8 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Yeni Açılan Bir Da- va Münasebetile Sabık Erzurum Meb'us Salih EL. nin belediye aleyh bir tazminat davası açtığım dün yazmıştık. Salih E£, oturduğu mahallede fena koku neşreden diye ahiri bulunduğı edilmesini istiyor. Bu muhtelif kimseler ile gı Şu mütaleaları t bususta Resit Bey ( Tor de 3) — Bir şehrin en ziyade göze rünen yeri, sokaklarıdır. Sokaklar ne olursa cami — için- gö- kadar temiz, ne kadar tozsuz © kadar iyidir. Belediyö şehrin gürel- liğine, halkın sıhhatine bakmıya mec- burdur. İstanbul belediyesi bu mec- buriyeti göz bulundurarak çalışıyor. Ancak “daha çok lâzımdır. | ördüğünü or ve bu zararının tazmin | | önünde çalışmak Salih Ef. nin belediye aleyhine aç- tığı davayı gazetenizde okudum.. Sa- | lih Ef. nin maksadı belediyeyi biraz | daha çalışmıya teşvik için rektir. Doğrusunu söylemek lâzmge- lirse, belediyemiz daha çok faydah | eolabilir. olsa ge- * Hasan Bey (Nuruosmaniye 88) — İstanbulun bazı semtlerinde so- kaklar hakikaten pistir. Bunları te- | mizlemek lâzımdır. Söylendiğine göre bu sene belediye tanzifat işlerine daha ziyade ehemmiyet vererek şe- hirde pis sokak — bırakmıyacakmış. Belediyemizin bu işi muhakkak ba- şaraçağına ben eminim. 4 26) — İstanbulun bazı — semtlerindeki pis sokakların temizlenmesi için be- lediye ile © cıvar mahalle — ihtiyar heyetleri elele vermelidirler. Mahalle ibtiyar hbeyetleri sürpüntü ve saire dökmemesini te- min etmelidir. Bu temin edildiği takdirde belediyenin de işi hafifler. Fakat herkes — sokakları süprüntü dökmek suretile girletirse kabahat belediyenin mi, yoksa bu süprüntü- leri sokağa savuranların mı? Kiril Et, (Çemberlita balkın — sokakların Otomobil Plâkaları İstanbul içindeki bütün - oto- mobil, otobüs, kamyon, bisiklet- lerin plâklarının yenilenmesine karar verilmiş, bunun için 1500 plâka — ısmarlanmıştır. — Bunların tenkleri de değiştirilecektir. Talebe Alınacak Yeşil köydeki Tayyare maki- nist mektebine bu sene de bir miktar talebe alımacaktır. Alma- cak talebenin Orta mektep me- |Maaş Zammı_nıjan İstifade| | aşları yüksektir. zunu olması ve 17 ile 20 yaşlar arasında bulunması şart konul- | muştur. — Elimde az çok bir serve- tim var Hasan Bey.. l aÇIPe. Yeni Kanun Tatbik Edilince... SON POST TT A — İstanbul Maliyesinde Memurlar Ara- sında Esaslı Değişiklikler Olacak İstanbul için yeni bir maliye eden yeni kanun bir eylülden itibaren tatbik mev- kiine geçecektir. Yeni teşkilât kanunu İstanbul mal memurlarının biraz daha fazla maaş almaları ve terfih edilmeleri esası üzerine hazırlanmıştır. Müdürlükler için. 70, 75 ve 801 lar kabul edilmiştir. Halbuki bugün İstanbulda ya- nız defterdarın maaşı (80) liradır. mâaşlı memur yoktur. Teşkilât faaliyete geçerken | ya Anadoludan ve Ankaradan yü murlar getirilecek veyahul ta bura | lar birer, ikişer 'derece terli” ettirleceklerdir. İstan- Maarif Müdürleri Edemiyecekler Mi? — | Maarif Vekâletinin yeni büt- 1 çesinde Maarif müdürlerinin ma- | Barem kanunu | mucibince bu yüksek maaşları ancak yüksek tahsil görmüş Maa- rif müdürler alabileceklerdir. Hal- | buki mevcut Maarif müdürlerinin çoğu ilk Muallim mekteplerinden mezun olduğu için bu vaziyetten istifade edemiyeceklerdir. İlk Mu- allim mekteplerinden