23 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Saylfa SON POSTA Temmuz 23 ) —— Dünyada Olup Bitenler — Bombay'da Fakirler Yaprak- Ronzvelt Zadenin Avrupa Seyahati Amerika Cumhur reisi M, Roozveltin iki oğlu vardır. Bun- lardan bir tanesi on sekiz yaşında Delikanlısıi | yi — mekteplidir. Hayrette | Adı Franklen dir. Bu genç babasından izin almış, Amerikan bu senelik mektep tatilini Avru- | pada geçirmiye karar vermiştir. Fırsattan istifade ederek de İngil- tere, Fransa, İspanya ve daha sair bazı memleketleri ziyaret et- meyi kafasına koymuştur. Fran- saya gelmek için Kale limanına çıkmış, oradan ikinci mevki bir tren kompartimanıma atlamış doğ- rü Parise gelmiştir. Parise geldi- ği zaman bir de ne görse beye- nirsiniz? Fransız Hariciye nezare- tünin resmi bir memuriyle Ameri- ka - sefaretinin müsteşarım. İkiside kendisini karşılamıya gelmişler. Çocuk şaşırmış: — Yahu demiş; ben bir mek- tepliyim. Tatilimi ucuz geçirmek için buraya geldim. Siz beni şı- martıyorsunuz. Derken, muhteşem bir oto- mobil gelmiş; delikanlı bu oto- mobile bindirilmiş, o, feryat edip dürürken otomobil hareket etmiş. Amerika Cumhur reisinin oğlu şimdi gazetecilere anlatıyor: - %ir talebeye böyle mera- sim yapılırnı? Hakiki bir demokrasi çocuğu olan Franklen Roozveltin bu vazi- e hayret etmekte yerden göğe adar hakkı vardır. * Moıkovı mahkemesi, son on beş gün zarfında dikkate değer bir davayı görüp — neticelen- dirmiş, —maznun- larını muhtelif ce- zalara çarpmıştır. Mesele, ame- leye mahsus umumi bir aşbane- nin yemeklerini bozmak. Yemek- lerin içine cam kırığı, çivi, demir Moskovuda Yeni Bir Muhakeme ası, toprak atmak, bozuk et | ullanmak gibi bir nevi gıda suikastidir. Bu işi yapanların ba- şında UÜşkin - Stefranof namında eski bir çar zabiti bulunuyordu. Esasen bu adam bir kolkozu ateşe vermiş, bir Sovyet reisine suikast yapmış, sonra on seneye mahküm olmuş, fakat hapisha- neden kaçmıştı. Bu adamın teş- kil ettiği grup 1932 senesinden- beri çalışıyordu. Bunların dördü ölüm cezasına mahküm edilmiş- lerdir. Diğer arkadaşlarına ise muhtelif hapis cezaları verilmiştir. Grupun reisi olan Üşkin - Stefra- nof idam cerasına uğrayanlardan- biridir. x merikada adam kaldırma modası bütün — şiddetile T devam — ediyor. Amerikan Mi Or. Haydutluğn | O'konnor zengin üade- den sonra şimdi de Amerikanın maruf doktorlarından Engberg ile doktor Hedburg kaçırılmışlar- dır. Bunlar, kurnazca yıîılın bir telefon ile evlerinden çıkarıldık- | tan sonra bir otomobile bindiri- lerek kaçırılmışlardır. Tenha bir yere gelindiği zaman her iki doktor olomoîilden indirilmişler, doktor Engberge arkadaşını ha- dim etmesi teklif edilmiştir. Fa- kat reddeylemiştir. Bunun üzerine haydutlar doktor Hedburgu bir tren yoluna bırakmışlardır. Geçen tren doktorı mışsa da kendisine bir şey olma- mıştır. Daha evvel — uyuşturucu bir madde içirildiği için bu ka- zaya rağmen ayılmamıştırda. Dok- tor ise bir — kurşunla kıiımmlın mıştır. | | Bombay (Hu- susi — muhabiri- mizden) — Bu- rada Mansun de- nilen yağmurlar artık — başlamış- tır. — Sıcakların