2 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

2 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Gazetemin pargembe ve cümartesi günleri ehmak Ünere haltada İki epor sayfası meşretmek- tedir, Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe “ve Cumartesi Günleri Porçemla gÜRNü apor sayfasindü Üüapa öper hareketlari memleksi spor hidlarleri vardır, Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Galatasaray Kon- İngiltere'de gresi Çok Gürül- |Müthiş tülü Olacak Üç haftadır beklenen senelik kogranın yarın snat Üçte, klup binasında İçtima edeceğini idare heyeti evvel ki hafta ilân etmiş- , Bu sefer ki kongrada Galata- saray klubünün kurulduğu tarib- ton beri görmediği mağlubiyetle- rin hesab! sorulacağı, klup dahi- linde mevcut İntizamsızlıklara bir çare düşünüleceği ve ikiye ayrıl- mış gibi görünen — Galatasaray emektarlarının aralarındaki ibti- lâfları — halletmeğe — çalışacakları #öylenmektedir. İçtimada, mevzu- mbaha olacak şu üç esamın berbi- ri üç dört günlük münakaşaya ve müzakereye değer ehemmiyet- tedir. Senelerden beri yavaş yavaş büyümüş, kat'i tedbirler aranma- dıiği ve işler oluruna bırakıldığı için bugünkü hale gelmiş olan dertlere iki saatlik müzakere ile çarö bulunabileceğinden hakkıle tüphe edenler vardır. Yarın ki içtimadan — müsbet neticeler çıkabilmesi için idare hey'etinin yalmız Galatasaray klu- bünün menfaatini gözeterek konuş- ması elzemdir. Aksi taktirde ida- re hey'eti göz önünde 'olan vakı- alara rağmen kendilerini behe- mehal müdafaaya çalışmak tara- fını iltizam ederek esastan uzak- laşırsa, bugünkü vaziyet olduğu gibi kalacaktır. Yarınki kongranın mukadde- ratı, Galatasarayın bugünkü ida- resini beğenmeyenlerle, bu bali mazur görmek isteyenler arasında başlayacak münakaşaların iki ta- rafın hüsnüniyetile hayırlı karar- lara bağlanması kabildir. Otuz senelik bir maziye malik olan Galatasaray - klübünün bu- gönkü hbalinden — kurtulmuş ve yeniden eski mevkiüne kavuşmuş görmek istediğimizden dirki, ya- vınki içtimada iki tarafın da hüs- nüniyet hususunda pek cömert davranmasını temenni ediyoruz. 150000 Kişilik Stadyum İtalyada dünya kupası maçları içim hazırlanmakta olan Romac aki statyomun 150000 — kişiyi rahat alabilecek şekle konulması mühendisler hükümetten — kat'i emir alınışlardır. Maçlar Araenal kalecisinin Mançester SHİ mühaciminin — hücumuna Müthiş bir mukabelesi İngilterede lig maçları en hararetli haftalarım yaşıyor. İm gilir. profesyonellerinin en büyük şeref — addettikleri şampiyonluk maçlarında ne kadar çetin oyna- dıkları malâmdur. Birinci kümeyi teşkil eden kırk küsur klüp ara- sında ilk safa geçip ©o vaziyeti sonuna kadar muhafaza eden klüp pek ardır. Ekseriya ilk haftalar vaziyet mütereddit olur. Bu seneki maçların başlangı- cından beri Londranın meşhur takımlarından Arsenal en' tehli- keli rakiplerini yenerek ilk safa geçmiştir. Bu klübün birincilik vaziyetini diğer takımlar çekeme- dikleri için Arsenal'a karşı olan rekabet umum! bir cephe halinde tecelli etmiye başlamıştır. Nitekim geçen gün Mançester Siti tak.mının bir muhacımı Ar- senal kalecisini sakatlıyacak gibi bir hücum yapmak istemiş kaleci de buna iki yumruğile şiddetli bir çıkış yaparak mâüâni olmuştur. Resimde kaletinin muhacımı daha evvel yıldırdığı görülüyor. Avusturyalılar İtibarda Son hafa içinde İngiltersye giden Avusturya kulüplerinin göş- terdiği kabiliyeti ve oyun Tekni- ğini pek takdir eden İngilizler bundan sonra her mevsim birkaç Acsturya takımını davet etmiye karar vermişlerdir. Kaysor da yapılan çok heyocanlı bir oyundan sonra aarı lâci- ver'lliler.c barabaere kalan Kayseeri B takımı Adapazarı'nda Spor (Mubabiri mahsusumuzdan )— Adaparar'ın bugünkü vaziyeti ile geçen senenin ayni mevsimindeki spor - vaziyetini kıyas edersek, arada pek büyük farklar görürüz. 