21 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

T 2 Sıyfn Temmuz 21 Halkın Sesi l ürk Kadını Ve Ecnebıler Haber vermiştik : Milletimiz ve bilhasan Iııık ka- dinliği bakkında - yi fikirler beslemekte olan bir | mubarriri şehrimize gün kadımlarımızı görünce bayran kalmış ve yanlış fikirlerini derhal tashil etmiş. Bu hususta bugün de halkın fikirle- Tinİ yazıyoruz : Hasan Hilmi Bey ( Divanyolu Şa- fak perukârı) — İstanbula bir İngiliz kadın mu- harriri gelmiş. İnkılâbynızın hususi- yeti ve hızı hakkında hayran kaldıği- ni söylüyor. Bilhassa kadınlarımızın giyindiklerini kendilerine — yakıştır- maktaki — maharetlerini metediyor. Türk selim zevke sahip bir 1rk- tır. Kadınlarımız şüphesiz nin en güzel kadınlarıdır. Zekâları da o derece yüksektir. Hakikati gö- ren ve söyliyen bu matmazele te- şekkür etmelidir. 405 kiyaletle * ( Sultanahmet kak 1) Akbıyık 'Tomi — Matmazel Mari Seton İstanbu- | tetkikler yapıyor- zevki selimine lumuzda içtimai muş. Kadınlarımızın ve giyinişine bayılmış. Türk mazide parlak bir medeniyet bırakmış asil bir millettir. Giymesini, yemesini ya- şamasını bilen Türkleri bazı Avrupa- hlar ve Amerikalılar hâlâ efsanevi bir varlık görmekte israr ediyorlar. Bu matmazel, ben fikrimi tashih et- tim, diyor. Bütün Avrupayı ve Ame- mbula getirmek mümkün Biz asri reklâm teşkilâtile kendimizi oraya götürmiye ve Lanıts nuya çalışmalıyız. y (İncili çıkmazı 2) — Şehrimize bir İngiliz kazı gel- miş. İstanbulda hâlâ harem, kafes, çarşaf arıyormuş. Uydurma klâsik kitapları okurken bizi bambaşka âde- ta nim vahgi bir insan samrmış. kadınının upka)ı ve kostümü yadır- amıyan - giyinişine “ hayran — olmuş. Türkler giydiklerini ve tukları ecgebi dilini bile kendilerine yakıştırırlar. Başka milletlerin gıği- nişleri ve öğrendikleri dil sıritır. Bir Türk Fransızca, İngilizce, Almanca öğrenir. Bu dilleri konuşurken hiçbir yabancılık bissetmez. 24 Saatte Olup Bitenler Son yirmi dört saat zarfında şehrimizde polis tarafından şu hâdiseler kaydedilmiştir. Hocapaşada oturan Adapaza- rı bankası müşaviri Hayri geyin bizmetçileri Hacer ve Siret Ha- nımlar çamaşır yıkarlarken gaz ocağının parlamasile çamaşırlar tutuşmuş, söndürmek isteyen hiz- metçilerin elleri ve kolları yan- mıştır. Siret Hanımın yaraları ağır olduğundan hastaneye kal- dırılmıştır. * Sabıkalı — Edirneli Süley- man Pangaltıda Süleyman Efen- dinin dükâmına girerek öteberi çalarken yakalanmıştır. 34 Rizeli Mehmet — isminde biri Galatada Kalafat yerinde Mustafa Efendinin motörüne gi- rerek halat çalarken yakayı ele vermiştir, —— on Postanın Resimli Hikâyesi: dünya- atta konuş- . | ücretleri koymuştur. Yakalanan Soyguncular Samsunda Tutulanlar Buraya Gelir Gelmez Bursaya Gonderılecckler Samsun — muhabirimizin ve demiştik ki: Yaptığımız tahkikata göre nan — soyguncular leceklerdir. kardeşi Rizede Bunların — elebaşısı Mehmedin bundan bir cinayet | için kaçtıkları da tesbit edilmiştir. İki kardeş bu cinayeti işleyip kaçtıktan sonra bir müddet Anadolunun . muhtelif şehir ve kasaba- Fırınlar Tahdit İ&av;r; Verilirse Nasıl Tatbik Edilecek ? Zabıtai belediye memurları fırın- teftişine devam Alemdar" zabıtai belediye komi- serliği dün de fırınlardan ve ekmek taşıyan arabalardan noksan tartılı 300 kilo kadar ekmek müsadere Bu ekmekler darülâ- cezeye - gönderilmiştir. Belediye fırınların tahdidi etrafındaki pro- jeyi tetkik etmektedir. Tahdit ların etmiştir. | kat'i surette kararlaştırılırsa muh- tanbula çıkınca şaşıp - kalmiş. — Türk | Ç e V Aiclerde