5 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Londra Konferan- sının Akıbeti Londra kanın aldığı konferan- sin akamete uğraması ihtimal lerini arttırmaktadır. Bu hususta halkitaız diyor ki: Hasan Bey ( Lâleli Şair sokağı 4 ) Londra'dan —konferansın inkitaa uğradığı haberleri geliyor. Bir şaiir * Hayır olur mu böyle gecenin seherinden ,, demiş.. zaten konferans toplanırkön bunu hayra yoranlar pek azdı. Konferansta her devlet kendi siyasetini, menfaatini ileri sürdü, Bü- yük devletler beşeriyet namıma iddia- larında biraz fedakârlık yapmadıkça dünya buhranının önüne geçmek mümkün olmıyacacaktır. * Necmettin Bey matası 38 ) — Dünya — konferansı — tehlikeye düştü. Dünyanın buraya toplaman meleklerden bekledikleri şeylerin hiç birisi yapılamadı. Fakat ne de olsa hüsnü niyet sahibi olan devletler aralarında yeni yöni uzlaşma şekilleri buldular. Rusya v& Türkiyenin müşterek mesaisile Avrupanın şarkında sulhü temin eden mühim bir itilâf yapıldı. Bence bu da kâfi. Zaten konferanstan daha fazla şey beklemek abes olurdu. * İbrahim B. (Sultanahmet Yerebatan) — Londra konferansı inkıta teh- likesi geçiriyormuş. Olabilir. Fakat bence bu konlferanstan beklenen şeyler temin edilmiştir. Milletlerin yüksek siyaset ve iktısat adamları biribirlerile tanıştılar, dertlerini öğ- rendiler. Zaten bu konferans beşerin istirabım şıp diye kesecek bir mes- ken vazifesi Kr'ınm ez. 24 Saatin Hâdiseleri Tarlabaşında — oturan Niyazi isminde biri kendisine memur sü- sü vererek-ötekini berikini dolan- dırırken yakalanmıştır. * Riza isminde biri Ferikö- yünde Alim Beyin apartımanına girerek öteberi çalarken yakalan- mişlır. »* Tonel başında araba bağ- lamakta olan vatman Hamdi, elinden hafifce yaralanmıştır. x4 Şoför Muhittinin idaresin- deki otomobil Zeytiaburnundan geçerken, küçük zabit mektebi kapısına çarpmış ve müşterilerden Ali Efendi başından yaralanmış- tır. * Leon isşminde bir çocuk Galatadan geçmekte olan Mu- hittinin kamyonuna asılmış, ma- hevra neticesinde dıvara çarpa- rak yaralanmıştır. konferar a, Âmeri- vaziyol Haşmet ( Unkapanı Atla- * Erenköyünde bir bakkalda | sahte olduğu zannedilen bir on kuruşluk — bulunmuş, — tahkikata başlamıştır. l Son Postanın Resimli Hikâyesi : başıma gelenleri | ğ ı_ etmiş! ! POSTA DAHİLİ HABERLER Balta Limanında Bir Tar- lada Deîiıle Bulundu Balta limanında eski jandarma sında bir Ruma ait tarlada eski d meskükât bulunmuştur. Bu tarlada yapılmakta satılmakta bulunan geçenlerde ve imiş, soyan ve yakalanan haydutlardan bu altınlardan bir tanesi işi de bu suretle zabıtaya aksetmiş Seyyah Çoğaldı Yeni Kafilelere İntizar Ediliyor Bu sene İstanbula gelen sey- yah vapurları ve seyyah adetleri geçen senelere nisbetle çok faz- ladır. Büyük kafileler halinde İstanbula 931 senesinde 22 va- purla 7510 ve 932 senesinde 19 vapurla 7170 seyyah gelmişti. Bu sene yedi ay içinde gelen sey- yahların adedi geçen senelere nisbetle yüzde elli fazladır. Şi- mendiferle ve ufak ara postala- rile gelen seyyahlar bu yekün- lara - dahil değildir. * Perşembe günü de İstanbula (Koni dat de Kavir) vapurile İılî;myı darülfünunundan ( 188 ) talebe gelecek ve beş gün kala- caklardır. Bundan başka ağusto- sun 27 sine kadar altı İtalyan vapurile şehrimize beş bin kadar daha İtalyan seyyahı gelecektir. Bunlardan ( Karakvay ) vapuru ayın 24 ünde, (Roma) vapuru 30 unda (Ağustos) vapuru ağustosun ikisinde, (Açanya) vapuru 4 ünde (Konte Krande) vapuru 13 ünde (Oçanya) vapuru da - 27 sinde limanımıza geleceklerdir. ingiliz Seyyahları Beykozda İstanbul belediyesi evvelki gün | | şehrimize