23 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

23 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün İçinde i Yaşadığımız Dünya Parazitler ; İçinde yaşadığımız dünya ha- kikaten garip bir dünya oldu. çinde Şikayoda açılan Yaşadığımız | Ve asrın terakki- Dünya lerini gösteren sergiyi, fen & damları bir yıldızın 40 sene evvel meşredip te bize ancak şimdi va- ran ışıgı ile tenvir ettiler. Post isminde bir Amerikalı tayyareci tek başına bir tayyare ile 25 saatte Nevyorktan Berline | atladı. Lindberg 36 saatte gel mişti. Fakat bu seyahatte asıl garip olan şey şudur: Post'un tayyaresini (o kendisinden ziyade tayyare içindeki roboto, yani sun'i adam idare etmiştir. Post yolda uyumak imkânı bile oldu- ğunu süylemiştir. Bu sebeple de- nilebilir ki Atlas OOkyanosunu makineden adam da geçmiye mu- vaffak olmuştur. Yine Avrupa gazelelerinde okuyoruz: Avrupa devletleri ara- sında bir hava harbi başlamıştır. Rusyaya iltica eden Alman Ya- hudileri Rus vasıtasile Almanyada Komünizm ve Anti Faşizm: propagandası yapıyorlar. Buna mukabil Alman stasyonları Rus radyo istasyonla- rının neşriyatını bozacak tertibat alıyorlar. Bunun üzerine Rusya yedi büyük istasyonunu takviye ederek yeni bir taaruza geçmiye karar vermiş bulunuyor. Bugünün en büyük harbi ka- falarda yapılacak harptir. Fikirle- ri zehirliyen gazler, vücudu zehir- liyen gazlerden, daha mühimdir. Radyolar, fikir zehiri neşreden merkezlerdir, Demek ki harp şimdi şeklini ve cephesini değiştiriyor. y Radyo sahibi olanlar bilirler ki, dyonun en büyün düşmanı pa- razitlerdir. İstas- yonları parazitsiz alabilmek her rad- Yo amatörünün en çok istediği şeydir, Almanya'da parazitleri boğan Yeni bir makine icat etmişler ve v makinenin kullanılmasını mec- buri kılmışlar. Bu makine elektrik bulunan her evde bulunuyor ve havada bulunan © parazitler bu sayede bertaraf ediliyor. Parazit- leri boğma makinesi kullanmıyan- lar, komşularını rahatsız ettikleri iddiasile, © belediye | tarafından tecziye edilmektedirler. vatandaşların huzur ve istira- tini bukadar düşünen memle ketler karşısında, bir de bizdeki tabii parazitler karşısında bele- enin zaafını düşününüz. Sokak satıcıları bizim “tabii Parazitlerimizdirler. Bunların gü- rülti en ne gündüz ve nede ,€<€ evlerimizde huzur ve süküna vuşmak imkânı yoktur. diye hiç olmazsa bu tabii Parazitleri boğup vatandaşların Uzur ve istirahatini temin ede- Mez mi? * profesörlerinden kalacağı, kimle- İDarülfa, rin ( çıkarılacağı dü vi henüz resmen ilân edilmemiştir. , Fakat dünkü gazetelerdenbiri İzzet Melih Beyin Edebiyat Fa- kültesine profesör tayin edilece- ğini haber veriyordu. Eğer bu O haber doğru ise Darülfünunun hakikaten “düzel N Darülfünun kimlerin yerinde Komi | radyo istasyonları * N ea Yarın iğ İN GÖRMİYECEKSİN Yarının ne olacağını bilmiyoruz. Dünle de övünmeğe değmez. Müspet muhakiak olan şey buzünün varlığıdır. | Bugünü istifadeli şekilde kullanabiliyor musunuz? SON TELGRAF HABERLERİ Âli İktisat Meclisi İş Kanunu Ve İş Yasası Tetkik Edildi, Raporlar Hazırlanıyor Ankara, 23 (Hususi) — Yüksek iktisat mec- isi umumi heyet halinde toplanmıya başlamıştır, Meclis 933 tediye müvazenesini tanzim etmiş ve iş kanunu lâyihasının müzakeresine nun umumi ahkâmı mahiyetinde olan “ İş yasası tetkik etmiştir. Meclis İş