moksan tartılı ve | yahut çaşnisine uygun olmıyarak ekmek çıkaran fırınlar seddedile- cektir. Belediye İktısat müdürlüğü bu gibi fırınların sicilini tutmak- tadır. Pazarlık Kalkıyor Belediye - İktısat - Müdürlüğü hamallar için yeni bir talimatna- me hazırlıyarak daimi encümene vermişti. Dalmi cncümen bu ta- limatnamenin tetkikine başlamış- tır. Talimatname köprüyü merkez ve esas tutarak İstanbulu, birçok mıntakalara ayırmış ve bu mınta- kalar için ayrı Bu talimat- nâme çıktıktan sonra — herkes pazarlık yapmaksızın yeni tarife- lere göre eşyasını taşıtaçaktır. Yollar İçin Münakasa Beş senelik yol programına | göre yaptırılacak yolların şartna- | mesi vilâyet nafia baş mühendis- liği tarafından bastırılıyordu. Ba- sılma işi cumartesi günü bitecek | ilân | ve müteakiben münakasa edilecektir İ Son Postanın Resin — Olmiyen yegâne sporumuz güreşimizmiş Hasan Bey... « Bir vakitler Koca Yusufun.. telgrafını Geçenlerde Bursada soygunculuk | yapanlar Samsunda yakalandılar, ve Bursaya gönderilmek üzere vapura bindirildiler. Samsunda yakala- şu günlerde şehrimize getirilmiş olacaklar ve buradan da derhal Bursaya olan iki sene işledikleri ve ele geçmemek ediyorlar. | ayrı - hamallık | dün yazmış * Mehmet kaçan Mudanya isticvap edildiler Mustafa ile kadar evvel gönderi- | | culuğu ile de birisini Apartımanı Soymak İsteyen |Bir Açıkgöz Dün Adliye koridorları, eski- sine nazaran Çok tenba idi., Bil- hassa evvel Adliyede umumi bir tatil manzarası öğleden vardı. Öğleden sonra nöbet tutacak olan birinci ve ikinci ceza mah- kemelerinde birçok davalara ba- kıldı. Birinci ceza. mahkemesinde | Cağaloğlunda Baha Bey apartı- manının bir katını işgal eden Süköylür Hüskmen «kapısınan Kilik uydururken — yakalanan muhakemesine devam edildi. Mah- keme Asafı altı ay hapse mah- küm etti. Fakat cürüm tam bir halde için Üüçte iki- sini indirdi.. Asafın hırsızlıktan | evvelce iki defa —mahkümiyeti olduğu anlaşıldığı için bu ceza olmadığı on gün arttırılarak iki ay on gün hapsine karar verildi. Bundan sonra Şevket ve Hasan isminde iki huarsızlık maznunu çocuğun muhakemelerine — devam edildi., Bunların da hırsızlıkları teşebbüs halinde kalmıştı. Bunlardan Şev- ket henüz on sekizine girmediği için iki ay on gün, diğeri de dört ay yirmi gün hapse mahküm edildiler. Her ikisi de verilen ceza kadar | dan derhal tahliye edildiler. Yurtdaş ! Yazlıklarını yurdunun giyimliklerden yap ve giy. MİLt iktasat ve tezarruf cemiyeti yaptığı İ | <. Kara — Alimedin I dünyayı titretiyordu... şöhre Asafın | tevkifhanede “kaldıklarin-eş yolile zabıtası bunları burada yakalıyarak tahkikat yap- mış ve evvelce Rizede işledikleri cinayet meydana çıktığı için bunlar Rizeye gönderilmiş, fakat vapu- rün uğradığı iskelelerden birine çıkan bu iki kardeş ikinci bir defa daha kaçmıya muvaffak olmuşlardr. Diğer taraftan İstanbul zabıtası, Bursa soygun- alâkadar olduğu yakalıyarak Bursaya | termek mecburiyetindedirler. | göre bazı bankalar teminat | meği kararlaştırmışlarsa da diğer | taraftan üç bankanın Türkiyedeki | larında dönüp dolaşmışlar ve günün birinde Bursa- ya gelmişlerdir. bir sene mahkümlar Bursada yakalanan Mustafa — ve evvel Bursa hapishanesinden birlikte firar etmişler ve gelmişlerdir. İstanbul ile şehrimize anlaşılan Hasan ismin- göndermiştir. Ecnebi Bankalar Üç Banka Teminat Vermek İstemiyor Türkiyede çalışan ecnebi ban- kalar mevduatı kabul edebilmek için hükümete beş yüz binden bir milyon liraya kadar teminat gös- Bu teminatı göstermek için verilen mühlet 