January 2, 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

January 2, 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

“Son Posta, hbaftada İkl defa vinema vsaylan — yapan, Bu sayfalarda dünyanın e. yenl sinema — habe deri, — artistlerin bayatı ve sinema — ülemindeki gereyanlarından — bahsedilir. *Son Posta, Hollvutta hususi mubabiri bulunun yegüne Türk gazetesidir. He- Hvut mohabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve alinema Gleminin — İçyüzümü anlatır. SİNEMA n K Te e İca en - Yıldızlar Arasında Müthiş Kindir? Bir Münakaşa Başladı Sesil fümin Amer san'at Sinemada Eskilik Ve Yenilik Holivut'ta Aç Kalanlar Meşhur Yıldızlar Bile Sesli filmin Amerikalilar tara- fından icat edildiği hakkındaki iddianızda haksızsınız. Sesli sine- Holivut (Husustl) — Bugün boş olan Holivutta :: ı'ı.h:ı’t:ıı yeni bir dedikoduya yol açmıştır. Şimdi İşsizlikten ve boşluktan bunalan yıldızlar gece, gündüz münakaşa ile vakit geçk riyorlar, Bugün Holivutta en <- yada revaç bulmuş olan dediko- dudan biride “eakilik ve yenilik , meselesidir. Ortalığı kasıp kavu- ran İktısadi bubhrana rağmen kum- pauyaların yeni yıldızlara itibar etmesi eski yıldızları fena halde sinirlendirmiştir. Bu sebeple yeni yıldızlarla eski yıldızlar arasında bir şöhret yarışı vebu yarış do- layınilede ' giddetli münakaşalar yapılmaktadır. — Yeni — yıldızlar bugünkü yıldızların kötülemiş ob mak İçla eski yıldızların daha muktedir olduklarını söylemekte- dirler. Yeni doğan yıldızlardan birlsi geçen gün stütyoda Anita Paj, Joan Kravfort ve Klodet Kolber hakkında fena halde atıp tutmuştur. Bu yıldızların söyle- diğine göre Anita beyaz perde- de şişman vücudünü göstermek- ten başka hiçbir gey yapmamak- tadır. Joan Kravfort koca kafa- sile bir yıldız. değil, belki bir aşcı kadın olabilir. Klodet Kok ber hakkında söylenen sözler daha fecidir. Holivut'ta iyi bir şöhrete sahip olan Klodet güya sinama yıldızı olacak kabiliyette değilmiş, ancak bir şapka mağa- zasında — tezgâhtar — olabilirmiş. Yeni yıldızların göklere çıkardık- ları eaki yıldızlar arasında Korin Grifit, Lora — Laplant, Betti Kompson, Estel Taylor,ün İsim- lerl sık sık geçmektedir. Bilhassa Doroti Jordan için Korin Grifit'i taklit ettiği şekilde ıddizlar sadır olmaktadir. Hulâsa kuruluşundanberi bir dedikodu yuvası olan Holivat bugün bu hususta daha feci bir manzara almıştır. Bakajım bu gü- rültülü münakaşaların — neticesi nasıl çıkacak? — Turan Mükâfat Bu Senenin Yeni Yıldızı Kim Olacak? Fransız sinema mecmuaların- dan biri 933 senesinde yeni do- gacak ilk yıldıza büyük bir mü- kâfat verecektir. Bu para 100 bin frank, yanı bizim paramızla on bin lira kadardır. Bu mükâ- fat Fransız stüdyolarında büyük bir filimde başlıca rolü alacak olan ilk yeni yıldıza verilmek Özre şimdiden — bankaya yatırıl- < mıştir. Amerikan Haydutluğu Holivutta * Şikago ,, isminde yeni bir filim çevrilmektedir. Bu filimin mevzuu haydutluk badi- selerinden ibarettir. Filimnde Ame- rika haydutlarının bankaları nasıl seydukları bütün teferruatile gös- terilccektir. H eeRi * Eski yıldızlardan Estel Taylor mayı ilk keşfeden edam Ogüst