1 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

İSTANBULDA: GretaHayatındanMemnundu SON POSTA Ben Hiçbir Zaman Greta'yı Bu Kadar Neş'eli Ve Mes'ut Görmemiştim —i Bu, bizim için mürettep bir plândı. Greta bilhassa bunu te- min etmiş olmak için bana mua-> vin verilmiş değil miydi? Etrafa bilhassa (S...) Beye karşı manalı — iltifatlar — dağıt- makla beraber casus kadının, fabrikalara mensup — dostumuza sokuluşu dikkate şayandı. Misa- firlerimiz Gretanın bu meyline belki başka mana verebilirlerdi. Fakat ben bunda muhakkak bir bit yeniği seziyordum. Greta benden de - gizli bir şeyler yapmıya uğraşıyordu. Ar- tık bunu hissediyordum. Bu te- cessüsü Gretaya anlatmak kat'k yen —csiz değilde — Vaziyeti mülâhaza ediyordum. “Arkadaşı- ma gönderiyorum.,, Dediği esra- rengiz mektubu, (M. Kalifadis) e gönderiyordu. Greta bunu ben- den saklıyor, tertibatıma muhalif olarak şimdi başka kimselere de haddinden — fazla — sokuluyordu. Casusun bunda da korkunç bir kara maksadı var demekti. Gazinoda birkaç saat eğlen dik. Kırathanede aldığmız. (S...) Beyin arkadaşı — müsaade ta- lep ederek - ayrılmak İstedi. Fa- kat bu ihtiyar zatı, böyle ş'd- detli bir mevsimde yalnız bırak- mak diğerlerine karşı bir nevi mnezaketsizlik olacaktı. Hepimiz avdet etimeği kararlaştırdık. Üç gün sonra buluşmak Üzere ( S...) Beye ve arkadaşına veda ettik. Fakat diğer iki ahbap bizi bırakmadılar. Eylencemize devam teklifinde — bulundular. — Greta, benim bir şey söylememe vakit bırakmadan : — Oh ne İyi olur, Merkezbar çok hoşuma gitti. Saatimiz onu geçiyor, bep birlikte oraya gide- H, dedi. Peşlerinden dolaşan kara pen- çeli tehlikeden bihaber masum ve saf ahbaplar, bu arzusuna hemen İştirak ettiler. Gretanın gençliği, güzelliği, işvezi, bilhassa —bu tecrübesiz dostlarımızı öyle teshir ediyor- du kil. Merkezbar Iâübali bir eylence yeri. Zaruret olmasa, insan bu yer- de fazla oturmaktan bile sıkılır. Burada çalışan kadınlar arasında Lili isminde galiba bir Macar oyuncusu vardı. Greta bu kadınla pek kıisa bir zamanda ahbaplık teminine muvaffak oldu. Danstan, çalgıdan barın içi çınlıyor, yıkı- liyordu. — abbaplarımızın — neş'e- sin> uiha e yoktu. — Gretanın yakınlığına mazhar olan zat, ca- sus kadınla dans etmek - için vaziyetler ihdas ediyor, çareler arıyordu. Bir şeytan kadar zeki olan Greta, karşısındakini istediği gibi idare ediyor, kırmıyor, büsbütün de müsamahakâr davranınıyordu., Kavi kolları arasında Greta ile casus kadının | dıııı ıtıık. le(rubellı Aşıkı çık dırtıyordu. Bu vaziyet bana elemli tecessls merakı veriyordu. Dans ederlerken, konuşmaları hiç ke- silmiyor, casus kadının şeytan! zekâsı, kim bilir, neler ve neler yapıyordu. Kimsenin nazarı dik- katini celbetmeden istediği ve sorduğu süallere cevap almak için Greta, bundan daha müsalt hiç- bir vaziyet bulamazdı. Gretanın bu fırsattan bilistifade, ta İstan- bulda iken merak ettiği neticeye