1 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Üniversite Kadrosu Verildi Son Posta'nın iki Gün Ev- vel Aldığı Malüat oğ ( Baştârafı 1 inci sayfada ) tostan sonraki vaziyetimiz yakında ayrıca — bildirilecektir. efendim., deniliyordu. Altında da Maarif Vekili Reşit Galip Beyin imzası vardı. Yalnız yeni Üniversii kendilerine vazife — verilmiyecek olanlara bu mektubun son cüm- lesi yazılmamıştı. Mektuplar hemen parti parti yola çıkarıldı. Bu esasen malüm bir şeydi, meraki mucip olmadı, asıl mesele: —“İstanbul Üniversitesinin te- essüs ettiğini, ve bu Üniversitede kendilerine şu vazifenin verildi- gim, binaenaleyh işe başlamaları lâzım geldiğini, bildiren ikinci kısım plarda —idi. Bu mektuplar acaba kimlere gönde- rilecekti? Bu, çok geç anlaşıldı. İşte resmi iıdroı Üniversite emini: Neşet Ömer B., Edebiyat fakültesi reisi: Köp- rülü zade Fuat B., Fen Fakülte- si reisi: Profesör Kerim B., Hu- kuk Fakültesi reisi: Tahir B., Tıp fakültesi reisi Tevfik Salim paşa, Eczacı mektebi müdürü ALIf B.; Dişçi mektebi müdürü doktor Kâzım Esat B. Darülfünunun muhtelif şubele- rindeki umumi kâtiplikler lâğve- Müderrilslerin Listesi İşte şimdi de resmi İisteye göre Üniversitede vazife alan mü- derrislerimiz : Mülga .Darülfünundan Üniversiteye alnanlar : Edebiyat Fakültesi Profesör Şekip B. Ruhiyat ve terbiye, Profesör Köprülü zade Fuat B. Türk dili ve Edebiyatı tarihi, Muallim İbrahim Hakkı B. Fiziki Coğrafya, Profesör muavini Besim B. Türkiye coğrafyası ve mevzil coğrafya, Profesör muavi- ni Orhan Sadettin B. umumi felsefe, Profesör muavini Cafer oğlu Ahmet B. Türk dili ve ede- biyatı tarihi. Fen Fakültesi Profesör: Ali Yar B., umumi riyaziyat — ve — yüksek - cebir üm Hâmit Nafiz l;.ı'C.BN. Prolııbrpxıvmı fııluıı. iz Bey Antropoloji, ofesör muavini Fahir Bey ı]mııg fizik. Hukuk Fakültesi: Profesör Mişon Ventura -Bey Roma hukuku, profesör Ebül'ulâ Bey Medeni hukuk, Profesör Samim Bey Medeni hukuk, pro- fesör Mustafa Reşit Bey Hukuk usulü icra ve iflâs, profesör Tahir Bey Ceza hukuku ve usulü. Pro- fesör Ali Kemal B. Kara ve de- niz ticaret hukuku, profesür Mu- ammer it B. er hususi bukuku, profesör im — Fazıl B. Maliye ve istatistik, profesör muavini; Kemalettin bey, hususi devletler hukuku, profesör mua- vini Muhlis Ethem bey iktısat ve iktisadi meslekler, baş asistan Burhan bey ceza hükuku ve usulü Tıp Fakültesi: Profesör Nurettin Ai bey teşrih, Profesör Tevfik Recep B. ji ve ambriyoloji, profesör Ke- mal Fizyoloji, profe- sör İsmail Hakkı bey, parazitoloji profesör Akil Muhtar Bey Tıp müfredatı farmakodinami ve te- gdavi, profesör Saim Ali Bey: Ad- l Tıp seririyatı, h&mfuör Neşet Ümer Bey: Dahiliye - seririyatı, profesör Tevfik Salim Paşa: Da- hiliye seririyatı, muallim Ahmet Kemıl Bey: Haricii seririyatı, rofesör muavini Tevfik Remzi Eeyı. kadın ve doğum, muallim Behçet Sabit Bey: İdrar yolları seririyatı, muallim Necmettin Rı- fat Bey: Umumi emraz, muallim İhsan Hilmi B. : Çocuk hekimi ve hekimliği, muallim Akif Şakir B. : Çocuk cerrahisi ve ot , profesör muavini Fahrettin yeni ru | İ İ b S a el a bti Dün Üniversiteye tayin edilmeleri düşünülen profesörler Ma- arif Vekilini zigyerete geldiler, fakat nedense resimlerinin çekil- mesini istemediler, — şapkalarile yüzlerini — kapattılar B.: Sinir hastalıkları, muallim Mustafa Hayrullah B. : Sinir