23 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Ziraat Bankası Buğday Alıyor uzdur: ilerin- alınıya başlam: Hati de düş- mekter Ne bü — teşebbüse! İşte cevaplar: Gazetemizde okumu Ziraat Ban dersini: aldığımız Şevet Bey (Küçük Ayasofya Meh met Paşa caddesi 8) — Bence bu iş Ziraat Ban yaptığı en İyi işlerdendir. Bankanın isminden de böyle bir maye beklenir. Eğer Banka bu retle — piyasayı tutmasa çiftçimizin hali yamandır. Bankası- Zaten hi- x Nafız. Bey ( Sirkeci saddesi 18) — Ziraat Bankası iki senâödenberi Demirkapı köylüden buğday alıyor. Bu şüphesiz | büyâk bir yardımdır. Fakat bu şeklin yaptığı pi ni olmaktan kurtu- lamaz. Halbuki bir. tabii bir. piyasa isteriz. Bu da buğday ihracını temin etmekle mümkün olacaktır. Biraz da buğday tasfiye — makineleri — alsak, mahsulümüzü yeknasak yapmaya ça- hşarak ihraç imkânımı bulsak daha iyi olmaz mi? Bu takdirde Banka da külfetten kurtulmuş olur, memlekete de para gelir. * Semsettin Bey ( Fatih mahallesi 3) Yeni mahsul başladı. Ekmek fi- yâtları da düşüyor. Büyük tüccar mevsimden Karaman ucuzca almak Zaten köylü bir şey kazanmıyor. Buğ- day bundan daha aşağı düşerse za- nün — malını rar eder. hatta Için çok ye- alması köylüyü — mkıntıdan, felâketten kurtardığı rinde bir tedbirdir. 24 Saatin Haâdiseleri Mediha H. isminde bir kadın Karagümrükten geçmekten iken döşmüş ve kalp sektesinde 8öl- müştür. * Tıbbı adlide müşahede al- tında bulunan İhsan isminde biri yatak çarşafını yakmak istemiş yakalanmıştır. * Dün Balat iskelesinden sandala hinen Kâmil Efendile kızı 'Memnune ve mektep bhade- mesi Emine sandalın devrilmesile denize düşmüşler, fakat derhal kurtarılmışlardır, * Artin isminde biri, Beyoğ- lunda Raziye Hanımın ensesini sigara ile. yaktığından yakalan- mıştır. X Şoför - Hulüsinin “idaresin- deki otomobil köprü — üstünde Agop isminde birine çarpmış ve yaralamıştır. * Vatman İsmailin idaresin- deki tramvay Yedikulede medin arabasına çarpmış bir bey- girini yaralamıştır. ı Son Postanın Resimli Hikâyesi : — Bursa yolunda soygunculuk yapanlar... Tp ha ah laye ği e istifade ederek köylü- istiyor. | Ziraat Bankasının buğday | Meh- | İGayrimübadiller Arasında.. Murahhaslara Maaş Verilmesi İşleri Uzatır Mı, Yoksa Kısaltır Mı? Gayrimübadiller kongresi ağustos içinde topla- nacaktır. Fakat şimdiden idare heyeti ve cemiyetin azaları arasındaki ihtilâf had bir Birbirine muarız guruplar şunlardır: Idare heyeti ikiye ayrılmıştır. Müştak Bey grubu, grupu, Müştak Bey on kişilik idare heyetinde beş aza Ali Azmi ve Ali Vafi Beyler ile ekseriyet temin etmektedir. Cemiyet azalarına gelince, bunlar da üçe ayrılmış- lardır. Birinci kısım Rcis Müştak Bey ve arkadaş- ikinci kısım ÂAli Vafi ve Ali Azmi larını tutanlar, Beylerin taraftarları, üçüncü kısım ise, dolayısile işlerin uzadığından mütcessir olarak bun- ların haricinde bir idare heyeti istiyenlerdir. ıdare heyetindeki muhalefet grubu şunu ileri sürmektedir. — “Ankarada bulunan murahhaslara ayda yüz | ellişer lira yerileceği söylendi. Bilâhare bu miktar 200-250 liraya çıkarıldı. Takdiri Kıymet Komisyonu için Ankarada pa- | Cümhuriyet Va- | puru Sakatlandı SON POSTA devreye girmiştir. ihtilâflar İdare işlerin şıldiğini |Dün Yeni Bir |'Kaçakçı Daha Osmanlı Bankasını Soyan- Tutuldu lar Başka Vapurla Getiriliyorlar Devlet deniz yolları işletme müdürlüğüne — gelen — malümata göre- Trabzondan - avdet eden Cümhuriyet vapuru İneboludan hareketinden bir az sonra bir arızaya