21 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

21 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKİN -DİL! — Sını ı —Bon Post Şubıt l “Yön el klehan ZĞO SD eİBARLER - g MİÇ İ ı.. ı.x-n oıı.lm. lıı.ıı-ı « SALI — 21 Bir Mılyonerın Kızı Tay- yare lle Kaçtı İstanbuldan Atınaya Goturdu Beyoğlundaki Bazar dü Levan mağazasının — sahibi, şehrimizin maruf zenginlerinden M. Şor'un 18 yaşındaki kızı Matmazel Tina dün sabahtanberi ortada yoktur, birdenbire kaybolmuştur. En kuv- vetli tahmin, bu genç ve zengin kızın kaçırılmış olmasıdır. Beyoğlu muhitini büyük ve emsalsiz bir heyecana düşüren bu hâdisenin en ince teferruatını Son Posta muharrirlerinin tahki- kat raporlarında okuyacaksınız. Dün Sabah Dün sabah saat yedi buçukta yataktan kalkan Matmazel Tina zile basmış, hizmetçiyi çağırmış- tır. Fakat hizmetçi Eleni bu gil sesi karşısında hayret etmiştir. Çünzkü Matmazel Tina yataktan daima saat onda kalkar, Hizmetçi kadın, genç matmazelin hasta- landığını — zannederek derhal yukarıya koşmuş ve içeriye girince heyecanla seslenmiştir: e var Matınazel?. Rahat- Sız mısınız ? — Hayır Eleni. Bana valtımı getir. — Fakat, erken ?.. Matmazel Tina kanlı bir eda ile tovabı vermiştiri — İngilizce dersi almak - için erkenden gitmem İâzım. — Peki ama şoföre Yerdiniz mi? — Evet. Dün akşamdan tem- bih etmiştim. Kahvaltıdan Sonra Hıııııeıçi kırlın, genç matma- zelin emrini yerine getirmiş, kah- Yaltısını hazırlamış ve götürmüş- tür. Matmazel Tina çok sakin bir tekilde kahvaltısını yemli gardiroptan — ufak — bir çantası almış ve merdivenleri İnmiye başlamıştır.. Bu —srada #vin öteki hizmetçisi ile karşılaş- Mmıştır, İkinci hizmetçi de hayret İçin dedir. ve matmaz karşısında bu hayretini gizlememiştir: — Cici Matmarzel.. Böyle er- kenden nereye? Matmazel Tina yine çok sakfa Ve hatta gülümsiyen bir eda İlet — Fotoğrafçıya randevum var. Yeni bir resim çıkaracağım, Ya- Huma bir de balo elbisesi aldım. Fakat derhal haber verelim ki Güzellik Münakaşası kah- bu kadar çok — soğuk hizmetçiye şu niçia Munıkışı artık son saf- haya glrmiş bulunuyor Anketimiz bugün 10 uncu sayfadadır On birinci ııyfıdı da Feriha Hanımın yeni be- Yanatını okuyacaksınız | haber | hizmetçi kadın, Tina'nın arkasın- dan bakmış, ©- nun merdivenleri çok yavaş indiği- ni görerek tuhaf- laşmıştır. Ancak ortada — şüpheyl davet edecek hiç bir sebep olma- dığı için hizmet- çi kadın buna fazla bir. ehem- miyet vermemiştir, Kapıdan Çıkınca Matmazel Tina merdiven — ba- şında karşılaştı. ğı bu hizmetçiyi de savdıktan son- ra merdivenden aşağı İnmiş ve kapıdan sokağa çıkmıştır. Fakat çok gariptir ki genç ve zengin matmazel dışarı çıktıktan sonra hiç arkasına bak- mamış ve hatta kapıyı bile ka- / pamıya İüzum görmemiştir. Muharebe Aradan bir buçuk saat geç- tikton sonra genç kızin babası M. Şor ve annesi kalkmışlar, sanki kalplerine doğmuş gibi ilk (Devamı 9 unens ayfada ) —— l 1933 Iııııı Hşleri telefomuz !;ı.n.* — 20203 aa Fiatl 5 xlıunıı —— Bugünün Meselelerinden , Tanmmı; Doktorların Günleri Nasıl Geçer ? lüktenKurtarılanHas- taların Yanıbaşında.. Doktor Niyazi İsmet Bey Anlatıyor Niyazi İsmet Bey, Gülhane hastanesinin kapısında saat 8,30 da iği randevüde beni çok | Az bekletti. Birlikte hocalar oda- Bına gittik. Ben, orada kendisile bir az kovuşabileceğimi tahmin ediyor ve hazırlanıyordum, fakat doktor - paltosunu ve şapkasımı Asar asmaz İşe başlamak Üzere kapıya doğru yürüyüp: — Buyurun gidelim! Deyince yanıldığımı anladım. Tertemiz bir