1932 bidayetinde klüplerin adedi Oç iken şimdi beştir. Geceleri yalnız bir klüp açıliıyorken şimdi bütün klüplerde her gece bir kaynaşma . vardır. Hemen ilâye edeyim ki Kaymakam Alp Agâh Beyin kıymetli müzahereti ve Belediyemizle Türk Ticaret Bam- kasının nakdi muavenetleri saye- sinde bu farklar şide edilmiştir. Spor sabasına gelince: mev- simin soğuk, sabaların çukur- l we — çamurlu — olmasına raâğmen — her cuma — samimi futbol maçları yapılmakta ve günden günae faal aza adedi art- maktadır. Atletizim ve güreşe karşı heveskârların çoğalmakta olduğuna göre yakın zamanda bu sporların da İnkişaf ve terakki ettiğine — şahit olacağız. Hatta Sakarya klübü şimdiden husus! bir bina isticar ederek bugünler- de bir. jimnastik salonu küşat edecektir. Asıl kayda değer şeylerden biri de Gençlerbirliği, Yenihilâl, Sakarya ve Türk Gücü klüpleri- nin her hususta pek kolay anlaşa- rak Ada gençliğinin lâyık olduğu yüksek dereceye varması İçin icap eden tetbirleri hep birlikte aramalarıdır. Birkaç akşam evvel Sakarya kulübünün geniş salonunun bir köşesinde idareciler görüşürlerken bu toplantıdan ÜUbam alan genç bir #porcu: Gençler geldi burâya Hilâl girdi arayâ Bakarya taştı sahaya Türkgücü bedel dünyaya Misraile başlıyan bir. uzun manzume yazmıştır. Velbasıl Ada sporunun ancak tesanüt ve samimi — rabıtalarla terakki edeceğini müdrik olan kulüp idarecilerinin el ele vererek çalışmaları memleket lehine bir fâli hayırdır. Her biri kendi muhitinde ciddi birer varlık olan kulüplerimizin hep — bir arada umum! — dertleri — araştırmaları, samim! yuvalarının İnkişafına ciddi amildir. Mebmet Emin Peşte 1 Muhteliti Galip Evvelki hafta Pâris muhtelitine karşı oynayan Peşte muhteliti ilk devresi hararetli geçen bir maç- tan sonra (4-0) galip gelmiştir. Macar oyuncuları Frausız seyir- çilerini pek tatmlo etmemişlerdir. Cumartesi sayfasında lana tafsilâtı yazılıdır. Her Kuşun Eti * Yenmez Fransızların Yegâne Dünya Şampiyonları Dövüldü ise cuma günkü maçp Vasat siklet dünya boks şampliyonu Fransız Mercel Thll'in zenci rakiDi taratından dövüldüğü maçla alınmış ikl enstantane Bizde bir darbımesel vardır; her kuşun eti yenmez derler. Geçen hafta Fransız boksörü Marcel Thil'de eti yenmiyecek siyah kuşlardan birine tesadüf ederek hiç beklenmiyen bir za- manda dayak yedi, Bütün Fransız s#porcularını mütecessir eden bu mağlübiyetle Fransızların — beynelmilel ka âleminde itibarlarını artttran ye- gâne dünya şampiyonlarının da pek parlak olmadığı meydana çıktı.Geçen hafta Parisin göbeğin- de, kendi alıştığı içinde, boks salnamelerinde ismi bile geçmiyen Kübalı bir mübte- di boksöre mağlüp olan Fran- sız boksörü mıtuülnddlbı.y': şampiyonluğunu iki seneden! taşımakta idi. Vaktile Amerika- hların elinde olan bu şampiyon- luk Amerikalı boksörün vasat miklet şampiyonluğundan kendi E9 dağ'nda i s : Buz Üstünde dana müsabaka- sında dünya birinciliğini alan kızın dansederken alınmış bir fotoğratı arzusile vaz geçmesi yözünden ortada kalmıştı. Şampiyonsuz ka- Jan bu siklete Jâyık bir. boksör bulmak Üzere her tarafta muüb- telif turnuvalar yapıldı. Ameri- kalılar Vince Punde isminde bir boksörün bu unvana lâyık oldu- =u, Fransızlarda Marcel Thil'in ikt şampiyon kıymetini haix bulunduğunu iddia ettiler, Bu id- dlılıl;ı deîı-h“'k— l:flıl bok- sör Fransa arşılaştılar. Neticeda — Fransız boksörü alip geldi. — Bu suretle herkes ransızın — vasat siklete dünya gşampiyonlı hakkile kazan- dığını kabul etti. Amerikalı Mikey — Walker'in kendi rızasile boş bıraktığı şam- piyonluğu bir Fransızın ele ge- mesi Amerikalları fena halde zdırdı. — Fransızı para ile ikna ederek Aıulkıyı“cılbedınlı döğdürmeğe — teşebbüs ettiler. Fransız boksörünün akıllı mena- ceri ecnebi — şampiyonlara kar; Amerikada kurulan tozakları bi diği için Amerikalıların — bütün tekliflerini reddetti. Bunun üze- rine Amerikallar başka bir ça- reye baş vurdular. Fransımı kerr di —memleketinde — döğdürmek Üzere ismi dünyaca tanmmamış yeni bir boksörü Fransaya yolladı- İar. Fransız boksörü henüz müp- tedi addolunan zenci Tuuaro ile rahat bir maç yaparak yüzbinler- çe frank kazanmak — hevesine düştü ve kunturatı hemen imzâ- ladı. Yüzde — yüz kazanacığına emin olduğu bu maçta Marcel Thil mağlüp olduğu vakit herkes gibi bayret etti. Şimdi Amerikalıların yapaca- ğı bir şey kalıyor. O da Fransr zı — döğen zenci — Kübalıyı Amerikaya avdetinde diğer beyar Admerikalılarla döğüştürerek Fram sızdan daha lâyık Amerikalı boksörlerin. mevcut — olduğunu dünyaya ispat etmektir. Tığil Fransızı döven bir adar ma galip gelebilecek kıymette diğer bir boksör olduğu - filen ispat edildikten sonra vasat sik- let şampiyonluğu da manen Amerikaya intikal — etmiş ola- caktır. Şu hâdise de Amerikalılarıf şampiyonluk bususunda nekadar milliyetperver — ve mutaassıp duklarını bir daha isbat eder | | | İ | İ | İ