Baron isminde bir Fransız mü- hendisidir. Bu adam uzun tecrik beler neticesinde elektrik kuvve- tinden İstifade etmek suretile sesli filime nakletmiye muvaffak olmuş, bu keşif sayesinde de bugün beyaz perdede yıldızların seslerini dinlemek İmkânı kendini » Gedikpaşada N, Hanıma: Anna Sten genç bir- Alman güzelidir. Almanya'da doğan bu güzel yıldız. bir müddet sonra Holivut'a gitmiştir. — Amerikan gazeteleri Anna'nın yakın bir istikbalde çok büyük bir şöhret kazanacağını ileri sürüyorlar. 4 Nişantaşında Ay Gönül Hanıma: Barbara Kent elyevin filim çevirmemektedir, Bu sebeple adresi malüm değildir. Rüt Şaterton Meşhur yıldızlardan Rüt Şa- terton sahne arkadaşlarından Jorj Brent ile evlenmiştir. Üç evinden iklsini satmak mec buriyetinde kalan Nansli Karol Greta'ya Nasıl Benzemiş? Ledi Abdi, Yaptıklarını Anlatıyor Geçen hafta haber verdik: Ledi Abdi isminde bir genç ka- dın, İsveçli yıldız Greta Garboya benzediğini iddia etmiş, bu iddin özerine bir hakem heyeti tara- fından yapılan tetkik neticesinde genç kadına hak verilmiştir. Amerika gazeteleri ve bilhas- sa sinema mecmuaları bu hâdise- den büyük bir ehemmiyetle bah- sediyorlar. Ledi Abdi bu benze- yiş meselesinde muvaffakıyet ka- zanmak için uzun bir. maceranın kahramanı olmak mecburiyetinde kalmıştr. Asil bir kadın olau Ledi Abdi bundan Üç sene evvel bir baloya yitmiş, kendisi gibi kibar kadınlarla görüşürken söz sinema bahsine iİntikal etmiştir. Ledi Abdinin dostlarından bir kadın Greta Garbodan takdir ile bahsetmiş, dünyada bir eşi daha bulunmadığını, bilhassa ona benzemenin hiç te kolay bir şey olmadığını söylemiştir. Garboyu çok takdir eden ve çok seven genç Ledi kendisinin Garboya benziyen tarafları bu- lunduğunu icap ederse tam ma- nasile benziyebileceğini de ileri sürmüştür. Ledi Abdi bu iddia üzerine mutlaka Greta Garboya benzemek gayretile derhal hare- kete geçmiştir. iş olarak güzellik n ütehassıslarina müracaat etmiş ve simasına Gar- bonun hususiyetlerini verdirmek istediğini söylemiştir. İşte o günden itibaren aradan Öç sene geçtikten sonra genç Ledi, İsveçli yıldizın cazibesini kazanmak muvaffakıyetine mar- bar olmuştur. Ledi Abdi üç sene müddetle Genç kadın ilk. taklit Garba hergün muntazaman güzellik mü- esseselerine devam etmiş, yüzü- nün ve vücudünün Garboya bem- zetilmesi İçin mütehassıslar tara- fından yapılan' masaj ve makyaj- ların ezasına - tehammlil etmek mecburiyetinde kalmıştır. Ledi Abdi'sin bu hususta : M Yukarıda hakikt Garbo, açağıda vasiyetnamesi,, isimli filimde mühim sarfettiği para, akıllara hayret verecek kadar yüksek bir rakam ifade ediyor. Genç kadın bu müddet zarfında tamam 350 bin dolüâr sarfetmiştir. Fakat bülün bunlara rağmen Ledi Abdi bu neticeden çok memnundur. Genç kadın diyor ki: “ — Garbo eşsiz ve esraren- giz bir yıldızdır. Böyle bir yıldıza benzediğim için her zaman iftihar edeceğim. yakında Holivoda gi- derek filim çevirmek için kum- panyalara müracaat edeceğim. ,, Büyük Harp Ruslar büyük muharebenin en feci safhalarindan birine 2it olmak Üzere yeni bir filim mevzuu ha- mrlamışlardır. Bu filim yakında çevrilecektir. Toprak Rus rejsörlerinden