20 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

20 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

MALDKIN GÖZO HALKIN KULAĞI MALKIN DİLİ Sene 3 — Not 825 Nazire Hanım Müsabakadan Evve Güzellik müsabakasının son Kam işleri telefanmı İstanbul — 20200 — PAZARTESİ — Birinci Çıkacağını Nasıl Anlamış ? safhasında birçok yolsuz hareket ler görüldüğünü Iddin edenler: — Müsabakanın o icrasından evvel Nazire hanımın taraftarları tarafından müsabakayı (tertip »den zevata Şişlide bir evde bir çay ziyafeti verildiğini ve Nazire hanımın kıraliçe seçilmesinin bu içtimada kararlaştırıldığını söyler mişlerdi. Müsabakayı tertip eden ler ise bu haberin külliyen asılsız olduğu iddiasında bulunmuşlardı. Haberin Aslı Nedir? Hâdiseleri lehte ve aleyhte bir vaziyet almiyarak olduğu gibi görmiye çalışan bir gazete sıfa- tile karilerimize haber verelim ki; — Bu iddia hem doğrudur, hem de yanlıştır: Filhakika müsabakanın icra tından epeyce ixaman evvel diş doktoru Vanık Bey bir gece Nazire Hanımı alarak (Şişli'de Bulgar çarşısında bir apartımana götürmüştür. Bu apartımanda mü- sabakayı bilfil idare etmemekle Feriha Hanımın iki yeni resmi beraber, idare edenlerin arasında mühim mevkii olan bir zat ve ailesi oturmaktadır, Bir Takdim.. Diş doktoru Vamık Bey bu sam nün. 4. e «lk “e ününe ln Pot Etam sata Nazire Hanımı takdim etmiş ve — Hanım kızın müsabakaya girmek istediğini, fakat netice sinden çekindiğini anlatmış, mu- ( Denmi © mer vayfada ) Şişli İçtimaıın Hakiki Mahiyeti Anlaşıldı y | İs 1933 Bugünün Meselelerinden Son Posta Mars işleri telklene: İstanbul — 20203 Finti 5 katuş Tanınmış Doktorların Günleri Nasıl Geçer ? Bir Doktorun Düşüncesi Saat sekiz, Doktor, mami tenahi kitap dolu odasında. Bir dakika sonra hizmetçi: — Araba geldi efendim! Dedi, Birkaç arkadaş bir olmuş lar, sabahleyin (tramvay bek- İsmek derdinden kurtulmak için otobüs gibi müşterek bir araba ile hastaneye gideceklermiş. Uzun bir yol takibinden sonra memle- ket hastanesine gelmiştik. Büyük bir kapıdan içeri girdik. Etrafta camekânlarla biribirinden ayrık mış, girintili, çıkıntılı ve ber te rafı beyaz boyalı temiz odalar var. Köşede, camla ayrılmış bir ufacık odacık “var ki doktorun kitaplarile dolu, Salonun st tarafı hesapla oyulmuş, bol bir ziyaya yol verilmiş. Bu, cilt hastalıkları" nmen İnce teferrlatına kadar lâyıkile tefrik edilebilmesi içinmiş. Salonun © girintileri, (o bölmeleri adeta kulak “Labrynth, ini andı- riyor. Bunda da muhtelif muaye nelerin sür'atle yapılabilmesini temin maksadı güdülmüş. Asistan (o hastalar O hakkında malâmat verdi, Gömlekler giyildi, koğuşa gidiyorux. Eski fakat çok temiz bir bi- tırapları Dindirmektir Hulüsi Behçet Beyin Mütaleası Anket Muhazriri: Naci Sadullah Doktor Hulâsi Behçet B. m maas mai bi tale- e. ar Bara re Üy yin? yor. Geniş bir koğuş. Bütün ya taklar dolu. Baştan itibaren mu- syena başladı. Hastalar hep 40 yulmuşlar. o