vardığına şüphe etmiyordum. To- katlıyandaki xziyafette bazı fab- rikalar hakkında bazı şeyler öğ- renmek istiyen casus kadın mu- hakkak ki şimdi emeline muvaffak oluyordu. Greta Almancayı da iyi ko- nuşuyordu. Merkez barda göze çarpan Lili ile Almanca konu- şan casuş kacdın, misafirlerimiz şerefine şampanyalar patlatlırıyor, onları iltifata boğuyordu. Ben Gretayı hiçbir zaman bu kadar sevinçli, bu derece şataretli gör- memiş, hiçbir. dostumuza - karşı bu derece mültefit bulmamıştım. Hiç kimsetin dikkatini celbet- rıııyııı bümn bıı hareketler, bey- nimin içinde ateşli birer İstifham çiziyordu. Dans bitmiş varyete başlıya- caktı, oturmamızı İüzumsuz gö- rüyordum. Gretaya : — Varyeteyi bekliyecek ml- yiz? Diye sordum. Artık görülecek bir İş kak mamiş olmaklı ki: — Ben çok yorgunum, gitsek iyl olur, dadi. Bizim — kararımız, fabrizaya — mensup müÜtecasir — etmişti. olmak içine — A, Eğlencemiz asıl şimdi başlıyacak, dedi. Greta özür diledi: — Bizi mazur göreceksiniz, bilhassa ben istirahate —muhta- cım, Dedi ve bana döndü: — Kalkalım, dedi, Bilhassa casus kadının fev- kalâde iltifatına maxhar — olan ahpobımız, Gretanın ummadığı bu ciddiyet ve kat'! kararına mütehayyir bakıyordu. Tecrübesiz fişik kimbilir. ne ham hayallere kapılmış, casus kadın için ne boş emellöre düşmüştü. ( Arkası var) bilhassa dostumuzu Buna mani Dehşet Saldı olunacaktır. Bu suretle boğş mart- | ta yapılacak olan yeni meb'us intihabatına komünistler iştirak edemiyeceklerdir. Berlin, 1 (Hususl) — ya Harbiye — Nazırı Jeneral Blomberg, izinli — olan — efrat ve zabitlerin derhal mensup ok dukları kıt'alara iltihak etmeleri- ni bildirmiştir. Şimdilik örfi idare Hlân edilmesi hakkında bir karar verilmiş değildir. Cümbhuriyet re- jimine sadık olan merkez fırkala- toplanmaya vermişlerdir. Amele — fırkasının reizleri de mossi evinde toplan- mışlııdır Alman- rı. alelâcele karar İ | Fransızlara Güre... Paris, 1 (Hususl) — Fransız siyasI mahafili Almanyadaki son ihtilâl hareketini büyük bir dik- | kat va ehommiytle takip etmek- | tedir. Fransız hükümetinin AL- | manyada vaziyetin inkişafını bek- lediği ve bu hususta son derece müteyakkız — davrandığı — anlaşıl- |» maktadır. Bu vaziyet karşisında | kabinenin, Hitlerin müşkül bir ı mevkie düşmesine İntizar ettiği de söylenebilir. Eğer Hitler vazi- yete tamamen bâkim olup dik- tatör vaziyetine geçecek olursa Fransanın Almanyaya karşı baş- ka bir siyaset takip edeceği muhıkkık gibıd ——— İstanbul Gumruk Muhafaza Başmüdürlüğünden: Gümrük Muhafaza ve mintaka memurlari için « 583 ,, adet kasket ilânı Gümrük Mubhafaza ve mıntaka memurları için “583,, adet kasket kapalı zarfla kırdırmağa konulmuştur. Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstanbul Güm- rük Muhafaza Başmüdiriyetinden sacaktır. Kırdırma İstanbul Gümrük Muhafaza Başmildiriyetinde ku- rülacak nlım satım komisyonu tarafından yapılacaklır. Kırdırma 21-3-933 tarihine raal yan unlı günü saat 10 dadır. Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve sna- tinden evvel satın alma komisyonunu verilecektir. Her istekli, biçilmiş bedelin *6 7,5 ğu olan 63 liralık mu- vakkat güvenmelerile misyona gelmeleri, “teminat, belli saatten evvel ko- Örneği İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğündedir. İstekliler orada görebilirler. 8 — Belli olan saatto tutulması âdet olan ubıt kâğıdı doldurul- duktan sonra hiçbir teklif kabul edilmiyecektir. | | | Bir Ölünün Hâtıra Defterinden ı İNGİLİZ CASUSLARI | Bu Sütunda Hergün Muharriri: Sabah KADIN MANTIĞ[ lunu bulmuştu. Sakın ha aklınıza başka şey gelinesin. Bu doktor çok namuslu idi, ne çocuk düşür- tüyor, ne kokain için reçete ve- riyor, ne-de eczacılarla ortak oluyordu. O sadece, Beyoğlundaki muayenehanesinde çirkin kadın- ları güzelleştiriyordu. Hergün mu- ayenehanesi fıkır fikir. kayniyor, oraya giren tapon kadınlar birer | kıraliçe olup çıkıyorlardı. Böylece Kadri'nin kasası da doluyordu! Kadri'ye altmışlık zengin bir | kadın müşteri gelmişti. Kadının | gerdanı katmer katmer olmuş, yanakları birer torba gibi sark- | miş, yözü buruşuklar içinde kab miş ve şakakları kivir kivir. o muştu. Kadri bu müşterisinin arzusu- nu anlamakta geçikmedi. Kadını hemen ameliyat masasına oturt- tu, gerdanını kesti, fazla etlöri aldı,” biribirine — dikti. Yüzünün diğer sarkık kısımlarında da ufak | tefek bazı yamalar yaptı. Kas dinin yüzü tamiri kabil olmıyan bir ayakkabıya benziyordu. Kad- ri uğraştı, didindi, nihayet ouu bir şeye benzetebildi. On beş gün sonra ihtiyar ka- dın doktora beş yüz İirayı verdi ve teşekkür ederek kabineden ayrıldı. İhtiyar kadın gençleşmişti. 18 yaşında bir genç kız çevikliği ve sevincile merdivenlerden ini- yordu. 'Bu “ kadar — gürzelleşmek için 500 lira değil 5000 lira da —| olsa verecekti. Hayatından mem- Almanya 'daki Son İhtilâl Avrupaya nundu. * Kadri, karşısında getç ve gü- | zel bir kadın görünce hayret içinde kalmıştı.. Şimdiye kadar ona gelen kadınlar, fazla etlerini aldırıyorlar, buruşukluklarını gi- dertiyorlar, çarpık burunlarını ka- hba koyduruyorlar, çirkin dişlerini düzelttiriyorlar, şaşı gözlerini ta- mire çalışıyorlardı.. Fakat bu ka- dın hakikaten kusursuz — denile- cek kadar' güzeldi. Kadri, her- halde başka hastalığı olacak! diye sordu. — Hanımefondi şikâyetçisiniz? Kadın Ürkek — sesile verdiz — Gözlerimin etrafındaki kı- rışıkları gidermek istiyorum! — Aman efendim bu kusur değil ki hanımfendi.. — Hayır doktor. Kocamı çok seviyorum. Seneler geçtikçe bu- nerenizden cevap | | | beni ihınal ederse ne yaparım. Mutlak suürette bu. buruşukların kalmamasını istiyoruml.. Kadının kararı — kat'l Kadri: — Pekil demekten başka ça- re bulamadı. Ve kadını tedaviye | başladı. Kadının ber gelişinde, buru- şukluklar — gittikçe — azalıyordu. Tedavinin bitmesine bir bafta kalmıştı. idi. x Kadın