15 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Buğday Meselesi Ve Köylümüz Dün piyasa hakkında umumi malümat verirken buğday piya- sasının kuvvetlenmesinin temen- ni edildiğini de yazmıştık. Tu bususta kendilerile görüstüğü- müz kimseler bize kirlerini şu cümleler ile anlattılar: Asm Zühtü B. ( Sultanahmet Akbıyık ) — Köylü bu memleketin esas un- surudur. İstihsali yapan ve hariçten memlekete para ' girmesini Otemin eden unsur çiftçilerimizdendir. Esa- sen hükümette bu vaziyeti çok iyi takdir ettiği için köylü ile dalma alâkadar olmakta, onun ihtiyaç ve istediklerini "temin etmek hususunda daima gayret göstermektedir. Ziraat Bankasının köylüden peşin para ile buğday alması memleket hesabına şok faydalı olmaktadır. Banka biraz çabuk davranırsa yapacağı iyilik da- ha büyük olur. » Ali Şaban Bey ( İlkmektep mual- limlerinden) — Buğday meselesini iktisadi sa- hada esas siyaset olarak görmek lâ- nmgöldiği (kanaatindeyim. (Çünkü yüzde doksanı çiftçi olan bu memle- ket halkının ekseriyetle istihsal ettiği madde buğdaydır. Ziraat Bankası köylüden buğday satın almak surile bir taş atıp birkaç kuş birden vur- muş oluyor. Evvelâ buğday için kuv- vetli bir piyasa vücuda geliyor, sani- yen köylülerimiz tefecilerin elinde oyuncak olmaktan kurtuluyor. Yeni mahsulü her tarafta piyasalara çık- mıya başlamıştır. Ziraat Bankam der- hal harekete geçmelidir. » İbrahim Hüsnü B. ( Müskirat inhi- sar idaresi sabık meinurlarından) — Ben buğdayın ucuz satılmasına razı değilim. Eğer buğday normal fiatten aşağı düşerse bundan ' yal. fiz köylüler değil, ayni zamanda biz şehirliler de zarar ederiz. Fakat Ziraat Bankası geçen seneki gibi buğday almıya başlayınca | buğday piyasası derhal kuvvetlenecektir. Müfettiş Muavini Alınacak Ziraat Bankası bu sene kad- rosuna (yeniden ; altı omüfettiş © muavinliği tahsisatı koymuştur. Bu müfettiş muayinleri açılacak » olan müsabaka imtihanile alına- caklardır. İmtihanlar 14 ağustos- © ta Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında yapılacaktır. Müsa- bakaya girmek üzere şimdiden birçok gençler müracaat etmişler, isimlerini yazdırmışlardır. (Yy urtdaş! 3 Yaz ayları bol, bol zeytinyağı yiyelim. Çünkü zeytinyağı, hem “ İ sağlık için çok faydalıdır, hem | de yurdumuzun korunmağa muh- taç bir mahsulüdür. Milli iktsat ve tasarrıf cemiyeti | DAHİLİ HABERLER | Feci Bir Kaza Oldu BirBekçi Kendi TabancasınınKurşunile Yaralanarak Feci Şekilde Öldü Evvelki gün şehrimizde çek feci bir vak'a olmuş, bir mahalle bekeisi ansızm vuku neticesinde ölmüştür. Hâdise etrafında yaptığımız yu malümatı elde ettik ; arabaş mahallesinde bekçilik yapan Recep Ağa evvelki gün karnını doyurmak için öte beri almış ve o civarda bir kahveye gelip oturmuştur, Recep Ağa yemek yediği sırada taban- casını da belinden çıkarıp masanın üstüne koymuş- İ tahkikat neticesinde Haliç Fenerinde bulan bir kaza | | tarafa bakmakta olduğu için tabancanın yere düş- tüğünü farketmemiştir. Tabanca kahvenin taş zemi- nine düşer düşmez derhal ateş almış ve çıkan kurşun çok garip bir seyir takip ederek Recep Ağanın tâm almna isaböt etmiş, kafatasım parça- lamış ve beynine girerek kafasının arkasından çık- mıştır. O anda kanlar içinde'yere yıkılan Recep Ağa hemen hastaneye kaldırılmış, fakat aldığı yara çok ağır olduğu