8 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sıyfı ı Dünya Hâdiseleri l AÂAvam Kamarasında Kedi Sürüsü İngiliz Avam Kamarasının ka- Meclis Ka- | dın azasından biri Ş , | geçen gün meclis arile Tasfi-| Keyeti umumiyesi- ye Ediliyor | ne bir takrir ver- miştir. Bu takrirde, meclis bina- sında mevcut ve bir sürü teşkil eden kedilerin kapı dışarı edi- mesi istenmektedir. Kadın İngiliz meb'usunun böyle bir rakrir ver- mesine sebep şudur: Bina dahilinde farelerin üre- memesi için Avam Kamarası, ötedenberi, idare kadrosunda bir miktar kedinin bulunmasını mü- nasip görür, bunlar için bütçede ciğer ve sair yiyecek - tahsisatı vardır. Kadın meb'us, bir gün, kadın âzaya mahsus tuvalet odalarından | birinde bulunurken bu kedilerden biri her nasılsa içeri girmiş. dıncağız kediyi kovmuş, fakat elinden kurtulamamış. — Nihayet kedi, fazla sıkışınca kadının omu- zuna atlamış, oradan açık bir pencereye sıçramış ve - kaçmış, fakat bu hal kadının sinirine do- kunmuş; kedinin sıçramasını ken- disine zannederek — feryadı - bastırmış. Üzerine fenalık — gelen meb'us hanımı hademeler — ayıltmışlar. Takrir vermesinin — sebebi İşte bundandır. Maamafih Avam Ka- Mmarası idare heyeti bu müracaatı nazarı dikkate almış, kediler hakkında tahkikat yapmış ve görmüş ki: Mecliste beş kedi" bulunmak lâzım gelirken zamanla bunların adedi arta arta yetmişi bulmuştur. Şimdi, bu heyet, bunların altmış beşinin kapı dışarı edilmesini, geri kalan beşinin farelerle müca- dele için meclis binasında bırakıl- malarına karar vermiştir, * Amerikada, bir müddetten beri Hastalık heıkçs. için çok ğ elverişli addolu- Sigortaları | nabilecek yeni şekil bir sigorta yapılmıya başla- mıştır. Bu sigorta hastalığa kar- şıdır. Hasta düşüldüğü zaman parasız ve gayet elverişli şartlar içinde kendisine baktırmak isti- yehler, kendilerini sigorta ettir- mektedirler. Bunun için gayet iyi bir muayene tapılmakta, sonra bu muayeneler, haftada iki defa devam etmektedir. Tâki sigorta edilmiş olan kimsenin hastalık istidatları vaktinden evvel anlaşıl- sın da ona göre tedavi edilsin. Bittabi, sigorta kumpanyası, bu külfet için, her sene muayyen taksitlerle sigorta bedelini alır. Amerikada, şimdi, bütün bir aile efradının top yekün hastalığa karşı sigorta edildikleri sık sık görülmektedir. * lspınyımn Valansiya — şehir hastahanesinin nöbetçi dok- | toru, sıcak bir günün akşamında ava almak için hastahanenin kapısı önünde dola- şarken küçük bir köpek görmüş- tür, Doktorun bağırıp haykırma- larına rağmen köpek gitmemiştir. Bir ara, hayvanın haline dikkat eden dolcurebunım bir ıyığııım Zeki Bir Hayvan Ka- | karşı bir tecavüz gibi | Bombay, ( Hususi muhabirimiz yazıyor ) — Bugün, Son Posta karilerine Hindistandan ikinci se- lâmımla beraber yazımı gönderi- yorum, Bu yazıyı, bilhassa, Bom- bayın başka bir yerde misline tesadüf olunmaz bir garibesini | ceğim. Bambay civarında denilen bir yer vardır. geniş ve munltazam — parklarile, bu parkları süsliyen asırlar gör- müş güzel ağaçlarile denilebilir ki bütün Bombayın en