has- talıkları, profesör muavini Süheyl B. : Tıp tarihi ve deontoloji, pro- fesör muavini Hamza B.: Teşrih, profesör muavini Edip Hasan B.: isteloji ve ambriyoloji, profesör muavini Sadi B. Fiziyoloji, profe- sör muavini Sedat B. : Tıp müf- redatı ve farmakodinami ve te- davi seririyatı, profesör muavini Muzaffer t B.: Dahiliye seri- riyatı, profesör muavini Nurettin Kâmil B.: Dahiliye seririyatı, esör muavini Şinasi Hakkı y hariciye seririyatı, profesör muavini Kâzım İsmail B. hariciye seririyatı, profesör muavini Osman Cevdet Bey - fizyoterapi. Eczacı Mektebi : Muallim : Akif Bey, toksikoloji. Dişçi Mektebi : Muallim: Hâmit Bey, protez. Rüştü — , ” " Salâhaddin Mehmet Bey, fizyoterapi ve rontken, mu- allim muavini: Ziya Cemal Bey, diş farmakolojisi anestezi ve te- davi, Muallim: Kâzim Esat Bey, diş seririyatı ve diş hastalıkları. lelâm Tetkikleri Enstitüsü ( Mülga İlâhiyat Fakültesi ) Profesör: Şerafettin B. İslâm dini ve felsefesi, fesör Meh- met Ali Ayni B. İslâm dini ve felsefesi, profesör Şevket B. tefsir tarihi, profesör: — Yusuf Ziya bey Türk — dinleri ve — mezhepleri — tarihi, — pro- fesör muavini: Hilmi - Ömer B., umumi dinler tarihi, İzmirli profesör İsmail Hakkı B. hadis tarihi, Kilisli Rifat B. kurs mu- allimi ( arapça') Abdülbaki B. kürs muallimi (farsça) yabancı Diller Mektebi Profesör: Fazıl — Nazmi B. | eski yunanca Yeni Sima'ar Görülüyor ki bu listede eski darülfünuna — nisbeti olmadıkları halde üniversiteye alı- nanların isimleri yoktur. Filhaki- ka bu liste dün verilmemiştir. di bul Üüniversitesine gire- cek yeni elemanlar — hakkında peyderpey tafsilâtlı malümat ve- a a yazdığımız ükrimin Halil, Hilmi Ziya, üp Hayri, Ruşen Eşref, Şemsettin Beylerin isimlerini iliriz. Asistanların listesi de da ıslahat heyeti we fakülte reislikleri tarafından hazırlanacaktır. Darülfünunun idari teşkilâtı, yeni üniversitede bazı tla aygen ipka edilmiş- tir. Mevcut ecnebi — profesörler kemafissabık vazifelerine devam | başırın Samiye tebliğ edeceği zaman Burhan SON POSTA Şişli Âleminde .-. .. * Günün Meselesi! ( Baştaafıı 1 inci sa; ) essese, kadın ve erkek’f:hıııîhleri için ayrı ayrı iki müsabaka aç- mış, fakat müsabakaya girmek istiyen yalnız tek bir kadın bu- lunduğu için, iki smıfı - birleştir- miş, kadın ve erkeğin iştirak ettiği tek bir kı yaptırmış. Bu koşu- yu ise erkeklerin bulunuşuna rağ- men Samiye Hanım kazanmış ve kupayı almıştır. Davacının iddiası şu noktadadır: Müsabaka şartlarının değişti- rildiği evvelce ilân edilmemiş, ve farış zamanında da alâkadarlara ildirilmemiştir. pa haksız verilmiştir. Müsaba- kayı tertip eden miüessese de sö- zünü tutmadığı için Vehbi Beye 250 lira — manevi — tazminat ” vermelidir. Samiye Hanımın vekili şu mü- dafaada bulunmuştur: — Spor hâdiselerinin hâkim- leri hakem heyetleridir. Bunların verdikleri hükümlerin temyizi is- tinafı yoHıırM lednB“BeH_ ve taa- mi iyledir. l|2= bunu böyle kabul eîın= Hakem heyeti —son sözünü söylemiştir. Bunlara karşı itiraz edilerek —mahkemeye gelinmez. O gün müsabakaya girecek başka hanım yoktu. Tek başına yarış olmıyacağı için ve Samiye Ha- nım da erkeklerle boy ölçüşebile- cek bir kudrette olduğunu iddia ettiği — için hakem heyeti şartı S:Ei.:ürmiıür. Vehbi Bey müsa- ya girmek suretile bunu fili bir surette kabul etmiştir. Fede- rasyondan hakemlerin