gelen İngillere otomo- bil ve Turing kulüp kâtibi umu- misi Mister Bradley ve kızının seyahatı ile alâkadar olmuş ve refakatlarına memurlarından Ve- | dat Beyi vermiştir. Misafirler bugün belediyenin temin ettiği otomobillerle Beykoz ve Şileye gidecekler ve akşam üzeri tekrar döneceklerdir. Sey- yahlar İstanbulda beş gün kala- | caklardır. | Evkaf minare tamir ediyor Evkaf Umum Müdürlüğü Rumeli- hizarı camiinin minaresile Kasımpa- şadaki Piyalepaşa camliinin tamiri | için 5 bin liralık bir tahsisat kabul etmiştir. Yakında tamirine başlana« caktır. A *** Akrabadan — biri — vefat [ Xa Stkasin li son günlerde gizlice paralar Boyacı Şerif Ağa isminde ihtiyar bir kurabiyecinin evini zuhur etmiş ve define Buünun üzerine altınların bulunduğu — tarlaya karakolu arka- | evirlere ait altın | araştırmalar gene gizlice köyünde i nahiye | birinin üzerinde bulunmuştur. Belediy'e—.îğ Bin Liralık Bir Dava Kazandı Yeni belediye kanunu muci- bince mezarlıklar belediyeye dev- redilirken Galatada Kuledibinde Şahkulu mezarlığı müstesna tu- tulmuş ve evkaf tarafından Ali Hamit isminde bir İranlıya kira- | lanmıştı. Bu zat ( 1200 ) metre murabbamda bulunan mezarlığın yalnız bir köşesini kiraladığı hal- | de bütün mezarlığı arsa haline getirdiği gibi üzerine bir de ba- raka yaptırmıştı. Belediye kiracı aleyhine ceza mahkemesine bir dava açmış ve kendisini mahküm ettirmiş, ayrıca üçüncü hukuk mahkemesine de evkaf aleyhine bir dava açarak mezarlığı is- temiştir. Mahkeme belediye lehi- ne karar vermiş, Temyiz de bunu | tasdik etmiştir. Evkaf son olarak tashihi karar talebinde bulunmuş isede, bu da reddedilmiş ve evkaf ayrıca (5) liraya mahküm olmuş- tur. Mezarlığın kaymeti (37) bin liradır. Belediye mezarlığın kendi namına tesciline başlamıştır. Dolgğ Düştü Tüccar Frangı Tercih Ed'yor Dolar Avrupa ve Türk para borsasında tekrar düşmiye başla- mıştır. Evvelki gün bir Türk lirası mukabili çek dolar 0,62,50, dün- 0,62,20 den muamele gör- müştür. Effektif doların Türk parasile kıymeti 156 - 160 kuruş arasında tehalüf etmiştir. Bir müddettenberi — doların mütemadi düşüşlerinden korkan tacirler daha ziyade frank üze- rine muamele yapmıya başladık- larından bu son düşüşlerden pyasa mütcessir olmamıştır. M ea A 4 Bizim — hanımla © ailesine *“Başın sağ olsun ,, a giderken... ! ı l gidilmiş, hafriyat yapılmış ve hakikaten altın mes- kükât bulunmuştur. Sarıyer kaymakamı, Yeniköy müdürü ve Yeniköy komiseri dün tekrar Balta limanıma giderek resmen araştırmalara başla- mışlardır.Şimdiye kadar 11 altın bulunmuştur. Bunlar 190 sene evveline aittir, Tarlanın muhtelif yerle- rinde perakende olarak gömülmüş altınlar zuhur edeceği tahmin edilmektedir. Evvelce ne kadar altın bulunduğu malüm değil- dir. Tarlayı evvelce kazanlar ve altınları bulanlar hakkında tahkikat yapılmaktâdır. Pirinç İŞinde Müstahsiller ile ithalâtçılar Arasında ihtilâf Çıktı Pirinç müstahsillerile pirinç ithalâtçıları arasında bir ihtilâf çıkmıştır. İktisat Vekâleti ziraati korumak maksadile yeni konten- jan listesine pirinç koymamıştır. İthalât tarcirleri ise gümrük- lerde yüz vagon pirinçleri oldu- ğunu söylemekte ve bunların it- haline müsaade edilmesini iste- mektedirler. Prinç ithalâtçıları namına Ankaraya bir murahhas gönderilmiştir. Müstahsiller de ayrıca telgrafla İktısat Vekâletine müracaat ede- rek yerli pirinç — istihsalâtının ihtiyca kâfi olduğunu, binaenaleyh yeniden pirinç ithaline müsaade edilmamenini:bildirmişlerdir. Mesele Vekâletçe tetkik edil- mektedir. kibar bir hırsız Dün, iki aydanberi İstanbulun muhtelif — yerlerinde — kendisine doktor ve piyano muallimi süsü vererek sirkatler yapan Sait is- minde kibar bir hırsız yakalan- mıştır. Zabıta bu müddet zarfın- da bu esrarengiz sirkatler üzerin- de yürümüş ve nihayet on dokuz şikâyetçinin verdiği eşkâl netice- sinde Saidi ele geçirmiştir. Bu kibar hırsız en son olarak Bebekte —sabık — jenerallardan Mi .olayinin evinden 14 lirasını, Pangaltı da Müyesser Hanımın 200 liralık altın tabakasımı çal- mıştır. Sait bütün cürümlerini itiraf etmi Sahte 100 liralık bulundu Galatada çalışan bir firma eline geçen bir yüz İiralıktan şüphe ede- rek Galata polis merkezine müracaat etmiştir. Merkez bu yüz liralığı Dev- let Bankasına göndermiş ve neticede yüzlüğün sahte olduğu tenbit edil- miştir. Polis İkinci Şube Müdüriyeti derhal tahkikata girişmiştir. *«« Yolda bir ekmekçi eşeği birdenbire bizim hanımın kolunu kaparak ısırmasın mi ?,. Temmuz 5 —< Günün Tarihi- T ! Gazi Hz. Yalova'yı Teşrif Ettiler İstanbul, 4 — Reisicumhur Hz. bu sabah Yalovayı teşrif etmişler ve bir müddet istirahatten —sonra akşam üstü saraya avdet buyurmuşlardır. 'ınıot Paşa Sofyaya çağrıldı Ankaradan verilen malümata gö- re Bulgar Başvekili M. Muşanof, Başvekil İsmet Paşayı Sofyaya davet etmiştir. Başvekilimiz. bu davecte icabet edecektir. Fakat Sofyaya ne zaman gideceği malüm değildir. . İhracat Ofisinde İhracat Ofisi raportörlerinden Ha- | bip Edip ve İktısat Vekâleti Neş- riyat Şubesi Müşavirlerinden Burhan Asaf Beyler kadro harici kalmışlardığ, Habip Edip Beyin Celâl Beyin avdetinden sonra yapılacak yeni teğs kilâtta diğer mühim bir vazifeye tas yin edileceği söylenmektedir. Belediye fen işleri müdürü Belediye Fön İşleri Müdürü Ziya Bey bir buçuk aylık bir mezuniyet almıştır. Ziya Bey mütehassıslarla beraber tetkikatla meşgul olduğu içli bu mezuniyöti - kullanamıyordu. Yas rından itibaren mezuniyetinden isti fade etmiye başlıyacaktır. Beynelmilel talebe kongresl Beynelmilel Talebe Birliğinin 15 el kongresi bu söne Venedikte topla» nacak ve 26 ağustostan 2 eylüle ka- dar devam edecektir. Murahhasların bir ârada —bulunmasından — istifade edilerek birinci beynemilel Darülfü. nunlular matbuat köngresi de - açı« lacaktır. Akay İdaresinde Akay hattı İşletme Şefi Burhanet. tin Beyin istifa ettiği malümdur. Fakat istifasının sebebi kat'iyetle anlaşıla. mamıştır. Şeflik vazifesini vekâleten Ankara vapuru sabık suvarisi Nasuhi Böy görmeye başlamıştır. Akay memurları arasında diğer bazı değişiklikler olması muhlemels dir. Müdür Cemil Bey hattın mune tazam bir surette çalışabilmesi için bazı esaslı ıslahat yapacaktır. bir Cinayet İzmir, 4 — Balcovada Dudu is, minde bir kız Mahmut namındaki genci sopa ile fena halde dövmüş, Mahmut ta kızı tabanca ile öldürmüştür, İzmirli Sporcular Geliyor İzmir, 4 — Milli takımın Rusya seyahatine iştirak edecek olan fut- bolculardan Sabahattin, Vahap, Sait Fuat, Şükrü B. ler Bursa vapuru ile İstanbula hareket ettiler. Bir yılan Sergisi açılıyor Kadıköyünde Bigalı Hüseyin oğlu İsmail Efendi isminde bir zat vardır. Bu zat senelerdenberi yılanlarla yatıp kalkmaktadır. Yılan ticaretinin kârlı bir iş halini almak üzere olduğunu İsmail Ef. — İstanbulda — bi ılan sergisi açmıya karar ver ğerıide yılan nevileri edilecektir. Milli Hâkimiyet Bayramı Bagün milli hâkimiyetin ilânının yıldönümüdür. Bu münasebet'e bugün resmi daireler tatildir. Bayram münasebetile Türk Maa. rif Cemiyeti rozet tevzi edecektir. ir, teşhir Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Hasan B. — Karının üstünde galiba yün diye satılan Avrupa omalı elbise vardı.. 6