güzel ye- ridir. Buraya kadar gayet güzel asfalt yollar vardır. Bu yolların iki tarafıma palmiyeler dikilerek serin bir gölgelik vücude, getiril- miştir. Bu yol üstünde giden yol- büyük bir bahçe çıkar. Duvarlar yüksek olduğu için içerisi görül- mez. Görmek için kapısından da | girilmez. Çünkü hususi müsaade almak gerektir. Burası, hakikatte ne bir bahçe, ne de herhangi bir mesire yeridir. Burası bir mezar- hktır. ve bir. kısım — İranlıların | ölüleri gömülür. Başkaları kabul edilmez. Bu Acemler ateşe taparlar. Vaktile Irandan buraya ||hicret etmiş ve kısmen Bombayda vatan kurmuşlardır. Ölülerini işte bu mezarlığa gömerler. Maamafih gömmek tabiri yerinde değildir. Çünkü toprağa gömmez, bırakırlar. Anlatayım: öylece Ateşe tapan Bombay Acem- lerinin mezarlığı bir daire şek- lindedir. — Dairenin — ortasından ufak bir nehir geçer. Nehrin her yeri nehirde nihayet bulmak üzere merkezden dışarıya doğru birtakım duvarlar vardır ki bu duvarlar, şekilde görüldüğü üzere (D), (M1), (1i1) işaretli höcreleri andırırlar. () numara höcre çocuklara, () numaralı höcre kadınlara, (Il1) numaralı höcre erkeklere mah- sustur. Cesetler, bu kaideye riayet edilmek şartile getirilir ve me- zarlığın bu höcrelerine açık olarak almış, sarıp sarmalamış, sonra sa- hvermiştir. Birkaç gün sonra, ay- ni köpeğin, sargısı bozuk bir hal- de tekrar hastahaneye geldiği görülmesinmi? Doktorlar, bu defa hayvanı tekrar tedavi — etmişler ve bu hal, böylece hayvan iyi olunciya kadar devam etmiştir. Bu vak'ayı yazan Madrit'in Lüz gazetesi, hâdisenin umumi bir hayret MM yazıyor, —— | tarif ve tasvir etmiye tahsis ede- | Mallahaba Burası -| cuların birdenbire önüne yüksek | duvarlarla etrafı çevrilmiş gayet SON POSTA Ateşe Tapan “Hint Acemle- rinin Mezarlığında Gezinti... Yırtıcı Hayvanlara Ziyafet Çekiliyor bırakırlar. Bir takım kuşlar, yır- tıcı hayvanlar gelir, bu cesetle- rin gözlerinden veya hoşlarına giden daba nazik nzuvlarından başlayarak bunları yemiye baş- larlar, gözlerini oyarlar, dudak- larını koparırlar ve nihayet kuru birer iskelet haline getirirler. Hindistenda öteşperest öceinlerin mezarlıkları tıpkı böyledir O zaman bu kemik enkaz, me- zarlık memurları tarafından nehre itilir ve boş kalan höcrelere yeni çplılı cesetler konur. Fakat bir Nasrettın Hocanın Tür- | mın üzerine kuşların Bombayda iskeletlerin atıldığı mukaddes nehir müddettenberi bu adet değiş- miştir. Çünkü civar halk, bun- dan son derece rahatsız olmuştur. Meselâ akşam üzeri evinizin balkonuna oturarak - serinlik alı- yorsuz. Erken, Acem mezarlı- ğgından kokmuş bir kol kapan veya genç bir insanın gagasile gözünü oyan bir kart karga, gaflet ederek Aağzında taşıdığı bu iğrenç nesneyi “pat, diye yanı başınıza atıyor. Ne hale gelebileceğinizi.tasavvur edin. Onun içindir ki, tekrar eden bu vukuat karşısında halk şikâ- yet ede ede, nihayet hükümeti harekete getirmiş, o da, ceset- lerin, mezarlık höcrelerinde apa- çık bırakılmalarını menetmiştir. Eskisile olan fark, üryan cenaze- konmasına mani olmak için demir ıskara