me'zun Maa- rif müdürleri yerine yüksek - tah- sil görmüş Maarif müdürlerinin tayin edileceği kuvvetle söylen- mektedir. Diğer taraftan Maarif müdür- lerinin, salâhiyetleri de artırılacak | ve Orta mekteplerle, liseler bazı hususlarda Maarif idarelerile mü- | nasebette bulunacaklardır. Tetkikler Halkevi Bu Sahadaki Ça- hşmasını Genişletecek Halkevi dershane ve kurslar Şubesinin tertip ettiği gezintile- rinin birincisi evvelki gün yapıldı ve çok faydalı neticeler alındı. Öğrendiğimize göre Halkevi, bu şekilde gezintileri çoğaltmıya ka- » rar vermiştir. Bu suretle gençli- ğin toplu bir halde tetkik fan- liyetlerinde bulunması temin edil- miş olacaktır. Diğer taraftan Halkevi kütüp- hane şubesi de mesaisini geniş- letmiye karar vermiştir. Halkevi kütüphanesine rağbet çok fazla- dır. Hergün yüzlerce genç kü- tüphaneye devam ederek istifa- | girilerek kavganın deli eserler mütalea etmek fırsa- tını bulmaktadırlar. Şöyle küçük bir fabrika teşkilâtı kabul İ iralık asli maaş- ' Böyle yüksek | için küçük ek maaşlı me- aki eski memur- Komşusunun Dişlerini Dökmüş! Beyoğlunda Kalyoncukulluğun- da oturan kahveci Sadık ile kom- şusu Haçik bir para mesclesinden kavgaya tutuşmuşlar, fakat araya büyümesine mâni olunmuştur. Hırsını bir tür- lü yenemiyen Haçik akşama ka- dar o civarda dolaşmış, akşam üzeri elinde bir nargile ile geç- mekte olan Sadığa tesadüf et- miştir. Haçik birdenbire Sadığın üzerine hücum ederek elindeki nargileyi kapmış ve var kuvvetile suratma vurmuştur. Sadığın üç dişi çıktığı gibi kırılan nargile parçalarile nün muhtelif yerlerinden yaralan- mıştır, Sadık tedavi altına alınmış Haçik yakalanmıştır. yüzü- Para Kaçakçıları Son günlerde Muhafaza ku- mandanlığı teşkilâtı iki mühim döviz kaçakçılığını meydana çı- karmış, bunlar, adliyeye veril- miştir. Bunlardan biri vagonli şir- ketinin Paris vagonu şefi Toma- soviç, diğeri de İtalyan hastanesi baş rahibesidir. Bunların ikisinde bulunan para miktarı birkaç yüz bin frangı aşmaktadır. Muhafaza teşkilâtı para ktk çakçılığı üzerinde esaslı tetkikat yapmaktadır. Bu kaçakçılığın da eroin ve morfin kaçakçılığı gibi biran evvel kökünden sökülüp | atılması mukarrerdir. Birkaç gün içinde bazı yeni para kaçakçılarının meydana çı- karılmasına intizar edilmektedir. - -— —— —— —— ea — ı “Son Postanın Resimli Hikâyesi : gibi bazı şartlar aradığı | Paşabahçesinde bul memurları terfi etseler de barem kanunu mu- cibince bulundukları vazifelerde ikişer sene çalış- madıkça terfi ettikleri alamıyacaklardır. Yani dereceleri yükselecek, fakat ikişer sene daha Yalnız barem kanunu asli maaşları yirmi liraya ka- dar olanlar hakkında böyle bir kayıt koymadığı mal memurları bu teşkilâttan edecekler ve fazla maaş alacaklardır. memuriyetlerin maaşlarını eski maaşlarile - çalışacaklardır. istifade Maamafih yeni kanım memurlarda yüksek tehsil için birçok memurların nadoluya nakledilecekleri anlaşılmaktadır. İki Hırsızlık Bir Yaralama Ve Bir De Sarkıntılık Hâdisesi Kazlıçeşme'de oturan Hulüsi isminde biri bir iş meselesinden çıkan kavga neticesinde Lâstik fabrikasında ustabaşı Kâni Efen- diyi taşla başından yaralamıştır. * Eftim isminde bir tenekeci olurün ” kilişüci Kenan Beyin evini tamir etmekte olan Mustafa ve kardeşi Nurinin ceplerinden 