1 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

1 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

12 Sayfa SON POST. “TOBRALCO, Tescil edilmiş alâmeti farika Mühim ihtar TOOTAL BROADHURST LEE Co, LİMİTED meşhur fabrikasının mamulâtını himaye eden müseccel alâmeti farika “TOBRALCO,, Kelimesidir. Lâkin “Tobralco,, ismi altında veya benzer isimlerle Tootal Broadhurst Lee Co, Ltd. fabrikasının mamulâtı olmıyan mallar satılıyor, Bu gibi hallerde bulunan Şşahıslara, firmalara ve şirketlere karşı kanunen takibatı cezaiye icra ve ellerindeki mallar derhal müsadere edilecektir. “TOBRALCO,, alâmeti farikası topların her yardasında damgalanmıştır. Bu damgaya son derece dikkat edilmesini muhterem müşterilerden rica ederiz. Zıraat Vekaletınden' Ankara serom darülistihzarı için kıyılmış Dalak gibi mevaddı uzviyyei hayvaniyeyi 40 derecelik bir hava cereyanı altında ve nsepsiye muvafık olarak kurudacak bir cihaz alınacaktır. Kapalı zarf usulile 21 gün müddetle münakasaya konmuştur. Şartnamesi Vekâlet Levazım Müdüriyetindedir. Talip olanlar teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat muvakkate mektup- larile birlikte ihale günü olan 15 Ağustos 933 tarihine müsadif Salı günü saat 15 de Vekâlet mübayaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. “348B8,, Haberiniz Var mı? Asri Mobilya Meşheri Bütün malları üzerinde azami tenzilât yapnııştır. Fırsattan istifade ediniz, İstanbul Rızapaşa yokuşu 66 No.lı Asri Mobilya Meşheri, AHMET FEVZİi Telefon: 23107 (5x39) $ veya — kayıkta $ teslim çuvalda $ ederek bedelinin tamamını peşin ödeyenler İstanbul Vilâyet aygır deposu için lüzumu olan 35000 okka yulaf 35000 okka kuru ot 45000 okka sap samanı kapalı zarfla münakısaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak için hergün Levazım müdürlüğüne müracaat etmeli münakasaya girmek için de 373 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 3/8/933 Perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. (3248) Maâarif Vekâletinden: İlkmekteplerin dördüncü beşinci sınıflarına mahsus Tarih ki- taplarının baskı ve satış işinin pazarlıkla ihalesi. İlkmekteplerin dördüncü ve beşinci sınıfları için Maarif Vekâ- letince hazırlattırılan iki ciltten müteşekkil Tarih kitaplarının bas- ma ve dağıtma işi açık münakasa şeklinde 3 Ağusltos 1933 Per- şembe günü öğleden sonra saat 15 te Maarif Vekâleti Müsteşarlık Makamınde toplanacak komisyon huzurunda pazarlıkla ihale oluna- caktır. Bu pazarlığa iştirak etmek istiyenlerin şartnamesini almak Üzere Ankarada Maarif Vekâletine, İstanbulda Devlet Matbaası Müdürlüğüne, kitapların müsveddelerini görmek için de Ankara'da Maarif Vekâleti Neşriyat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve ihale vaktinden evvel cilt başına 3000 liralık muvakkat teminat akçesini ı"."ılıııdığııı yatırdıklarına dair bir makbuz veya bu kıymette bir ka mektubunu Komisyon Reisliğine tevdi etmiş bulunmaları llıııü “3716,, Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI: Karaköy - Köprübaşı Tel. 423862 Mü Telefon KARADENİZ POSTASI KARADENİZ 2 Ağustos 933 Çarşamba günü saat 18 de kalkar. Dönüş- te Tireboluya da, uğrar. “3674,, Sirkeci ETROL NiZAM Saçları kuvvetlen- dirir. Dökülmesi- ni keser. Kepek- leri öldürür. Başı temizler. Günde bir defa friksiyon (800 yapınız. 50 Derecelik HÂRiKA RAKISI DINLENDİRİLMİŞTİR. (5996) fıçılarda Matbuat Cemiyeti tarafından tertip edilen 1933 MATBUAT ALMANAĞI çıktı. Her kitapçıda bulunur. Fah 1 biradır. Posta Matbaası Sahibi: Ali Ekrem Neşriyat Müdürü: Helil Lüfti Sultanahmet Sulh Birinci Hu- kuk Mahkemasinden: — Aleksane dros Efendi ile Defterdarlığın şayian ve müştereken mütlasarrıf — oldukları Fener civarında Tevkü Caler mahal- lesinde Meyhane sokak 11 numaralı ve beş oda iki sola ve iki helâ ve bir mutfak ve bir çamaşırlık ve bir bod- rüm bir kuyu miktarı havi bahçeyi ha- vi bir bap hamenin izalei şuyuu zim- nında furuhtu tekarrür ederek müza- edeye vım!