koymaktır, Manzarayı tasavvur edersiniz yal Allah, herkesi böy- le akibetten kurtarsın. İ. Halil besinde ir İhtifal Ypıldı ihtifale ait iki intiba Akşehir, (Hususi) — Bütün dünyada nükteleri ile tanınmış ve kendine mahsus bir şöhret kazanmış olan Hoca Nasrettin için burada bir ihtifal yapılmıştır. Alt asırdanberi ibmal edilen bu Türk feyle.ofunun mezarı başın | da toplanan muallimler yaşayan kıymetinin takdirkârı olmuşlardır. Mütevazı bir türbe içinde ölümile bile insanlara ders veren Hocanın — başucunda — toplanan muallimler onun her biri ayrı bir hususiyet taşıyan nükte ve fik- ! Kari Mektupları Kimsesiz Talebelerin Temennisi Biz on sekiz genç ve kimsesiz talebe, Anadolunun muhtelif yer- lerinden tahsile koşmuş ve haya- tımızın bin türlü cefası içinde senelerdenberi derslerimizle uğ- raşmış gençleriz. Yaşıyabilmek ve tahsilimize devam etmek için belediyenin —açtığı — kimsesizler yurduna sığınmıştık.. Halbuki, buranın ayın birin- den itibaren kapatılmasına karar | verildi. Ve biz aç sefil bir halde | sokaklarda kaldık. Cümhuriyet hükümetimizin bi- zim gibi vatan evlâtlarını düşü- neceğini, henüz imtihanlarımız bitmediği için, bizi tahsilimizden etmiyeceğini kuvvetle ümit edi- yoruz. Kimsosizler yurdunun fakir talebeleri Postalarda İntizamsızlık 6 Haziran 933 tarihinde İs- tanbula gönderdiğim iadeli taah- hütlü mektubumun mürseli ileyhe badelimza tarafıma iadesi icap eden tesellüm ilmühaberini bu- güne kadar alamadım, On gün mukaddem ise Ban- dırma postahanesine — müracaat ederek — ayrıca istilâm varakası tanzim ettirmiştim. Gene cevap gelmedi. Postalarımızın bu haline ben şaştım. Bandırma: - İnhbisarlar Müdü- riyeti ziraat memuru Sezaj Adapazarı Belediyesi Maaşları Geciktirdi Mi? Adapazarı belediyesi müstah- demini hâlâ nisan maaşını ala- ıııımıçhr Müstahdeminin aldığ aaşı © geçindirecek bir ı.ııkdudı olduğu da nazarı itibara alınırsa, müstahdemlerin maaşlarına bir ân evvel kavuş- mak için masıl bir sabırsızlık içinde oldukları anlaşılır. Alâka- darların nazarı dikkatini celbet- menizi rica ederim, l Covaplarımız l Findıklıda tramvay caddesinde 16 numarada Kemalettin Beye: — Mektuplarınızı kâğıdın bir tarafına yazınız efendim. * Cavit Korkmaz Beye: — Kırdışııııu lıınqı san'ata daha müstait ise ©o san'ata veri- niz. Kendiniz de muhakkak - bir operatöre tedavi ulunın. okumak- tan jinsana zarar gelmez, köy muallimi olmak için uif Vekâ- letine istida ile müracaat ediniz efendim. Ankarada Öncebecide muhtar Ah- met Beye: —- llekhbuumute ile dercedemiyeceğiz, mahke- mesine muracaat ediniz efendim. * Hürmetkârınız M. Ziya imzalı mek- tap sahibine : Bankalar hükümetin daimi mürakabesi altındadır, Türk tâbi- ıycluıde olan gayrimüslimler de ayni hakka sahiptirler. Nazarı itibara alınacak şey din farkı değil milliyet ve tâbiiyet farkıdır efendim. ralarındaki — terbiyevi hikmetleri izah etmişler, Hocanın hangi ta- rihlerde ve h"l'ı:ı u:::: içinde a tiştiğ tmışlar, mezar. . başında ihtifale iştirak edenlere hocanm fıkralarımı - ihti- va eden kitapları dağıtmışlardır.