15 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

15 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

15 Temmuz — —- Fenerbahçe Ve Galatasara Atletleri Karşılaştılar Müsabakalar Çok Güzel Oldu, | Neticeyi Galatasaray Kazandı Dünkü atletizm müsabakalarında atletler finalde Eskiden Galatasaray - Fener- bahçe arasında yalnız futbol maç- ları yapılırdı. Fenerliler atletizm sahasında çalışmıya başlıyalı he- nüz uzun bir zaman olmamasına rağmen dünkü müsabakalar pek yakın bir atide bu iki klübün artık tarih olmuş olan futbol re- kabeti yerine atletizm rekabetinin kaim olacağını gösterdi. Henüz hayatı pek kısa olan Fenerbahçe atletizmi dün Galatasarayın beş birinci sınıf atletinden mahrum olan takımını pek yakından ta- kip etti ve neticede ancak 4 sa- Yı farkla mağlüp oldu. Dünkü müsabakaların en gü- zel neticesi uzun atlamada Fes nerbahçeli Tevfiğin 6,72 metrelik yeni Türkiye rekorudur. Bundan sonra Galatasaraylı Cezminin 200 metredeki 23 kü> surü, yine Galatasaraylı Saminin S3 küsurluk 400 metresidir. F_c— nerbahçeli İbrahimin 12,41 lik gülle neticesi de bizim sahalari- mız için hiç te fena değıldır: Buna mukabil biz 1500 metreci eski atlet Besimden 4,33,1/5 d'en daha iyi bir netice beklerdik. Keza 800 — metrede 2,11,2/10 nu düşük bulduk. 100 metre, cirit, 110 metre manialı, 400 metre manialı dere- celeri vasat derecede, yüksek ve sırık vasatın, tabii bize nazaran fevkindedir. Bir mevsim içinde pek az atletizm karşılaşmaları yapan atletlerimizden daha yük- sek dereceler beklemek zaten hakkımız değildir. Aşağıdaki de- recelerin tetkikinden atlet adedi- mizin pek mahdut olduğunu - ve ekseri müsabakalara birkaç mu- ayyen atletin mütemadiyen iştirak ettiğini ve bu vasat derecelerle netice aldıklarını görürsünüz. Teknik Dereceler 100 Metre 1 — Hilmi F. B. 11 5/10 2 — Turhan C. $. İş Ziyanın Müsabakaya giren atletlerden biri 3 — Ahmet « 110 Metre Manialı 1 — Tevfik F. B. 16 4/5 2 — Sami G. S. 3 — Selim 200 Metre 1 — Cezmi G.S. 23 9/10 2 — Hilmi F.B. 3 — Sadık G.S. 400 Metre Sami G.S. 53 6/10 Cezmi , Firuzan F.B. 400 Manlalı 1 — Ziya F.B. 6İ saniye 2 — Sami G.S. 3 — Taha » 800 Metre 1 — Ziya F.B. 2 11 2/10 2 — Nejat , 3 — Kemal G.S. 1500 Metre 1 — Besim G.S. 433. 1/5 2 — Fethi « 3 — Manol F.B. Uzun Atlama 1 — Tevfik F.B. 6.72 2 — Selim G.S. 3 — Ziya F.B. Yüksek Atlama 1 — Cibhat F.B. 1. 70 2 — Selim G.S. ı— Di 3 Yaln 3 — Necdet F.B Sırık 1 — Fethi G.S, 3.10 2 — Cihat F.B. 3 — Selim G.$. Gülle atma | Y — İbrahim F.B. 12.41 metre | 2 — Niyarzi G.S. $ — Tevfik F.B. Cirit 1 — Selim G.S. 44 30 metre 2 — Fethi F.B. 3 — Mümtaz G.S, Neticede Galatasaray 52 pu- vana karşı 56 puvanla bu müsa- bakayı kazanmıştır. Yalnız şurayı kaydetmeden geçemiyeceğiz ki — müsabakalar tabedilen program saatlerine hiç te tetabuk etmedi. y Spor Ale_ı;ıınde WĞari;; Görülen Bir izdivaç! Şampiyon Boksör Yıldızı Anni Spor ile yapılan şölretin bü- yük servetler temin ettiği muhak- kaktır. Şimdiye kadar şampiyon- ların itibarı yalnız sporcular ve spor meraklıları arasında - idi. Halbuki