uğramıştır. Arıza maki- ne dairesindedir. Vapur saatta ön iki mil aldığı halde arzadan sonra sür'ati dörl mile düşmüştür. Vapur Karadenizde çıkacak her hangi bir fırtına üzerine yoluna edemiyeceğinden tekrar İneboluya dönmüştür. Vapurun süratının azaldığımı gören kadın yolcular bir az telâş dadeakin edilmişlerdir. Dün Ege vapurü, Cümhu- riyet — yolcularını »olmak — için İnehc-luya gitmiş ve yolcuları al- devam mıştır. Yolcular arasında han Eli soyguncuları da var- dır. Ege bu gece sabaha karşı llmanımıza avdet etmiş olacaktır. Cumhuriyet vapuru yavaş, yavaş buraya gelecektir. Ancak sakatlığın neden ve nasıl olduğu tahkik edilmektedir. Dolar Biraz Yükseldi Perşembe günü dolar 144-147 | kuruş arasında muamele gör! tü. Dün telgraflar biraz yüksek geldiğinden dolar üzerine 147 ku- ruştan alış 150 kuruştan - satış olmuştur.” Doların — birar daha yükseleceği tahmin edi m ktedir. Ör- Bursa ise iş- *«« Samsunda adaletin pençesi- ] ne geçtiler Hasan Bey.. ALenAsk " etmişlerse | | Muhafaza teşkilâtı dün yeni bir. kaçakçılık — vak'asını daha meydana çıkardı. Bu defa ka- | gakçılığa teşebbüs eden İngiliz gnndırılı Mihla vapurunun ikinci çarkçısı Yunan tebaasından M. | İstraüi'dir. ve üzerinde ipekli ku- maş bulunmuştur. Çarkçı tewkif edilerek —İhtisas Mahkemesine verilmiştir. , Sekizinci İhtısasta W Dün sekizinci, 'İhtısas Mahke- mesinde Bakdirya vapuru kaptanı ile, Romanyalı kaçakçıların mu- | hakemesine devam edilmiş ve bundan başka on beş esrarkeşim muhakemesine başlanmıştır. Mevkufen muhakeme edilmek- te olan Romanyalı — Yörgi ve Dimitri Efendilerin muhakemeleri zabıtta imzası olan şahitlerin din- lenmesi için başka bir güne bıra- | kılmıştır. On Beş Esrarkeş Muhafaza — teşkilâtı, İtalyan hastanesinin arkasında esrar içer- lerken yakaladığı on beş kişiyi | mahkemeye — verdiğinden bunların da muhakemesine baş- lanmıştır. Esrarkeşlerin isimleri şunlardır: Mehmet, Celâl, Nazım, Mehmet, İhsan, Sami, — İhsan, Hüseyin, Şaban, Hüseyin, Hüsnü, Ahmet, Hüseyin, Abbastır. Bunların hepsi esrar içmedik- | lerini ve kullanmadıklarını | lemişlerdir. - Şahitler için muhakeme I bırakılmıştır. dün Temel, söy- dinlenmek dinlenmek » Zabıta - her ileri yakaladı... rasız bir bina bulunması ihtimalinden bahsedilmişti. Halbuki cemiyet orada da ayda 85 lira vererek bir bina kiralamıya mecbur olmuştu. Orada bina, murahhas, hademe masrâfı, burada başka masraf- lar, bunların yekünu - ayda bin lirayı buluyor. Şu- halde senede 12 bin lira masraf yapılıyor demektir. Bizce bu masraflarin çoğu lüzumsuzdur. Bundan başka gayrimübadiller namına Müştak Bey Defterdarlıkta, Nüzhet Bey Ziraat Bankasında mümessil olarak bulunmakta ve tabii maaş ta almak- tadırlar. Bizce idare heyeti azalarının, mümessillik- lerden imaaş alması doğru değildir. Hakikate tevafuk etmese dahi bu maaşların işlerin uzamasında âmil olduğu hatıra gelebilir.,, İ heyetinde bir an evvel bitmesi için canla, başla çalı- ve yapılan masrafların zaruri söylemekte ve muhalefeti manasız bulmaktadırlar. Hükmü kongre umumi heyeti verecektir. | İ | | | roya gireceği hakkındaki haber- başka-bir güne | kıskıvrak ı ekseriyet teşkil edenler ise olduğunu Kim Gidiyor, Kim Kalıyor? Darülfünun Muhitinde Muhtelif Dedikodular Devam Ediyor Bugün temmuzun 23 üdür, yeni Temmuz 23 —x J Günün Tarihi Onuncu Yıldönü- mü Nasıl Kutlu- lanacak ? Cümhuriyetin onuncu yılını kutlula- ma yüksek komisyonu büyük bir toplanma yapmıştır. Bu - bayramda, tarafında — en ve beş