basmasile haki- katen — bunalan Bombay halkı ise bu sayede birar nefes almak im- bulmak- Mansun, kânını tadır. bir nevi mevsim yağmurudır ki takriben — kırk gün fasılasız su- rette devam eder. Bu — yağmurlar bir takım insanlar için de hayat- Zi- seyyar — şemsiyeciler çıkarlar. Bunlar işaret memurları gibidir. Caddelerin muayyen nok- talarında mevki alırlar. Yağmura- tutulan ve şemsiyesiz sokağa çık- miış bulunan kimselerin işareti ile larını kazanmıya vesile olur. ra ortalığa Bombay rıhtımina bir bakış derhal hizmetlerine girer, gide- cekleri yere kadar onlara şemsi- ye tutarlar. Şemsiye alamıyacak veya şemsiyeci tutamıyacak ka- dar fakir olan halk ise Muz yap- raklarını başlarına koyarak şem- siye makamında kullanırlar. Maa-, mafih Hindistan Halkı bu yağ- murlardan — son derece memnun olur. Zira yukar- da da söylediğim gibi biraz ferah- lanıp nefes almı- ya imkân temin eder. — I. Halil Gandinin Mevkii Son hâdiseler artık Gandinin halk üzerindeki nöfuzunu — sars- mıştır. Bunun a- sıl tesiri hükümet erkânı üzerinde görülm ek te dir. Zira halk: üze- rinde tesirini kay- beden Gandi ayni zamanda hü- kümet teşkilâtı nezdinde de iti- bardan sakıt kalmaktadır. Son gelen haberler torununun - tevkif edildiğini bildiriyor. Bunun sebe- bi, silâhsız mukavemet hareketi hakkında yaptığı pıupıııııdıdıı. ıi Hitler Almanyası, Evlenme Merasimini Hitlerin emir kumandası altında — çalışan Milli — Sosyalist Almanyada her- şey nizam ve in- tizam altında ya- pılıyor. Hatta ev- lenmeler — bile. Ayni zamanda Milli — Sosyalist fırkasına — men- sup olanlar için çalışma noktasın- dan zamanın fev- kalâde büyük bir kıymeti — vardır. Meselâ bir ka- dınla erkeği ev- lendirmek — için ayrı bir. rasime yapmak lüzumsuz görülüyor. Zira bekleyip birkaç çifti bir araya getirmek ve bun- ların topunu birden bir rasime ve Bir May;nun âırğıiiık Yapîî Yatak Oda Almanyada grup halinde evlenmelerin temsili bir resmi ile birleştirmek tercih olunuyor. Onun içindir ki geçen hafta, | Berlinde Milli Sosyalist fırkasına sından Para Dolu Bir Cüzdan Aşırdi Fransanın Ciyon şehrinde ga- rip bir hırsızlık vak'ası olmuştur. Bir ticaret işi için seyahate ç- kan zengin bir fabrikatör şehrin büyük otellerinden birine inmişti. Ertesi sabuh otelden çıkacağı sı- rada masa üzerine koyduğu para ile dolu cüzdanının ve bir kısım un arabasını parçala- | kiymetli - eşyalarının - yerlerinde olmadığını görmüş ve uyku esna- sında soyulduğuna hükmederek zabıtaya müracaat etmiştir. Fakat bu işin tuhaf bir noktası vardı: Yine ayni Oda da, masa üzerin- de mevcut bir takım mücevher- lere dokunulmamış — olması idi. Eğer odaya hırsız girerek para aşırmış ise muhakkak ki bu mü- cevherleri de çalması lâzımdı. Halbuki mücevherler yerli yerin- de idiler. *Bu vaziyet karşısında zabıta uzun boylu tereddüde düş- müştü. Bu sırada otel müşteri- lerinden biri de yine zabıtaya müracaat edesek para dolu bir cüzdan, birtakım eşya teslim et- miş ve bunların, beraberinde ta- şıdığı çok sevgili bir maymun tarafından geceliyin olel odala- rından birinden aşırıldığını, fakat