için zavallı adamcağızı kurtarmak tur. Bu sırada ayağı masaya çarpmış ve tabanca | mümkün olamamış, ölüp gitmiştir. Zabıta bu malü- yere düşmüştür. Recep Ağa bu Esrarkeşlik İki Arkadaş Kabak Çe- kerlerken Yakalandılar Polisler uyuşturucu (madde kullananlara karşı mücadelelerinde devam etmektedirler. Evvelki gün | yeni bir esrarhane meydana çıka- rılmış ve iki esrarkeş yakalanmış- tır. Hâdise şudur: Çakmakçılarda Valde hanında oturan Mehmet isminde birinin, kendi oturduğu odayı bir esrar- hane haline getirdiği, geceleri bir takım kimseleri bu odaya alarak onlara esrar ve Afyon çektirdiği öğrenilmiş, derhal tahkikata giri- şilmiştir. Polisler ilk iş olarak Mehme- din odasında bir araştırma yap- mışlar, neticede orada bir miktar afyon, afyon çekmeğe mahsus bir kabak, narkile ve sair eşya ele geçirmişlerdir. Mehmet ile birlik- te odada esrar çekiştiren Talip isminde bir arkadaşı da yakalan- mışlardır. Karşılıklı Bir Dayak ! Beyoğlunda Ziba sokağında Madam Mari isminde bir kadın bir alacak meselesinden komşusu Madam eleni ile kavgaya tutuş” muştur. Bu sırada kavgaya Mari- nin dostu Nusret ve Eleni'nin dostu kahveci Süleyman da karış- mışlar, biribirini fena halde döv- müşlerdir. İhracat Artıyor İktisat Vekâleti 1 haziran ta- rihinden itibaren maden resimle- rini indirmiştir. Bunun üzerine son bir buçuk ay zarfında krom, zımpara, omağnezit “ihracatının arttığı görülmüştür. acat en ziyade | İngiltere, Amerika ve Almanyaya yapılmaktadır. e vanil sen (Üç Katilin Deli Olmadığı Anlaşıldı Samsun hapishanesinde katil suçundan on beşer seneye mah- j küm olarak yatanlardan Hasan oğlu Hurşit, Ali oğlu İsmail, İsmail oğlu Faik isminde üç katil delilik iddia ettikleri için Adli Tıp İşleri Müdürlüğüne gönderil- mişlerdi. Müessese bunlarda akıl hastalığı (o bulunmadığını tesbit etmiştir. Katiller dün Samsuna iade edilmişlerdir. Çapa Hastanesi Maarif Vekâletine Devrediliyor Evkaf idaresinin Çapada umu-” mi 'barpte (80) bin Altın lira sarf ederek yaptırdığı ve fakat tec- hizatı alınmadığı için yarım ka- lan büyük bir Hastahanesi vardı. İdare burasını beş sene müddetle Tütün İnhisarına kiralamıştı. Mali- ye > vekâletinden Tütün İnhisar umum müdürlüğüne yapılan bir derhal tahliye edilerek Maarif Vekâletine devredilmesi” bildi- rilmiştir. İnhisarm buradaki imalatha- nesi Bebekte eski Hidiv ailesi: nin yalılarından birine taşinacak- tır. Haber aldığımıza göre parâ meselesi (o halledilebilirse Maarif Vekâleti, esasen son sistem bir hastahane olarak hazırlanan bu binayi Tıp fakültesi İstanbula nakiledildikten sonra hastahane yapacaktır. Yeni tesisat ve teş- kilât için bir milyon liralık bir masrafa ihtiyaç hasıl olduğu söy- İ lenmektedir. Eskiden (binanın İ ber pavyonunda ayn ayrı tesisat tebliğden bu binanın evvelki gün | i “Biçakla matı tesbit etmekle beraber tahkikat yapmaktadır. Bir Kadın Küçük Bir Çocuğun Ba- şından Kanlar Akıtmış! Polisler, küçük bir çocuğu ya- ralamak suçile bir kadını yaka- lamışlar ve adliyeye vermişlerdir. Hâdise Beşiktaş'ta cereyan etmiş- tir. Öğrendiğimize göre Beşiktaş- ta oturan Hayriye Hanım isminde bir kadın evinin önünde durma- dan gürültü eden Hidayet isminde bir çocuğu ansızın yakalamış ve dövmeğe başlamıştır. Hidayet bir aralık kadının elinden kurtulmak istemiş, fakat muvaffak