ıınmnçmr Kiymeti muü- ğımnıusı 26500 liradır. Birinci açık arttırması 6 Eylül 933 tarihinde mü sadif Salı günü saat 15 te icra oluna- cuktır. Kıymeti muhammenesinin ini bulduğu takdirde ihalei kat yapılacaktır. Bulmadığı takdirde en son arttranın taahhüdü baki kalmak üzere on beş gün müddetle tahdit edi- lerek ikinci açık arttırması 933 tarihine müseadil Salı günü » 15te icra kılınacaktır. İpotek alacaklılarla diğer alâkadarların rimenkal üzerindeki haklarım hus uıı.le faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müspitelerile 90 gün içinde bil- dirmeleri İâzımdır. Aksi takdirde hak- lan tapu sicillerile sabit olmadıkça aatış bedelinin - paylaşmasından hariç caklardır. Arttırma şartaamesi işbu ilân tarihinden itbaren mahkeme sa- lonunda talik kılınmıştır. Tıhg olanla- rın kiymeti muhanmenesinin V4 7 bu- yuk nisbetinde pey - akçesini hâmilen yevm ve saat mezkürda Sultanahmet Sulh Birinci THukuk Mahkemesine 933/26 numara ile müracaatları ilân olunur. (5988) Aiıııtoı 1 E RADYOLİN Yeni Ve Büyük Tüplerini de Piyasaya Çıkardı Denn” bir kıymeti haiz « mıyın alelâde ma- cunlarır. —aynı büyük- lükteki tüplerinden 1i — Daha ucuz, 2 — Kalite itibarile daha yüksek, 3 — Miktar itibarile daha fazla... Ve: HER DEM TAZE...dir. Çünkü RADYOLİN fevkalâde sarfiyat dolayısı ile daima “henüz imal edilmiş,, vaziyette bulunan yegâne Diş Macunudur. 4 (5827) İstanbul ve Trakya Şeker Fabrıkaları Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az $ olmamak üzere her istiyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani Istanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba Kristal Toz Şekerin v0 36,75 Sandıkta Küp Şekerin ©e BO,DO verısır.| Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak $ siparişler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. $ $ Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. $ sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş $ vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. j Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına $!| Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüntü Vakıf Han. No. 40 -30 Telgraf adresi :İstanhul, Şeker Telefon No. 24470. Emlâk ve Eytam Bankasından: Yüzde on bedelini peşin tesviye suretile ve taksitle Bankamız (B) tertibi hisse senedatına iştirak taahhüdünde bulunaş zevatın iştira eyledikleri hisse senedatına ait dördüncü ve sonuncu taksit yüzde otuz bedeli 1 ilâ 15 Eylül 1933 akşamına kadar kaydolun- dukları Bankalara müracaat suretile tediyeleri lüzumu Ticaret ka- nununun 412 ve esas nizamnamemizin 11 inci maddeleri mucibince ilân olımıu (182) İçel el Orman Müdürlüğünden: Seyhan Vilâyetinin Karaisalı kazasının karsanti uahiyesi dahi- linde hususi mukaveleye bağlı Pos Ormanı imalâtından Adananın Reşat Bey mahallesinde keresteciler carşısında Orman idaresi ne- zaret ve muhafazasında mevkuf iki mezat kaimesinde dahil 27418 parça çam kerestesi 5 lik, 4 lük, 3 lük nevilerinin beheri 160 ve iki nevi latanın da beheri 130 ve 120 kuruş bedeli muhammenli ve kapalı zarf usulile 8 temmuz 933 tarihinden itibaren bir ay müddetle 7 ağustos 933 pazartesi günü saat 12 ye kadar müzaye- deye konmuştur. Malı görmek istiyenlerin Adanada Orman muame- lât memurluğuna ve tafsilât almak ve müzayede şeraitini öğrenmek istiyenlerin Ankarada Orman Umum Müdürlüğüne ve İstanbul ve İçel Orman Müdüriyetlerine ve Seyhan Vilâyetinde Orman Mua- melât memurluğuna müracaat eylemeleri ve ihale günü taliplerinin de toplanacak ihale komisyonuna gelmeleri ilân olunur. “ 3523 ,