12 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

İSTANBULDA SON POSTA n (Bir Ölünün Hâtıra Detterinden — H İNGİLİZ CASUSLARI Yunanistan'da Ölen Amca Herkese Bu Mevhum Amcamın Büyük Mirasına Konduğumu Söyliyordum Enverin yazıhanesinden çık- tıktan sonra, doğru Beyoğluna geçtim, Öyle yemeğini Tokatlır yanda yedim... Büyük salona geç- tim. Etrafa bir göz gezdirdim. Buranın gediklilerinden bir xat vardırki vaktile ben bir mesele- den dolayı hapis yatarken bu adam da mahpus idi. Orada beş on günlük bir ahbaplık etmiştik. Arasıra rast gölirsek beni gör- memezlikten geliyor. Fakat ancak göz göze gelirsek, şöyle bir bıyık altından çülerek azametle selâm veriyordu. Bu adama baktım bu- lamadım. Garsonu çağırdım, sor- dum: — Bugün, biraz gecikti, nere- de ise gelir. Dedi. Kapıyı tamamen göre- bilecek bir yere oturdum. Hem kahvemi — içiyor, hem kapıyı gözetliyor, hem de Faik Beyle görüşeceklerimi — düşünüyordum. Bir aralık onun vestiyerin önünde durduğunu, kürklü paltosunu çe kardığını gördüm. Hemen kahve parasını da tepsiye bıraktım aya- ga kalktım. Sanki artık gazıno- dan çıkıyormuşum gibi yaptım. O, kapıdan girip te birkaç adım atar atmaz, onunla karş- laştım. Faik Bey, bazı tesadüfleri- mizde olduğu gibi yine mağrur bir nazarla baktı. Hafif bir selâm vererek sağa doğru sapacaktı. zannederim, artık pek düzgün olan kılık ve kıyafetim nazarı dikkatine çarptı. Birkaç saniye, gözünü benden ayıramadı. Bu fırsattan istifade ettim. Zarif ve sokulgan bir tavır aldım. Hemen yanına yaklaştım : — Nasılsınız Faik Beyefendi. Size karşı borçlarımı diğim için bilseniz muztaribim. Dedim. Faik Bey, şaşırdı. Duraladı. Uzattığım elimi, şöyle isteksiz bir hâlde yakaladı: O da gebri bir nezaket tavrı aldı: — Toşekkür ederim efendim. Hamdolsun iyiyim.. Hangi borç- lardan bahsediyorsunuz? Hâhi, Faik Bey.. Sizin az zi mi gördüm.. O, felâ- ne kadar İyili ketli zamanlarımda, ödeyeme- | bana maddi | ve manevi okadar lütuflarda bu- ' landunuz ki... — Estağfarullah — efendim... Estağfurullah... İnsan hali bu, herşey olur, o, maşum zamanları artık unutunnz. Faik Beyin bu tavsiyesi, ben- den ziyade kendisine racidi. Ona, maziyi, o hapishane hayatını ha- tırlatmak, velev minnet ve şük- ran ile mahmul olsa bile yine onun boşuna gitmeyen birşeydi.. — Muhterem vatandaş; Buna binaen lakırdıyı değiştirmek istedi: — Nelerle meşgulsünüz. — Sormayın Faik Bey.. Her- gün Üzüm Üzüm üzülüyorum. A- vukat yazıhaneleri dolaşmaktan canım çıkıyor. — Hayrola.. Bir. muhakeme- niz mi var. — Efendim, olduîıçı mühim bir miras meselesi. Alacakları- mın nakte temas eden — kısımla- rını hallettim. Epeyce bir para ele geçirdim. Fakat.. Birtakım emlâk ve arazi meseleleri var kl. — Bir kahve almaz mısınız... Affedersiniz.. İsminizi de unut- muşum... — Hamdi.. — Hhaaa.. Sahi.. Hamdi idi... Hamdi Beyefendi... Bir kahve almaz mısınız... Biraz nazlanır Saatime baktım: — Efendim.. — Avukat Beye gidecektim amma.. Zararı yok.. Beş on dakika, zatı alinizle de teşerrüf edebilirim.. gibi yaptım.. Bu sözleri söylerken, içimden de gülüyor ve düşünüyordum... Evvelce yüzüme bakmak iste- miyen mağrur Faik Beyle, şimdi, bir elini sırtıma koyarak, beni vitrinin önündeki masaya sevke- den şu dalkavukluk ruhlu Faik Bey arasında ne fark vardı?.. Şu vaziyet, bana Nasreddin hocanın kürk hikâyesini batırlatıyor, içim- den katıla katıla gülmek ihtiyacı yaratıyordu. Faik Beyle, beş dakika için | oturduğumuz masada, yarım sa- atten