20 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

i. | Halkın Sesi - Dilencilerle Müca- çalay eden bu gürühla >: Seyfa dele Etmeli Dilenciler © bugünlerde © yene goğaldı. Bunlara karşı sıkı bir mücadele proğramı yapılmalı dır. Bu hususta halkımız di- yor kiz Ayhan B, (Sultanahmet Ticaretlinne sokağı 95) — Bu hafta Alemdar polisi iki tanc ihtiyar dilenci yakalamış, Her ikisinin üstünde de izgek>aMtmE Hara çıkmıştır. Demek ki İstanbulda dilen- cilik pek kazançlı bir meslekmiz. Bekiden de hanı, apartmanı, konağı ve. Dierre işitirdik. si baş » toj ve âciz gösterer tan- bulluların merhamet hislerile adeta adamakıllı mücadele etmelidir. * Mediha H. (Koska Hasanpaşa cad- desi 17 ) — Dilenciler haya damatları kop- muş kimselerdir. Hakikaten muhtaç ve fakirlere yardım etmek hepimizin borcudur. Fakat kader ve tali sevkile fakir düşenler açlıktan ölürler de yine avuç açmazlar. İstanbulu dilencilerden kurtarmak için tek bir çare vardır. O da bunlara para vermemektir. Bu- Du yaptığımız gün mür'iç mahlâk- lardan kurtuluruz. * Ali Riza Bey (Beşiktaş Akaretler 73) — Belediye dilencilerle mücadele ediyor. Fakat bunların bir türlü ardı arkası kesilmiyor. Koltuklarında, bır- kalarında altınlar dikili (80) lik ihti- yarlar bile hâlâ dilenmekte devam ediyorlar. “ na Ahmet Bey (Mehmetpaşı Karekol sokağı 34) — Dilencilerden kazanç © vergisi almalı. Size kısacık anlatayım: Eski- den köprünün üzerinde sol ayağını Mzatıp oturan bir dilenci vardı. Ge. lene geçene şiş ayağım göstererek; Allah bana verdi, size overmesin derdi. Bir gün bu dilenci öldü. Me. ger ayağındaki şişlik altınmış. Güya hayır dun edör gibi herkese Allah bana altın verdi size vermesin der dururdu. İşte şimdiki dilencilerin bir çoğu da böyledir. 24 Saatin Hâdiseleri İsmail isminde biri Erenköyde Bostan plâjında Talât Beyin el biselerini karıştırmakta iken bo- gulmuştur. 4 Sabıkalı Hasan Hasıriske- lesinde mavnacı Abdullahın ote- berisini çalarken yakalanmıştır. * Konyalı Kadri isminde biri, Balıkpazarında Vehbi Efendinin 35 lirasını yankesicilik suretile asırırken yakalanmıştır. * Niyazi isminde biri Hase- kide kaçak sigara kâğıdı satar- ken yakalanmıştır. Kaçakçı kaptan Salih kaptanın kurtuluş motö- ründe 162 kilo kaçak cigara ya- kalanmıştır. — Gürültünün âsâp üzerine büyük bir tesiri olduğunu okumuştum. Ha- san Bey. Kavruldu Mu, Öldürüldü Mü? bir amele ölmüştür. Hâdise şöyle olmuştur: tuğla Türk © Makal Mukavelesi Ne Vereceğiz, Ne Alacağı”? Macaristanla Türkiye arasında yapılan son ticaret mukavelesi alâkadarlara bildirilmiştir. Muka- veleye göre Macarlar Türkiyeden 470 bin liralık iyi cins tütün, 100 bin liralık meyva, 200 bin liralik kömür alacaklardır. Alınacak eş- yanın kıymeti 770 bin lira kadar- dır. Ancak her iki taraf muka- vele haricinde takas esası dahi- linde ayrıca mal alabileceklerdir. Mukavele altı aylıktır. Altı ay zarfında kıymetler arasında teadül hasıl olmadığı takdirde mukavele altı ay daha) muteber olacak ve kıymetler arasında teadül temin