Yine seneyi sine- mada neşe ve şatarst İçinde karşıla dık, Bu sene daha fazla eğlenmek ve çocuklarıma, dostlarıma daha kıymetli hediyeler almak için büt- gem müsait değildi. Son seneler bizi doğrusu çok sıktı. Yeni senenin servet ve refah senesi o olmasını dilerim, ——— | Takas İçin İki Yüz Bin Liralık İhracat Yapılacak İktisat Vekâletinin verdiği bir karara göre ihracat ve İthalât işinde takas wsolünden İstifade edebilmek için en az 200 bin liralık ihracat yapmak icap etmek- tedir. Bu ihracatı yapabilmek için çay ve kahve tacirleri birer şirket yapmışlarsa da diğer ihracatçılar henüz böyle bir şirket vücude getirememişlerdir. Bunların ver- dikleri malüâmata göre, maden, canlı hayvan ve saire ihracatının artması için bu 200 bin liralık ihracat kaydinin kaldırılması daha faydalı olacaktır. Bu gibi madde ihracatçıları anlaşamadıkları için takasdan is- tifade edemeinektedirler. Bu nevi ihracatçılar 200 bin lira kaydinin kaldırılarak ihracat © yapanların kontenjan harici mal getirmeleri- nin kabul edilmesini istemekte- dirler. (Kumkapı Saraç İshak Fahişeliğe Teşvik Etmişler! Bir Ana Ve Baba Böyle Ağır Bir Cürüm İle Mahkemeye Verildi Ağır ceza mahkemesi dünden itibaren çok ml- him ve şayan: dikkat bir ceza davasınm tetkik ve esası bir baba ve ananın, öz kızlarını fabişeliğe tahrik ve teşvik et- Mahkemede okunan dosya münderecatma nazaran Hasan bir karı rü'yetine başlamıştır. Davanın meleri iddiasından ibarettir. Bergüzar Hanım isminde bir gençle evlendirmişlerdir. Mahmure Hanım ile kocası ilk evlilik demlerini güzel bir şekilde geçir- mişler, fakat sonra araya giren bazı hâdiseler yü- zünden hafif bir geçimsizlik baş göstermiştir. Bu sırada Mahmure Hanımın annesi Bergüzar H. ile babası Hasan Efendi, genç kadını başka bir : mure İsmindeki kızlarını bundan bir müddet evvel i | ! i , Ormanlarımız Şark'ta Tetkikat Yapan Heyet Şehrimize Geldi Ziraat Vekâleti tarafından ilk defa gark vilâyetleri ormanlarında tetkikat icrasına memur kılınmış olan orman amenejman heyeti şeh- rimize avdet etmiştir. Heyet, beş aylık müddeti zarfında; Van, Siirt Mardin, Malatya vilayatleri or- manlarını kâmilen, Muş, Diyar- bekir ve Elâziz vilâyetleri orman- larını da kismen tetkike muvaffak olmuş ve bu hususta tanzir lediği bir kısım raporlarını t Vekâletine takdim etmiştir: Mütebaki rapor ve pilânların ibzar ve ikmali için heyet Baş- mühendis Mithat Beyin riyaseti altın da burada çalışacaktır. Ra porların ormancılık ve ormanolık iktisadiydü hakkında mühim tet- | kik ve tetebbuları ihtiva etmek üzere ohazırlanmakta olduğu da haber alınmıştır. Yeni Fabrika Şeker Fabrikaları Nere- lerde Kurulmalıdır ? Aldığımız malümata göre bu sene Alpullu - fabrikası 1600, Uşak fabrikası 1000 vagon kadar şeker istihsal. etmiştir. Türkiye- nin senelik © şeker (oo sarfi- yatı (7 ) bin vagon tahmin edil- diğine z> birkaç şeker fabri- kasına daha lüzum hissedilmek- tedir. Yeniden açılması düşünü İen iki şeker fabrikasından biri- nin