kime ait olduklarını bilmediğini söylemiştir. Bu suretle bir taraftan kay- bolan eşya diğer taraftan eksik- siz olarak ele geçmiştir. Disiplin Altına Almak Gayretindedir mensup elli çift, yani elli kadın ve elli erkek ev- Tenmişlerdir. Evlenme #Pasi- mesi, Hitler fırka- sında hâkim olan nizam ve inti- zam altında yapıl- mıştır. Evlenme memuru bu yüz kişinin nikâhlarını kıydıktan sonra hep beraber ye- mekli bir biraha- neye gidilmiş ve ondıxıtoplıııın bin kadar davetli huzurile sabaha kadar eğlenceli ları Şemsiye Diye Kullanırlar teşkili .gibi arzeden bir safhasını dahi asker- leştirmiş oluyor. ——— Hırsız mayman Panayır Mı, Sergi Mi? İzmirde her sene 9 eylülde bir panayır kurulur ve buna “9 eylül panayırı,, ismi verilir.. Çocukluğumdanberi — duydu- ğum ve işittiğim bu “panayır, kelimesi öz türkçe değildir. Ve bunu hırıstıyanlar da kullanırlar. Panayır kelimesi yabancı bir kelime olduğuna göre biz İzmiri- mizin bu büyük serigisine niçin bu ismi veriyor “9 eylül panayırı,, diyoruz? acaba kurtuluş gününü hatırlatan bu sergiye “9 eylül sergisi,, diyemez miyiz?.. İzmir Bekir Sıutkı Parklarda Oturma Saatları Adapazarında büyük bir park vardır. Parkın — biri istasyon tarafında — diğeri de — mukabil tarafta iki kapısı buluünmaktadır. Birkaç gece evvel, istasyon” ta- rafındaki kanepelerden birinde oturürken bir memur bize kalk- mamızı ihtar etti. Biz sorduk.Ya- nımızda kadın olduğu için bura«» ya oturmak kabil olamıyacağını, sebep olduğunu söylediler. Haye ret ettik. Bu muamele doğru yerinde midir? Bir Teşekklir İzmir Deniz ticaret müdüri. yeti mümeyyizlerinden Rıdvan B, geçenlerde Kınalıadada yapılan sünnet düğününde hazır bulu- nanlara bu düğünü hanırlayan- lara, fakir çocukları sünnet elti- renlere teşekkürlerini bildirmek- s. P. | Erenköyünde Enver Ali Beye: — Tahsildarlara ait olan şikâ» yetiniz yet::dz: 'l:i;.mııdııı mesai saatinin cinde çalışıyor diye muahaze edilemez. ver x Balatta Hamamimuhiddin mahalle. sinde Jak Dassa Beye: — Mektubunuzda haklısınız. İleride bu meseleye ait bir ma- kale intişar edecektir, okuyunuz efendim. * Hocahamza mahallesinde A. Hay- —- bul plânı hakkında gös- eycdiilıh ılltı Wwyıvindıdb. azınızı münasi; nazarı dikkate ?I“İll * İsmet Kâmil Beye: — Hiçbir tiyatro vergi resmin- den muaf değildir. Darülbedayi de vergi ve resim verir. Tuluat kumpanyalarına halkın rağbet etmemesinin — muhtelif gebepleri arasında bunların hâlâ ” panayır ve salaş tiyatroculuğu şeklinde devam edişleridir. zamanda efendim, * S. M. Y. Beye: Bu neşriyattan hiçbir fayda basıl olması muhtemel değildir, esasen sütunlarımız da bu şekilde neşriyata müsait değildir. Yazdık- larınızda çok haklısınız. Biz de teessür duyduk efendim. * Edirnede foto Fettah ,Efendiye: Polis müdüriyetinden alacağı- niz olan paranın ü için tekrar bir istida ile emniyeti umumiye müdürlüğüna müracaat etmekten başka çare yoktur efendim. LAZARO FRANKO MAHDUMLARI Ticarethanesi, Galatadaki mağazalarını İstanbulda, Sultanhamamında ( sabık Balcılar ) mağarasına — nakletüklerini muhterem müştorilerine arzeyler, (5608)