Dovjenko terafından Ukrayna lisanımnda çev« rilen “Toprak,, İsmindeki filim Berlin'de gösterilmeye başlanmış ve büyük rağbet kazanmıştır. Jinet Gober Fransız — yıldızlarından — Jinet Gober Berlinden Parise dönmüş- töür. Güzel Jinet geçen hafta temamlanan “ doktor Mabüz'ün bir rol ifa etmiştir. Bu filim bir çok cinal sahnelerle doludur. Mektepli Erkekler Fransa'da “mektepli erkokler,, isminde yeni bir filim çevrilmek- tedir. Bu filim geçenlerde şehri- mizde de gösterilen “ mektepli kızlar ,, filimine bir mukabele olmak Üzere vücuüde getirilmişlir. tı İçindedir Holivut ( Hususi ) — Sinema Aleminde Işsizlik ve buhran he- nüz devam ediyor. Bu sebepledir ki Holivut'ta hayat çekilmez bir raddeye geldi. Haftalardanberi boş duran yıldızlar ne yapacak« larını şaşırmış — bir. haldedirler, İşsizlik güzel yıldızları fena halde düşündürüyor. Esasen kumpanya- lar Ücretlerde tenzilât yaptıkları için, evvelce başdöndürücü şekile de para kazanan yıldızlar şimdi az bir ile film çevirs f:fk ıoebıırlmycuıdı kılıyş:rlır. Bir kısım yıldızlar bu vaziyet kar« gpsında tasarruf yapmak mecbu- riyetini . — Meselâi Hîıî;vuduıdmh yıldızı Nansi Karol Üç evinden ikisini de satmıya karar vermiş ve mü- zayede idarehanesine müracaat etmiştir. Norma Şerer karlı güne lerde kış sporlarına iştirak etmek üzere son moda bir #eki elbisesi yaptıracaktı. Fakat güzel yıldız. tasarrul yapmak İüzumunu duyarak son dakikada bu tasayvurundan vaz- geçmiştir. Anita Paj bu sene yeni elbise ve İskarpin alma- miya, eskilerle —idare — etmiya karar — vermiştir. Greta Ni:sen iki otomobilinden birini satmış, * dört hizmetçisinden ikisine de yol vermiştir. Jan Bennet son moda bir kürk alabilmek için geçen senelerden kalma üç tane kürkünü satmıya mecbur olmuşe tur. İşte bu yüzden Holivut ade- ta bir müzayede — meydanna dönmüştür. Yıldızlar eski şeyle- rini satıyorlar, fakat yeni bir şey alamıyorlar. Kadın yıldızların bu korkunç vaziyetlerine muka« bil erkek yıldızlar buhrandan daha axz mütecasir — oluyorlar. Çünkü erkek yıldızlar paralarını daha az israf etmektedir. Meselâ burada en fazla kazananlar- dan Ramon varo — oldukça tasarruflu bir hayat geçirmekte- dir. Garri Kuper esasen buhran- dan evvel de parasını ve kazan gını iyi İdare ediyordu. Yalnız Vallas Beri iki tayyaresinden birini satmıya karar vermiştir. Bununla beraber kadin yıldızlar arasında da buhrandan mütecasir olmıyanlar vardır. Meselâ Marlea Ditrih —herkesten — daha fazla para — kazandığı hbalde fazla iszaf yapmadığı — için sıkıntıya düşmesine — ihtimal verilemiyor. Konstans Bennet, Doroti Jordan we Janet Gaynor da buhran ve işsizlikten müteessir değildirler. Fakat meselenin en feci tarafı küçük yıldızların vaziyetidir. Bin bir hulya ile buraya gelen, fakat bir türlü yükselmiyen ikifcı ve üçüncü derecedeki yıldızlar, bur — gün değilse bile yarın mutlaka aç kalmıya mahküm bulunuyorlar. Turan Bernar Şav Meşhur İngiliz romancımı Ber” nar Şav devri Alem seyahatına çıkmıştır. Bunu duüyan sinems kumpanyalari bazı eserlerini filim€ almak İçin meşhur muharriri Ho* livoda davet etmişlerdir. Fakal Bernar Şav bu davetlecin bap: reddetmiştir.