5 lira Eırı ve bir gümüş saati çalarak savuşurken yakalanmıştır. * Çakmakçılarda manifatu- racı Ropen Efendinin dükkânma müşteri — sıfatile giren sabıkalı Recep iki top patiska çalarak savuşurken yakalanmıştır. * Mehmet, Ahmet ve Kâzım isminde Üç kafadar son derece sarhş bir halde Fındıklda Fm- dıklı gazinosunda ötekine berikine sarkıntılık ederlerken yakalan- mışlardır. İşe Başlandı Tıp Fakültesi İçin Yeni İnşaata Lüzum Görüldü Tıp fakültesinin Haydarpaşa- dan Beyazıda nakledileceğini bi- liyorsunuz. Tedrisata yeni binada başlandıktan sonra Tıp talebeleri hastahanelerde staj ve tatbikat gö- receklerdir.Hastahane tatbikatının iyi bir şekilde temini için Darül- fünun idaresi Cerrahpaşa hasta- hanesinde bir pavyon inşasına karar verilmiştir. Fakülte için teşrih salonu ittihazına karar ve- rilen eski Bekirağa bölüğünde de inşaata başlanmak üzeredir. Bu inşaatın ibaleleri şu günlerde ya- pılacaktır. Plân ve projeleri ha- zırlanmıştır. Temmuz 8 — ) . A Tütün Satışları Ne Vaziyette ? Geçen senö mahsulünden olmak üzere bu son on beş gün içinde Samsunda 60 kuruştan 160 kuruşa kadar elli bin, Bafrada 45 kuruştan 130 kuruşa kadar yüz yirmi bin, Ala- çamda 30 kuruştan 100 kuruşa kadar yetmiş bin, Geredede 40 kuruştan 90 kuruşa kadar otuz bin kilo tütün satılmıştır. Fındık ihracatı Gireson, 1 Fındık ları - bitmiştir.. Bu yıl içinde yilâyette 2 milyon 515 bin 164 lira kıymetinde — 2,885,100 kilo kabuklu — fındık - 6,113,720 — kilo findik içi, 116'120 kilo çürük findik içi ihraç edildi. Vatandaşlıktan Çıkarıldı İstanbulda Kumkapıda kayıtlı Fehmi Efendi Mehmet Nuri Beyin resmi- izin almadan yabancı tabiiyetine geç« tiği anlaşıldığından vatandaşlık- tan çıkarılmıştır. Maarif Vekâletinin Yenl Binası Ankaradan — bildirildiğine — göre hükümet merkezimizde Maarif Vekâ- leti için yeni bir bina yapılacaktır, Binanın yaz mevsimi sonlarına kadar bitirilmesi mukarrerdir. İnşaat bu ay içinde ihale edilecektir. stok- oğlu göz doktoru Kız muallim mektebinde İstanbul Kız Muallim mektebinin eaki ve yeni bütün merunları bu ayın 16)ncı günü mektepte topla. nacaklardır. Memur alınacak Maliye Vekâletinin şehrimizdeki kırtasiye deposuna bir memur alın- masına karar verilmiştir. Bu memura ayda 60 lira Ücret verilecektir. Muallimler kursu Ankarada Gazi Terbiye Enstitüs sünde bugün ortamektep muallimleri için fizik ve tabii ilimler kursu âçi- lacak, kursta tedrisat beş haftğ devam edecektir. Yılan Ve Kaplumbağa Yılan ve kaplumbağa tücareti için ahcılar ve satıcılar Ticaret odasına müracaat etmektedirler. Anadolunun muhtelif taraflarından hemen hergün ticaret odasına birçok müracaatlar olmaktadır. Oda satıcılara, ahcılar hakkında malümat vermktedir, Nahiye Müdürleri Arasında Dahiliye memurlarından bir kız- minin tahdidi — sinlerine dair — olan kanun mucibincö 55 ya; ikmal etmiş olan nahiye müdürlerinin teka- üde sevkleri icap etmektedir. Dahi- liye Vekâleti vilâyetlere gönderdiği bir tamimle 55 yaşını bitirmiş olan nahiye müdürlerinin listesini istemiş. tir. - —— Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: «« Patron olup... Mevcut servetimi bir miktar | daha yükseltmek istiyorum —me dersin?., — Bunlar uzun şeyler birader... Çabuk para kazanmak istersen he- | men bir eczane açıverl..