20 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

——— KASIK BAĞLARI - TIBBİ KORSELER Posta ile kataloğumuzu ve varakamızı İateyinlz. Sayfa — | | | sipariş A.KIFIDES Beyoğlu: İstiklâl caddesi Posta sokağı No, 1, Tel. 41429 Fatih Garajı için alınacak bir adet Torna ir adet Polunya tergâbı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talip olanlar şartna- me almak üzere her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli münakasaya girmek için de 135 liralık teminat makbuzu veya mektubu ile teklif mektuplarını 27-2-933 pazartesi günü saat on başe kadar Daim! encümene vermelidirler. x» * 9-2-033 perşembe —günü ihale edileceği ilân edilen itfaiye hortumu münakasası 23-2-933 perşembe gününe tehir edildiği ilân olunur. — Ankara'nın en büyük Kitap, gazete ve Kırtasiye mağazası AKBA DK UR A K LÜ LA KA OA SAA Her lisanda gazete mecmuâ Ve kitap Her nevi kırtasiye eşyası. ve mektep levazımı AT LĞ FAL LA A L AÜSL KOU G AE S BÜ AÇA DH FN Her cnx hec mevi eliket kılişe Y MA K K Y MATBAA ve FABRİKASI Telefon - 23969 —— aamanae — — — | olan 400 frangi SON POSTA Subat 20 Bir Doktorun Düşüncesi İstırapları Dindirmektir ( Baştarahı Sinel sayfada ) Bu sebeplerle mesleğimiz hiç bir meslekle — muka- yese edilemez. Memleketimizin en maruf ve yüksek Alimlerin- den avukat Haydar Rifat Beyle görüşülürse, damadının tanınmış bir. doktor olmasına — mebni; doktorlarla — avukatlar veya sair mesalik mensupları — arasındaki farkları size selis bir lisanla tas- vir. edebilir. Aldığımız ücret bahsine ge- lince; bizim de herkes gibi ya- şamamız, — aile — geçindirmemiz lâzım. — Rahipler bile aldıkları nidatla geçinirler, Halbuki bizim doktorların şerefiyesi, bütün Av- rupa ve Balkan milletlerinin kinden kat kat azdır. Bu sene Fransada tanınmış bir doktora — kalbimi muayene ettirdim. Doktor oldur ğgumu söylemedim. Vizite Ücreti memnuniyetle verdim. İsmi de Laubry'dır. Re- fikam — Viyana'da — boğazından hastalanmıştı. En aziz Avustur- yalı dostlarım tarafından tavsiye edilen doktorlar, beher viziteyi yirmi İsviçre frangından hesap ettiler. Bunlara mukabil bizim aldı- ğımız Ücret nedir. Kırk yaşna kadar ancak borçlarımızdan kur- tulmıya bizmet eder ve ancak bu sinden — gonra mutevazı bir refaha irişebilirir. Hele mahak le doktorlarına — gelince bun- ların hayatları daha elim, daba acıdır, hatta feci olanları az değik dir. Yüksek bir tahsil, senelerce mes'aliyet korkusu, ruh! stiraplar, netice sürünmek ! İşi ltifeye dökmek İâzım gelse, İtirazlarını yükselten zevatın iste | dikleri: * Keiserling ,, in dediği gibi; Şoför asrında yaşamak için yanlış yol takip ettiğimizi bizlere ihtarda bu cihetten bakları var: Uğraş, didin, oku, yaz, çabala, her türlü ihtirazlara göğüs ger, netice hemen hemen hiç! Geçenlerde bunlardan — biri, bir reçeteye gülyağı yazıldığından dolayı eczacıya yedi kra verdiğim den şikâyet etmişti.. O zatın reçetesine gülyağı yazılmasının basit sebebini burada söylemeden geçemiyeceğim. O dostum her fırsatta, ayda iki bin lira kazan- dığım söyliyordu. Eh, otuz günde kesesine bukadar para giren bir zalın ilâçındaki pis kokuyu giderte mek için başka bir vastaya İözüm yoktu sanırım. İşte doktorlardan şik&yetlerin bir kısmı da bu tarz ve kabik dendir. Valhâsıl tababetin derece ve şeklini Tâyıkile anlamak, etibbar n vaziyetlerini hakkile idrak edebilmek için akademisyen “Mau- rice de Fleury , nin" Le mede- Cin, İsimli kitabı — okunmalıdır. “de Fleury,, nin, içtimal faaliyet ve vaziyetleri hakkında derin, İnce, nüfuzlu mütalealarile dolu olan bu eser her lisana tercüme edilmiş ve bütün dünyaya tıbbın kadiri kiymetini anlatmıştır. “Molier,, in “ Malade imagi- naire , oyuandığı xzaman, en ön saflarda oturanlar yine doktar- Tardı. Nezib, temiz bir üslüpla her meslek karikatürize edilebi- lir, hatta bu lâzımdır. da! Fakat yazış nezahetten — çıkınca, şoför asrına mahsus edebiyat salikleri gelirler ve cevaptan — müstaç- nidirler. Bunlar nazarımızda acınmıya Tâyık, şefkat, muhabbet ve sami- miyete muhtaç fertlerdir. Umu- miyetle doktorlara tecavüz eden- ler, biç şüphe etmesinler ki, yakın veya az uzak bir âtide yine tabiplerin ulviyet, insaniyet ve tesellilerile hayatlarım ancak idame edebileceklerdir. Tebabeti mevzularına benim- semiş — nice — müellif, mubarrir, edip gelmiştir. Fakat hiç biri, bizimkilerin yaptıkları gibi, bir iki kişi şöyle olmuş diyerek umum etibbayı ne tehcile ne tez- Hle nede tahkire yeltenmişler- dir. Molier de başta - olduğu halde “Emil Zola,,, “Pol Burje,, Balzak, Şekspir ve daha birçok edipler, romancılar ve şairler hattâ “Klod Bernar,, ve, “Jilber Bale,, gibi âlimlerin noktal larına tekabül etmeyen hiki rinde bile şoför meri edebiyatı hiç bir zaman göstermemişlerdir. Muhterem doktor cevaplarına süküttan bir nokta koymuştu. Kendisine gösterdiği nezaketten dolayı teşekkür — vazifemi yapa- rak ayrıldın.. Bilmem — kıymet verdiğim insanlar, birçok nokta- larda muhterem doktorlarla hem- fikir olduğumu buraya - sıkıştır- mamda mahrur görecekler mi? marar- MUHTAÇ OLMAMAK İÇİN TÜRKİYE İstikbalinizi Emniyetle Hazırlarsınız!