heyecanla muayeneha- neya girdi ve doktora borcunu vererek ayrılıp gidiyordu. Doktor: — Hanımefendi dedi, daha bir, haftamız var neden - acele #ediyorsunuz ? Doktor Kadri geçinmenin ye- | ruşuklarım artıyor. Sonra kocam | — Vazgeçtim.. İlk günlerde güzelleşmek İçin tehalük gösteren kadın birdenbire bu gayesinden ve arrzusundan neden vazgeçmişti ? Kadri kendi kendine bu sualin cevabıbı vermiye çalışırken, güzel kadın anlatmıya başladı: *— Gün geçtikçe sönen genç- liğim ve güzelliğim karşısında kocamın beni unutacağını zanne- diyordum. Fakat artık bu tehlike | kalmadı. — Fakat bir az daha sabret- seydiniz? — Hayır doktor artık ne ka- dar çirkinleşsem bu tehlike kal- mamıştır. Genç ve güzel kadının hakkı vardı. Çünkü onun kocası iki gün evvel arkadaşlarile birlikte bir ava gitmişti. Avda bir arka- daşının — ihtiyatsızlığına — kurban olmuştu. Avcı çifteyi bir çalılığa Çevirmiş, ateş ediyor, fakat çalı- hğın arkasında arkadaşının bu- Tunduğunu bilmiyordu. Genç ve güzel kadının kocası bu kazadan sonra güzelliğini tamamen kay- betmişti. Zavallı genç ve güzel adamın yüzünün yarısı ve bir gözü dar- madağın olmuştu. Bu kaza genç adamı sade çirkinleştirmemişti. Artık bu genç adama bakan ka- dınlar içlerinde arzu ve sevgi değil ancak nefret ve ikrah duyabilirdi! —— RADY | Mart Çarşamba lstanbul — (1200 m.) 18 saz (Mu- zafler B.), 18.45 Orkestra, 19.30 çocuk doktoru Ali Şükrü B. tarafından (grip ve kızamıktan — korunma — çareleri ) hakkında konforana, 20 saz (Hamiyet H.), 20.80 Mahmure H., 21 Hafız Sa- dettin B., 21.80 Orkestra; ajans, bor sa haböri ve Saal avarı, Viyana — (b181 — m.) vor, 16 borsa — haberlori, 16.20 şarkı, 18 könser, 20.45 — Ürkestra — konseri, &205 Andre Gide'in bi eri, £8.10 konsor. Lelpzig — (989,6 m.) 7.1ö jimnsa- tik, 733 konder, 19 konser, 91 Çar- daş opöreti. 29 habur, 24 dana, Bükreş — (394,9 m.) 18 plâk, 14 plâx, 18 Örkestra, 19.28 orkeetra, 20.4€” plâk, 21 viyolonasi, — 21.45 piyano, 2210 keman. Roma — (441,2 m.) 20.10 baber, 21 haber ve plâk, 21,45 tiyatra. Peşte — (550,5 — m.) 10.15 polis orkestrası, 19.05 Çıgan musikisi, 18.80 konser, 19,80 — plâk, 20.30 opera, 22 | Çıgan müsikisi, 25 23 konser, Moskova — (1804 — m,) 19.80 kon- ser, 22 İngilizce nepriyat. Varşova — (1419 m.) 18,(0 plâk, | 17 plâk, —19.95 konser, 2045 haber, 21.26 koaservatuar talebesi tarafından 12.30 kon- Mimar — Bu meslekt mecmua- nit 25 İnçi sayını memleket mimarlı- saaatları tanıtan ve SANALİRTİ. Söven- zengin — mündere- şar etmiştir. Tavsiye ederiz. | | i Yıııı Neşriyat: gını — ve totyini Trakya Spor — Edirne'de çe kan bu apor mecmuasının İkinci sar yısı sporculuğa alt yazılarla çıkmıştır. Çiğir — Ankara'da ber ayın or tasında — İntişar edon bu mectnyanıt Sinol sayısı tanınmış edebiyalçıları: mezin yazılarile ve şiirlerile intişar elmiştir. Neşriyat bayatına yöni atılan bu gençlik ve fikir mecmuasını Gav> —— aiye ederiz. ğ