5 ağutosta bitmektedir. Yani müddetin bitmesine on be, gün kalmıştır. Alınan haberlere ver- faaliyetlerini tatil etmeyi düşün- | dükleri anlaşılmıştır. Para Borsasında Dolar Dolar fiatindeki temevvüçler de- vam etmektedir. Dün dolar üzerine 144 kuruştan alış, 147 kuruştan satış olmuştur. Çiftçi Mahkümlar Bir istinaden hasat zamanında mahkümların cezaları kanuna muvakkat bir zaman için tecil edilmekte idi. İstanbul hapısha- nesinde bulunan mahkümlardan da bazıları müddeiumumiliğe mü- | yacaat ederek bu karardan - isti- fade etmek istemişlerdir. Müddi- umumilik bu gibi mahkümlerin istidalarını merbut oldukları vi- lâvetlerin idare 'meclislerine gön- dererek hasat mevsiminin ne vakit başlayıp ne vakit bittiğini sormakta ve aldığı cevaba göre de bu gibi mahkümleri muvak- bırakmaktadır. Şimdiye kadar İstanbul hapıs- hanesinden iki mahküm bu su- katen — serbest retle muvakkaten çıkarılmıştır. meama Günün Tarihi Buğday, Afyon Ve Tiftik Dün Anadoludan 10 vagon ve 20 çuval buğday gelmiş, iyi malların okkası 6 kuruştan satıl- mıştır. Bir. hafta övvelki fiatlere nazaran dün buğday beş para kadâr düşmüştür. Eski afyonlar üzerine müuamtle olmamış, yeni mahsul 5 « 5,5 liradan tır. Hati 50 - 75 kurüş arasın- dadır. Oğlaklar 90 kuruştan muamele görmektedir. Tiftik fiatının yüksek mesine intizar edilmektedir. Ruslar ve İngilizler tiftik almaktadır. İhracat Niçin Azaldı İtalyaya olan yumurta ihracatımız azalmış, İspanyaya ise çoğalmıştır. İtalyaya olan ihracatın azalmasının sebebi İtalyanların yumurtalara fazla gümrük resmi koyması ve yumurtalar hakkında marka usulünü kabul et- mesidir. İstanbula iki yeni Tayin İstanbul İkinci Müstantiği Hakkı, Galata Sulh Hâkimi Nuri ve Üsküdar Müddeiumumi Muavini Zühtü Beyler Temyiz Mahkemesi raportörlüklerine tayin edilmişlerdir. Arabacılara Ceza Yapılara kum ve yapılardan toprak taşıyan arabaların geçtik- leri yollara kum ve toprak sa- çarak kirlettikleri görülmektedir. Zabitai belediye talimatnamesine göre bu,gibi arabaların sandık- ları, aralarından toz ve kum sız- mıyacak kadar girift tahtalarla veyaht çinkolarla kaplı olması lâzımdır. Alemdar polis komiser- liği mıntakasındaki arabaları teftiş etmektedir. talimatnameye uygun araba kullanmıyan on kişi hak- kinda ceza zabıtları tutulmuştur. Denize Düştü, Kurtarıldı Dün Şirketihayriyenin 67 numaralı vapuru Dolmabahçe açıklarından ge- çerken bir hâdise olmuş, 60 yaşlarında mütekait Osman Nuri Efendi kazaen denize düşmüş, fakat derhal kurta- rılmıştır. Yeni Müşteriler Beruttan bir firma Türkiyedön istakoz, tavuk, piliç ve av hayva- natı almak istediğini bildirmiş ve bu işle uğraşan ihracat mücsseselerinin isimlerini istemiştir. Yerli Pirinç Ucuzladı İktısat Vekâleti Istanbul gümrük- lerinde bulunan yüz vagon pirincin ithaline müsaade ettiğinden, yerli pi- rinçlerin fiatı derhal iki kuruş düş- müştür. Yerli pirinççiler, elde stok yerli pirinç olduğu için hariçten pirinç ithaline müsaade olunmaması için İktısat Vekâletine müracaat edecek. lerdir. Gümüş Getirildi Yeni paraların basılmasında kul- lanılmak üzere dün Ankaradan şeh- rimize 9 ton gümüş yelmiş ve darp- haneye teslim edilmiştir. Bu gümüşler ile yeni bir liralık paralar basılacaktır, b — — Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: : Hasan B. Diyor Ki: | . Şimdi de genç pehlivanlarımız | her yerde “Türk gibi kuvvetli,, dar- bimeselini tam manasile isbat ediyorlar. bir şey dahâ Türk — gırtının Hasan B. — Onlar isbat ettiler dostum: yere gelmiyeceğini!.. DA GÜZÜLEĞ Di