18 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

iğ 2 Sayfa. 2 (Halkın Sesi | Almanya Silâh- lanıyor Almanyanın gizliden gizliye silâhlandığı hakkında bir İn giliz güzetesinin ifşaatım yaz- mıştık. Bu hususta balkımız diyor ki: Cevet B. (Sultanahmet Firuzağa 24) — Almanya bütün fabrikalarını #eferber etmiş, eayır cayır silâh ya- pıyormuş. Krop fabrikası da topçu- luk âleminde müthiş bir inkılâp yapacak yeni bir top icat etmiş, Umumi harpteki Almanların (42) lik- leri malümdur. İngiliz gazetilerinden birisi ey milletler uyanınız Almanyayı başı boş Bırakirsak yakında dünya barut dumamna (bürünecek diyor. yine hava değişti. * Ferit Bey (Samatya Sulumanastır mahallesi 12) — Japonya, Amerika silâhlanma müsabakamna (girişti. İngiltere de bunları taklit ediyor. Almanya da gizli gizli geceli, gündüzlü silâh ya- pıyormuş. Doğrusunu söylemek İâ- mm gelirse ben Almanyayı haklı bu” luyorum. Öbür tarefta büyük birçok devletler silâhlanırken o Almanyanın elini kolunu bağlayıp durması pek te doğru olamazdı. » Saadettin Bey (Kumkapı İbrahim- paşa çıkmazı 35) Dünyanın bugünkü rahatsızlığı ve buhran: umumi harbin bir neticesidir. Büyük devletler dünya milletlerini alip, mağlüp diye iki zü ği eğ İm A Li imza ettirdiler. Dünyanın yarısı refah içinde iken öbür yarısı mahrumiyet ve zincir altında yaşıyamazdı. Al. manya da öyle oldu. Bence eski muahedeler yırtılmalı, her millete istiklâl verilmelidir. Aksi takdirde milletler gizli gizli silâhlanacaklar ve bir gün de harp açacaklardır. 0 Balih Bey (Şehzadebaşı İmareihane sokağı 10) — anın ri tekrar k aya Başladı” Devletlerin. #lâklm ması devam ettikçe milletler kazanç- larının birçoğunu topa, tüfeğe ayır mıya mecbur olacaklar. Bu takdirde de iktisadi buhranın geçmesi müm- kün olmuyacaktır. Devletler akılların başlarına alıp ta. şu silâhlanmayı bir tatil etseler çok İyi olur. Mali Teşkilât İstanbul maliye teşkilât heyeti dün de tetkiklerine devam et- miştir. Yeni teşkilâtta tahakkuk, tahsil, av vergileri, muhakemat ve yol müdüriyetlerinin işgal ede- cekleri yerler tesbit edilmiş ve muhakemat muavinliği de dünden itibaren yeni dairesine taşımmıya başlamıştır. Ifadesi Alındı Polis memurlarının birkaç gün evvel, içi telgraf malzemesi dolu bir kamyon yakaladıklarını yaz- mıştık. Bu işten dolayı dark imendiferleri telgraf başmüfettişi . Valin ifadesine müracaat edil- miştir. 3 SONPOSTA o Görülmemiş Bir Kavga Bir Adam, Bir Kadını Sırıl Sıklam Etti, Sonra Da Yaraladı Son yirmi dört saat içinde şehrimizde- muhtelif zabıta hâdiseleri olmuştur. Bunları sıra ile yazıyoruz. Kasımpaşada Karanlık sokakta oturan sucu Mustafa odasında metresi Şerife Hanım ile birlikte yemek yerlerken, ayni sokak sakinlerinden Hayati k isminde birisi odanın önüne gelmiş ve pencereden | isminde üç kafadar rekabet yüzünden bakmıştır. Bunun üzerine Mustafa ile Hayati ara- sında müthiş bir kavga başlamış, neticede Hayati odadan içeriye girerek bir köşede sını Şerife Hanımın başına geçirmiştir. Şerife Ha- nım sırsıklam olmuş, ayni zamanda X* Ahmet isminde bir sabıkalı geçerken bakkal Fevzi Efendinin dükkânına girmiş, iki Kyle çalarak kaçmış, biraz sonra yaka- mışlardır. duran su kuva- yaralanmıştır. Divanyolundan X Kammpaşada Hasanm kahvesinde