yüz tir. — Büyük — meydanlara neşriyatım — dinlemek - için konack, bütün sinemalardan ve top: lamlabilecek büyük salonlardan istifa- de edileceği gibi gazetelerde, nakil taları Üzerinde inkılâbın manası ve büyüklüğünü anlatan vecizeler, gra- fikder, temsili resimler konacaktır. Bu bayramda bütün Türk ; matbu- atı büyük hacimde çıkacak ve Cüm- huriyetin ön yıllık feyizli eserlerini gösteren yan ve memleketin her az bin — konferans temsil — verilecek- radyo ahizeler resimler neşrede- cektir. Gerek radyolarla, gerek gaze- telerle yapılacak neşriyat, memle- ketin dışında da, inlalâbın büyüklü- günü anlamıyanlara açıkça anlatır bir tarzda olacaktır. Bayramda spor — faaliyetleri de esaslı bir yer tutacaktır. Ankarada Türkiye birincilikleri için müsabaka- lar yapılacaktır. Hasan Lütfi B. İstanbulda Ankara Ağır Ceza Mahkemesi Reisi Hasan Lütfi Bey mezuniyetle İstanbula gelmiştir. Yanan Vapur? İngilirz gazeteleri İskoçya sularında Türk bandıralı Millet vapurunun yan- dığımı ve mürettebatının bir İngiliz petrol gemisi tarafından kurtarıldığı- ni yazmaktadır. Fakat bu haberde ve mahiyetini üniversitemizin kat'i şekli ayın sonunda anlaşılacağına göre ara- da ancak bir haftalık bir bekle- me zamanı kalmış demektir. Bu- na Tağmen sabırsızlık eseri ola- cak, bu mesele hakkında dedi Kodu devam etmektedir. Bu cüm- leden olarak son bir iki gün için- de de bazı-ghazeteler Server Kü mil ve Hüsnü Hâmit Beylerin kadro: harici kalarakları.sivayotin kaydetmişlerdir. Halbuki evvelce de kâydettiğimiz - vechile hakiki kadroyu ancak üç dört kişi bildiği ve bunlar tarafından da azami süküt muhafaza edildiği cihetle bu rivayetin ne dereceye kadar doğru veya yalnış olabileceği malüm değildir. İzzet Melih Beyin Garp ede- biyatı — müderrisliği — meselesine gelince, mumaileyhin yeni kad- ler bir şayia halinden ileri geçe- memekte ve tahakkuku ihtimal- leri çok zayıf görülmektedir. Maarif Vekili Reşit Galip B. bugünlerde tekrar İstanbula ge- lerek Darülfünun işile meşgul olması beklenmektedir. Eroinciler Erocin” kaçakçılarına 2it eli dosyanın Dokuzuncu - İhtisastan Sekizinci İhtisasa devredileceğini yazmıştık. Bu dosyalardan beşi Sekizinci İhtisasa gelmiştir. Maz- bir. yanlışlk —olması muhtemeldir. Çünkü Millet vapuru İstinye Dokla- rında tamirdedir. Şirketi Hayriyenin yâz tarifesi Şirketi “Hayrle — yar” için* tatbilr ettiği tarifeleri tasdik için Belediyeye göndermiş ve Belâdiye İktısat Mü« dürlüğü tarifeler üzeriede tetkikat yapmış ve iş saatlerine uygun —bul> duğu için tasdik etmiştir. Zahire borsasında vaziyet Dün Zahire borsasında tiftik, yapağı, afyon üzerine iş olma- mıştır. Amerikaya keçi derisi sevkiyatı devam etmektedir. Oğ- lak fiatı 90, tiftik 55-70 kuruş- tur. Lozan Sulhunun Yıldönümü 23 temmuz hürriyetin ilân edildiği güne tesadüf etmektedir. Bugün hür- riyet inkılâbının yirmi beşinci yılıdır. Bu inünasabotle dalreler kapalıdır. Yarın da İsmet Paşanın Lozan mu- ahedesini imzaladığı güne tesadüf et- mektedir. Hukuk Fakültesi Talebe Ce- miyeti, bütün müdderris ve tale- belerin iştirakile Yarın Lozan | sulhunu kutulayacaktır. Bu mü- nasebetle muhtelif kimseler söz alarak — Lozan sulhunun — Sevr muahedesile; mukayesesini yapa- nunların yarın sorguya çekilme- leri- muhtemeldir. Pazar OI(Z ». Dağ soyguncularını da jan- | darmamn yakaladığı gibi... caklardır. Hasan B. — Çök güzel... şu şehir içinde ban esnaf kı giren soyguncuları da - beledciyemiz bir yakalayabilse fena olmaz!. yit