fazla bir zaman kaldım. ona, Yunanistanda vefat eden Safi | va benden başka varisi olmıyan mevhum — amcamdan ve takip ettiğim — miras — meselelerinden bahsettim. Bu işlerimin kolaylaş- tırılması İçin baznı ehemmiyetli şahsiyetlerle tanışmak lâzımgeb | diğini de ilâve eyledim. O bana, tanışmak istediğim zevatın ekse- | risi ile görüştüğünü sözledikten sonra, buraya devamı sıklaştıra- cak olursam, onları bana birer birer tamıtacağını temin etti. Ve sonra da, s#on zamanlarda işleri- nin pek bozuk gittiğini de ilâve eyledi. Tokatlıyandan, pek memnun çıktım. Hakikaten birçok kimse- lerle tanışan ve hatta tanımadık- larına da sokulmanın usulüne ta- mamen vakıf olan bu adamı biraz yemliyecek — olursam, plânlarımı çok büyük meharetle tatbike î muvaffak olacaktım Gretanın tsmarladığı bir kaç ufak tefek şeyleri de alarak akşama doğru Adaya dönerken, vaziyeti ona nasl İzah edeceğimi düşü- nüyordum. Mister Corc'un son sözleri bana — tamamen — ihsas etmişti ki: Bu kadın, bana sadece tam manasile bir mürakıptır. Buna binaeır nasl çalıştığıma evvelâ onu ikna etmek ve ondan iyi not almıya gayret eylemek icap ediyordu. Greta, beni mütehassir bir sevgili gibi kabul etti. İhtimalki.. İhtimalki değil, hatta — şüphesiz- dirki bu gösterişi de, casus mek- tebinde aldığı bir dersti. Ben de ona neş'eli ve muvaffakıyetinden memnun bir adam gibi göründüm.. ( Arkası var ) ADAPAZARI TÜRK TİCARET BANKASI Merkezi: Adapazarı İstanbul şubesi: Yenipostane karşısı Tel. 22042 Sermayesi 1.200.00 Şubeleri : Bandırma - Bartın - Biğa - Bilecik - Bolu - Bozöyük - Bursa - Düzce - Eskişehir - Gemlik - Geredaea - Geyve - Hendek - İzmit - Karamürsel - Kütahya - Mudurnu - M. Kemalpaşa - Safranbolu - Tekirdağ - Yenişehir Müsait şeraitle mevdı;at, havale kabul eder tahsile senet alır ve ikraz muamelâtı yapar. Mevduat faizleri müdüriyetle üşülerek tespit edilir. Komisyon ve Ticaret kısmı satışa delâlet eder. Sigerta yacar. Telefo: : 23623 G n AŞ ASiPiİN KENAN » bi Komprimeleri Sıhhat Vekâleti Celilesinin müsaadal mahsısasile imal edilen bu müstahzar seni Avrupadan gelen ve pahalı satılan muadillerinden kurtaracaktır. BAŞ AĞRISI, NEZLE, SOĞUK ALMA, GRİP gibi hastalıklarıı bir muavin değil, benim başımda | İtarih ve 45155 numaralı — Dişleribiz nö kadar güzel! kangi macunu Hullanıyorsunuz ? — RADYOLİN azizim RADYOLİN yumuşak Cildin siyah be- neklerini çirkin kabarcıklarını siliniz. Keoşliyat ve terakkıyatı ahiro hali hazırda her kadına en sert ve solmüş elldinin beyazlatınası, yumuşatınası ve güzelleştirmesini mümkün kılmaktadır. Beyaz (yağaız) anukavvi ve kabız yonl 'Tokalonr kremi aniyen cilde nüfuz ve bu suretle gudedat taharrüşatını tes- kin, münbosit Ati tekslf ve siyah bonlerle lı.ıqııı;klııklırı izale eder. En kuru ciltleri tazolendirir. Yağlı ve par- lak bir cildin kırmızılığını giderir. Her gün muntazaman kullanıldığı takdirde tomibatlıdır. Bu beyaz yeni Tokalon kesmi cilde o derece gayrikabili tarif bir güzellik ve tazelik verir ki bunun başka suretle temini gayri mümkündür. Mukaddema — Kadıköy — Yelde- girmeni Akif Bey sokağında 10 numaralı hanede mukim iken ha- len ikametgâhı meçhul bulunan Müzeyyen Hanıma İstanbul İkinci tera Memur- lağundan: Emniyet Sandığına reh- netmek suretile mezkür Sandık Bir mütehaasısın şu reçetesini tecrüibe ediniz. idaresinden 23- Haziran - 1931 senot mucibince istikraz eylediğiniz yüz elli liranın tesviye edilmemesi ha: söbile meblâğı mezbur borcunu- zun