yapılan arama neticesinde müşterilerden hamal Ethem ve Şevketin üzerlerinde bir mikdar esrar bulunarak müsadere edilmiştir. M Ortaköyde karpuzcu Osman, Ömer ve Musa çıkan bir kavga neticesinde manav Tevfik Efendiyi yarala- * Şehremininde Bayır sokağında oturan İsmail Efendinin kayınvalidesi Mükerrem Hanım patlıcan kızartmakta iken sıçrıyan ateşten yangın çıkmış, evin üst kısmı kâmilen ve yamndaki ev de kısmen yandığı halde söndürülmüştür. » Bozdağan kemerinde oturan Mustafa Beyin evin- de de yangın çıkmış, fakat çabuk söndürülmüştür. Yüzme Birinciliği | Türkiye Şampiyonları Bu-! gün Belli Olacak Türkiye yüzme birincilikleri bugün Büyükdere yüzme havu- zunda yapılacaktır. Birinciliklere beş mıntaka iştirak edecektir. İsimlerini yaziyoruz: Ankaradan: Abdullah ve Az- mi ler. İzmirden: Alp, Salâhattın, Ra- a Selim, Feyyaz ve Cevat yler. İstanbuldan: Orhan, Jozef, Mehti, Toma, Ahmet Beyler, dan: Şakir, i Mehmet, Sabri e Osman Beyler, Kocaelinden: İsmail, Ali Hay- dar, Yusuf ve İhsan Beyler. Metruk Çocuk Şehremininde Beyazıtağa ma- halesinde bir aylık metruk bir erkek çocuğu bulunmuş, Darülâ- cezeye teslim edilmiştir. Muallimlerin Sükna Bedeli Barem kanunu çıktığı zaman muallimlere sükna bedeli veril- mesi hakkındaki kanun iki sene müddetle tecil edilmişti. Bu iki sene müddet bittikten on dört ay sonra sükna bedeli kanunu tekrar iki sene müddetle tecil edilmiştir. Ancak kanunun tecil edilmemiş bulunduğu on dört aylık müddet zarfında muallimle- re sükna bedeli verilip verilmi- yeceği tetkik edilmektedir. Mu- alimler lehine bir karar alınması muhtemeldir. İrtibatları Değişen Köyler Dahiliye Vekâleti bazı nahiy- ve köylerin irtibatlarını şu şekilde değiştirmiştir: Erzurum vilâyetinin Oltu ka- zasına tabi Örtülü ve Muşik nahi- yeleri lâğvedilmiş, bu iki nahiye yerine merkezi Kosor köyü olmak üzere Kosor nahiyesi teşkil olun- muştur. Lüğvâdilen Örtülü nabiyesinin Pertos, Kotik, Yukarı Mernis ve Aşağı Memis köyleri Kömürlü nahiyesine ve Posik, Ebhriz ve Meiindir köyleri Sarıkamış kaza- sına, Kömürlü nahiyesinin Zuvar, Penek köyleri de yeniden teşkil edilen Kosor nahiyesine ilhak edilmiştir. Mardin, Cizre kazasının He- zek nahiyesine bağlı (OHedil, Hendük Dinar, Girz, Ayvan köyleri bu nahiyeden ayrılarak Midyat kazasına bağlanmıştır. Mardin vilâyetinin Cizre ka- zasma bağlı Halilan, İstevran Ruver, Dilân köyleri bu kazadan ayrılarak Midyat kazasının Gur- buran nahiyesine bağlanmıştır. Ankara vilâyetinin Kızılcahamam kazasına bağlı Faruz köyü Ayaş kazası merkezine ve keza Kızıl- cahamam kazasına bağlı Meyve- bükü ile Özcaltı köyleri: Ayaş kazasının Güdül nahiyesine, Bey- pözara merbut Akçakise, Sorkun köyleri Ayaş kazasının oOGüdül nahiyesine ove Ayaş kazasına merbut Özköyüde Beypazarı ka- zası merkezine ilhak edilmiştir. | Zengin Dilenci Bir Kadının Üzerinden 62 Altın Lira Çıktı Alemdar zabıtai belediye me- murları dün Babıâli caddesindeki ve belediye civarındaki dilencile- ri toplarken Babıâli civarında yere oturmuş yetmişlik bir ihti- yar kadın dilenciyi de yakala- mışlardır. Kadının dizleri ağırdığı için memur koluna girerek mer- keze götürmek isteyince Zey- nep Hanım: — Aman polis efendi koltu- “ ğumun altında (62) Jiram var. Dikkat ette düşmesin. Demiş. Filhakika