koğuşta iki dü- züneye yakın hasta var. Hasta- lardan barzılarının kanser neticesi göz kapakları çıkarılmış yerlerine sun'! göz kapakları yapılmış, ba- zılarına da perde ameliyatı ya- pilmiş. Yedi yaşında çocuğile yan yana yataklarda yatan bir baba var. İkisinin de beyin hastalığı neticesi gözleri kör olmuş. Bir köşede beyin hastalığın- dan gözlerinin sinirleri bozulmuş bir genç jandarma neferi var. Muhterem doktor diğer mew- Iskdaşları gibi her hastanın ya- nında durüyor, — pansımanlarına nezeret ediyor, yanımızdaki dört asistana İzahat veriyordu. Oradan yeni yapılan hastane Uzak Şark'ta Harp Cephesinde Askert Harekdât Berlin, 21 (Hususi) — Şu dakikada Uzak Şark'ta çok kanlı ve müthiş bir muharebenin baş- lamak üzere olduğuna dalr he- yecanlı haberler — alınmaktadır. Çin ve Japon kuvayı külliyeleri, karşılıklı cepheler halinde mevzle girmişlerdir. Londra, 21 ( Husust ) — S- yas! mahafilde, — Uzak Şark'ta infilâk etmek Üzere bulunan yeni muharebenin bu sefer çok - şid- detli olacağı hakkındaki tahmin- ler açıkça beyan edilmektedir. Şanghay'dan şu dakikada gelen en sön telgraf haberlerine göre Çin ve Japon cephelerinde müt- hiş bir sinir gerginliği — hüküm sürmektedir. — Japon — cephesine takviye kıtaatı gönderildiği mu- hakkaktır. Şimdiki halde Japon cephesinde — muharebe vaziyeti almış olan askerlerin — miktarı 85 bin kadardır. Çin cephesinde ise 150 bin Çin aakeri son emri beklemektedir. Londra, 21 (Husust) — Ea son gelen haberlere göre Uzak Şark'taki harp cephesinde Çin ve Japon İleri karakolları ara- sında kanlı müsademeler başla- mıştır. Yeni haberlere büyük bir endişe ve heyecan içinde intizar edilmektedir. Yirml beş tayyare- den mürekkep bir Japon hava müfrezesi — hiç beklenmiyen bir dakikada harekete — geçmiş ve mühim zaylata sebebiyet veren bombalar atmıştır. (Burada son haberleri okudunuz. en ilk Dün gece garısına kadar Telen ler' beşinci sayfam Anoket Muharriri: Naci Sadallahk Doktor Niyazi İsmet B. binasının ikinci katındaki kadınlar koğuşuna gittik. Dört kadının hasta gözlerine yapılan pansıman- lar da bittikten sonra Poliklinike girmiştik. Bir yandan evvelce müracaat etmiş hastaların şiringaları, pansı» manları, bir yandan da muhtelif ( Devamı 8 inci sayfada) Bir Hırsızlık Uzak Şark'ta Müthiş Bir. Patlak Verdi Devlet M;Ibaısından Bir Yığın Kitap Çalınmış Dün Üçüncü Ceza Mahkeme- sinde, Devlet Matbaasında elek- trikçi iken matbaanın bazı elek- trik malzemesile beraber galva- nometresini çaldığı iddia edilen Ahmet Orhan Beyin muhakeme- sine devam edilmiştir. Muhakeme Ahmet Orhan Beyin giyabında devam ediyordu. Dün mahkemede Matbaa Müdürü Hamdi Emin B. sıfatile dinlenmiştir. aldığımıza göre matba- ada mühim miktarda bir kitap bırsızlığı daha yapıldığı anlaşıl» mıştır. Bu sulistimali derhal Mat- baa Müdürü Hamdi Emin Bey tesbit otmiş ve müfettişler de tahkikata başlamışlardır. Şafi İle Güzel Hasköyde — kahveci Şafi ve kayıkçı Güzel evvelisi gece bir sandalla o civarda bir kömlir deposuna girerek kömür çalar- larken vakalanmışlardır. İHTİYAT ZABİTİ Bugün kalbur Üstünde kalan harp nesli içinde hayatının bu acı ve tatlı günlerini hatırlamayan kaç kişi vardır? Hepimizin o günlere ait ne mühim maceralarımız vardır. İHTİYAT ZABİTİ — Cihan harbinin en kahraman ve en ka- rakteristik tipidir. Onun hayatı bütu ! bir neslin hayatı ve bütün bir harbin macerrsıdır. HYA L ZÖOABLU Gazetemizdeki cephe gerisi romanı müelli- finin son eseridir. Birkaç güne kadar gazetemizde tefrika edilecektir.