edilecektir. Mukavele mucibince Macaris- tandan Türkiyeye lâstik banyo, lâstik ayakabı, lâstikten boru, tel, jot, çuval, yünlü mensucat, şişeler, elektrik ampulleri, fırçacı €şyası, pamuklu mensucat, demir ve çelik teller, emayye banyo, mutfak takımları, katranlı mu- kavvalar ithal edilebilecektir. Bütün Bir Aile Peynirle Zehirlendi Kasımpaşada Karanlık çeşme- de oturan terlikçi Hakkı, karısı Hasene Hanım, iki çocuğu ve kalfası Niyazi Kasımpaşa pazar yerinde bir Bulgardan aldıkları peynirle zehirlenmişler, hepsi de ümitsiz bir halde hastaneye kaldırılmışlardır. .. Meselâ (oo bütün © mühim eserler... Kâğıthanede feci bir hâdise olmuştur. Zavalı harmanı üstünde Kâğıthanede tuğla harmanlarındâ çalışan ( 30) yaşında Gebzeli Mustafa gece üşümüş, tuğlacı Hüdaverdi Beyin yanmakta olan harmanının üstüne çıkarak yatmış. Sabah olunca ocak amelesi har- manın üstünde Mustafanın cesedini yarı kavrulmuş bir halde buldukları için derhal jandarmaya ve Müddeiumumiliğe haber vermişlerdir. Müddeiumumi kavrularak Esrarcılar İki Kadınla 30 Kişi Mahkemede Uyuşturucu madde istimal ve “imal etmekle maznun Seher, Fat- ma Hanımlarla 30 kişi Sekizinci İhtisas Mahkemesine verilmişler- dir. Bunlardan çoğu tevkif edil mişlerdir. Muhakemelerine baş- lanmıştır. : . Beşiktaşta Feci Bir Cinayet Dün Beşiktaşta su almak yü- zünden müthiş bir kavga olmuş, bir adam kolundan ve böbrekle- rinden ağır surette yaralanmıştır. Beşiktaşta oturan odun amele- sinden Şevket kendisinden evvel, tenekelerini musluğa sokmak iste- yen arkadaşı ve yine odun ame- lesinden Hasan Ağayı görünce birdenbire kızmış ve: — Sen buranın alikiran baş- keseni mi oldun be?. Çek tene- kelerini !. Diye Hasan Ağanın üzerine hücum etmiştir. Aralarında müthiş bir boğuş- ma başlıyan bu iki ameleden Şevket, bıçağını çekerek, Hasan Ağayı kolundan ve böbreklerin. den çok tehlikeli surette yarala- mıştır. Şevket yakalanmıştır. Mensucat Fabrikası Açılıyor Zengin bir Yahudi gurup ta- rafından Eyüpte Bahariyede bir yünlü mensucat fabrikası açıla- caktır. Fabrika için şimdilik (500) bin lira sermaye konulmuş ve İktisat Vekâletinden açılma mü- saadesi alınmıştır. .. Sessiz, yazılmıştır. yerlerde sedasız Kâğıthanede Tuğla Harmanı Üstünde Bir Ceset Bulundu Tahkikat Yapılıyor | Muavinlerinden Sabri Beyle Tabibiadil Hikmet Bey dün hâdise maballime giderek derhal (tahkikata başlamışlar ve cesedi Morga göndermişlerdir. Cesedin üzerinde hiçbir yara ve iz görülmediğine göre Mustafanm ocaktan çıkan karbon gazı ile yavaş yavaş zehirlenerek öldüğü ve sonra da kav- rulduğu tahmin edilmekte ise de Müddeiumumilik bir cinayet ihtimalini de nazaritibara alarak cesedi Morga naklettirmiştir. Hâdisenin mahiyeti Morgun raporile aydınlanacaktır. Hayvan | Ve Çiçek Sergisi Bu Sene Mükemmel Olacak Her sene 7 Eylülde Vilâyet bahçesinde ziraat müdüriyeti ta- rafından açılan hayvan ve çiçek sergisinin bu sene hazırlıklarına başlanmıştır. Serginin azami derecede mü- kemmeliyeti için şebrimiz ve mül- hakatındaki tavuk ve çiçek yetiş- tiricilerin