12 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Şubat « Bu Sayfa iaftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatırı Size Getirir. Amerika'da Trampa Usulü Çoğalıyor Geçende Amerika darülfünum larından birinde buhrandan mü- tecesir olan halka bir kolaylık ok mak Üzere yeni bir usul kabul edilmişti. Talebeye mektep Üc relini aynen vermek - selâhiyeti verilmişti, yani mektep Ücreti ye- tine bir çift öküz, bir araba fa« tulya, veyahut beş on koyun vermek mümkündü. Bu usul büyük bir muvaffa- kıyet temin etti. Darüilfünun te- lebe ile doldu. Mektepte gelen erzakı ve hayvanları mektebin fhtiyacına sarfetti. Derken bu fikir o Darüllfüne- nun bulunduğu şehirde halk tara- findan da tatbik edilmiye baş- landı, faraza yüz okka fazla pa- tatesi olan bir köylü, bunu ve- rerek yerine un ve yahut — elbise alıyordu. Git gide bu usul ya- yıld. Hatta berberler, oteller, kokantacılar bile bu usulü kabul ettiler, Diğer gehirler de bu usuldeki kolaylığı görerek onu taklide ko- yuldular. Derken — Amerikanın Kgarp şebirlerinden bir çoğunda paraya ihtiyaç hissedilmez oldu. Doktorlar, —avukatlar, — dişciler bile eşya ve erzak mnkabilinde 14 görmiye başladılar. Dişiniri te- davl ettirmek İstediğiniz zaman dişçiye gidiyor, birokka yağ, beş okka pirinç filân götürüyorsunuz. Terziler, marangozlar, hülâsa her meszlek erbabı aynı şekilde mübadele esasını kabul edince İş büyüdü. Bu suretle alış veriş ya- panlar kendi aralarında büyük bir cemiyet vücuda getirdiler. Bu cemiyet bir merkez açtı. Burada iş isliyenlere, mal satan- lara delâlet edilmiye başlandı, İşsizler bu merkeze — müracaat ederek bir yemek, bir kat elbi- ve mukabilinde işlerini satmıya talip oldular, İnsanlar para devrinden tek- Far mübadele devrine dönüyorlar demektir. #SONPOSTA Sayfa T Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ Tayyare Gemisi Yeni donanmalarda tayyare gemisi yeni bir harp silâhıdı. Bu gemilerde deniz tayyareleri vardır. Bunlar geminin içinde gizlidir. İcabında geminin güvere tesine çıkarılır ve oradan uçar. Bu resim- de gördüğünüz gemi Amerikanın Sara- £ toga lsmindeki büyük gemilerinden birk dir. Üzerinde 55 tayyaro vardır. Bu tay- yareler gemi sür'atle giderken kalkar ve yine gemi giderken güverteye konarlar. | — Ba şekilde yapılan dans daha Üç Kişili, Altı Ayaklı Yeni Bir Dans İngiltere'de bir düns müte- basım 933 senesi için üç kişinin birden oynayacağı yeni bir dans lcat etmiştir. Bu dansta ya -bir erkek iki kadınla, ya bir kadın iki erkekle dansetmektedir. Ya iki erkek arasına bir kadın, ya iki kadın arasına bir erkek, veyahut bir erkek bir kadın mrasına bir ka- dın girmektedir. Oyunculardan birisi dansörlerin ortasında bu- lunmaktadır, Dansi idare eden erkek iki kişinin birden elini tutmakta ve bütün ayakları idare etmektedir. Asıl dans birinci ve Üçüncü dan- sörler — tarafından idare edilmek- Keş abhenkli ve dahba sarif oluyor- muş. Erkek dans ederken ayakla: rımı — dikkatla- atmağa — mecbur oluyor. Çünkü dört ayak içinde ayak idare etmek o kadar kolay bir şey değildir. Arkada kalan dansöz de büyük adımlar mec burdur. Bu yeni şekilde fokatrot, tan- go, vale bile oynamak mümkün- dür. Bilhassa samimt aile mec- lislerinde bu suretle yapılacak danılar numara yerine geçebilir. ve sizi hayli eğlendirebilir. Bir tecrübe ediniz. tedir. Ortadakl Sadece ayaklarını Öteki — dansörlere — uydurmakla iktifa etmektedir. Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Dünya Matbuatında Gördüklerimiz Konferanslı Lokantalar Bizde meddahlı kahvaler vare dır. Paris'te konferanslar lokan- talar açılmıya başlanm ştir. Bune lardan biri geçende Tuileri bahe çesinin karşısında açılan büyük İokantadır. Burada yemek ramanında şehr rin maruf konferanaçılarından birl kürsiye çıkarak müşterilere giü- nün meseleleri bakkında konfe rans vermektedir. — Dinleyenler konferanı bitince sual sormaya, tenkit yapmaya salâhiyettardırlar. Şimdiye kadar bu usul büyük bir. muvaffakiyet temin etmiş ve batipler — dalı alkışlanmış n e n ae ,Kazları $ Almıyorlar Çekoslovak'ya da, sayım ver gisi veremiyen köylülerin hayvan İarını müsadere eder, sonra bum ları pazarda satarak vergi paras Bti tahsil ederlermiş. Geçende Deaki köyünden vergi karşılığı olarak 500 kaz almışlar. Bunları pazara çıkarmışlar, Fakat halk kazların köylülere ait oldı u =ıııluı. ne fiata olursa o| aktan çekinmişler. Bu suretle kazlar memurların elinde kalmış ve müşteri bulunamamıştır. Şimdi hükümet bu kazları elinden nasıl çıkaracağını düşüm mektedir. Garip Bir Ceza Prağ'da posta Idaresi, bir Hca- rethane namına gönderilen bir mektuba konmuş olan — pulun kâfi olmadığını görmüş. Üzerine yeniden cezaen 50 kuruşluk bir pul koymuş. Ticarethaneye gön dermiş. . Ticarethane sahibi bu cezayı fazla bularak itiraz etmiş. Posta» hane şu cevabi. vermiş: “Ceza, filvaki 20 kuruştar. Fakat 20 kuruşluk pul kalmadığı SO0 kuruşluk pul konmuştur., * Bu resim, bize 100 sene sonra Amerika'da tehirlerin alacağı manzarayı göstermektedir. Bunu Amerikan m'marlarından biri böyle tah- min etmektedir. Binaların altından yer altı şimendiferleri işlemektedir. kulelerini andırmaktadır. Binalar, Babil Buz Üstünde mayo İle kızak. Bü kiz. yüzme şam- piyonudur. Kışın buzda karda ıplak kzak kaymaktadır. Eleanor Holm'dür, Özerine bütün Amerikada Içki îıııhını kalkacağı rivayetleri memleketler oraya şarap satmıya / teşebbils ettiler. Bunlar arasında Macarlar şarap» 'Tarını propaganda etmek için tam Amerikan usulü y Eopızıııdıyı müracaat etmişler. Süzel Macar 9 © kızlarından mürekkep bir çalgılı beyet teşkil etmişler. Bir de şarap şarkısı tertip etmişler. Bu kızlar otomobilde seyyar küçük bir bar açıyor ve sokaklarda şarkı söyleyerek halka Macar şarabi