2 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

2 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

y V Savfa ço —— — — — ——— ıSON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerinde <n gemimi dert Ailenize, dostlarınıza söyliyemediğiniz #ek dertlerinizi Hanimteyzeye yazınız, Hamıme geyye ya her günkü sütunda veya hususl mek- fopla cevap verir. Hantmteyzenin fikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtanyar. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız ortağıdır. Çacuklarda İnkıbaza Karşı Ne Yapmalı? Tokibaz, gişe sütile. beslenen çocuklardan ziyade anne sütile beslenenlerde — görülür. Bunun sebebi de annesinin İnkıbaz has- tal ğına müptelâ olmasından ileri gelir, Eğer çocuk emziren kadın ikibax ise, yemek aralarında da- ha fazla su içmeli, Fazla meyva, salata ve sebze yemelidir. İnkibaz bazan fazla tegaddi- den bazan da noksan tagaddi- den ileri gelir. Barsakları İntiza- ma sokmak için lüzumu kadar gıda almak lâzımdır. Eğer çocuk kâfi derecede çıda ve kilo ak dığı Balde inkibaz ise, her ye- mekten evvel ve sonra Üç kaşık scak su içirmelidir. Ve meme emdiği dakika müddetini azatı- malıdır. Eğer çocuk lüzumu ka- dar kilo almıyorsa daha sık em- zirmeli ve dakikaları fazlalaştır- malıdır. Şişe aütile beslenen çocuğa portakal, üzüm suyu içirilmelidir. Eğer inkibaz ise ç aylık olduk- tan sonra erik suyu vermelidir. Tatlı eriğin çekirdeği çıkarıldık- tan sonra iyice ezmeli az miktar vu ile kaynati ktan sonra bir ka- wanoz içinde muhafaza etmelidir. - Çocuğa her yemekten evvel bir çay kaşığı verilmelidir. Portakal, üzüm, domates, suları da fay- dal d.r. İnkibaz çocuklara İdmam ve masaj da faydelidir. Çocuğun elbiselerini çkarıp yere bırak- malı, serbest hareketlerine mü- snade etmelidir. Banyoya sok- mazdan evvol karmının — etrâfını uğuşturarak masaj — yapmak ta barsakları barekete — sevkeder, Masaji sağdan sola doğru yap- malıdır. Bütün bunlara rağınen çocuk iakibaz olur, bir iki gün dışarı çıkmazsa gliserin veya sabunlu su ile şiringa yapmalıdır. Fakat çocuğu şirinçaya alışlırmamaya dkkat etmelidir. Güderi Eldivenler ! Nasıl Yâkanır? Göderi eldivenleri yıkarken tuyun — içerisine birkaç damla zeytinyağ ilâve edecek olursanız gayet yumşak bir şekilde kurur, Beyaz boya lekesini vasıl çıkarmalı Yeni boyanmıs bir evin önün- den geçerken elbiseniz boyalanır. Bu beyaz boyayı çıkarmak için soğanlı su ile yıkayınız. Suyun içerisine arzu ederseniz bir miktar - sabun da koyabilirsiniz. Badehu 4uz ruhu İle oğuşturursunuz. Tuz- rubu soğan kokusunu izale eder, Çapras düğmeli — geniş omuzlu erkek ceketi Amerika'da, bilhassa Nevyork'ta genç kızlar erkek elbiseleri giyiyorlar. Pantalon giymiye cesaret edemiyenler — caketlerini K.'ADIN Amerika'da Erkek Modası Aldı ürüdü (SON POTA) kadınları ve genç mumun — terbiyesi, alükadar eden mevrulara — her şeyden Cazla ebemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir. defa Kadıa sayı famız olacak ve bu sayfada şumlar bulumacaktır. Güzellik meseleleri, son modalar, çocuğur evinizle güzelliği, vv Heleri, el işleri ve salra.. ğ Düz omuzlu, erkek eskotleri Bisiklet ve suvari kıyaleti erkek oeketleri erkek istilinde yaptırıyorlar. Yu- rebilir. Moda Havadisleri 15 şubat. Bu ay büyük Paris terzihaneleri gerek gece, gerek gündüz için uzun etekleri kabul etmiştir. İngiltere gündüz için kısa etek kabul etmiştir. Bu sene her memlekette — modalar — gayetle muhteliftir. Bu sene Pariste ge- rek yaz, gerek kış boyun şalları ve bereler madadır. Garip kollar modası: Kollar- da da büyük değişiklik vardır. Bu sene kollar dirsekten kısadır. Uzun mantolar ve elbise ile ayni renkten mantolar modası geçmiş- tir. Üç çeyrek mantolar