mutlaka Eskişehirde olması takarrlir etmişse de (diğerinin nerede kurulacağı oObenüz belli değildir. Bununla beraber Sam- sun, Sıvas ve Erzurum vilâyet- leri halkından bir kısmı İktisat Vekâletine telgraflar göndererek şeker fabrikalarından birinin muhak- kak Merkezi Anadolu'da ve bilhas- | İ sa Sivas'ta olmasını istemişlerdir. Efendi ve ve koca, Mah- Üsünü pa istihlâki Çoğaltılacak Üzüm ve incir gibi mabsulâ- tımızın dahilde daha fazla sürük mesi ve sarfedilmesi için esaslı tetkikata ( girişilmiştir. e Muhtelif müesseselere müracant edilerek fzüm ve incirden ne gibi tathlar yapılabileceği ve bunların daha ne suretle kullanılabileceği sorul- muştur. Alınacak cevaplar tasnif edilecek ve varlacak muvafık neticeler Türkiyenin hemen her yerine bildirilerek tatbik işine girişilmesi temin olunacaktır. Gaz Ve Benzin İhlikârı Vilâyet o ibtikâr gaz ve benzin ihtikârı hakkında müddeiumumilikten © gönderilen evrak üzerine tetkikat yapmak- tadır. Komisyon salı günü tople- narak bu hususta kararını vere- cektir. Adliyeda Bayıldı Dün Adliyede İcra Dairesinde bir işini takip için gelen bir po- lis efendi üzerine fenalık gelerek bayılmıştır. Memur efendi Adliye doktoru Enver Bey tarafından tedavi edilmiştir. Koca Mehmede Yardım Palatlının Kuşçu köyünden Koca Mehmet İçin Pula'lıda Halk Bon- yeni sahibi Ali Bey zade Hamza Sırı: Bey de beş İlra vermiştir. Kocu Mehmede, öküz almak üzere yapılan yardımın yekönu (2510) kuruş olmuştur. vi mz — Bütün ümitlerimi yıl başı piyangosuna o saklamıştım Hasan Son Postanın Resimli Hikâyesi “ — Hiç olmazsa yeni senenin eşiğinden atlarken... liranın — Şöyle birkaç bin tatlı bülyas ile... komisyonu | erkeğe peşkeş çekmek için harakete geçmişler ve iddiaya göre bu emellerinde için gayri meşru bir yolda yürümüşlerdir. Nihayet Mahmure Hanım anne ve babasının teşvikine kapr larak sıvacı Mehmet isminde birisile tanışımiş, bu tanışma gayri meşru bir münasebet şekline kadar uzamıştır. Bunun üzerine Mahmure Hanımın kocası, kaynana ve kaynatasın mahkemeye vermiştir. Fa- kat mahkeme henüz neticelenmediği için bu iddia- pin doğru olup olmadığını mümkün değildir. Dünkü celsede maznunların yeni adreslerine celp gönderilmesine ve müteakıp celsede mahke- meye devam edilmesine karar verilmiştir. muvaffak olabilmek şimdiden kestirmek İstanbul İçin Bir Arma « Vücuda Getirildi Belediye istatistik müdüriyeti memurlarından Muhtar Etem Bey İstanbul şehrinin bir armasını gayem Arma, tarihi sürler ile İstanbulun © tanınmış omabetleri- nin ve bir Türk totemi olan bor- resimleri muvaffakiyetle mezcedilerek vücuda getirilmiştir. Muhtar Etem Bey armayı bir is- tida ile Belediye reisi Muhiddin Beye vermiştir. İstidada, dünyada bütün şehirlerin hususl birer ar- ması bulunduğu halde İstanbul gibi mümtaz bir şehrin şimdiye kadar armasız kalmasın n mühim bir noksan olduğu ileri sürülüyor. Bu arma- nın bir rozet halinde bütün Bele- diye memurları tarafından kulle- nılması, bütün belediye neşriyatı