salâhiyeti sorulabilir, dedi. Davacının avukatı bu iddialara şu cevabı verdi: — Hakem heyeti sporun inti- zamıma bakar. Hakemler yarış şartnamelerini — değiştiremezler. Müsabakayı yapan müessese, şart- larını ve mükâlatlarını ilân et- mekle bunların verilmesini tekef- fül etmiştir. demektir. Şartların di ilaciğinden bizim haberimiz oktur. ç Burada iki avukat arasında bafif bir münakaşa oldu. Müddaaleyh vekili dedi ki: — Vehbi iye Hanım- dan ne istiyor. eti ona bir kupa vermiş, esasen maddi bir kıymeti de — yoktur. Kiymet bunun manevi dedir. Vehbi Bey —bu kupaya Burhan Cahit Bey Aley- hinede bir dava Vehbi Sait Bey Müddeiumu- liğe miüracaat Cahit Bey aleyhine de bir “hilâfı hakikat meşruhat verme,, davası açmıştır. Bu iddiaya göre, mu- Hanıma — celp Cahit Bey refikasımın Bursada | bulunduğu hakkında celpnameye meşruhat — vermiştir. Vehbi Bey bunun doğru olmadığını Samiye Hanımın burada — bulunduğunu iddia etmiştir. Müddelumumilik bu iddiayı tetkik etmektedir. geldiler. Bunlar kimlerdi ve içle- rinden hangileri yazife merakı mucip oldu. Bir da- ha kaydedelim: Bu noktada da Son Posta'nın ilk olarak vuditi haber tahakkuk etmiştir. Ecnebi ofesörlerin azim ekseriyeti Tıp akültesi için çağ lardır. Ve içlerinde ıangiliz Kıralını teda- vi etmiş olan Profesör Geheimrat Nisim vardır, yekâünu (38) i bu- lacaktır. Vekli Beyin Nultku Mektupların tevzüni ve kadro- | ların tebliğini müteakip Vekil B. g#azetecileri kabul etti ve Türk 'niversitesinin — doğumu — arife- ni düşlrcekerini; vör gesğelerini anlattı, cidden kıymetli malümat verdi. Bu malümatı bu sütunlara | gıkıştırıp kaybetmek — istemedik, ayrı bir sayfaya koyduk, karile- rimiz lütfen 6 ıncı sayfayı çevi- receklerdir. ederek Burhan ! Ağıstos 1 Bu Akşam Gal—at_afsaraya Uğrayınız! Yerli Mallar Sergisi Çok Zengindir İki Yüz Firmayı Bir Arada Göreceksiniz! Ha0 Yerli mallar sergisinde hazırlık Beşinci Yerli Mallar Sergisi bugün saat 16 da merasimle açıla- caktır. Tertip heyeti dün Sanayi Birliği reis vekili Gani Beyin riyaseti altında bir içtima akte- derek bugünkü merasim hakkın- da şu programı hazırlamıştır. 1 — Deniz orkestrası tarafın- dan İstiklâl marşı. 2 — Sanayi Birliği Umumi Kâtibi Nazmi Nuri Bey tarafın- dan nutuk ve davetlilere teşek- kür. 3 — Büyük Millet Meelisi Reisi Kâzım Pş. Hz. tarafından açma hitabesi. 4 — Sergi pavyonlarını ziya- ret 5$ — Saat 17 de açılması Bu seneki serginin mesahai sat- hiyesi ve iştirak eden firmaların adedi geçen senekilerden çok daha geniş ve fazladır. Serginin büyük kapısı bu günkü merasim münasebetile bayraklarla süslene- cektir..Geçen sene olduğu gibi bu sene de radyo vasıtasile plâk neşriyatı ve sergiye iştirak eden müesseselerin reklâmları yapıla- caktır. Radyonun çalmadığı za- serginin ı.ııınlıı'dı deniz orkestrasr kon- serler verecektir. Beşinci yerli mallar sergisine iştirak eden 200 kadar firmanın isimleri şunlardır: Zangal, fabrika ve havuz'ar müdürlyeti; Zümre zade Şakir Bey, İsak Niyego Bey ayna ve cam, hanımlar esirgeme derneği, Kartal gazoz, Pril maden cilün, kehribarcı Rabmi Bey, Rodyolin, şekerleme ye pastacı Ancoplu, Yayla süt mamulktı, şakerel Şevki Bey, Fo.o amatör, kolman çivlit, mandıra kereyağı süt mamultı, sanino sabumu, Ki sarna maden suyu, Turan yağ, Besler bi küvldi ve çikolata, Bomonüç — Nestlr, Mage gümüş kaplama, Şapeso, Hüzeyin