bunun yerini almışlır. Elbise ile diğer renkte kısa mantolar daha müte- ammimdir. Bu mantolar ekseri- yetle yünden yapılmakta yakaları kürkle süslenmektedir. Kürkten boyun şalları en son modadır. Mavi tilkiden boyun şalları elbise üzerinde pek zarif görülmektedir. Geca elbiselerir. Gece elbise- leri için ince kumaşlar, siyah kombinezonu gösterecek şeffaf siyah jorjetler, madadır. Bu elbi- selerle siyah organtindea eldi- venler giyilmektedir. Bu eldiven- ler, bazan elmas taşlarla süslen- ıııktodlr. Gündüz elbiselerinde kullanılan renkler, şartröz, zey- tunl, gemici mavlisi, blöjandar, plî:ülı rengi, 1skarlat renkle- ridir. Gece elbiselerinde kullanıla» gak renkler açık renklerdir. Be- yaz organtinden yapılan dans elbiselerinin allına — a'dimisema renklerinden müteşekkil kombi- nezonlar giyilmektedir. Gece ek biselerinde kullamılan kumaşlar, şifon, dantel, boncukla işlenmiş Bugün Ne Yemek Yapsam ? Ekmek Tatlısı Bir parça bayatlamış franca- laları ince iace keştikten sonra süte batırıp bir havlu Üzerine diziniz. Yarım saat kadar böy- lece terkettikten sonra bir dilimi dörde — bölünüz. Her parçayı evvelâ una, sonra — yumurtaya batırarak bol yağda kızartınız, Üzerine şeker şurubunu dökünüz. Bunun Üzerine bazıları krem de dökerler. Kremli Tavuk Tavuğun göğsünü başladık- tan sonra ufak ufak — parçalar halinde kesiniz. Birkaç dakika yağda hafifçe kızartınız. Ateştea İndirdikten soura içerisine az mile tar un ilâve edip tokrar ateşten geçiriniz. Badehu içerisine bir miktar elt ilâve ederek kaynas tınız. Bunu tabağa döktüktec sonra Üç yumurlanın — sarısınt iyice çalkalayınız, badehu bir kaşık korn kloru yüz dirhem sütün İçinde —ezdikten — sonra yumurtalara karıştırınız, bir mik» tar tuz ilâve —ettikten sonra ateşte pişiriniz. bu kremi de tabaktaki — tavuğun üzerine dökünüz. karıdaki resimler size bu yeni Portakal modeller bakında bir fikir ves | Paluzesi İki portakal, İki çay kaşığı şeker, Bir çay fincanı süt, İki yumurta sarısı, Bir kaşığı kornklor. İki :::lık.:lı! suyunu — sıkınız, şekerl içine koyup ateşe koyu nuz, şeker ateşte eridikten sonra indiriniz. — Soğuduktan — sonra yumurta sarılarını çalkayıp ka- rıştırınız. Koyulanıncaya — kadar mteşte — karştırarak — pişiriniz. dehu derin sirça — tabaklara döküp soğutunuz. Her tabağıa Özerine birer bisküi koyarak sofraya — çıkarınız. Bu miktarı istediğiniz gibi çoğaltabilirsiniz. e ÖÖ o Ev Kadınının krep damurlar, et rengi krep Bileceği saten kullanılmaktadır. Yastık, Yatak Örtüsü Motifleri Bu moatifleri İstediğiniz ha- cimde işliyebilirsiniz. Vardiğimiz model şeklinde bugünün daha küçük —veya büyüklerini çizer kesersiniz. Modeli İnce bir. ku- maş çizdikten sonra düz yuvarlak çizgilerin yerine İngiliz şeritini çatarsınız. Aralarda işaret edilmiş düz çizzileri Alsas kotonile sık sık işlersiniz. Bu motifleri yastık, tepsi örtüsü, saşe, yatak örtüsü wesair ber iş için kullanabilirsiniz. Şeyler Püre icin patatesi nasıl pişirmeli? Püre pişirmek için kullandığı- nız sütün soğuk — olmamasına, ilık olmasına dikkat ediniz. Ilık sütle patates daha çabuk ezilir ve hazmı daha kolay olur. Kurumuş peynirleri ne yapmalı? Kurumuş — peynirleri kullana- bilmek için iyice rendeleyiniz. İçerisine bir miktar yağ koyarak karıştırınız. Bunu ekmek üzerine sürüp yiyebilirsiniz. Bazıları ren delenmiş peyniri yağ ile ezdikten Gonra içerisine bir miktar hardal, tuz, biber karıştırarak yorlar. Saç - fırçalarını nasıl yıkamalı? Fırçaları sıcak suya koyduk- tan sonra, İçerisine bir miktar soda ilâve etmeli ve sodalı su ile yıkamalıdır. Dantelaları nasıl 'yıkomalı? Dante'aları, muslin perdeleri kir taraftan yıkamalı, bir taraftan Gtülemelidir. Dantelâ kuruduktan sonra Ütülensmer.