kanunu lâyihası ile iş yasası, İktisat Meclisi bünyesile umumi kâtiplik teşkilâtının ala- cağı şekil etrafındaki raporları hazırlamağa başla- verilecektir. başlıyarak bu- »n lanacaktır. verecektir. | (li İzmirde Yunanistan 13 Yaşında Bir Çocuk 60 lık Bir İhtiyar Yaraladı İzmir, 23 (Hususi) — Aydın- da oğlunu arkadaşile kavga eder- ken görerek ayırmak için arala- rma giren Mustafa Ef. isminde bir ihtiyar kavgacılardan 13 ya- şında Mehmedin bir bıçak darbe- sile kalbinden yaralanmıştır. Atina Emniyet Memurları Atina, 22 ( Hususi ) — M. (Venizelos) a yapılan suikast mü- nasebetile bazı şahitlerin verdik- leri ifadeler Atina emniyeti umu miye memurlarından birkaçının tevkif edilmesine sebep olmuştur. Muhalif gazeteler hükümeti böyle memurları ( istihdam — ettiğinden dolayı muahaze etmektedirler. Hapishanede teftiş yapıldı Müddei umumilik ilâmat şefi İsmail Hakkı Beyle tabibi adli Hikmet Bey dün hapisaneyi tef- iş etmişlerdir. okuduk: sirlik yaptığını öğrendik. İskeçede çıkan yeni adım gazetesinde şu Yazı” Birkaç gün evvel İskeçe Müftüsü Hüseyin Hüsnü hocanın şapka meselesi hakkında yeni bir münasebet Bir ay kadar evvel bazı işlerini halletmek için İstanbul'dan gelen ve an'asıl İskeçeli olan Nadire Ha- gam isminde bir Türk hanımı bir veraset işi için müf- tüye müracaat etmiş, fakat müftü bir müslüman kadı- pın şapka ile bu makama gelmesinin doğru olmadığını söyliyerek İşi görmek cihetine yanaşmamıştır. Nihayet Nadire Hanimin şiddetli fakat nazik bir Usanla verdiği “İSTER İNAN İSTER İNANMA! Alacaklarile Anlaşılamadı Atina, 22 (Hususi) — Yuna- nistan ile harici alacaklıları ara“ sında bir müddettenberi cereyan etmekte olan müzakerat menfi bir netice verdi. Görünüşe göre bu menfi neticenin umumi siyaset üzerinde biri harici, diğeri de dahili olmak üzere iki tesiri ola- caktır. Harici tesir şudur : Yunan hazinesinde muhtelif vergilerden ( alacakhlara (tahsis edilmiş, fakat verilemiyerek ban- kada alıkonulmuş epeyce para vardır. Bu paranın ne olacağı meselesi üzerinde ( beynelmilel kontrol idaresi ile hükümet ara- sında ihtilâf çıkacaktır. ve Üçe eme becerik: > — a Sk hükümet taraf- tarları iö il M. Venize- los vasıtasile müzakere üzerinde menfi tesir yapmış olmakla it- ham etmektedirler. İSTER İNAN İSTER İNANMA! müskit cevap üzerine, her zaman yaptığı gibi, müftü efendi ricat ederek muameleyi yapmıya razi olmuştur. Bugün müftüler doğrudan d: a hükümet memuru oldukları "cihetle bunlara söz geçirmek her halde hü- kümetin elindedir zannederiz. Böyle olduğu halde bu adamların yeni harf, şapka ve kadınların serbestliği mütemadiyen mühasebetsizlikler etmeleri ne ile kabili Nİ manası, hükümetin el altından eskiliği himaye ötmekte olmasından ibarettir. Yalansa ya bu müftüler azlolun- malı ve yahut karşılarına çıkan şapkalı kadınlara ve erkeklere fuzuli vâizlik, mâsıblik etmemeleri temin bahislerinde olunmalıdır. mıştır. Bu raporlar pazartesi günü Başvekâlete İktısat meclisinin kânunusani içtimaımda meclis- teşkilâtı hakkında Başvekâletin vereceği karar tet- kik edilecek ve bu husustaki kanun lâyihası hazır- Meclis pazartesi günü orman meselesinin müza- keresini müteakip bu devre içtimalarına nihayet Bir Kaza İzmir'de Bir Zabitimiz Boğuldu İzmir 23 (Hususi) — Bir yek kenli kayıkla deniz sporu yapan tayyare yüzbaşısı