üzerinde basılması teklif ediliyor. Belediye Reisi Muhiddin Bey bu hususta henüz bir karar vermemiştir Adliye'de Dün 42 Ceza Davası Tetkik Edildi Senebaşı icra daireleri üç gün müddetle kendi senelik devir işlerile meşgul ola- cakları için halkın işlerine baka- mıyacaktir. Yalnız ihtiyat! haciz, mal kaçırma ve kanunun müddet koyduğu müstacel işlere bakıla- sonra tekrar günkü gibi devam edilecektir. Dün yılbaşı münase- betile birçok mahkemeler dava- lara bakmamışlardır. Dün yalnız Birinci Ceza (o Mahkemesi 28 ve Ağır Ceza Mahkemesi 14 dava tetkik (etmiştir. münasebelile caktır. oYarndan işlere her — Düşünüp o derurken o kambur felek onuda çok gördü, metelik bile çıkmadı. Pula Ola İlik Bey Diyor Ki: Günün Tarihi Etibba Odasının Kaç Lirası Var? İstanbul Etibba Odas künun saninin altıncı cuma günü umumf bir toplantı yapacaktır. Bu toplan- tıda 932 bütçesinin kat'i hesabı tet- kik ve 933 senesi bütçesi müzakere edilecektir. Oda bu toplantı daveti yenile beraber dön bütün szasın& iki de tamim göndermiştir. Tamin lerden birisinde, şimdiye kadar dok“ torlar tarafından Sıhhat İşleri Mi dürlüğüne haber verilmiyen veremli ve firengi hastalıklarının da bund sonra ihbarı mecburi (o bastalıkl, meyanında telâkki edileceği bildiril mektedir. Diğer tamimde do Odün: masraf ve varidatı (o gösterilen tedir. Bu cetvele göre geçen sene nunusanİnin birinci günü Od kasasında 15,881 lira 68 kuruş naki Pp 1,053 lira duhuliye ve 14,80 lirada sidat ki ceman 31,734 | 68 kuruş vardı. Bunun 10,306 1 87 kuruşu geçen sene sarfedilmi 21427 ira Bİ kuruşu 933 senesine para olarak devredilmiştir. Bu j 19,308 lira midat tahsil edil tir. Odanın muhtelif Senel den tahsil edilen duhuli; ve aldatı da vardır. Odanın yeni sene bütçesi 63143 li 81 kuruşluk bir miktar üzerin hazırlanacaktır. Güreş İşleri Güreş Federasyonu güreşin inki gafı için neşriyat ve müsabaka ko i iki komite teşk eşriyat komitesine mub rirlerden Zeki Cemal, İhsan A'tayi Muhteşem, İhsan, İş Bankasında dun Galiip Beyler, müsabaka kı mitesine de Vamık, Âsl Gir İ.bami, doktor Şökrü Emin Bey seçilmiştir. Ecnebi Mütehassıslar Mevcut muhtelif fabrikalarda hşan ecnebi mütehassslardan bi kısmının Türkiyede çalişma müdd leri bitmişti. Fabrikaların müracaai ve İktisat Vekâletinin muvafakat Buğday Ve Afyon Dün Anadoludan İstanbula 24 vagon ve 320 çuval buğday gi miş, yunuşaklar 5,5 kuruşa kef dar satılmıştır. Dün bir parti M latya Afyonu 780 kuruştan muf amele görmüştür. j Okturva Meselesi Şehrimize ithal ve burada amb lâj yapıldıktan sonra dört ay fında ihraç e'lilem mahlep ve fndi gibi bazı malların dubu'iye resimle ri belediye tarafından ind tedir. Belediye, Ticaret O racaat ederek tiftik ve Yi lardan alınan okrturyaların iade edile” bilmeleri için şehi ne kadar mü det kalmaları icap edeceğini sormi tar. Ticaret Odası tetk.kat yapma tadır. Hasan Bey — Bu İşte mendili. ler kazandı. Kim bilir senin kaç tane bülyacı gözlerinin yi silmek için mendile sarılmışlı .