iştireli temin edilmiştir. Ziraat ii serginin ge- çen seneye nisbetle daha munta- zam ve zengin olması için, büyük bir gayretle çalışmaktadır. Sanayi o umum müdürü Ak Recai Bey şehrimize gelecek bir müddet burada kaldıktan sonra İzmire, oradan Adanaya döne- cektir. Muafiyet Listesi Bu sene sanayie (verilecek muafiyet listesi hazırlanmaktadır. Memlekete fazla işçilik - bırakmı- ie bu gümrüksüz id nde verilmiyiceği söy- Fabrikalar Harıl Haru Ölçü Yapıyorlar ve ayarlar müdüriyetinin b ni beş ml lacaktır. a el ağ kayı gazmiş, bunların ihtiyacı a geye pak İç ar an .Fakat geçende bir gazetede gözüme Hişt, Almanyada gürültü çek olu- Ağustos 20 , Günün Tarihi Yarın Sabah Güneş Tutulacak Yarın sabah güneş tutulacaktır. Küsuf sant beşte başlıyacak, yani güneş tutulmuş olarak doğacak ve saat 7/40 a kadar böyle kalacaktır. Güneş tutulması memleketimizin her yerinde görülecektir, Ismet Pş. Yalovaya Gidiyor Ankara 19 — Başvekil İsmet Paşa salı günü buradan hareketle Yalovaya gidecek, bir ay kadar Yalovada İsti- rahat edecektir. Yeni Askeri Üniformalar Yeni askeri üniformalar giyilmiye başlanmıştır. e Üniformalarda sırma kaldırılmış, rütbe apuletlerde, meslek ve sınıflar da yakalarda gösteril. miştir. Baytarlarn ve © eczacıların renkleri değiştirilmiş, doktorlar gibi kırmızı kadife olmuştur. Yesi Tayyare Piyangosu Tayyare piyangosunun (16 mma tertibi için yeni bir plân hazırlanmış- tır. Bu plânda 50 bin numara 25 bi- ne indirilmiştir. Biletlerin hepsi satılacaktır. On bin mumaraya ikramiye ve mükâfat İçıkacak, 22500 numraya da teselli mü- kâfatı verilecek, ve bütün numaralar büyük veya küçük muhakkak birşey kazanacaktır. Eytam Ve Eramil Maaşları Bir müddettenberi Eytam ve Aramilin üç aylıkları üzerinde yapılmakta olan muayene bugün akşam üstü bitmiş olacak ve ayın birinden itibaren de tevziata baş- lanacaktır. Poliste Terfi Ankara, 19 — İkinci komiserlör İİ arasında imtilan yapılmasını Dahi- liye Vekâleti vilâyetlere bildirmiştir. İmtihanda muvaffak olanlar Cüm- huriyet bayramında terfi edeceklerdir. Sarıyerde Bir Fabrika Dokumacılar ve yazmacılar kooperatifi Sarıyarde bir imalât- hane açmıştır. Sporcular Bu Sabah Merasimle Karşılandılar Rusyadaki sperewlarımız bu sabah şehrimize gelmişlerdir. Sporcular ha- mil bulunan Frenç Mary vapuru Galata o ribtımına Osaat Odokuza doğru yanaşmış ve orada bü- tün spor teşekkülleri namına gölen heyetler tarafından büyük tezahu- ratla karşılanılmıştır. Vilâyet fırka idare heyeti ile spor klüplerine, matbuata ve Halkevine mensup heyetlerden bir kısmı da va- purla sporcularımızı denizden karşı- hr. Sporcu kafilemize riyaset eden Cevdet Kerim Bey istikbalde hazır bulunanlara teşekkür etmiştir. Sporcularımız doğruca fırka bina- sına ve hazırlanan bü- feden izaz olunmuşlardır. Son Postanın Resimli Hikâyesi : Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ' Hasan Bey — Öyle ise, Yahudiler * Almanyayı daha adamakıli (o terket- yormuş, hükümet bununla mücadeleyâ | memişler demek. karar vermişl