son zamanlarda spor yıldızlarına sinema yıldızlarının çok düşkün oldukları belli oldu. Sporun her şubesinde nam kazanmış şampiyonların birer bi- | rer sinema yıldızlarile evlendik- | lerini işitiyoruz. Bu iptilâ, sinema — artist- lerinden istenen — sportif —me- ziyetler dolayısile işin güçlüğünün onlar tarafından da anlaşılmış olduğundanberi arttı. Sinema artistlerinin. en çok düşkün oldukları spor bokstur. Nitekim eski cihan şampiyo- nu Amerikalı Dempsey de be- yaz inci namile maruf bir si- nema artisti ile evlenmişti. Son- radan tabiatlerinin uyuşamıyaca- ğgını anlıyan bu çift mahkemeye ayrılmak üzere müracaat ettiler. Mahkeme Dempseyin müthiş bir tazminat vermesine hükmet- mişti. Sporcular ile evlenen ar- tistlerin sonuna kadar kocalarile oturdukları nadir görülüyor. İlk zamanlar hayran kaldıkları kuvvet ve sadeliğin bir kadının his ta- rafını ebediyen tatmin edebilecek şeyler olmadığını anlayınca sine- ma artisleri terkettikleri muhite avdet etmek çaresini buluyorlar. Alman şampiyonu Şimellingin ız Kadınlara Mahsus Bir Kürek Klübü Fransız Kadınlarının yalnız kendileri için açtıkları kürek klübünün —— sekiz çifte kayığı kürekçilerile idmana hazır vaziyelte İngiliz kadınlarının süvarilikte, teniste ve deniz yarışlarında erkeklerle boy ölçtüklerini kıskanan Fransız kadınları da kendi ara- larında bir kayık klübü tesis etmişlerdir. İdarecileri ve azaları yalnız kadın olan bu klübün kürekçilik kısmı faaliyete başlamıştır. Yapılan ilk tecrübelerden elde edilen neticelerin ve tesbit edilen rekorların şayanı meşnuniyet olduğu haber verilmektedir. İle şubesi Şimelli;ıg Sinema Niçin Eviendi Subık cihan Boka şampiyonu Alman Şimelin'ın son resimlerinden biri sinema yıldızı Anni Ondra ile evlendiğini haber veren gazeteler boksöre uzun saadet — seneleri temenni ederek tecrübelerden bir nasihat çıkarmak istiyorlar. Bu hâdisede herkesin garibine giden cihet, sinema yıldızı Anni Andranın vaziyetidir. Çünkü Anni Ondra geçenlerde bu evlenme hâdisesinin şayialarından bahse- den bir gazeteciye Şimelling - ile evleneceği haberinin doğru olma- dığını söylemiş, tekzip edilmesini istemişti. Fakat bu tekzibin üze- rinden çok geçmeden iki yıldızın nikâhlarının kıyılı ip gö rülmektedir. UB GN ER Sarih SAa Adresinizi Bildiriniz Galatasaraylı Ahmet Şükrü Beye: Galatasaray klübünden ay- rılıp Sarı - Kırmızıyı tesis ede- cek olanlara iltihak eden eski Galatasaraylı Sadun Galip Beyin gezetemizde çıkan beyanatına ce- vap olarak gönderdiğiniz yazıyı aldık. Spor sütunlarımızda bitaraf- lığımız yazınızın neşrini âmirdir. Makalenizi maalmemnuniye der- cedeceğiz. Yalnız Sadun Galip Be- yin memuriyet adresi ve matbu- attaki mevkü bizce malüm oldu- ğu için o mülâkatı neşretmekte bir mahzur görmemiştik, Gönder- diğiniz makalede adresinizin ve klüp numaranizın bulunmaması ileride çıkabilecek her hangi bir münakaşada bizi müşkül mev- kie düşürebilir. Sarih adresini- zi, mensup bulunduğunuz — klü- bün numarasını öğrenmeden nez- dimizde mahfuz olan yezınızin neşrini mümkün görememclileyi'.