yüzde dokuz faliz ve yüzde üç komisyon ve Faiz ve komisyon ve masarif yekunundan yüzde iki buçuk muamele vergisi ve ma- sarifi icraiye ile maan tahsili hu- | gusunun temini zımnında merhun | bulunan bir çfit pırlanta bir çift roza küpe ikl roza madalyon bir roza iğne bir roza yüzük bir çift pırlanta kol düğmesi bir altın bilezik bir gümüş çanta icra ve iflâs kanununun 145 incl madde- sine tevlikan paraya çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan alacaklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi üzerine olbaptaki maddel kanuniye daire- sinda tanzim ve berayi tebliğ mübaşirine tevdian tarafınıza gön- derilen Öödeme emri zahrine mü- başirin vernsiş olduğu meşruhatta mezkür mahalde ikamet etmedi- ğiniz bildirilmiş olmasına mebni tebliğatı mukteziyenin bir ay müd- detle ilânen tebliği takarrlir etmiş ——— — — — Yeni Cildimiz | Ademi iktidar ve bel liği el gevşekliğine kargi en mücesir deva SERVOİN haplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkecide All Risa Merkek sczansaldir. Taşraya 150 kuruş posta İle gözderilir. İzmirde İrgat Pazanadaki, Trabzonda Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. Mukaddema Beyoğlu İstiklâl cad- desi Kostantinoplu otelinde 2 numarada mukim iken halen ikametgâhı — meçhul bulunan Müsyü Geninvlle İstanbul Ikinci İcra Memurlu- dan : Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mexzkür Sandık idaresin- den 18 Haziran- 931 tarih ve 4560 mnumaralı senet muacibince Istikraz eylediğiniz altmış liranın tesviye edilmemesi hasebile meb- lâgı mezbür borcunuzun yürde dokuz Faiz ve yüzde Üç komisyon ve faiz ve komisyon ve masa! yekünundan yüzde iki buçuk mu- amele vergisi ve masarifi icraiye ile maa tahsili hususunun temini zunnada — merhün bülunan - bir pırlantalı büyük *Bir pırlanta graf İcra ve iflâs kanununun 145 inci maddesine teyfikan paraya çev- rilmesi için daireye müracaatta bulunan alacaklı mezkür:Sandık idaresi tarafından talep edilmesi üzerine olbaptaki maddei kanuni- ye dalresinde. tanzim ve berayi tebliğ mübaşirine tevdian tarafı- nıza gönderilen ödeme emri zah- rına mübaşirinin vermiş olduğu meşruhatta mezkür mahalde ika- met etmediğiniz bildirilmiş olma- sına mebni tebligatı muktaziyenin bir ay müddetle ilânen tebliği takarrür etmiş olmakla tarihi & lândan itibaren 932-5338 dosya numarasile müddeti muayyenel mezküre zarfında icranın durmasını mutazammın şifohi veya tabhriri olarak bir itirazı kanun! sert veya borcunuzu eda eylemediğiniz tak- dirde müddeti mezkürenin hita- minı müteakip berveçhi talep morhun mücevbheratınızın paraya çevrilmesi hususundaki muamelâtı icraiyenin — gıyabınızda — infazına iptidar — kılımacağı — malumunuz olmak bu husustaki ödeme emri- nin tebliği makamına kaim bu- lunmak üzere keyfiyet ilânen teb- liğ kılınır. olmakla tarihi ilândan itibaren 932 - 5339 dosya numarasile müd- deti muayyenel mezküre zarfında icranın durmasını mutazammın şifahi veya tahriri olarak bir iti- razı kanunl sert veya borcunuzu eda eylemediğiniz takdirde müd- deti mezkürenin hitamını müteakip bervechi talep merhun mücevhe- ratınızın paraya çevrilmesi husu- sundaki muamelâtı icraiyenin g- yabınızda lafazına iptidar kılına- cağı malümanuz olmak bu husus- daki — ödeme emrinin — tebliği makamına — kaim bulunmak üzere keyfiyet ilânen tebliğ kılı- aa — ”? on birinci ilâcıdır: Kiymeti ve faidesi olmadığını isbat edene 10,000 lira ikramiye verilir. K & j * " V VA FAOT