Muhterem (doktor; ( Devamı 8 inel sayfada) Mübadele İşleri Bitmiyor Mu? M. Anderson Muhtelit Mübadele Komisyo- Bu Reisi M. Anderson komlsyo- Hun mesaisi hakkında mühim at vermiştir. Lütfen ikinci *“ayfamızda okuyunuz. Gireson'da Findik Piyasasında Düş- künlük Var Gireson, ( Hususi) — Son günlerde fındık fiatleri düşmüş, Fay yasadaki satışlar azalmıştır. dik içi 43, kabuklu fındk 20 KUtuştur, Kongordato Meselesi ediyatını tatil etmiş bul Türk Ticaret ve Sanayi bark b alacaklılarına yüzde ğ0 niş etinde bir kongordato teklif işti. Bu teklif dün Birinel edi mahkemesinde (tetkik miştir. Mahkeme kararını ya Yerecektir, İHTİYAT ZABİTİ Bugün kalbur üstünde kalan harp nesli içinde hayatının bu acı ve tatlı günlerini hatırlamayan kaç kişi vardır? Hepi- mizin o günlere alt ne mühim maceralarımız vardır. İHTİYAT ZABİTİ Cihan harbinin en kahra- man ve en karakteristik tipidir. Onun hayatı bütün bir neslin hayatı ve bü- tün bir harbin mace- rasıdır . İHTİYAT ZABİTİ Gazetemizdeki Oo cephe gerisi romanı Müellifinin son eseridir. Birkaç gü- ne kadar gazetemizde tefrika edilecektir. Siverek'te “(Vasi Bir Kaçakçı Şebekesi Yakalandı Siverek, (Hasusl) — hri- mizde evvelki akşam aai bir araştırma yapılmış ve 25 kaçak- çıda bir buçuk milyon döste sigara kâğıdı, sekiz deve yükü ipekli kumaş bulunmuştur. Ka- çakçılar tevkif edilerek Urfaya gönderilmiştir. Denize Düşenler Eytiplü Yakup ve arkadaşı Hikmet isminde iki balıkçı Il ön bir sandal İle alık avına çıkmışlardır. dönüşte sandal devrilmiş, denize düşmüşlerdir. Bir ax sonra kurtarılmışlardır. Son Yekün azire H Narire H. Foto: Etem Anketimize gelen mektuplar arasında, sıralarını takiben bugün dercedilenlerin adedi (77) tanedir, Bunlardan (48) 1 Feriha Hanımın (20) u da Nazire Hanımın İehi- nedir. Demek ki netice henlir değişmiş değildir. Feriha Hanımı Beğenenler Ben şahsen kadınlarda ve bil- hassa genç kızlarda tuvaletin di yum, o Söyl # göre müsabaka günü Feriha hanım tuvalet yapmamış. Rakibi Nazire hanım pudra ve boyadan istifade »tmek istemiştir. Bence her iki gözel de Türklüğü değil bir ma- halleyi bile temsil edemezler. Çünkü (18) kız içinden seçilmiş” lerdir. Eğer mutlaka ve zorla bir kıraliçe seçmek farz olduysa Fe riha hanım bence şaydnı tercih- tir. (25) nüfuslu bir ailenin reyi de benimle beraberdir. Sultanahmet Ticarethane sokağı Me dha İbrahim Gazetelerdeki resimlerine na- xaran Feriha hanım müstesna ve (e a Birkaç Gün Sonra Son Posta'nın, çok eğ- lenceli ve çok güzel bir teşebbüsünden haber- dar olacaksınız. Acaba Nedir? Siz Ne Fikirdesiniz : sirin” Arada Mevcut Büyük Fark Bugün De Değişmedi Son Yekün Feriha H Feriha H. Foto: Etem cazip bir güzelliğe maliktir. Ben ve ailemde birçok tecrübeli ha- nimlar Feriha hanıma rey veri yor, hakem beyetinin âdil kara- rını sabırsızlıkla bekliyoruz. Sultanahmet Firuzağa 25 numarada İHet Reşit Feriha H., “Nazire Hanıma ( Devamı G ıncı sayfada )