olama- mıştır. Kadın bunun üzerine daha ileri giderek yerden kaptığı bir taşı Hidayetin kafasına indirmiş ve çocukcağızı yaralamıştır. Arıpul Çalınışlari Saraçhanebaşında tayyare pi- yango bayii Bekir Halis Efendi- nin dükkâm önünde asılı olan birçok ampuller evvelisi gece meçhul hırsızlar tarafından ça- bamıştır. Taraçadan Yere Düştü Sirkeci'de Bolvadin otelinde oturan “İbfahim Efendi isminde biri otelin taraçasmdan düşerek ağır surette yaralanmıştır. Sırtından Yaralamış Galatada Hasan isminde biri bir alacak yüzünden çıkan kavga neticesinde Mehmet isminde birini sırtından © yaralıyarak Mehmet O bastâneye kaçmıştır. kaldırılmış, Hasan yakalanmıştır. yapılmıştı. Bu fazla masrafı mu- cip olduğu için bütün pavyon- ların kalorifer makineleri birleş- tirilmek süretile tasarruf o yapı- lacaktır. Temmuz 15 — Günün Tarihi Ecnebi Limanlara Vapur İşletilecek Teşekkül eden Türk Vapurculuk Anonim Şirketi, ihracat mallarımızı ucuz ve müsait bir navlon ile naklet- mek için bazı ecnebi limanlarına hatlar tesis etmek arzusundadır. Bu hatlar daha ziyade Suriye ve İspanya arasında olacaktır. Fransa ve İtalya için de hat tesisi. şimdilik mümkün görülmemektedir. Sıhhat Müdürleri arasında Siirit hükümet doktoru İbrahim B. Siirt, Şibinkarahisar Sıhhat Müdürü Raif Bey Bayazıt, Adana Sıhhat Mü- dürü, İbrahim Bey Niğde, Adapazarı hükümet doktoru Fehmi Bey Sinop Sıhhat Müdürlüklörine tayin edilmiş- lerdir, Çay ithali için İktisat Vekâletinden bildirildiğine göre, çayın memlekete ithalinin bir elden idaresi hakkındaki müracaat müddeti ağustosun son gününe kadar uzatılmıştır. Dün Fransızların milli günü idi. Bu münasebetle Fransız sefaret ko- nağında bir kabul resmi yapılmıştır. Bir pavyon yapılacak Dârülfünun tarafından Cerrahpaşa hastanesinde olduğu gibi Haseki has- tanesinde de bir pavyon yâptırılma- sına karar verilmiştir. İnşaata birkaç gün sonra başlanacaktır. Yollar, tamir ediliyor Belediye yolların tamirini sıra il& yaptırmaktadır. Mevsim nihayetine kadar birçok yollar tamir edilmiş ola- caktır. Sütlice ile Karaağaç arasın- daki Parke yolun tamiri bitirilmiştir. Vapur seferleri Akay İdaresi tarafından yaz mü- nasebetile Adalara ve Anadolu sahis lindeki iskelelere ilâve seferler tertip edilmiştir. Üstat Ahmet Rasimin mezar: Üstat muharrir Ahmet Rasim Bey geçen yaz vefat etmiş, cenazesi Hey- beliada mezarlığına defnedilmişti. Be- lediye © tarafından Ahmet Rasimin metfeninde bir mezar yaptırılmış ve mezar taşına şu yazılar yazdırılmıştır: “ Türk diline 48 sene kalemile hizmet eden muharrir Ahmet Rasim burada yatıyor. Matbu öâsarı yüzü geçer. Onu unutmamak her Türke borçtur. Meb'us olarak öldü, Çar- şamba 21 eylül 1932. ,, Türk-Yunan Ticaret Ofisi Memleketimizle Yunanistan arasın- da yapılan ticaret muahedesinin müd- deti altı aydır, Bu muahedeye göre İstanbul'da bir ofis kurulacaktı. Ofisin nizamnameleri İktisat Ve kâleti tarafından hazırlanarak İhracat Ofisine gönderilmiştir. Türk - Yunan ofisinin bugünder itibaren yeni mizamnameye göre Leş- kiline başlanacaktır. ti | Son Postanın Resimli — Adı değişip Üniversite ol- Hikâyesi : . Avrupadan mütehassıs pro- Pazar Ola Hasan B. Diyor .. Darülfünun işleri yürüye- cek mi dersin?.. Ki: e ki .l il — Yürümesine © yürüyecek amma, ondan evvel bakalım ho- dan kaç tanesi yürüyecek.,