Awni şe- kerei, Mehmet Rua kehnemayi kâğıt vesa- Wre, Askamaz şekerci, Salt - Nizami, Panço Apdi bakır, Umüm? aütüphane, Bursa ge- kere'si, Nilüfer gazor, Karakulak garon, ge erci Mehmet Kema', Tuğla ve kicemlt hatınedar, epor eğisaceleri Satt, Valeva üt aamulütı, Kelstal mrnsucat, Loryan, İzmir 9 eylül panayıtıç Hilâliahaar maden — suyu, yayat, Kuru kahveci İhsaa, kuru kahveci Mehmet EL mahduraları; Malül yaziler tam- balası, Zühlü Bey oyancakçı, Doğu mecmu. ati Galatasaray, Cocuk eesi, Hovikyam kova ve galvanla, Süreyya paşl mensücat, İbra- bim Ziya Bey mensackt, kuş tüyü ve halı, Lüka itriyat, Şevket İzset Bey kehribarcı, Mehmet 3 alâhattin — kehribarcı, AU Refet kehribarcı, Ali Osman, Mustafa Nuri, Hak- ka ve Eşref, Mehmet Falk, İskender Beyler kehribarcı, Hilâliatmer san'at evi, Adapa» yam bez, el nas mekik mensucat, oyuncakçi Karayan, Yorgiyadı albüm, Armenak Mugır- yan şapka kalıbı, Sabri gade Fant trikotaj, J Sitkı Bey kirtasiye, Kiryakidis. trikotaj, Kastoryano trikotaj, Kabo çorap, Falk Ru- şen ve Zeynelâbidin çorap, Edip Hikmet ve Suat Beyler trikotaj, Emnveri trikotaj, Ayas rangos çizlavet İâstik, bhıçakçı Hayrettin Ethem, bıçıkçı Yaşar, Şark kurşun, Hovar kimyan biraderler, kauçuk ve kablo, be çakçı Remzi, Arhanyan bakır, Necip İtriyat, Sümer Bank, Hereke mensucat, Beykoz de- vi Bakırköy bez, Feshane mensucat, Bursa partarı ipekli, Yalova ecrza deposu, heykeb- traş Nikela, beb kıravat, Türkiye mensucat Ümhted, İsmatl Suphi, Sepoa Civan surma, Sevim ıtriyat, Kanaat kütüphamasi, Nobar Babaryan Serdar sade Ahmet Şevket, Sü- Süreyya Yahya Hanım, kuyumcu Eyüp Sab- Fi Nikola Zervodaki beya, Hayık Gülyan, Yervan, Geçeciyam, doktor Halil Sezal har- yola, Kirişçi sade Muhittin bey ipekli, bim sade ve Bekir zade beyler, kuyumca Enls Ali bey, Buldanlı Cemal, kuyumcu Yusuf Komal, çanta fabrikası, ıtriyat Mah- met Komal, İnhisarlar Idaresi, Orhan Asım bademyağı, Remzi kütüphanesi, Müli ken- serve, Alpullu Şeker, Sofyanca mobilya, Ka- ramlrsel mensücat, — Kanzak- eçsahamesi, Tıbbi pamuk, Mia itriyat, Mustala Hakkı laburatavarı, Perçin mürekkebi, Oskar kan- dura, Mehmet Kemal — müstahzarat, Barslır banyan kundura, deri fabrikaları, Hayrettia küçük fabrika, Mehmet Asım; Celâl Ergun, Remzi işlemeci, Taksim Sebat, Kerim Bey Kadızade, Molt Ananyadi, Buldanlı Asım, Zeynelabidin, Mehmet Sadi, Mübin uata, Toros Berberyan, kuyumcu Kemal Bey mü- essesesi ve fabrikaları.. Meb'usları Davet Sanayi Birliğinden: İstanbulda bulunan muhterem — meb'us- larımızın adteslerini bilmediğimizden dave- tiye gözdermedik. Başinci yerli mallar sargisi 1 Ağustos 988 salı günü saat 10 da Gülata- #aray İsesinde açılacağınd an müşarÖnlleyhi- min teşriflerini rica ederiz. Yunan - Bulgar Hududunda Bir Gece Muharebesi ( Baştarafı | iaci sayfada ) muahaze eder gibidirler. Bunların mutalealarına göre Yunan - Bul- gar münasebeti esaslı bir tasfi- yeye tâbi tutulmalı, dost ve ya düşman — mutlaka anlaşılmalı ve kat'i bir hesap görülmelidir. Atina, 1 (Ağustos) — Kolor- du erkânıharbiye reisi Ükarruz hakkında — mutalecasını soran ga- zetecilere: — Otomobil arızalı bir yerde darmuş gibiydi, taarruz bu sıra- da yapıldı, okadar âni — idi ki fzerimize çevrilen namlıların kar- şısında her hangi bir harekette bülunmamıza — maddeten imkân -— TAKVİM — SALI Hu 1 AĞUSTOS 933 88