Zeynep omerkeze getirilince Okoltuğunun altından altınları çıkarmıştır. Polis Zeynep Hanımı Darülâcezeye göndermiş, parasımda Darülâceze kasasına yatırmıştır. Firari Kasap Eminönü Zabıtai (Belediye memurları Bahkpazarında fırın dahilindeki Okasap < dükkânınn sıhhi ve fenni şeraiti haiz olma- dığını ileri sürerek kapatılmasına karar vermişler ve bu kararı da kendilerine (o tebliğ © etmişlerdi. Dükkân sahibi bu kararı alır al- maz içinde etler bulunduğu halde dükkânını kapatmış ve gitmiştir. Dört gündenberi dükkânın içinde etler kokmuş olduğu için komşu- ların şikâyeti üzerine dün Bele- diye dükkânı açtırarak etleri im- ha ettirmiştir. Günün Tarihi Buğday İhracatına Başlanıyor Dün Anadoludan İstanbula 16 vagon buğdey gelmiş ve İyi malların okkası altı kuruş ile altı kuruş beş paradan satılmıştır. Tiftik piyasası gevşektir. Oğlaklar üzerine bir mik- tar iş vardır. Oğlak fiyatı 70-55 ku- — arasındadır. Yeni mahsul afyon 6 sn eski mallar 8-85 Dira ara- Öğrendiğimize göre bu sene Tür- kiyede buğday mahsulu iyi olduğun- dan bir ay sonra Filistin Suriye ve Yunanistana buğday ihracatına baş- Janacaktır. Mısır Adliye Nazırı Mısır Adliye Nazır Tahir Nuri Paşa ile Müsteşarı Enis Paşa İstanbula gelmişlerdir. Tahir Nuri Paşa beş göpdenberi Yalova kaphcalarında ulunmaktadır. Dahiliye Vakili Gitti Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey dün sabah tedavi edilmek üzere Avrupaya hareket etmiştir. Rusyadaki Sporcularımız Moskova, 17 — Türk spor heyeti dün tayyare ile Odesaya gitmiştir. Türk heyetine Ukranyanın en iyi sporcularından bir grup refakat et- mektedir. dai Hameallar Cemiyetinde Intihap Hamallar cemiyeti idare heyeti istifa ettiğinden yenisi seçilecektir. İntihabat ağustosun son haftasında yapılacaktır. Riyasete sabık reis Mus- Faik Beyin intihap edileceği söylenmektedir. Yeni Müşteriler Paristen bam firmalar ihracat ofi- sine müracaat ederek Türkiyeden afyon, kitre, cıva ve debağit madde- leri almak istediklerini bildirmişler. dir. Ofis bu müracaatleri #lâkadar. lara bildirecektir. Para Borsasında Birkaç gündenberi para borsasım da bir durgunluk vardır. 9 ve 10 ağustos tarihlerinde 701 kuruş olan İngiliz lira dün 699 tan ka panmıştır. Dolar fiatinde iz bir değişiklik yoktur. Dağcılık Sporlarlar Türk yürüyücülük, dağcılık ve kış sporları klübü mensupları geçen cuma P. bir ti terti; Şişli Gençleri Şişli Gençler Birliği cumartesi akşamı Galatasaray müsamere salo- nunda bir konser terlip ötmişlerdir. Konserin çok güzel olacağı ümit edilmektedir. Tıp Talebesinin Bir Müracaati Tıp Talebe Cemiyeti Sıhhat Ve- küâleti nezdinde bir teşebbüste bulun- muştur. Cemiyet, Tıp Fakültesi “soğ sınıf talebelerinin talebe yurdunda değil, hastahanelerde yatmasının em- redilmesini istemektedirler. Bu suret- le talebelerin daha esaslı şekilde staj görecekleri ileri sürülmektedir. Bu talebin kabul edileceği söylen mektedir. , | Son Postanın Resimli Hikâyesi : Çaldaris — Eylül haftasında... İ se Bavulumu omuzlayıp gele- ceğim Hasan Bey.. — Memnun oldum, hoş geldin, safa geldin! Çaldaris — Safada daim ol Ha sen Bey.. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: | Hasım Bey — Kapımız dostlara çelebi.. Gelen gelsin sszdetle, giden gitsin selâmetlel..