Zeki ve mülâ- zim Baki “Beylerin osandalları Yenikale önünde ( devrilmiştir. Kazazedelerden yüzbaşı Zeki B. kur- tarılmış ise de Baki B. dalgalar ara- sında kaybolmuştur. Cesedi aran- maktadır. T: ayyarenin Bat- tığı Anlaşıldı Atina, 22 ( Hususi) — Aero ekspresin otayyaresi o bulunama- mıştır. Yerleşen kanaata göre tayyare yolcularile birlikte bat- mıştır, Satılık koleksiyonunuz varsa... Ankara Etnografya Müzesi Müdürü Osman Ferit Bey İstanbul'a gelmiş- tir. Osman Ferit Bey müze için lüzumlu eserler satın alacaktır. Bu meyanda müzeye birde eski İlhan Türklerine ait meskükât koleksiyo- nu da satın alınacaktır. ihdas teliftir acaba? Bizce bunun İ dan çok istifade etmiştir. Veli rek elli imiz .. 4 Sözün Kısası Fare Doğuran Bir Dağ! 2 m Sabah İ Geçen gün bizim gazetede gördüm. Samatyada bir şoförün av köpeği bir kedi doğurmuş! Sadık köpek, hain bir kedi dünyaya getirdiği için mütcessir değilmiş. - Yayruyu büyük bir memnuniyet ve feragatle emziri- riyorinuş. “ Dünya ,, ismindeki ana, son birkaç sene içinde büyük bir buhran geçiriyor. Nihayet müte bassıslar buhranın sebebini kav“ radılar. Dünyanın gebe olduğunu anladılar. Onu kıvrandıran ıstıra- bın da doğum ağrılarından başka birşey olmadığını teşhis ettiler. Bütün doktorlar, diplomatlar ve iktisatçılar bu ananın ıstırabını dindirmek ve hayırlı bir yavru meydana getirmesini temin etmek için Londrada müze binasında muhteşem bir doğum yeri hazır- ladılar. Ve zavallı anayı orada mükellef bir teşrih masasına ya- tırdılar. 66 mütehassıs bu hâsta ve gebe kadının şurasını burasını dinlediler. Kan aldılar. Tahlil yap- tılar. Sondaj soktular. Fakat nafile, onu avutmak için verilen afyon ve morfin bile fayda vermedi. doğum sancıları dinmek şöyle dursun arttıkça arttı, Ellerini dezenfekte etmeden hastanın şurasını burasını mın- cıklayan bir iki mütehassıs ya- raya mikrop ta kaptırdı. Şu an- da mütehassısların yüzleri bal- mumu gibidir. Kankıranın önüne geçmeğe çalışıyorlar. * Eğer bir gün gelir de “Dün- 7 iü a “yatağında çal ur ve gözlerini açabilirse, dra'da doğurduğu çocuğu kuca- ğına alır almaz irkilecek ve bü- yük bir tiksinti ile bu garip mahlüku fırlatıp atacaktır: — Eyvah... Doğura doğura bunu mu doğurdum! Kedi doğu- ran bir köpek, fare doğuran bir dağ bile olamadım! Diyecektir. Çivril Zelzelesi Zaraı Çok Fazladır Köylü- ye Yarıdma Başlandı Denizli, 23 (Hususi)— Deniz- linin Çivril kazası ile köylerinde 19 temmuz gecesi vukua gelen zelzeledeki zarar ve zayiat Teşki mühimdir. Son tetkikattan "anlaşıldığına göre, insanca zayiat $ ölü, Sağır yaralı, 4 hafif yaralıdan ibaarettir. 87 sığır,31 at ve merkep gimlei 226 ev ve 142 sir miş, le ev ve ahır maili bir bal iştir. Köylüye yardıma baş- nmıştır. Ucuzluktayız: Belediye Üç Kuruşa Arpa Alıyor Belediye o temizlik (işlerinde kullanılan hayvanlar için 750 bin kilo o samanla 550 bin kile arpa münakasası açmıştı. Müna- kasaya yirmi kadar talip girmiş arpa ve saman için çok müsait fiat teklif etmişlerdir. Saman için 1 kurüş 9 para, arpa için 3 kuruş 6 para teklif edilmiştir Belediye bu teklifi tetkik etmek- tedir. Son kararını pazartesi yü- nü verecektir. Maamafih pazarlık yapılırsa arpa ve samanın bu fi- atten daha aşagıya alınabileceği de ileri sürülmektedir. Belediye İ bu sene arpa ve saman fiatların “ağ İM e ei gi